Fórum - Téma


zrcátka plus náplně Primera 1997 1,6


Fórum Primera P11 zrcátka plus náplně Primera 1997 1,6

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2010-10-14 17:46:19

Ahoj lidi,

tak sem se po dlouhých peripetiíc konečně dostal k dalšímu autu, moje první byla Lancia Prisma 2OHC

stoko%nová klasika, odjezdila v naší rodině skoro bez závad víc jak deset let, neskutečna klika, akorát problém

že už se doslova po 24 letech v provozu rozpadla, tak sem si pořídil primeru jako etalon výdrže, snad bude sloužit.

Teď dělám první servis (autum moc nerozumim) narazil sem na pár problémů, olej sem si s filtrem nechal vyměnit ale potřebuju další náplně, jaké pouýíváte ? Mám si na něco dát bacha ?

Chěl sem doplnit nemrznoucí do chladiče ale nenašel sem na pumpě žádnou na nissany, jinak skoro pro včechny jine jo, je to jedno jakou tam dám?

Plus sem zjistil že to má zastlený zrcátka a bude potřeba nový nebo si nechat nařezat skla, máte nějaký typ ?

díky moc

Milan

2010-10-14 21:10:23

Asi máš GA16DE motor, takže litinový blok a hliníková hlava - nemrznoucí směs můžeš klidně Velvanu (Fridexy) pro hliníkové motory: osobně mám G plus (fialový, růžový po zředění) s 5-ti letou výměnnou lhůtou a bez problémů.Jediný starý Fridex Stabil radši na hliníkové motory (celo nebo částečně) nedávat - reagoval s hliníkem a narušoval ho. G plus, Eko nebo G48 hliníku neškodí. Jiné značky neznám, ale myslím, že cokoliv do hliníkových motorů můžeš bez obav použít.

Zrcátka - skla na Almery se prodávají samostatně, vlepí se do rámečku, na Primeru nevím, ale tady třeba nabízejí:

http://www.nahradnidily1....catka-84-19-216/87757958/

Já na Almu kupoval v Autokelly, jen bylo obyčejné, ne panoramatické.

2010-10-14 21:31:18

Ahoj,

fakt moc děkuju, to si mě potěšil ani nevíš jak, já se bál jak to bude 1000 za blbý jedno zrcátko

nebo že si ho budu muset nechat řezat, tohle mám uplně najednou dobrej den,

to lepení myslíš na to stávající nebo že to starý nějak de vyloupnout?

nalepit pak epoxidem ? nějakej vysokopevnostní 15 minutovej nebo stačí jak sem viděl tavnou ?

Jinak při prodeji mi řikali že jak to má rozvod řetěz tak nemusim po 120 000 měnit a klidně to mám nechat

do 200 nebo dokud by to nezačalo nějak bejt slyšitelný, nechci aby se mi potkaly ventily ... mám věřit co mi napsali ?

Jinak Primera mne fakt potěšila, moc příjemnej posez a ostřejší řízení jen si na sebe musíme zvyknout,

byl sem zvyklej že sem to s Lancii bral jakoby to byla moje prodloužená ruka a tady to je takový tuhý a spojka bere

až docela nahoře tak sem zvědavej jak dlouho vydrží :).

ještě jednou dík moc za info

Milan

2010-10-14 22:06:44

Zrcátko má na zadní straně nalepenou oboustranou lepicí podložku, ze které se jen odstraní krycí papír a přitiskne se to do rámečku tak, aby sklo zaskočilo za okraj toho plastového rámečku. Ten a lepicí podložka to drží. Takhle jsem to měl v Almeře, předpokládám, že to u Primky budeš mít stejné nebo podobné. U vyhřívaného je ještě nějaká topná fólie, která se připojí ke kabelu a sklo odmrazuje, ale já vyhřívaná zrcátka nemám, takže blíž neporadím. Staré sklo bys měl dostat podebráním z okraje rámečku a postupným vyloupáváním nějakým vhodným "páčidlem" (šroubovákem, nožem?) - já to měl jednodušší, mně sklo vypadlo a rozbilo se, bylo tam špatně nacvaklé původním majitelem.

Rozvody jsou u GA1xDE řešeny řetězem v olejové lázni s hydraulickým napínáním. Než se řetěz tak vytahá, že přestane stačit napínák, ujedeš s autem hodně kilometrů, neboj.

Spojce zkontroluj vůli na lanku (dotáhnout matku, až se opře vypínací páka a pak povolit o 1 - 2 otáčky, aby páka měla malou vůli), jestli máš mechanické vypínání spojky. Pokud je vůle dobrá a spojka přesto zabírá nahoře, asi tě čeká výměna - opotřebené obložení lamely. Ale záleží, čemu říkáš "docela nahoře" - každý to vnímá jinak.

Přeju hodně spokojených kilometrů s Primkou.


Odpovědět