Vozidlo Nissan Almera 1.5





Model Nissan Almera 1.5
Majitel PepaJK
Rok 2003 (14 let)
Motor benzín
4-válec, 1 497 ccm
16-ventil
Výkon motoru 72 kW (98 PS) při 6000 ot./min
Převodovka Manuální 5-rychlostní

Výbava Tekna, servo, ABS (kotoučové brzdy i vzadu, brzdový asistent), 4 x airbag, aktivní opěrky hlavy, předepínače pásů, kaplička s informačním displejem - palubní počítač, radio + cd s ovládáním na volantu, digitální klimatizace, 4 x el.stahování oken, zpětná zrcátka el. stavitelná s vyhříváním, couvací senzory, stavitelné sedadlo řidiče a volant, centrální zamykání, NATS, dálkově ovládaný alarm s pagerem, construct, 4dv sedan, barva červená perleť, přední světlomety s čočkou (svítí výborně).

Registrován 2006-11-15 (11 let, 8 dnů)
Shlédnutí 12 126x
Informace o modelu Almera
Manuály Nahrát manuál 5Manuály uživatelské, 21Manuály servisní, 2Katalogy a prospekty, 4Ostatní
Fórum Almera N15 Položit dotaz
Fórum Almera N16 Položit dotaz
Inzerce 52 inzerátů Vložit inzerát
Servis a údržba Vložit servis Co na Almera opravujeme .. a kolik to stálo peněz

Foto alba

Fotky nezařazené v albech

Almera z čelního pohledu na zimákach

Z tohoto pohledu hodnotím vzhled Almery 10/10

800x600, 114 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13

Almera ze zedu na zimákach

Z tohoto pohledu hodnotím vzhled Almery 8/10. Trošku lépe mohly být pořešeny zadní svítilny.

800x600, 109 KB

Almera na výletě

Almera v letním na výletě. Autobox značky Neumann s originální záhrádkou Nissan .

800x600, 158 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13

Pracoviště řidiče

Pracoviště řidiče je přehledné a příjemné. Jen to skosení palubního štítu mohlo být na pravé straně provedeno jinak takto to působí trochu nevyváženě. Škoda, že Nissan použil tvrdé plasty. Původní hlavice řadící páky (která svou velikostí odpovídala tak akorát ruce Japonce) byla nahrazena jinou větší pošitou kůží. Ovládání audia a palubního počítače na volantu je řešeno šikovně a ještě se mi nestalo, že bych při řízení omylem zmáčkl nějaké tlačítko.

800x600, 73 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13

Interiér

Interiér je přehledný a díky kapličce a podobnému ovládání jako známe z poslední generace Primery působí i luxusně. Nicméně zde plná výbava opět trochu ošizená od před-faceliftové verze. Půdně bylo osvětleno i zrcátko ve sluneční cloně řidiče. Štít palubní desky působí naopak od první verze mnohem živěji a rovněž i výrazně agronomický volant padnoucí výborně do ruku vypadá o poznání lépe.

800x600, 58 KB

Budíky, parkovací sensor, anténa

Zde trochu v detailu budíky, které jsou přesně podle mého gusta a tato klasika podle mě zatím nebyla žádným jiným zobrazovacím systémem pro řidiče překonána. V pozadí je vidět zobrazovací displej parkovacích senzorů a vlevo pak anténa alarmu a pageru (dosah podle výrobce cca 1km podle mě ne, cena včetně instalace cca 5tkč).

800x600, 65 KB

Palubovka ve tmě

Barva podsvětlení je kupodivu velmi příjemná pro oči. Nemám nejmenších výhrad.

800x600, 23 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13

Palubní počítač

Automatická klima pracuje perfektně. Po 4 letech jsem jí nechal znovu doplnit. Z klimy bylo vysáto 0,33kg média a a zpět doplněno 0,55kg. Při celé proceduře nebyl zjištěn žádný únik ani jiný problém.

800x604, 53 KB

Displej palubního počítače

Je velmi přehledný a velikost je přesná. Nic nelze vytknout. Jsou na výběr dva režimy intenzity podsvětlení, takže v noci ho lze utlumit.

800x600, 32 KB

Výsuvný držák nápojů

Výborná věc a často používaná, ale bohužel se dost nešťastně potkává se zapalovačem/zásuvkou 12V, ale lépe to asi vyřešit nešlo. Takže v případě, že člověk používá zásuvku je o jeden držák ošizen - použitelný je jen ten u spolujezdce.

800x600, 72 KB

Šetření

Druhá generace Almery zvláště pak po faceliftu se vyznačuje šetřením ve výrobě. Zde například regulace náklonu světel ošizená o podsvícení. Například o 7let starší Mikra K11 ho má podsvětlený.

800x600, 115 KB

Ovládání na dveřích

Dnes již naprosto samozřejmá věc - vše lze ovládat z místa řidiče. Velmi šikovná funkce automatického stahování okénka u řidiče je zde řešena 4 polohovým spínačem s nápisem AUTO (což je mimochodem jediný podsvětlený spínač stahování okének v Almeře) na což si člověk zvykne velmi rychle pak mu vadí všechna jiná auta se systémem 2 polohového spínače s nutností ho pro režim AUTO držet delší dobu. Tento systém je super .

800x600, 68 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13

Středová opěrka

Tohle je další věc, která mě na Almeře ročník 2003 vadí. Nissan zrušil odpadkový koš a zásuvku 12V (opět v rámci šetření ve výrobě). Zásuvku jsem si dodělal sám (je umístěná v místech kde byl před tím ve starší verzi koš) a místo záslepky měla být ta zásuvka. Pozor pouhým dokoupením zadního čela a koše na odpadky na vrakáči nelze celou věc dořešit jaksi zpětně. Musí se vyměnit kompletně celá středová konzola, protože ta starší má uvnitř konstrukci pro unášení koše na odpadky. Další věcí je, že středová opěrka měla být o poznání větší. Např. když to srovnám s opěrkou v Octavii/Golfu tak tam je mnohem lepší. Ale i tak je středový panel s ruční brzdou celkem pěkně rozvržen.

800x600, 69 KB

Zadní sedadla

Nissan myslel i na třetího cestujícího - tříbodový bezpečností pás je samozřejmostí, ale věřte, že cestování ve třech dospělých lidech je v zadu spíše utrpením. Zadní sedadla mohla být provedena kvalitněji, ale i tak se mi zdají dostatečně pohodlná. Již několikrát nás v Almeře cestovalo 5 dospělých a „dá se“.

800x600, 59 KB

Čtecí lampičky

Kde jsou čtecí lampičky vzadu? Jo tak, že prý až jindy. Už mám doma koupené universální až bude čas budou namontovány .

800x600, 45 KB

Středová opěrka zadní

Zase to šetření kde je úložný prostor a držák nápojů ze starší verze? Prostě paradoxy - automatická klima a taková dnes už samozřejmost tam chybí ach jo

800x600, 65 KB

Víko kufru

Tak jsem si myslel, že tohle Nissan myslel jenom v legraci, ale je to i na Tiidě tak asi ne. Proč by si konstruktéři měli lámat hlavu že. Akurát, že ta fotka vypadá jak ze Škody 120.

800x600, 71 KB

Víko kufru 2

Jinak celý mechanizmus je řešen "jakýmisi" zkrutnými tyčemi. Celý mechanizmus úžasně vrže a nelze ho to odnaučit. Dále je vidět nezadeklovaná (asi opět nebyly peníze) horní část s repro což už je jenom menší detail jinak velkého kufru s úžasným prostorem kolem plnohodnotné rezervy kam se vejde no moře věcí např. - řetězy, trojúhelní, kompresor, nářadí, sada žárovek atd... mám tam toho hodně.

800x600, 57 KB

Motor

1 497 ccm, Některým lidem přijde slabý já nemám výhrad - na české silnice naprosto postačující chod celkem kultivovaný, na volnoběh s vypnutou klimou není v kabině vůbec nic slyšet. Když se točí pronikají občas do kabiny trochu nepříjemné vibrace. Dnes najeto 90tkm a kromě výměny oleje a svíček o něm vůbec nevím .

800x600, 108 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13

Přední nárazník - šlendrián

Přední nárazník a jeho uchycení včetně výztuhy je ukázkovým případem kam vede spolupráce Renaultu s Nissanem. Faceliftová Almera ho má krutě odbytý. Stačí když do vás na parkovišti někdo nacouvá a nárazník se zapasuje dovnitř a výztuha prohne – oloupe se lak a hned rezavý. Přední nárazník pak už nejde prakticky pořádně spasovat. Už jsem to rovnal – no už ani nevím kolikrát.

800x600, 72 KB

Světla konstrukční vada

Pokud budete Almeru ročník 2003-04 kupovat v bazaru tak si zkontrolujte zda byla vyměněna přední světla. Zde nemusíte mít strach, že byla bourána na předek, ale světla byla měněna ve svolávací akci, protože měly konstrukční vadu - vypalovaly se paraboly. Jak je vidět na štítku světla jsou z 9.6.2006.

800x600, 43 KB

Nové brzdy, disk ENZO

Po 90tkm byla nutná kompletní výměna zadních kotoučů a brzdových destiček. Při tom přední mají dle autorizovaného servisu ještě 60%. Takže si to vysvětluji známým problémem N16-tek a to přibrzďovaní zadních brzd = větší spotřeba a nadměrné opotřebování. Doporučuji všem zadní brzdy pravidelně kontrolovat a čistit.

800x600, 41 KB

Nový rámeček RZ

800x600, 54 KB

Almera dostala ránu ze zadu

Oprava stála 35 000,-Kč. Vše šlo z pojistky viníka.

906x946, 90 KB

Almera dostala ránu ze zadu

Oprava stála 35 000,-Kč. Vše šlo z pojistky viníka.

600x450, 33 KB

Almera po opravě

No, a zase jí to sluší

800x600, 113 KB

Aktuální hodnocení: 10.0 (1 hlasů)

2014-02-13 sano13


Fórum Almera N15

Nové téma

Naše auta