Fórum - Téma


Zvuky ?


Fórum Primera P12 Zvuky ?

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2008-12-18 10:19:40

Ahoj všichni,

Auto Primera P12 2,2

Mám jedem malinkatý dotaz, týkající se jemného chrastění, nebo chrčení, které se asi před měsícem začalo ozývat po nastartování auta.Zní to jako kdyby vrzal nějaký elektromotor ( takhle po nějaké době vrzaly elektromotorky ze stavebnice Merkur ).

Omlouvám se za tohle přirovnání , ale jinak to nedokážu popsat.

Vrzání se ozývá jen občas na pár sekund a po zahřátí motoru ustane úplně.

Je to opravdu jen takové tiché vrznutí a pak klid a zase po chvilce na pár sekund vrzne a zase klid.

A když už jsem se tak pěkně rozepsal ještě jeden zvuk nedokážu identifikovat.

Pokud jedu z kopce a brzdím motorem ( na neutrál z kopce nejezdím ) slyším takové tiché bzučení.

Pokud jen lehce ťuknu do plynu, bzučení přestane.Stává se to jen tehdy, pokud mám při jízdě z kopce kolem 2 tisíc otáček.

Když podřadím na nižší stupeň a otáčky stoupnou bzučení okamžitě ustane.

Není to tím, že motor bzučení přehluší, prostě to utichne.

Pro rejpaly – nic mi v autě nedrnčí, ani nerezonuje

Nemohl by mi někdo pomoci identifikovat zdroj těchto zvuků.

Díky moc za každou radu.

2008-12-18 10:49:19

Sice neporadím ale pazvuky to je večný problem Nissanov hlavne Primery, aspoň mám taký dojem. Ak sa niečo objavi obrovský problem zistiť odkiaľ to ide a čo to spôsobuje. Proste počuť to ale odkiaľ problém zistiť, alebo v aute to počuť vonku nie a opačne....

2008-12-18 10:58:23

Na pazvucích se podílejí i změny teplot, promrzlé auto může drnčet než se zahřeje. Tvrdé plasty navíc rády rezonují a na našich (ne)cestách to není nic neobvyklého. U staré P10 mám s pazvuky naštěstí klid, jen výjiměčně, jak je auto hodně promrzlé se ozývá z palubovky jemné drnčení v určitých otáčkách, ale to trvá jen chviličku, než se motor začně zahřívat. U Mazdy je to podobné. Takže to neřeším. Jinak na drnčící plasty je celkem účinný silikonový olej, i když jak používám kvalitní přípravek pro ošetření a ochranu plastů (dělá to ARMORALL), tak je v kabině klid.

2008-12-18 11:00:16

To keď drnčí plast je najmenej, skôr sa jedná o mechanické pazvuky.

2008-12-18 11:22:45

martin.sofi: Hmm, tak toto neznám.

2008-12-18 11:28:15

Ono, u pazvuků je nejtěžší najít jejich zdroj. Jednou mi šíleně drnčelo něco jakoby v palubovce u řidiče a po týdnu nervů a hledání jsem objevila pod těsněním povolený šroub, který držel blatník k rámu pod A-sloupkem a bylo to přitom zvenčí kabiny, než se mi původně jevil zdroj toho pazvuku. Drnčela podložka toho škoubu, šíleně hnusný a hlasitý zvuk a přitom taková banalita. Takže zkusit zkontrolovat i dotažení šroubů a pod., protože zdroj vzuku může pocházet i z jiného místa, než se původně zdálo.

2008-12-18 13:42:03

Nejkurioznější zdroj podivného drnčení v určitě rychlosti, způsobovalo okřídlené semeno nějakého stromu, v hraně blatníku, které roztáčel vítr. Zajímavostí těchto zvuků je, že je nikdy ale nikdy neslyší spolujezdec, tedy vám je nepomůže najít.

2008-12-29 03:24:07

Praveze kym sofer soferuje a "koriguje" spravnu intenzitu zvuku, spolujazdec moze lozit po interieri auta (od hlavy sofera postupne smeruje k zdroju), nasledne obchytkava plasty a ine potencialne zdroje pazvuku, pripadne bucha do vsetkeho. Obvykle tymto sofistikovanym sposobom sme nasli kazdy zdroj. Horsie sa to zistuje, ak zvuk pochadza evidentne z exterieru a je nutna rychlost viac ako 20km/h :(

Co sa tyka problemu CASIO, moze to byt podpoby problem ako mam ja s rapkajucim relatkom (este som to neriesil - auto jazdi :))... Kedze cast relatok je dostupna z interieru, dal by sa pouzit postup zo zaciatku tohoto prispevku...


Odpovědět