Fórum - Téma


ztráta výkonu motoru YD25


Fórum Pathfinder ztráta výkonu motoru YD25

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2  3

2013-01-30 17:53:49

Dobrý den.

Obracím se na zkušenější kolegy s žádostí o pomoc. Vlastním automobil NISSAN NAVARA 2,5 DCi 4WD, DOUBLE-CAB, typ motoru YD25, obsah motoru 2488 ccm, výkon motoru 126 kW, rok výroby 2008. Automobil má najeto 50.000 km a je po výměně oleje CASTROL 5W-40 a všech filtrů-olejový, palivový, vzduchový a kabinový.

Motor již před výměnou oleje a filtrů ztratil na výkonu, musí se více točit. Jezdil jsem minimálně na 1500 otáček, nyní tak na 2000. Výměnou filtrů jsem předpokládal, že se vše vrátí do starých dobrých kolejí, bohužel výkon se zpět nezvýšil. Když aktivuji tempomat při otáčkách 2000-2500 na 6. rychlostní stupeň tak při větším kopci otáčky klesají. Toto nikdy motor nedělal otáčky i výkon byly vždy konstantní. Na přístrojové desce nesvítí žádná kontrolka a automobil je relativně v pořádku až na ten výkon. Motorovou naftu tankuji značkovou.

Neví někdo z vás, co vše by mohlo být příčinou ztráty výkonu motoru? A jestli mi můžete doporučit, kde si nechat motor prověřit, aby mne hledání příčiny nestálo spousty času a hlavně financí? Předem všem děkuji za konstruktivní radu.

2013-01-30 19:06:04

V kazdym pripade to dej napichnout na diagnostiku, jinak varis z vody. Pokud znas schopnyho automechanika s odpovidajici vybavou, tak klidne i u nej, pokud ne, tak znackovy servis.. aspon budes vedet na cem ses, dovedou ti i pomerne presne odhadnout cenu opravy.

2013-01-30 23:04:09

08 už má filtr pevných částic ne? A ježdění s autem kolem 1500-2000ot to to prostě zlenivělo. Buďto bych typoval ten PDF jestli tam je(regeneruje se jízdou v určitém režimu určitou dobu),nebo EGR(což je divné u 50tis) nebo to prostě někde projeď alespoň kousek na 4000ot.

2013-01-31 09:54:19

Souhlas s fi.lipem,je potřeba aspon 1x týdně motor prohnat na 4000 ot.,aby se hnuly lopatky na turbu,páč když to šudláš jen na 2000ot,tak ti můžou zatuhnot a motor je línej.DPF by to mít mohlo¨-poznáš to podle žluté kontrolky,která se rozsvítí po zapnutí zapalování,a tady kvůli regeneraci je taky potřeba auto vyvenčit mimo město vyšší rychlostí110km¨) cca. 20-30km.Pokud by toto nepomohlo,musel bys podstoupit regeneraci v servisu a kdyby se problém opakoval,mohly by být na vině vadné senzory

2013-01-31 10:10:59

Děkuji všem za rychlé odpovědi. Filtr DPF můj automobil pravděpodobně nemá, na přístrojové desce po zapnutí zapalování žlutá kontrolka DPF nesvítí a co jsem si zjišťoval tak od roku 2006 do roku cca 2010 montovali filtr DPF pouze na vyslovené přání zákazníka. Ve velkém technickém průkazu je nějak vyznačena přítomnost filtru DPF? Podle VIN se to nedá identifikovat ? Dnes by měli do automobilů filtr DPF montovat povinně. Je pravda, že více jezdím na těch 2000 až 2500 otáček pro nižší spotřebu. Občas automobil projedu tak na 3000 až 3500 otáček. Na 4000 ho nemorduji.

2013-01-31 10:13:44

Děkuji za reakci. Myslím, že moje NAVARA filtr DPF nemá. Na přístrojovce nesvítí, po zapnutí zapalování, žlutý symbol DPF. Takže tuto možnost si dovolím vyloučit.

2013-01-31 10:18:13

Díky za reakci a radu. Diagnostika bude určitě OK. Ale jaký zvolit servis, kde jsou opravdu seriózní? Z toho mam docela strach, skoro všude jenom dostávají ze zákazníka co nejvíce financí. Víte o nějakém seriózním servisu, kde opravdu zákazníkovi poradí nejlepší a nejekonomičtější variantu opravy?

2013-02-04 20:32:42

Tak jsem automobil trochu projel dle rady kolegy na 4000 otáček cca celkově 30 km. Dva dny byl stav líného motoru stále stejný. Až dnešního dne jede automobil zase normálně. To opravdu dělá turbodmychadlo? Nebo může ještě něco jiného? Váha vzduchu? Na tři válce myslím, že to nebylo nebo by to také mohlo být? Obsah vody v naftě? Přimrzlá nafta?? Poslední tankování bylo u čerpadla firmy Benzina. Již jsem byl dnes domluvený s autorizovaným servisem na projetí vozidla s diagnostikou, tak uvidím jestli se lenost motoru zase vrátí nebo ne. Každopádně je to trochu záhadné.

2013-02-05 07:52:25

Zo vsetkeho najskor skontrojuj ci pri nastartovanom motore potiahne regulacia turba na max.Niekoho si zavolaj a ty skontroluj , ked ti niekdo natartuje ci regulacia turba potiahne take tiahlo na max. na turbe.Velmi casto su zozrane hadicky od hlodavcov a turbina nema dostatocny podtlak,alebo ziadny.Potom turbo nic netlaci a auto netaha.Vyber vahu a skontroluj ci nieje od oleja.Ak ano opartne ju vyumyvaj.Ak ti to nepomoze nechaj to radsej na sevis.

2013-02-05 08:18:06

Děkuji Ti za odpověď a pro mne určitě nové poznatky a důležité rady. Ještě Tě poprosím, nebyla by možnost zaslat fotodokumentaci uvedených dílů - regulace turbodmychadla a váha vzduchu? Nejsem automechanik a abych jako laik nekontroloval něco jiného .

2013-02-05 08:38:22

Prvy obrazok 1-regulacny ventil turba.2 regulacia turba.Druhy obrazok 1 vaha vzduchu

2013-02-05 20:32:30

Děkuji Ti za super rychlou instruktáž, až bude čas tak vše omrknu a sdělím své dojmy .

2013-05-22 10:23:59

Tak to byly zatuhnuté lopatky turba a jeho znečištění. Děkuji všem za rady. Turbo se v servisu vyčistilo a lopatky se rozhýbaly. Auto občas projedu na 4000 otáček. Je náročné vyčištění turba a rozhýbání lopatek svépomocí? Myslím, kdyby opět tato možnost znovu nastala, abych s vozidlem nemusel do servisu.

2013-05-22 11:59:06

thomasp: Když ho pravidelně proženeš nemělo by se to opakovat.

Čištění neni zas tak složité pokud je prostor pro demontáž turba z vozu dobrý ,ale pak je někdy problém s rozebráním turba .

Tady máš návod jak se to dělá na octávce - tady to máš velice podobné http://www.skoda octavia.cz/clanek/rozeberani-turba-vrchem

2013-05-23 16:42:20

Ja mam len take 2 detaily, ked zaparkujes nechaj aspon 10-15 sekund motor este zapnuty, aby vychladlo turbo / hlavne pri jazde na dialnici a v záťaží/, lebo udajne sa na nejakej oske tam potom zapecie olej a ta zapecenina potom obrusuje akesi ulozenie tej osky a cele sa to casom posere tymto obrusovaním.

Druha vec je este, ze raz za cas, treba motoru aj vysolit tych 4.000 otáčiek a ako vraví moj bratranec vyhnať pavúkov z výfuku .

2013-05-23 21:04:26

milanwow1: Po rychlé dálnici spíš minutku než sekund

2013-05-24 00:06:54

Samozřejmě díky. O tom již vím, že turbodmychadlo se po velmi ostré jízdě musí nechat 1-2 minuty oddychnout, nevypínat motor. Spíš si myslím, že je problém stálou jízdou městem na 1500 až 2000 otáček nechat turbo pod jeho výkonnostní hranicí. Pak se stane, že zatuhne. Už mi je jasné, že to chce občas prohnat těch 4000 otáček. Kolik vám "žere" vaše Navara nebo Pathfinder? Mně právě při onich 1500 - 2000 otáčkách kolen 9 litrů na dálku. Jinak samozřejmě více. Po městě tak kolem 11,5 - 12l. A při polofunkčním turbu až 13l.

2013-05-24 09:55:14

Mne podla PC v meste žere 10,1 na automat prevodovke, naj. 197.000km. Ale teoreticky to aj platí, kedze viem kolko natankujem nafty.

MNA by skor zaujimalo este, ked tu riesime trosku motor, ci niekto pouziva nejake aditíva do nafty a ak ano, co konkretne.

Mechanik mi to totiz odporucil, ze tankujeme vsetci hnusnu naftu, ktora zanasa komplet celu palivovu sustavu, robi tam usadeniny, nieco ako sopeľ a tie aditíva to nejak rozpúšťajú. ALE ja sa bojím, aby sa nestalo, že keď sa to rozpustí, aby sa niečo neupachalo, alebo neposralo tym.

2013-05-24 10:38:50

S aditívy nemám osobní zkušenosti. Spíše občas natankuji lepší naftu například od Shellu a myslím, že je i znát na výkonu, auto je živější. Prý v této naftě jsou již i přidaná nějaká aditíva. S tím rozpuštěním starého nánosu v motoru to může být pravda. Třeba by to mohlo i zanést turbo, ale k tomu jak to opravdu je by se měl vyjádřit nějaký odborník, hlavně jak je to opravdu v praxi.Docela by mne také zajímalo jestli nemá někdo praktické zkušenosti s power boxem viz. tyto stránky: chiptuning-nissan

Jestli to v praxi opravdu funguje - vyšší výkon a nižší spotřeba bez vyššího opotřebování nebo újmy motoru.

U Octavie 2.0 TDi jsem si nechal upravit řídící jednotku bývalým závodníkem panem Jandou v Sukoradech. Dlouhodobě spolupracuje s týmem ze škodovky. Auto sice nemělo menší spotřebu, nicméně výkon i v nižších otáčkách je hodně znát. Zatím vše OK, mam s touto úpravou najeto cca 50 tisíc km a vše je jako na začátku.

2013-05-24 11:05:57

thomasp: Aditiva určitě neudělaj nic s turbem a nebál bych se vstřikovačů a ničeho spíše naopak .

Powerboxy pro ty moc nejsem málo jich je chytrých a za něco stojí a ovlivňují vícero veličin .

Spíš úprava map v ŘJ


Odpovědět

1  2  3