Fórum - Téma


Zvýšení předstihu u N16


Fórum Almera N16 Zvýšení předstihu u N16

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

tom
2008-03-30 20:27:19

Mám ji v Almeře...

2008-03-30 21:34:59

ja vobec nie som mechanik ako by som chcel ale skodovka sa mi v tom prave pacila ze bolo stale do coho vrtat.

a vymenit spojku trebars aj v budejkach na parkovisku len s paletakom bez pomocnika.

fakt dobra skola zivota akurat elektrika je to co eee a v novych autach ich je tych kablikov vela.

takze ja vyskusam nabuduce trosku cuknut predzapalom na vacsie cisielko. predsa sem tam frcnem aj v-power racing aj v-power

2008-03-30 21:40:43

No koukám, že se téma posunulo na ladění 120 a jiných podobných veteránů

Ještě mi chlapi poraďte kdopak mi tu změnu udělá, abych Vám mohl říct svoje dojmy. Případně, jak se to vůbec dělá Šestku bez daně za to fakt nedám

2008-03-30 22:13:48

asi by to malo ijst normalen cez diagnostiku!!no znalych by som poprosil o uvedenie na pravu mieru.

epl
2008-03-30 23:43:23

pre Miskus-maloktore diagnosticke programy podporuju funkciu zmeny parametrov ECU s trvalym prepisom dat v pameti .Je to preto aby nedošlo k poškodeniu motora pri chybnom nastaveni niektorach parametrov.U N16 je vyrobcom určeny predstih 8 stupnov+/- 2stupne ...basic advanced time. Možeme sa teda prakticky pohybovat v rozsahu

4 stupne od +6 do +10 a toto nam služi na korekciu vlastnosti paliva ale bohužial nie výkonu ako je často pripisovane. (vykon motora sa ovlada ak sa nemylim pedalom plynu a nie posunutim predstihu)

vykon je dany mernou vykonovou jednotkou paliva a učinnostou spalovacieho procesu.

  • pre Jagy-neviem ake auto mas na mysli ale bavime sa o N16 a tam je pomer lambda(stechiometricky)ako u každeho auta s katalyzatorom riadeny tak aby bol čo najbližši 1! a to v celom vykonovom rozsahu.! ak to tak nie je a analyzator vam ukazuje iny pomer tak je niekde chyba.
  • pre RS nič čo by si zrejme nevedel nemam,len tolko že ja mam tiež +10 a narast vykonu nie je u mna meratelný,auto sa javi ako tolerantnejsie voči kvalite benzinu(Japonci maju doma asi ine okt určenie a ich 95 je asi nasa 97-98 )a vzrastol spalovaci tlak vo valci v špičke(asi o 0,17MPa)

čo zrejme povedie k zvýšenemu tepelnemu namahaniu motora.ale su to hodnoty zanedbatelne .

  • pre vsetkych -zvysenie vykonu u N16 cestou prepisania hodnoty v ECU nie je v amaterskych podmienkach možne.(tzv chip tuning a pod).nerobia to ani renomovane seriozne tuningove firmy. V pretekarskej praxi sa almera riesila vymenou kitu ECU s volne mastavitelnymi parametrami(cena je zodpovedajuca).U Nisanu totiž nie je povoleny Write -zapis do adresy (tuším FF004B) ktorá určuje zmenu charakteristiky motoru.ostatne volne pristupne adresy služia ku korekcii zakladnej datovej oblasti.Tuneri tak prišli o moznost zarobku pri nastaveni oblubenom na oktaviach t.j.simulovat vela vzduchu= vela benzinu, obmedzit lambda rozsah a zmenou predstihu zvysit spalovaci tlak.Že znižia životnost motora a zvyšia namahanie točivych časti je hadam každemu jasne.
  • ak by bolo zvyšovanie vykonu jednoduche prečo by potom stalo len kvalitne sacie potrubie cca 70000?prečo by do vyvoja firmy investovaly miliony ked staci supermudry čechoslovak ktory všetko vie?
  • u ferari a sauberu riesia podobne problemy softwarovou simulaciou s programami za zhruba mil. €
  • forum čitam rad a je tu dost dobrych postrehov z praxe ale ludia ktori maju zaujem o problematiku najdu vela uzitocnych info v knižnici ČVUT na katedre spalovacich motorov.

HOWG

2008-04-01 22:54:51

epl dakujem za dlhy prispevok len by som par veci chcel podotknut narazal som resp spytoval som sa ci je mozny zapis. ja z nejakeho zdroja mam ze toto je mozne ale iba kratkodobo tzv. vyskusat potom sa to vrati naspat preto som sa ako prve pytal ci je vobec mozne zmenit predzapal ako taky ci i len v ramci danej tolerancie teda hybat sa od 6 do 10 pred hu.

este chcem podotknut ako vzdy ze pri zvyseni predzapalu a dodani vysieho ok.c. mozeme co to dosiahnut ale ci 2 stupnami je otazka ktoru pokial nemam odskusane tak ani nehadzem na plochu. kazdopadne pri automatickej prevodovke je predzapal vyssi pri pouziti rovnakeho paliva. (mozno suvis aj s volnobehom atd)

uzitocnych kniziek z cvut som cital dost no dost toho vysumelo a nie vzyd je teoria rovna praxe preto sa tu vacsinou pytam na prax ci je to mozne a ci bolo nieco namerane.osobne sa radsej do takych veci nevrtam pretoze je prilis v ela veci ktore si ludia ani neuvedomuju co je za tym. uz len na zaklade coho sa davkuje palivo a ako je urobena krivka pre predzapal atd. na jednom fore som nahodil otazku ze ako by postupovali pri ladeny uplne neznameho motora aaa dost to zhaslo uz pri zakladnej otazky ci vobec nakopnem volnobeh atd.

podobnu otazku som chcel nacat aj tu a to ze ake cidla atd maju na co vplyv. a aku vahu maju v RJ.a to je riadna divocina. v zasade navjacsi vykon je podavany pri obohatenom palive (nie uranom) ale urcite nie lamda rovne jednej. a predzapal sa skuma kedy to este hori a kedy to uz striela vtedy by mal byt max vykon. a toto bolo zhruba laboratorne vysvtelene.toto sa vsetko deje pri nejakych otackach a nejakej zatazi(zataz rozumej stlaceny plynovy pedal)

lamda sa riadi tak aby bola 1 hlavne co sa tyka emisi znamy to graf kde mimo tych hodnot rasti bud co alebo hc(nox) tusim.

a ohladne vykonu si uviedol spravne ako prve vstupuje palivo a potom je bulharska konstanta motor co dokaze zuzitkovat a je to dost malo.

mas za sebou cvut?


Odpovědět

1  2