Fórum - Téma


Ztráta výkonu motoru YD25


Fórum Navara Ztráta výkonu motoru YD25

Informace o modelu: Nissan Navara


1  2

2013-01-30 17:51:11

Dobrý den.

Obracím se na zkušenější kolegy s žádostí o pomoc. Vlastním automobil NISSAN NAVARA 2,5 DCi 4WD, DOUBLE-CAB, typ motoru YD25, obsah motoru 2488 ccm, výkon motoru 126 kW, rok výroby 2008. Automobil má najeto 50.000 km a je po výměně oleje CASTROL 5W-40 a všech filtrů-olejový, palivový, vzduchový a kabinový.

Motor již před výměnou oleje a filtrů ztratil na výkonu, musí se více točit. Jezdil jsem minimálně na 1500 otáček, nyní tak na 2000. Výměnou filtrů jsem předpokládal, že se vše vrátí do starých dobrých kolejí, bohužel výkon se zpět nezvýšil. Když aktivuji tempomat při otáčkách 2000-2500 na 6. rychlostní stupeň tak při větším kopci otáčky klesají. Toto nikdy motor nedělal otáčky i výkon byly vždy konstantní. Na přístrojové desce nesvítí žádná kontrolka a automobil je relativně v pořádku až na ten výkon. Motorovou naftu tankuji značkovou.

Neví někdo z vás, co vše by mohlo být příčinou ztráty výkonu motoru? A jestli mi můžete doporučit, kde si nechat motor prověřit, aby mne hledání příčiny nestálo spousty času a hlavně financí? Předem všem děkuji za konstruktivní radu.

ThomasP, 2013-01-30 17:51:11 napsal:

Dobrý den.

Obracím se na zkušenější kolegy s žádostí o pomoc. Vlastním automobil NISSAN NAVARA 2,5 DCi 4WD, DOUBLE-CAB, typ motoru YD25, obsah motoru 2488 ccm, výkon motoru 126 kW, rok výroby 2008. Automobil má najeto 50.000 km a je po výměně oleje CASTROL 5W-40 a všech filtrů-olejový, palivový, vzduchový a kabinový.

Motor již před výměnou oleje a filtrů ztratil na výkonu, musí se více točit. Jezdil jsem minimálně na 1500 otáček, nyní tak na 2000. Výměnou filtrů jsem předpokládal, že se vše vrátí do starých dobrých kolejí, bohužel výkon se zpět nezvýšil. Když aktivuji tempomat při otáčkách 2000-2500 na 6. rychlostní stupeň tak při větším kopci otáčky klesají. Toto nikdy motor nedělal otáčky i výkon byly vždy konstantní. Na přístrojové desce nesvítí žádná kontrolka a automobil je relativně v pořádku až na ten výkon. Motorovou naftu tankuji značkovou.

Neví někdo z vás, co vše by mohlo být příčinou ztráty výkonu motoru? A jestli mi můžete doporučit, kde si nechat motor prověřit, aby mne hledání příčiny nestálo spousty času a hlavně financí? Předem všem děkuji za konstruktivní radu.

2014-03-05 15:02:53

Ahoj,

Thomasi, dostal jsi se k nejakemu vysledku?

Se mi zda, ze to mam taky :)

Zatim jsem reseni nenasel.

Dik za info

RoN

ThomasP, 2013-01-30 17:51:11 napsal:

Dobrý den.

Obracím se na zkušenější kolegy s žádostí o pomoc. Vlastním automobil NISSAN NAVARA 2,5 DCi 4WD, DOUBLE-CAB, typ motoru YD25, obsah motoru 2488 ccm, výkon motoru 126 kW, rok výroby 2008. Automobil má najeto 50.000 km a je po výměně oleje CASTROL 5W-40 a všech filtrů-olejový, palivový, vzduchový a kabinový.

Motor již před výměnou oleje a filtrů ztratil na výkonu, musí se více točit. Jezdil jsem minimálně na 1500 otáček, nyní tak na 2000. Výměnou filtrů jsem předpokládal, že se vše vrátí do starých dobrých kolejí, bohužel výkon se zpět nezvýšil. Když aktivuji tempomat při otáčkách 2000-2500 na 6. rychlostní stupeň tak při větším kopci otáčky klesají. Toto nikdy motor nedělal otáčky i výkon byly vždy konstantní. Na přístrojové desce nesvítí žádná kontrolka a automobil je relativně v pořádku až na ten výkon. Motorovou naftu tankuji značkovou.

Neví někdo z vás, co vše by mohlo být příčinou ztráty výkonu motoru? A jestli mi můžete doporučit, kde si nechat motor prověřit, aby mne hledání příčiny nestálo spousty času a hlavně financí? Předem všem děkuji za konstruktivní radu.

2014-03-05 15:18:54

V servisu mi prý vyčistili turbo a od té doby to zase jezdí, myslím však, že zůstala Navaře větší spotřeba.

Občas to proženu 3000 - 4000 otáček a již na 1500 otáček nejezdím. Jezdím nejméně na 2000 otáček.

2014-03-05 16:04:44

thomasp: dik, budu to muset taky zkusit. To by nemelo tak bolet. Ja si myslel na vstriky, ale tam je to za jiny penize. Tak budu volit cestu nejmensiho zla a uvidim, kam se az dostanu

2014-03-05 16:16:20

Tak potom zde napiš jak jsi dopadl.

2014-03-05 16:24:58

Kontrola turba je jednoduchá. Najdi si tu ovládací tycku od solenoidu která podtlakem ovládá lopatky v turbu (součástí turba to je proste táhlo a na konci banka s privedenou hadickou). Rukou nebo pohledem se ujistí ze po nastartování se tyčka pohne na svůj doraz ,po vypnutí se zas vrátí . Pokud ne turbo je zanesene carbonem nutná demontáž a vyčištění.

2014-03-06 15:52:38

svobi: diky, to bych moh najit. ja uz se poohlizel po servisu :)

v so se na to kouknu a dam vedet

2015-06-05 13:37:48

Dobrý den,

ještě se vracím ke staršímu příspěvku, hlavně co se týče spotřeby mé Navary.

Vždy tankuji plnou nádrž a poté vždy počítám spotřebu:

Spotřeba před servisem:

9,13 - srpen; 9,2 - říjen; 10,89 - říjen; 10,09 - listopad; 10,23 - prosinec; 8,57 - prosinec; 9,46 - prosinec; 10,48 - leden; 10,28 - leden a poté servis po 2 letech. Zde je realita taková, že jsem jezdil víceméně pouze na 1500 otáček a na spotřebu a jak se již řešilo výše tak mohly lopatky turbodmychadla zůstat ve fixní poloze a nedávat požadovaný výkon motoru. Na druhou stranu se mi hnedle po servisu automobilu rapidně zvýšila spotřeba. Napadlo mi až nyní, není možné takto zvýšit spotřebu například osazením nekompatibilního palivového filtru a ostatních filtrů, které mi při servisu měnili? Také jsem si nechal zhotovit vypínač přes relé proti odcizení.

Spotřeba po servisu:

12,99 - únor; 11,87 - únor; 12,98 - duben;

Servis čištění podtlakového vedení, rozhýbání turba - zde nemohu ověřit, zda se provádělo (třeba jen turbo rozhýbali vysokými otáčkami motoru, nevím .

Spotřeba po "čištění a rozhýbání" turba:

13,37 - květen; 10,05 - květen; 12,68 - červen; 11,71 - srpen; 13,24 - říjen; 12,4 - listopad; 13,06 - prosinec; 11,91 - leden; 12,7 - březen; 13,53 - květen; 11,35 - červen; 13,63 - říjen; a tak dále a tak dále.

Zde je pravda, že motor již točím více na 2000-2500 ot, občas projedu 3000-3500 ot.

Celková průměrná spotřeba za tři roky je přesných 11,32 což neodpovídá údajům výrobce.

Navíc servisům v České republice absolutně nevěřím a asi již věřit nebudu.

Může mít na spotřebu vliv i výměna oleje? Myslíte, že se vyplatí rozebrat turbodmychadlo a vše si pořádně sám vyčistit nebo je tato průměrná spotřeba odpovídající stylu jízdy, který jsem popsal? Samozřejmě zde hraje roli i provoz dálka, město, nicméně menší spotřeba je více dálky. Vyšší spotřeba je více města.

Předem díky za Vaše odpovědi a názory.

2015-06-05 13:43:02

ron257: Čistil jsi již turbo nebo ne? Jak jsi na tom nyní s výkonem a spotřebou? Díky za odpověď.

2015-06-05 22:39:21

thomasp: Odfot a daj fotku EGR ventilu a klapky pred nim.

2015-06-06 07:40:36

sjaro: to myslíš vyfotit turbo?

2015-06-06 11:53:43

Ahoj, se sp otrebou jsem o nedavna byl tak lehce pod 10, to mam nalitano 320 tis. Ovsem, posledni zprava, zrovna jsem se vratil z Rumunska, na lane. Odesly mi vstriky, bez varovani. A to jsem byl nedavno na stk a kourivost byla v norme. Najednou se zahulilo a bylo vymalovano. Napred jsem si myslel taky na turbo, ale regulace fachcila, podtlaky byly ok, tak jsem vypral na radu kamose servisaka turbo vodou. Bez uspechu. Tak jsem poslal vstriky na diagnostiku a result byl jasny. 3 vstriky protekaly jak Dunaj a ctvrty, aby to stihnul, tak makal az se vydrel.. Tak jsem tam za 40 litru a nevim, jsestli to neodnesly i pisty.

tak to jen jako tema k zamysleni :)

2015-06-06 19:08:23

thomasp: Nie turbo ,-EGR ventil,chcem vediet aky tam maš, s jednym modelom EGR ventilu je problem,vnutri na klapke je kružok a ten zvykne spadnut ,a potom EGR netesni a uteka tadial tlak.

2015-06-06 19:09:59

ron257: ctvrty nemakal za ostatne,-zlikvidoval si všetky kvalitnou naftou.

2015-06-08 07:25:33

sjaro: OK, nafotím.

2015-06-08 12:08:53

sjaro: Tak posílám foto

2015-06-08 15:47:39

thomasp:EGR a klapka,je na druhej strane motora,

To čo si odfotil je turbo a ovladaci ventil k nemu.

2015-06-08 15:54:00

sjaro: , tak to vidíš , nemáš schéma? Ať zítra nevyfotografuji zase něco jiného .

2015-06-14 11:38:42

sjaro: pokus č.2

2015-06-14 20:14:34

thomasp: Posledna fotka,zhod dolu kryt motoru,odpredu motora je klapka a za nim EGR.Oboje treba demontovat a vyčistit,do EGR treba pozriet na ten kružok


Odpovědět

1  2