Nissan 300ZX Z31, 1. generace





Nissan 300ZX Z31 1

Rok výroby 1983 - 1989

Model: 300ZX (1984 - 1995)

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_300ZX#Z31

1.generace Z31 (1984-1990)

Jedná se o dvoudveřové 2+2 nebo dvoumístné kupé-targa (výhradně japonský a severoamerický trh) s výklopnou zádí s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Největší vzácností je pouze pro japonsko vyráběný dvoumístný roadster s plátěnou střechou a kratšího rozvoru. Vůz byl vybavený dvouventilovým vidlicovým šestiválcem s rozvodem OHC a objemem 2960 cm (vrtání 87 mm a zdvih 83 mm) uloženým podélně. Byly dodávány tři druhy tohoto agregátu. Základní nabídku v letech 1984-1986 tvořila atmosférická verze VG30E o výkonu 125 kW a doplňoval jí motor VG30ET přeplňovaný turbodmychadlem (do roku 1985 vzducem chlazený Garet T3, po něm do roku 1987 vodou chlazený garet T3 a konečně od roku 1987 vodou chlazený Garet T25) o výkonu 168 kW. V roce 1986 došlo ke stažení motoru VG30E a nabídku základního motoru převzal slabší přeplňovaný motor VG30ET o výkonu 149 kW avšak s katalyzátorem. Ten byl mimochodem již od roku 1984 nabízen výhradně pro americký trh díky přísnějším emisním normám jako náhrada za jinde dodávaný motor bez katalyzátoru o výkonu 168 kW. V omezeném množství se vyrábělo i dvoumístné kabrio s plátěnou střechou.

Vůz byl dodáván buď s pětistupňovou mechanickou nebo tří a čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Automatická převodovka byla dodávána výhradně pro trh v USA.

Od roku 1986 zmizely přeplňovaným verzím nádech na intercoler na kapotě, americké verze byly do roku 1988 dodávány s digitální přístrojovou deskou. Karoserie Z31 prošla v roce 1988 modernizací přídě i zádě (nově tvarovaný nárazník a nová zadní světla). Rozvor Z31 je 2520 mm a vnější rozměry potom 4540x1725x1310 mm, pohotovostní hmotnost pdole verze a výbavy od 1400 do 1600 kg. Dvoumístné verze ať již kupé-targa, tak kabriolety měly o 10 cm kratší rozvor kol.

Výbava: komplet v elektrice, elektrické sedadlo řidiče s osmi stupňovým nastavením tuhosti bederní opěrky a sedáku, manuální klimatizace (pro USA za příplatek automatická), tempomat, třístupňová regulace tuhosti podvozku (do roku 1986), ABS (standardně od roku 1988), kazetové STEREO rádio s digitálním tunerem a ekvalizérem atd. atd. Většina vozidel byla plně vybavena. Škála různých modelů dosahovala desítek variací díky širokému spektru možných barevných provedení jak karoserie tak interiéru včetně použitého materiálu na palubních deskách, sedadlech a další různé výbavy, kterou byla například u amrických verzí s digitální přístrojovou deskou - palubní počítač s hlasovím průvodcem.

Provozní vlastnosti (125 kW / 149 kW / 168 kW): maximální rychlost 220 / 235 / 235+ km/h a zrychlení na stovku za 9,1 / 7,9 / 7,2 s.

Byly vyrábené i různé speciální edice Z31 - například v roce 1984 například vznikla speciální edice vozů 50th Aniversary (obrázek vlevo) oslavující 50 let od založení značky Nissan, se speciálním body kitem a všechny v "krátké" dvousedadlové verzi.

V roce 1988 vzniklo v období leden až březen celkem 1002 ks edice Special Shiro Edition (SS Edition - viz galerie) se speciální bílou perletí v celolaku včetně kol a drobnými úpravami v interiéru (ten byl v černé barvě), nejvýraznější byly bílé číselníky budíků aj. Vůz byl vybaven standardním motorem VG30ET o výkonu 149 kW.

Kromě toho na modely od roku 1988 výrobce nabízel u svých dealerů ve Švýcarsku originální možnost úpravy v podobě body kitu, vyladění motoru VG30ET s na výsledných 185 kW a aplikace stavitelného podvozku (obrázek nahoře). Vozy byly dále vybaveny i katalyzátorem.

1.generace Z31 (Japonsko)

Mimo ve světě standardně dodávané modely 300ZX / Fairlady Z s motory VG30E a VG30ET byly v Japonsku nabízeny i odlišně přetypované Z31 s různými motory.

Nissan 200Z / 200ZS / 200ZG: použit přeplňovaný dvoulitrový dvouventilový vidlicový šestiválec VG20ET vycházející z VG30E / VG30ET

Nissan 200ZRna obrázku vlevo, použit přeplňovaný dvoulitrový čtyřventilový řadový šestiválec RB20DET z Nissanu Skyline - v Z31 měl výkon 134 kW

Nissan 300ZRpoužit atmosférický třílitrový čtyřventilový vidlicový šestiválec VG30DE vycházející z VG30E s novou čtyřventilovou hlavou - v Z31 měl výkon 142 kW - od roku 1990 dodáván jako základní motor pro druhou generaci Z32 s výkonem 166 kW a výchozí typ pro přeplňované modifikace VG30DETT

Fórum 300ZX Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Nissan 300ZX Z31

1988 Nissan 300ZX Z31
426 x 150 ... 13 KB
2007-12-26  Wally
1988 Nissan 300ZX Z31
575 x 431 ... 40 KB
2007-12-26  Wally
1988 Nissan 300ZX Z31
431 x 575 ... 39 KB
2007-12-26  Wally
1988 Nissan 300ZX Z31
640 x 479 ... 52 KB
2007-12-26  Wally

Manuály Nissan 300ZX Z31  |  300ZX Vložit nový manuál

Manuály uživatelské (1) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1984 nissan 300zx.rar Anglicky 20.5 MB

Manuály servisní (6) Přidat

Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
1989 nissan 300zx 1989 z31.rar Anglicky 109 MB
1988 nissan 300zx 1988.rar Anglicky 26.1 MB
1987 nissan 300zx 1987.rar Anglicky 25.8 MB
1986 nissan 300zx 1986.rar Anglicky 65.2 MB
1985 nissan 300zx 1985.rar Anglicky 65.2 MB
1984 nissan 300zx 1984.rar Anglicky 17.9 MB

Poradna Vložit otázku

Motory


Rok od-do Kód motoru Palivo [ccm] Válce [kW] [Nm] Počet
ventilů
1984 1986 VG30E benzín 2 960 6 / Vidlicový 125 236 12
1984 1990 VG30ET (168 kW) benzín 2 960 6 / Vidlicový 168 340 12
1986 1990 VG30ET (149 kW) benzín 2 960 6 / Vidlicový 149 319 12

Naše vozidla Nissan 300ZX Z31 Přidat vozidlo

1984 Nissan 300ZX Z31 3.0 v6

1 fotek

Výkon motoru 149 kW (203 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3 000 ccm (183 cui), 6-válec, Vidlicový.

Tohle je můj sen !

1987 Nissan 300ZX Z31 3.0 v6

1 fotek

Výkon motoru 149 kW (203 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3 000 ccm (183 cui), 6-válec, Vidlicový.

300ZX Z31 turbo

1986 Nissan 300ZX Z31 2.9 v6

1 fotek

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 5600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 940 ccm (179 cui), 6-válec, Vidlicový.

Zatím ve stádiu renovace. Na velký ježdění to není, protože to 16 let stálo kdesi na dvoře. Ale dám to dokupy.

1985 Nissan 300ZX Z31 3.0 v6

1 fotek

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 5200 ot./min. Točivý moment: 240 Nm (177 ft/lb) při 4300 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 960 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, 12-ventil, VG30E.

1988 Nissan 300ZX Z31 3.0 v6

2 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Vidlicový, VG30ET (149 kW).

investice na duchod