Vozidlo Nissan Almera N16 1.8





Model Nissan Almera N16 1.8
Majitel Flash1412
Rok 2000 (17 let)
Motor QG18DE , benzín
Řadový 4-válec, 1 769 ccm
16-ventil, komprese 9.5 : 1
Vrtání x zdvih 80 mm x 88 mm
Výkon motoru 84 kW (114 PS) při 5600 ot./min
Točivý moment 158 Nm při 2800 ot./min
Převodovka Manuální 5-rychlostní
Maximální rychlost 185 km/h
Zrychlení 11.1 s ~ 0-100 km/h
Hmotnost 1280 kg provozní / pohotovostní
0.07 kW / kg (89 koní / tunu)

Abych se přiznal, auto není tak úplně moje, jelikož mi je 17. Almeru koupil můj táta v červenci 2000 v nejvyšší výbavě Sport s motorem o objemu 1.8 litru. V té době mi bylo 3 a půl roku. No, a za rok jí dostanu jako svoje první auto.

Nejsem takový ten typický teenager, který touží po Lamborghini s výkonem 700 koní, se kterým bude trhat asfalt na semaforech a balit s ním holky. Já nikdy takový nebyl. Už od malička mám slabost pro japonská auta (asi hlavně kvůli tomu, že japonská auta v rodině kupujeme, a pak už jen jezdíme na výměny oleje - žádné závady).

Naše Almera je zrovna to auto, které si nikdo z teenagerů nepřeje (já jsem asi jediný na světě). Taková šedá myška s nijak oslňujícím výkonem 114 koní a pneumatikami jen 185/65 R15 - to nikdo nechce. Já bych možná taky nechtěl, ale jelikož jsem tímto autem najezdil už asi 150 000 km jako spolujezdec, odhalil jsem, že je to vlastně jedno z nejlepších a nejvěrnějších aut. Almera se stala členem naší rodiny.

Jak už jsem předem zmínil, je to verze Sport s osmnáctistovkou. Je jednou z prvních, což znamená, že obvykle problémová jednotka QG18DE, která se vyznačuje vyšší spotřebou oleje v našem připadě nekonzumuje nadměrné množství oleje. Jen pro představu: do 100 000 km si nevzala na 15 000 km ani kapičku; ted ve 180 000 km si dá tak 0,5 litru na 15 000 km. Lijeme tam hodně řídký olej Castrol Edge 0W-30 (plná syntetika).

Auto mělo ve 180 000 km první závadu: vadná cívka na 3. válci - koupili jsme na vrakovišti funkční za 500Kč a zase funguje, jak má. Nikdy předtím jsme s autem nic neřešili. Z STK vždy odcházíme s prázdným listem, absolutně bez závad. Poslední dobou avšak čelíme postupující rzi. Almera sice byla, a je garážována po celou dobu jejího života, 13 let je ale 13 let. Nejhorší situace je u zadních dveří pod prahy a kolem chladiče, ale to je problém všech Japonců... Každopádně proti tomu bojujeme společně s HAMMERITEm.

Motor: jedna z věcí, proč ji mám tak rád. 114 koní není bůhvíjaký výkon, ale je absolutně nádherně podaný. Díky velkému zdvihu má motor vysoký točivý moment už od nízkých otáček a od 2000 už krásně táhne. VVT-Ička od Toyoty by se měly stydět. Ve 2800 už máme maximální točivý moment, což je u atmosférické osmnáctistovky absolutní rarita. Ve 4000 přijde přenastavení časování ventilů a motor změní svoji tvář. Je to něco jako vlk v rouše beránčím - dá se s ním jezdit v klidu s nizoučkou spotřebou a solidním zátahem, ale jakmile člověk potřebuje akceleraci, stačí se dostat nad 4000 a to se pak dějí věci. Vždycky jsem trochu zpochybňoval výkony udávané Nissanem, protože mi přijde, že ten motor musí mít mnohem větší výkon, než je psáno - tachometrových 210 km/h není žádný problém a na stovce je kolem 10 sekund. A abych nezapomněl, vše podtrhuje krásný zvuk, jeden z nejlepších, co jsem u čtyřválců kdy slyšel, a to máme standartní výfuk. SR20DE by bylo samozřejmě lepší, ale co se dá dělat... Myslím, že aspoň verze Sport by si ho zasloužila...

Podvozek: nemám slov. Ve svém životě jsem sice nejel v jiných autech tak dynamicky, jako s Almerkou, takže nemůžu posoudit s ostatními auty, ale ten podvozek tady, to je Něco. Můj táta jezdil za mlada rallye, takže si občas ve středočeském kraji na okreskách trochu svižněji zajezdíme, a to, co to auto dokáže je téměř neuvěřitelné. V zatáčkách ujede hodně autům typu: Fabia RS, atd. Na rovině už pak ne, no :D Má to jednu nevýhodu - jsme v Čechách. Neznám auto, které by díry rozhodily víc, než tohle. Jakmile ale přijde asfaltka bez děr, je to radost řídit.

Vzhled: to je kapitola sama o sobě a v rámci ní položím i pár otázek, na které mi pak mohou ti více zkušení odpovídat. Je to verze Sport, takže všechny lišty jsou v barvě karoserie, kliky jsou stříbrné, má zadní spojler, prahy pod dveřmi a mlhovky. Tou hlavní věcí, kterou jsem dodnes nepochopil, jsou postranní blikače. Absolutní většina Almer je má oranžové. My máme takové ty hezké kouřové bílé a z toho jsem usoudil, že se dávaly jen na výbavy Sport. V poslední době jsem však viděl Almery Sport s oranžovými blikači. Může mi to někdo vysvětlit? Každopádně jsem rád, že máme ty bílé, protože jsou asi o 1000% hezčí. Litá kola se jmenují Nissan Zenith a abych řekl pravdu, ještě jsem je nikdy na jiné Almeře neviděl. Auto nemá zvenčí žádné tuningové úpravy, vypadá přesně tak, jak vyjelo z továrny.

Spotřeba: výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,5 litru na 100 km. Máma má rekord 6,1 a táta 6,3. Když jedem normálně, jezdíme kolem 6,8. Přes 7,5 se dostaneme jen v zimě, a k tomu se ještě musí jezdit ve městě. Motor teda hodnotím super úsporně - s 1.2 TSI člověk nepojede za míň než s tímhle.

Troufám si říct, že naše Almera je jedna z nejhezčích minimálně v ČR, protože dnes to je auto pro lidi, co do toho nechtěj strkat peníze (ukradené mlhovky, poklice na jednom kole,....) My jí dopřáváme to nejlepší a dokud se jí nic vážného nestane, hodláme si jí nechat, protože to je ještě jedno z posledních poctivě vyrobených aut (na rozdíl od dnešních) a taky vlastně jeden z posledních pravých Nissanů než přišel Renault v roce 2003.

Už se moc těším, až bude moje :) 5.10.2013

EDIT 24.11.2014

Za ten +- rok, co jsem nic nepsal, se stalo dost věcí. V červenci tohoto roku do nás nacouval umělec s Mondeem - naštěstí jenom ohnul držák předního světla a na nárazníku je vidět malinký prohyb. Držák světla se rovnal - nárazník nebyl potřeba měnit.

Krátce poté jsem nastříkal přední chromované lišty v mřížkách chladiče PlastiDipem. (Foto dole) Před začátkem října jsme nechali nastříkat podvozek a dutiny Waxoilem. Jako dárek ke 200 000 km dostal Nissánek nový akumulátor, lišty v předním nárazníku (protože ty už byly úplně odřený) a zadní tlumiče. Doufám, že Almera přežije zimu bez úhony...

EDIT 17.10.2015

Od 23. ledna 2015 vlastním řidičský průkaz a od tohoto dne řídím tuto Almeru. Ježdění s ní si opravdu užívám - hlavně tedy díky lankovému plynu (krásně se dávaj meziplyny při podřazování). Dnešní plyny "drive-by-wire" mají příšernou odezvu. Příjemný je zátah odpodu, na atmosféru až nezvyklý. Řidičsky auto na zážitky - chtěl bych někdy zkusit Almeru N15, ta bude možná ještě lepší.

EDIT 17.3.2017 245 000 km

Dost dlouho jsem tu nebyl a za tu dobu se taky změnilo dost věcí. Proreznul další zadní díl výfuku a tentokrát jsem ho vyměnil za koncovku Ulter Sport. Auto má krásný zvuk a zlepšil se trochu krouťák dole, je to cítit hlavně kolem 50 km/h na ctyřku do kopců, kde jsem normálně musel podřazovat za tři, protože už bych na můj vkus měl moc plynu na takhle nízké otáčky. Další úpravu, co jsem udělal, bylo odstranění rezonátoru sání. Je to taková dost velká krabice před předním kolem, kterou tam inženýři v Nissanu dali nejspíše kvůli hlukovým limitům ze vnějšku. Zlepšilo to reakci na plyn a sání má agresivnější zvuk. Auto je radost řídit.

Koupeno 2000-07-20 (17 let, 5 měsíců) ~ 0 km
Registrován 2013-10-05 (4 let, 9 dnů)
Shlédnutí 1 104x
Informace o modelu Almera N16
Manuály Nahrát manuál 5Manuály uživatelské, 21Manuály servisní, 2Katalogy a prospekty, 4Ostatní, 14N16
Fórum Almera N16 Položit dotaz
Inzerce 53 inzerátů Vložit inzerát
Servis a údržba Vložit servis Co na Almera opravujeme .. a kolik to stálo peněz

Foto alba

Fotky nezařazené v albech

1600x1200, 144 KB
1080x1918, 294 KB

Lišty v mřížce chladiče

Lišty jsem přestříkal černým matným PlastiDipem.

1600x1200, 206 KB
1600x1195, 297 KB
1600x1195, 308 KB
1600x1195, 291 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2013-10-06 Flash1412 Díky moc! Jedenáctku má ze Subaru Rallysprint, z dob, kdy se ještě pořádal. Rok předtím tam byla trojka a to jsme skončili celkově druzí. Už je to ale cca. 7 let zpátky...

2013-10-06 BMarcellus Hezkej popis Almery A podle čeho má tu 11ctku?

1600x1195, 218 KB
1600x1195, 238 KB
1600x1195, 179 KB
1600x1195, 163 KB
1600x1195, 151 KB
1600x1195, 193 KB
1600x1195, 190 KB
1600x1195, 274 KB
1600x1195, 204 KB
1600x1195, 270 KB
1600x1195, 226 KB
1600x1195, 250 KB
1600x1195, 326 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)
1600x1195, 299 KB

Na chalupě v garáži

1600x1200, 238 KB

Je nádherná

Více fotek dodám, jakmile se dostanu do Prahy

1600x1200, 386 KB

Fórum Almera N16

Nové téma
Témata # Autor Poslední příspěvek
QG18DE - problém s převodovkou 12 Flash1412 jagy
1 let, 7 měsíců QG18DE - problém s převodovkou
Almera N16 - od 4600 otáček o 10 koní méně 4 Flash1412 Flash1412
1 let, 10 měsíců Almera N16 - od 4600 otáček o 10 koní méně


Nové téma

Naše auta