Fórum - Téma


Zvyšuje se mi spotřeba


Fórum Primera P11 Zvyšuje se mi spotřeba

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2014-01-28 20:24:27

Nissan Primera Wagon P11 2,0l 104kW, najeto tachometrově +-160t km. Už delší dobu sleduju pomalu se zvyšující spotřebu. Když jsem auto koupil (cca 5 let) mělo tuším skoro k 9l/100Km (jezdil město). Já to stáhl na nějakých 7,6l. Dokonce jednou jsem jel z dovolené s vynulovaným počítačem (kamoš byl kretén a musel jsem mu půjčit baterku) mráz, auto naložené k prasknutí (a to doslova), rakem v já se dostal na okreskách pod 7 litrů. Asi před rokem jsem začal zkoušel brát 1:1 E85 a spotřeba šla z nějakých 7,9 na 8,1l. Vykašlal jsem se na to, ale spotřeba nespadla. Přisuzoval jsem to špatné spojce, která začala prokluzovat. Při výměně mě ale odpojili baterku a já se teď s průměrnou nedostanu pomalu pod 8,5l a to jezdím okresky a poměrně předpisově.

Palivový filtr je nový, vzduchová taky, teď jsem měnil spojku. Je to běžné, čím by to mohlo být?

Děkuju

2014-01-29 07:49:51

mmks: MAF alebo O2... Inými slovami váha vzduchu alebo lambdasonda...

Eventuelne nefučí ti niekde výfuk?

2014-01-29 08:59:53

mmks: jak píše chrener a taky kdy bych se zamyslel jak dlouho už tam máš svíčky, mám P11 se stejným motorem a taky větší spotřebou a podezřívám kromě jiného i svíčky.

2014-01-29 10:52:38

mmks: A to jsou hodnoty palubního počítače? Pokud jo, tak to počítej podle dotankování, ať máš jistotu, že ti palubák nekecá. A navíc přes zimu nic divnýho, že to leze nahoru a palubák mi kecá i o půl litru, tak pokud řešíš decky, tak reálnou hodnotu dle PC asi nedopočítáš. Vyčisti váhu, něco najezdi a běž na emise a budeš vědět hned, jestli něco nemaká, jak má. Měnit váhy, klapky, lambdy je docela drahej špás, pokud nemáš jistotu, že ta součástka je stopro blbá. Tohle laborování mám už za sebou.

2014-01-29 15:28:02

... mal som podobny problem - badal som aj nizsi vykon a bola to vaha vzduchu ....

2014-01-29 15:30:18

1) takže, měřeno jen podle palubního počítače (u tohoto se zeptám, ukazuje jen dlouhodobou průměrnou spotřebu a maže se jen odpojením autobaterie, že?).

2) chvíli po koupi se mě na palubce objevila kontrolka katalyzátoru. Dle jednoho mechanika špatný katalyzátor. Koupil jsem nový, ale před tím šlo auto na STK (přes známého, ale nechal jsem vše zkontrolovat s tím, že jsem ukázal nový katalyzátor a ať mi to radši změří), vše bylo v pořádku, ale stejně jsem katalyzátor vyměnil. Samozřejmě i po smazání se kontrolka za chvilku rozsvítila znovu. Takže asi špatné čidlo za katalyzátorem (tak mi bylo vysvětleno). Sranda, že když jsem jezdil na ten E85 (1:1) tak nesvítilo.

3) svíčky jsem kupoval minulý rok Brisky. Jenže za chvilku po tom odešli kabely a asi i ty svíčky, protože to furt zlobilo a tak jsem tam vrazil původní NGK a vše v pořádku, startuju na poprvé

4) výfuk mě vzadu uhnila příruba. Koupil jsem nový, ale pak zjistil, že stejně ty příruby moc nepasují a vaří se to a tak jsem nechal starý tlumič a nechal to zavařit. Před 14 dny jsem to měl na té spojce a říkal jim, ať to zkontrolují, prý nic nenašli.

Jak se pozná ta váha vzduchu? Kolik to vyjde? Děkuju.

2014-01-29 19:40:15

mmks: 1) Palubák neřeš, pokud nelítá v litrech. Nuluje se podržením tlačítka na páčce stěračů. Změř reálnou spotřebu a budeš vědět.

2)Funkci katu hlídá druhá lambda, může být špatná a kat v pohodě. Nehledě na to, že to může být cokoliv, co ovlivňuje emise a kontrolka motoru na to zareaguje a svítí. Zkus vyblikat chyby autodiagnostikou-je tady obsáhlá diskuze a nebo klasickou diagnostikou.

3) Svíčky dávej předepsané nejlépe NGK i když kus stojí tři kila.

4) Pokud máš origo výfuk a není netěsný nebo přicpaný, tak je to ideál.

Váha většinou omezuje výkon, nepustí tě třeba přes určité otáčky i kdybys zarazil plyn až do motoru. Jsou výpadky výkonu, někdy jede líp, jindy výrazně hůř-taky je to tady popsaný. Jinou než origo váhu od Bosche bych tam nedal, ale stojí přes 6 litrů. Zkus ji napřed vyčistit než ji vyhodíš z okna. Ale jak říkám, špatná váha by se nejspíš projevila hlavně na tom výkonu.

2014-01-29 20:18:38

moc děkuju za vyčerpávajíc odpověď. Výkon nějak nepozoruju, je to rodinné auto, takže jezdím napohodu, nijak tomu nedávám za krk, ale žádné výkyvy apod. nesleduju.

2014-01-30 08:16:30

mmks: Ak máš P11C teda facelift čo asi máš tak tam jedine platinové NGK PFR6G-11...

2014-01-30 10:08:44

a proč platinové? Ty jsem pochopil, že mají tak jedině větší životnost a řeší se třeba u motorek se špatným přístupem. Tady je přístup jak višňa?

Btw. co třeba Denso (opět z motorek mám radši, NGK trpí "ulíváním", což tady asi nehrozí, ale přesto)

2014-01-30 18:24:48

... platinové NGK PFR6G-11 - pretoze dlhodobe skusenosti - boli tam montovane vyrobcom rovnako ako Champion RC9MCC4 (su horsie zohnatelne) ... takisto riesim dvojtakty (ladim skutre) ale 2T motor a ani odpalovanie NGKcok pri zaplaveni u SR20 motora nehrozi - nemozes to porovnavat ...

2014-01-30 19:18:03

jen se ptám, v autech nejsem kovaný vůbec. Motorka je přece jen srdcová záležitost a tak se člověk víc zajímá, stará . Děkuju za odpověď.


Odpovědět