Poradna - Otázka



Nová otázka

Poradna  -  Autoservis

Máte někdo zkušenost s opravou/výměnou jednotky ABS?

1 let, 3 měsíců
vladimir.vercak

V servisu technik ohodnotil výměnu částkou 75 tisíc korun. Máte s tím někdo lepší zkušenost? Existuje jiný výrobce jednotky, který není tak drahý jako Nissan? Děkuji za informaci.

Model: Nissan X-Trail T30 / Classic

Manuály: 2x Manuály uživatelské, 3x Manuály servisní


Komentáře (12)

Přidat komentář


  sjaro, 1 let, 3 měsíců

Aky je dovod vymeny?


  vladimir.vercak, 1 let, 3 měsíců

Podel technika je vadná řídící jednotka ABS. Abych upřesnil s čím jsem tam šel: V průběhu horkých dní se mi začala objevovat následující závada. Někdy se mi "propadl" brzdový pedál při startování (automat) a vzápětí se rozsvítila kontrolka ABS, ESP a smyku. Někdy se rozsvítila během jízdy, ale bez návaznosti na brzdění a někdy jezdím dva tři dny a nic se nerozsvěcuje. Zdá se mi to u auta, které má najeto 115 tisíc km dost brzo (nejezdím v terénu jen horší lesní cesta k chatě).


  xxxmichal, 1 let, 3 měsíců

Já jsem třeba pár ABS jednotek opravoval konkrétně u volva. Mechanik si je 100% jistý že to je jednotkou? Kabeláž k čidlům je OK?

Tohle docela obdivuju, že někdo řekne vyměníme jednotku za 75 tisíc, co když to tím není? Kdo to pak zaplatí?


  sjaro, 1 let, 3 měsíců

A aku chybu vypisala diagnostika


  vladimir.vercak, 1 let, 3 měsíců

Je to výsledek diagnostiky. Údajně se jedná o závadu části řídící jednotky ABS, části, kterou nelze samostatně opravit a proto je nutná výměna celé jednotky... Spíše si ale myslím, že jde o zajímavou zakázku: hodně peněz, málo práce. I když jsem byl "mimo protokol" vyzván, ať si to seženu z vrakoviště, že mě to přijde o hodně levněji a zaplatím jen montáž a nastavení ... s tím ale nemám žádnou zkušenost Rád si nechám poradit, tady jsou koumáci


  matyxcz, 1 let, 2 měsíců

Mám ten samý problém. Konkrétně nejde o vadnou jednotku ABS, ale o poruchu vysokotlakého ventilu, který je (nedemontovatelnou) součástí pumpy a řídící jednotky ABS. Jedná se o typ, který se montoval jen něco přes rok (mám r.v. 2005 / 6 do provozu), pak byl vyměněn za jiný, který již tak problémový nebyl.

Druhovýroba neexistuje, oprava fakticky není možná.

U mě se to projevovalo přesně jak popisujete, s tím že četnost chyby (tzn. ventil se "zasekl" ale vzápětí zase rozběhl, nicméně kontrolky se rozsvítily a v tu chvíli samozřejmě přestalo fungovat ABS, ESP ...) se postupně zvyšovala. První rok jen párkrát, pak už to bylo párkrát do měsíce, v poslední době téměř každou jízdu.

Můj servisák vyzkoušel všechny ostatní varianty, které by mohly způsobovat stejně vypadající závadu pro diagnostiku, tzn. např. opotřebené hadičky, kde by se odlupovala vnitřní vrstva a mohla tak bránit zpětnému tlaku, nebo nečistoty v brzdící kapalině atd. Nic z toho se nepotvrdilo.

Zrovna dnes mi vezl auto zpět, a zůstal viset po cestě - ventil se zasekl definitivně a brzdy zůstaly v zabržděném stavu.

Cena dílu, tedy jednotky s pumpou atd, (číslo dílu z katalogu - 47500), je bohužel opravdu 72000,- Kč. Takže teď mám x-traila, který je po malé generálce, najeto 170tkm, všechno ostatní šlape jak hodinky a auto je jinak v naprostém pořádku, automat, kůže, výbava původně tuším Visia, ale doplněno navíc tažné na 2t, parkovací senzory, HF Parrot a vůbec hromada dalších doplňků, navíc 2.5 benál je celkem nesmrtelný motor .... a je mi to k prdu, do bazaru nebýt tohoto problému bych to jinak za víc jak 150 nedostal ani náhodou, takže cpát do jednoho dílu 50% ceny auta?!?!? (skoro 10% pořizovací hodnoty nového?).

A shánět na vrakovišti, to si člověk moc nepomůže. Zaprvé sehnat tenhle typ bude obecně problém, a pak je otázkou, v jakém stavu bude ten díl z vrakoviště, jestli taky nebude před smrtí, nemluvě o tom, že jakmile ho někdo demontuje a nezaslepí, tak se tam dostane vzdušná vlhkost a po nějaké době to bude stejně načaté, protože dovnitř se člověk nedostane.

Je to k vzteku.


  vladimir.vercak, 1 let, 2 měsíců

Vyřešeno. Poslechl jsem doporučení technika ze značkového servisu, zajel na Kutnohorskou, kde je speciální "vrakoviště" nissan, ty uvozovky jsou na místě, protože to je spíše obchod s použitými díly a označení vrakoviuště evokuje špatné americké filmy. Přesně srovnané, uložené, pojmenované. Koukli do auta na číslo dílu, přinesli během pěti minut ten stejný. Celá jednotka ABS stála jen několik tisíc. Ještě jsem přibral přední zpětné pravé elektricky sklopné zrcátko (ulomili mi ho na parkovišti) dokonce ve stejné barvě jako moje auto. Super.. a odjel jsem domů. Rozeslal jsem na 6 servisů nabízejících péči o vozy značky nissan dotaz, zda mi jednotku vymění. Tři ani neodpověděly, jeden napsal, že si na to netroufá a dva byly ochotné do toho jít. Ale dost se lišily cenou a dobou. Nakonec jsem skončil v tom značkovém, kde mi závadu našli. Auto jsem přivezl v 8:30, v 15:00 jsem si pro auto jel. Od té doby mám ujeto 1230 km a všechno funguje. Celá akce nakonec stála ... i s diagnostikou při které závadu určili, výměna ABS, nastavení, doplnění brzdové kapaliny ... a plus cena vlastního náhradního dílu, pod deset tisíc. Což je jiná káva. Ale na začátku jsem stál před dilematem, koupit z katalogu celé ABS za 57 tisíc + dph? nebo nekoupit? Uvidíme, jak dlouho bude namontovaná použitá ABS jednotka fungovat, ale auto jezdí výborně a brzdí a ABS funguje (vyzkoušeno na mokré vozovce).


  matyxcz, 1 let, 2 měsíců

Tak to se Vám podařilo vyřešit elegantně, gratuluji!

My jsme ještě včera se servisákem objevili zajímavou věc. Brzdy po vychladnutí nejen, že nebyly zablokované, ale hlavně brzdový pedál se nevrací sám až nahoru. Když se mu pomohlo špičkou nohy, tak po nastartování se kontrolky nerozsvítí, k tomu dojde až po jeho sešlápnutí a opětovném uvolnění.

Takže je tam ještě určitá naděje, že by to mohl být hlavní brzdový válec. Vzhledem k tomu, že auto mělo dlouho neměněnou brzdovou kapalinu a současně celkem dost opotřebené destičky i kotouče, tak je možné, že válec který vyrovnával tlak nechodil zpět na doraz "volného" konce a mohlo dojít k zareznutí apod., a po výměně kotoučů a destiček se již nezvládne sám vracet (mohou být i unavené pružiny) a dává vlastně pořád tlak proti ventilu v té abs pumpě. Na brzdovém válci není žádný senzor, a tím pádem by vlastně první chybu hlásila právě až abs pumpa, kde má ten vysokotlaký ventil odpor při vracení-se.

Tzn. napřed ještě zkusíme tohle a až následně výměnu té pumpy.

A v každém případě děkuji za tip na to "vrakoviště" - zkusím to tam. 70 tisíc za ten díl opravdu nedám, ale demontovat a zaslepit to bohužel nejde, takže bez opravy je to auto nepojízdné. Tzn. tak jako tak tam zajedu a vezmu raději jeden kousek do rezervy, může se hodit i kdykoliv později.


  vladimir.vercak, 1 let, 2 měsíců

Tak doufám, že se to povedlo. Mě taky provázelo při rozsvěcování kontrolek propadání brzdového pedálu, to je asi tím tlakovým ventilem (nebo jak se to jmenuje). Oprava je zatím OK, jednotka funguje.


  matyxcz, 1 let, 2 měsíců

Zatím ještě nevím. Díly z Autobond občas cestují děsně dlouho. Týden čekám na hlavní brzdový válec, snad dnes by se měl přehodit. Uvidíme, jestli to pomůže. U jednotky je bohužel jednoznačně špatné přinejmenším čidlo, a to sice lze vymontovat, ale samostatně se neprodává. A na Kutnohorské už bohužel další ABS jednotku neměli, nejspíš jste měl štěstí a koupil poslední, co měli


  matyxcz, 1 let, 1 měsíců

Tak se celá situace vyvrbila dost zajímavě. Vyměněn hlavní brzdový válec, ten starý se již začal "kousat".

No ale to hlavní - výměna jednotky ABS odložena, dokud se nesežene slušný kus z druhé ruky. Jedu takhle domu a přijde mi, že je to líné. Tak si trošku hraju s brzdovým pedálem a zjistím, že se nevrací až úplně nahoru, je potřeba mu pomoci nohou a bez toho brzdy malinko zabírají.

Takže zpátky do servisu, padl i nápad na zkrácení o fous tyčky k brzdovému válci. A když se servisák ponořil do útrob vozu, tentokrát nikoliv zespodu či od motoru, ale z kabiny, tak za chvíli vylezl s dost potutelným úsměvem. Vzal stahovací pásku, přitáhl jedno z čidel u brzdového pedálu a já vyrazil zase na cestu.

S tím že najednou se chyba rozsvítí až při výrazně hlubším sešlápnutí brzdového pedálu. Problém je totiž v tom, že dané čidlo je vylomené z pouzdra a cestuje s pedálem. Kromě toho, že na něj seshora tlačí proti jeho vracení, tak současně stlačení tohohle čidla v momentě, kdy není pedál v horní poloze a je tedy stlačen i protilehlý spínač, vyhodnotí jednotka jako chybu Takže nakonec to vypadá, že závada za 70 tisíc bude jen za pár stovek :-D


  vladimir.vercak, 1 let, 1 měsíců

Tak to držím palce, protože všechno kolem brzd zavání průšvihem (když zlobí). Musím to zaťukat (ťuk, ťuk) auto jezdí skvěle, dalších tisíc kilometrů a abs šlape a funguje (odzkoušeno nechtěně na mokré vozovce).


Další otázky - X-Trail / Autoservis Vložit otázku

Cukání auta při rozjezdu Ahoj, minulý týden jsem musel vytáhnout bráchovo auto z docela hlubokého příkopu (někdo mu nedal přednost). šlo to celkem dobře, ale auto muselo fest zabrat. trošku jsem připálil spojku a teď při rozjedu a vyšší zátěži docela škube. tak jsem se chtěl zeptat, jestli to může být ta spojka nebo setrvač......

V chladu nestartuje Zdravím a prosím o radu. X-Trail 2,2Tdi v létě startuje normálně,ale pokud je cca 5stupňů a níže,tak občas chytne normálně, ale většinou točí tak dlouho,až se vybije baterka,občas to má při toceni tendenci chytnout,ale nic. Prosím a děkuji za rady.

Klepe volant Ahoj, mám problém se svým autem cca 1/2 roku. Při rychlosti 80 km a výš se mi rozklepe volant, kola, prostě celé auto se mi třese. Co jsem již vše nechala opravit nebo dát nové: Srovnání disků, nové pneu, nové brzdy komplet, přední tlumiče s uložením, na přední nápravě snad už úplně všechno (silentb......

Plynový pedál Ahoj všem. Mám x-traila čtyři měsíce. Před čtrnácti dny mi auto dvakrát spadlo do nouzovýho režimu. Diagnostika ukázala poruchu plynového pedálu. Nevíte někdo jak se cenově pohybují použité? Popřípadě jestli někdo má?

Motor DDTI 2,2 Aky rozdiel je medzi 2,2 DDTI a2,2 Cdi motorom?

Po vypnutí i zamčení auta mi pořád něco hučí. Po zaparkování a vypnutí i zamčení mi něco hučí v pravidelných intervalech cca 20min skoro celou noc.Nějaké čerpadlo nebo nevím co,děkuji,Vlastik.

Pokles výkonu nad 3000 otáček Zdravím, mám X-trail rok výroby 2008 najeto cca 182 000 km . poslední dobou jsem zaregistroval pokles výkonu a ztrátu tahu nad 3000 otáček, auto se chová jako by přepínalo do nouzového režimu. Začalo to tak ,že nejdřív přestal tahat nad 160 km/h a nyní už nepustí otáčky nad 3000 . Nemá někdo nějakou......

Vakuová pumpa Mám Nisan x trail,r.v.2008 diesel, 110kw, najeto 157 tis.km.,pravidelný servis,odvezl jse auto do servisu pro menší únik oleje zřejmě pod vakuovou pumpou,koupil jsem nové těsnění originál a v servisu to vyměnili, od té doby mi to špatně brzdí,špatně startuje a zvedla se mi spotřeba nafty, nevíte něk......

Demontáž tapadíru Zdar chlapi Poradí niekto, ako demontovať tapacír dverí bez poškodenia? (chcem si vytlmiť dvere + výmena repro) Skúsenosť s nejakým iný rádiom? (origo hrá katastrofálne!) Ď

Naučení dálky na centrální zamykání Ahoj všem, nevíte jak opět naučit dálkový ovladač na centrální zamykání na x Trailu? Děkuji za rady

Únik nafty u X-Trail Nissan X-Trail T30/Classic 2,2 Diesel, 2004, Problém s unikající naftou v prostoru mezi výfukem, zadním levým kolem a nádrží. Jedná se pravděpodobně o nějaké čerpadlo protože k tomu vedou nějaké dráty a dně "trubky". Prosím poraďte o co jde. Dík.

Odvzdušnění palivového systému Ahoj Dovede mi někdo poradit jak odvzdušnit palivový systém Nissan X-Trail T30/2,2Dci po výměně palivového filtru?

Nesvítí celý levý přední světlomet Nesvítí celý levý přední světlomet, mimo ukazatele směru. Pojistky jsou v pořádku. Je někde svorkovnice mezi světlem a pojistkami? Nemá někdo el. schéma?

Kam do servisu (svítí ABS,ESP,4WD) Svítí mi trvale ABS,ESP a 4WD, je mi znám návod na vyblikání kodu na PIN 9, ale nevím, zda je použitelný i na T31 s TCS (podle některých zdrojů mimo forum ne). Takže nebudu dělat testy naslepo a pojedu do servisu. Jsem z Prahy, zkušenosti se servisy malé (jen běžná údržba). Servis, ketrý mi poradil......

Chyba abs, esp Nissan 2,2 DCI. Při jízdě se zapnutým 4x4 v režimu auto došlo k rozsvícení 4 kontrolek chyba Abs, vypnuté ESP, pracující ESP a chyba brzd. Současné bylo slyšet vrčení motorku před spolujezdcem. Tento motorek Abs a asi i ESP stále běží i při vypnutém motoru auta a vytahnutem klíčku zapalování. Při k......

Ahoj Ahoj,mám X-trail 100kw Dci 4x4,r.v. 2006 najeto 178000km.Při každém prvním studeném startu motor chytne ale hned zhasne.Když přišlápnu plyn a startuji tak chytne a běží,ale musím držet otáčky tak kolem 1500-2000 otáček tak minutu,poté už funguje normálně.Volnoběh je ale dost nízký-cca 650-750ot.Dia......

Klepou kola Ahoj mam otazku na nissan x trail rok vyroby 2004.pocas brzdenia pri vetsej rychlosti zhruba nad 100km mi zacne klepat pri prudkom przdeni volant a cela naprava sa roztrasie.myslim ze su to vadne brzdove kotuce ale chcem sa touto formou poradit ci to moze byt aj iny problem.dakujem velmi pekne

Píska remenica takže , ako som už v popise napísal problém je len v pískaní remenice u vozu , stačí na to vymeniť len ložisko aleboi kúpiť celú kladku ?

Svítí 4WD a ABS Zdravím,chtěl bych požádat o radu.U X-Traila r.v.2004 2.2 Tdi mi začalo svítit oranžově ABS a 4 WD.Zkraje většinou jen po ránu (nebo delší odmlce v provozu),ale ted už svítí pořád.Nevím zdali to má souvislost,ale zkraje to zlobilo vždy když se zapnulo zapalování a poté se ozvalo neco jako zabzuče......

Nadměrná spotřeba oleje. Zdravím Mám problém s nadměrnou spotřebou oleje motoru. Podle náznaku v sání spousty oleje ale turbo bylo na stolici a unik oleje minimální. nemá někdo tip... Vůz má nejeto 160000 km