Fórum - Téma


Zvýšení předstihu u N16


Fórum Almera N16 Zvýšení předstihu u N16

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2

2008-03-22 12:54:55

Měl bych dotaz zda má někdo osobní zkušenost se zvýšením předstihu u N16. Konkrétně mě zajímá jestli byl znatelný nárust výkonu případně jiné zkušenosti

Zde se již toto téma trochu probíralo..

http://www.nissanclub.cz/...643&lang=cze#message18660

2008-03-22 13:56:36

ved si ho daj zvysit a napis svoje skusenosti

2008-03-22 14:05:02

RS než do něčeho jdu, tak zjišťuji potřebné informace a jelikož pracuji v jiném odvětví, tak mě zajímá jestli to má vůbec smysl

2008-03-22 15:07:36

a to si Ty myslis ze kazdy kto ma na motore zmienovanu korekciu o tom nieco vie? Ha ha,nedaj sa vysmiat.90% ludi ani nedokazalo pochopit co vlastne som im s tym autom vlastne spravil hlavne ze to slo lepsie

Tak vela stastia v hladani informacii

2008-03-22 15:15:15

RS zrovna od tebe bych takovou odpověď nečekal ve výše uvedeném linku píšeš, že sám "máš nastaveno +2° a je to super"

tak ti budu vděčný, když se podělíš se svou zkušeností...

Myslím, že nejsem úplně sám koho toto téma zajímá

2008-03-22 15:22:39

aku odpoved si necakal ?

Uz som to raz napisal ze to kazdemu doporucujem,motor ide lepsie do otacok ,ale ak cakas narast vykonu +10kW budes velmi sklamany

2008-03-22 15:28:36

RS to je přesný co jsem potřeboval vědět Netušil jsem co výše zmíněná změna s autem přesně provede..

Takže díky..

Pro mě hold některý věci v autě zůstávají tajemstvím a asi zůstanou nadosmrti

A držím se přísloví.."ševče drž se svého kopyta"

2008-03-26 13:22:14

Tak Nissan v HK od této úpravy dává ruce pryč a jedna firma v HK, která se zabýva touto úpravou chce za přehrátí sw 6000,- bez DPH

Takže jak jsem začal, tak rychle skončím

epl
2008-03-27 00:31:53

myslim že u motora v dobrom mechanickom stave(tlaky vo valcoch,sviečky,filtre.....)nie je potrebné experimentovať s nastavenim predstihu pretože podla mojho nazoru je to asi takto:

  • maximalny výkon sa odovzda pri spaleni zmesi benzinu a vzduchu v tzv.stochiometrickom pomere 14,7:1
  • kedže rychlosť horenia zmesi benzínových pár a vzduchu je konečná,pri vyšších otáčkach motora by nestačilo dojst k prehoreniu zmesi vo valcoch a zníži sa prudko výkon motora.
  • preto je potrebne zmes zapalit s určitym presne definovanym časovym predstihom ktory je zavisly od mnohych faktorov(rýchlosť stláčania zmesi,tvar a čistota spalovacieho priestoru,tlak a teplota vzduchu,teplota zmesi vo valci,časovanie otvárania a zatvárania ventilov,oktánové číslo paliva(benzínu),atd...
  • je to pomerne komplikovaný cyklus a v novších automobiloch prevzali system riadenia predstihu počítačové jednotky ktoré sleduju a vypočítavaju parametre v realnom čase zo asi 6-8 sledovanych veličín(teplota oleja,vody,vzduchu,tlak alebo hmotnosť vzduchu ,otáčky,senzoru klepania,plniaci tlak,množstvo vstrekovaneho paliva ,atd.
  • TAK TEDA-keď nastaví niekto o 2 stupne večší predstih nič zvlaštne sa nedeje lebo nastavuje IBA ZÁKLADNÝ predstih pri ktorom motor pracuje pri volnobežných otáčkach,t.j. ECU neposúva celu krivku predstihu ako u motorov

riadenych odstredivym a podtlakovym regulatorom(bolo by potrebné prepísať krivku predstihu pre cely rozsah otáčok a zaťaženia a to nie je jednoduché...u nissanu po r 2003 obzvlášť)-posunutie snimača natočenia klukoveho hraiadela nič nerieši pretože ten je dany na +50st a ECU počíta predstih tzv.delay time

  • možeme sa o tom presvedčiť jednoducho pri pripojení na diagnostiku kde uvidíme ako inteligentne si cely system riadi tuto regulaciu v celom rozsahu otáčok (aj za jazdy pri zaťažení)
  • nehovoriac o tom ze pri studenom motore pracuje v rezime OPEN LOOP kde si načítava parametre pevne zapísané v pamati a nema zmysel tieto data menit

.....6000 asi pytali omylom

  • ani chip tuning nedava zmysel ak nie je postaveny na zakladnych znalostiach prace spalovacieho motora a v pretekarskej oblasti je chápaný skor ako doplnok popri výbere a montáži špičkovych mechanickych prvkov.
  • velmi poučné su postrehy p.Hetcla,ktory ma skutočne skúsenosti až až.
  • -a RS neberte až tak važne je to showmen od fachu a sem tam zašpasuje

AHOJ

2008-03-27 01:15:53

maximalni vykon u AFR 14.7? To mozna ano, ale zadne auto takhle nejezdi.. u atmosfery je pod plnou zatezi dobre mi cca 13:1 AFR.. min uz je zase bohata smes a mit nad 14 to je zase dost chuda smes.

2008-03-27 21:42:15

takze maximalny vykon nie je pri stechiometrickom pomere alebo idealnom kedy lamda ukazuje 1

maximalny vykon je cca 20% bohatsia zmes.

kto nemal skodovku tak mu je asi tazke vysvetlit co sa da robit s predzapalom a tak isto velky vplyv na to ma v akom stave je okolie teda priprava zmesi tlaky atd.

vseobecne uprava predstihu ako takeho nema velky zmysel zlepsi sa odozva na plyn no vo vysich otackach dojde dych

opacne znizenie predzapalu otackomer lieta ako blazon ale vykon nikde tod su zistenia zo starej skodovky.

zvysenie predstihu spolu s natankovanim benzinu s vysim oc je zlepsenie

no otazka cislo jeden je mozna vobec zmena predstihu na trvalo co sa tyka napr n16?

poznatok dva je ze je cosi take mozne ze cez consult sa da napichnut auto zmenit predzapal previest sa a pod odpojeni sa to vrati do normalnych hodnout.(pardon ak som zle uviedol)

2008-03-28 23:20:51

epl,no nikdy som neskumal mapy predstihu ale ked Consultom pridas predstih /skusal som len Nissanom pre motory QG 15-18, QR 20-25 povolenych 0-4stupne/ zmeni sa pravdepodobne v celom rozsahu pretoze tie maximalne 4stupne uz pocut aj uchom ze ten motor ide tvrdsie...

A nechapem co si mal na mysli tym:''-posunutie snimača natočenia klukoveho hraiadela nič nerieši ''---ja som nepisal o ziadnom posunuti snimaca co je dost nerealne,pisal som o prepise dat ConsultomII

2008-03-30 20:00:14

takze z predstihom sa da manipulovat natrvalo dakujem

2008-03-30 20:03:39

u Š120 se otočilo celým rozdělovačem a bylo po ptákách. Ale jestli to jelo líp

2008-03-30 20:06:48

alesh lip ne ale ak si to posral tak skor horsie a to si hned zbadal

2008-03-30 20:09:01

to jo. žralo to, smrdělo to a nejelo to

2008-03-30 20:10:42

ale niektorym ludom by som to dal ako terapiu najskor s120 a potom nieco ine

2008-03-30 20:14:27

to jo, škola života

tom
2008-03-30 20:14:51

Pokud někdo otočil rozdělovačem jako PRASE,tak to fakt nejelo... Ale koukám,že je to tady samý zkušený ladič Škodovek,tak to nemá cenu dál rozšiřovat. Kór,kdýž téma je úplně o něčem jiném....

2008-03-30 20:24:25

tom: nedělej machry, beztak máš v garáži schovanou zavařovačku na sytič, aby se ti líp vracel


Odpovědět

1  2