Fórum - Téma


zrychlenie zohriatie motora v zime


Fórum X-Trail T30 zrychlenie zohriatie motora v zime

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic



2014-11-26 13:04:23

ahojte,

má nejaký účinnok dať pred chladič v zime niečo na zakrytie, aby sa rýchlejšie zohrial motor?

garáž zatiaľ nemám a dodatkové kúrenia sú na môj vkus dosť drahé.

ešte som uvažoval, dať pod kapotu fukár (auto mám pri dome) a časovačom ho pustiť pred jazdou, ale neviem či by to malo nejakú účinnosť.

vďaka, Bysťo

2014-11-27 09:16:20

bysto: domontovat nezávislý topení na DO nebo časový spínač v ceně cca 25 tis. Kč (Webasto nebo Eberspecher)

2014-12-01 12:59:29

natrafil som na elektrický predohrev motora - máte s tým niekto skúsenosti, niekto namontované?

je ich viacero druhov, tak by ma zauímalo, ak to niekto má, ktorý typ predohrevu má.

že je to závislé na kábli neriešim, aj keby mi to malo pomôcť len s ranným štartom do práce, aj tak je to za ten peniaz (cca 110€ super)

vďaka, Bysťo

2014-12-01 13:24:34

bysto: měli jsem to na pár autech co jsem dovezli z Německa, ale zkušenosti s provozem nemám. Hlavně musíš parkovat v dosahu zásuvky 220 V a aby neměli přístup k tomu naši spoluobčané co sbírají měď.

2014-12-01 14:30:56

tak bývam v dome, garáž je ešte len v pláne, ale napojiť to pri dome nie je problém.

aký to bol systém - špirála čo sa dáva miesto mrazovej zátky, alebo ten ohrev čo sa napája na hadicu?

Bysťo

2014-12-01 16:47:49

bysto: už si přesně nevzpomínám ale myslím že to bylo místo kusu hadice

2014-12-01 16:56:17

bysto: ja mam v motore spiralu miesto mrazovej zatky ale nikdy som to nepouzil lebo nemam k tomu napajaci kabel. Raz som to sice skusal napojit a fungovalo to po par minutach uz bola horuca voda v hadiciach ku chladicu. Takto to mam (kupil som to tak)

2014-12-01 18:16:01

mám v Punte elektrický predohrev DEFA - cca 550W špirála -buď to ide na hadicu s chladiacou kvapalinou alebo priamo do bloku motora. Je to najlacnejšia verzia, dá sa k tomu dokúpiť aj elektrický ohrievač- ventilátor. DEFU predáva Molpir. Teraz sú v ponuke aj tieto výkonnejšie predohrevy s čerpadlom a tie idú do malého okruhu. http://www.predehrevmotoru220v.cz/ neviem teraz slovenskú stránku ale aj conrad to predáva....

Je to dobrá vec, funguje to dobre, v podstate ihneď ide z kúrenia vlažný resp. málo teplý vzduch, nie horúci ale min. okno rýchlo ohreje a odmrazí.... ak máte auto vonku a jazdíte skoro ráno tak pomocník....

mám to v zástrčke a spínacie hodiny....

2014-12-01 18:17:31

kevin66: a tu by vám určite trošku šikovnejší elektrikár prerobil tú koncovku na niečo klasické.. oni tí výrobcovia to robia také

špeciálne aby ste museli kúpiť aj ich extra kábel....

2014-12-01 18:33:10

slabostka: no ja si to viem prerobit aj sam len sa mi do toho este nechcelo a nenasiel som zatial nic vhodne aby sa to dalo jednoducho umiestnit, bolo to malych rozmerov a zasuvka vodeodolna

2014-12-03 08:49:49

Caute, tak vcera som prerobil tu koncovku a dnes rano som otestoval to vyhrevne teleso. Pravdepodobne by to malo mat vykon 400W a mal som to zapojene asi 40min. Po otoceni klucika sa ukazovatel teploty nepohol ale auto po nastartovani islo hned na tych 870ot/min. Vzduch z kurenia uuz nebol celkom ladovy. Asi by to trebalo nechat zapojene dlhsie. vyrobca odporuca 1hod pri 0°C

2014-12-03 10:13:00

kevin66: ani mne sa ručička teplomera nedvíha ale fúka teplejší vzduch... treba to poskúšať ono by to malo mať v sebe termostat a pri určitej teplote to vypne samo... neohreje to celý systém lebo to asi nejde ale ja to mám ani nie tak pre motor ale hlavne aby som mohol skoro ráno bezpečnejšie vyraziť na cestu - auto stojí vonku a s námrazou na skle to bolo nebezpečné.... zapínam to ak je teplota vonku tak -5 a menej, pri 0 to veľmi nemá význam, treba rátať aj to že hodina so spotrebičom 400-500w tiež niečo stojí...

2014-12-03 10:54:23

slabostka: V tvojom pripade by potom bolo lepsie pouzit teplovzdusni ventilator na 230V. Ja som to tak robil ked bola namraza na okne, supol som ho na laktovu opierku a za 10min som mal rozmrazene vsetky skla a v aute bolo prijemne teplo a skla sa nerosili a nemusel som ani zapinat ventilator kym sa nezohrialo auto. Pri spirale je skor vyhoda v tom, ze sa vyhnes studenym startom, setris motor a setris palivo, predsa len ta spirala spotrebuje za hodinu 0,4-0,5kWh co je asi 8centov. Pri studenom motore za tych par minut urcite spotrebujes navyse viac paliva ako v hodnote 8centov :)

2014-12-03 17:38:27

kevin66: ale ja potrebujem ráno sadnúť do auta, naštartovať a odchod.... preto som volil toto riešenie, motor sa môžno trošku prehreje ale olej je beztak studený... ja som to volil pre moju bezpečnosť, keby som mal ohrev čelného skla ako napr. fordy tak to ani neberiem, motor to vydrží, zimy sú beztak biedne... výhoda je v tom že ak budem auto viesť do šrotu špirálu vyberiem a môžem jednoducho šupnúť do iného...


Odpovědět