Fórum - Téma


Zvýšení účinnosti brzd na P11 GT.


Fórum Návody Zvýšení účinnosti brzd na P11 GT.




2015-05-28 21:24:59

Zvýšení účinnosti brzd na P11 GT.

Nebyl jsem spokojen s účinností brzd na mém GT a zároveň jsem nechtěl investovat tisíce do kompletní předělávky.

Tak jsem investoval 500Kč a nyní už je to pro normální denní jízdy naprosto v pohodě.

Úprava spočívá v záměně brzdového posilovače, za posilovač s P 11/144, číslo 47210 9F505

Na pohled vypadají stejně , ale ten novější je dvoustupňový.

To znamená, že při normálním brzdění funguje stejně jako původní, ale při rychlejším sešlápnutí pedálu zvýší tlak v okruhu o 40 procent, což je opravdu markantní rozdíl ( i Jagy si toho hned všimnul).

Na 195 pneu je potřeba ze začátku dávat pozor na blokování, hlavně za mokra a v zimě.

Brzdný efekt se však nejvíce projeví na širších pneu, třeba 205, které se tak lehce neblokují a dokážou přenést brzdnou sílu na vozovku.

Přestože už to takhle mám víc jak dva roky k naprosté spokojenosti, je to zásah do brzdového okruhu a kdo použije tento návod , dělá to na vlastní zodpovědnost

Postup:

Zakoupit použitý posilovač, v motorovém prostoru na posilovači povolit dvě matky které drží hlavní brzdový válec , sundat podtlakovou hadici, hlavní brzdový válec odklonit, není nutné povolovat brzdové trubičky ani vypouštět kapalinu.

V kabině vyháknout čep z brzdového pedálu, povolit čtyři matice průchozích šteftů posilovače.

V motorovém prostoru vymanévrovat posilovač ven, nahradit novým,(před montáží na novém posilovači změřit vysunutí vnitřní tyčky a nastavit podle původního) nasadit a dotáhnout čtyři matice, vložit čep do pedálu.

Nasadit a přišroubovat brzdový válec, nasadit hadici podtlaku.

Nakonec zkontrolovat a popřípadě seřídit spínač brzdových světel.

Jako další krok těm co jezdí hodně rychle a brzdí fest, doporučuji použití odolnějších desek a kapalinu z větším bodem varu, protože při opakovaném razantním brzdění při honičkách, dochází k rychlejšímu přehřívání brzd.

V normálním provozu to však není nutné.

Demontáž a montáž max. 2 hodiny.

PS: měnit opravdu jen posilovač, ne hlavní brzdový válec, protože P11/144 má válec s menším vnitřním průměrem než GT.


Odpovědět