Fórum - Téma


Zrcátka


Fórum Primera P11 Zrcátka

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-04-13 10:48:56

Prosím nevíte někdo jak se montuje přední zrcátko ??? Mam ho bez skla a potřeboval bych tam dát to sklo. Teda jestli to vůbec jde, na P11, jsou ele. ovládaný. Nevím jestli tam něco nechybí v tom mechanismu a tak. kdyby jste nekdo měl nějaké zkušenosti, popřípadě obrázek tak bych vám byl moc vděčnej. Díky moc za jakoukoliv radu

2008-04-13 12:46:34

chces vymenit cele sp.zrkadlo alebo len sklo,lebo ak sa dobre pamätam ta k to sklo je tam tušim iba nacvaknute

2008-04-13 15:52:45

Sklo je v plastovém rámečku,zezadu jsou drážky pro nacvaknutí do protikusu v natáčecím mechanismu.Sklo jednoduše nasadíš drážkami na "zobáčky" protikusu a zatlačíš,až zaskočí.

2008-04-13 20:03:28

JJ to bude ono, díky moc jsem potřeboval vědět, jestli je jenom nasazovací nebo ne Díky moc všem za radu

2008-04-14 07:28:35

To co píše Janis tak tak není!! sklo se do zrcátka nenatlačuje, ale pouze nasazuje. Když na něj budeš tlačit, tak ti praskne, ale nikdy ho nenasadíš!! napřed si zkontroluj, jestli ta destičky co je v zrcátku je tam docela napevno,pokud lehce zatlačíš na nějaké místo té destičky, tak se nesmí volně pohybovat. Pokud zatlčíš silou na místa, kde jsou ty oranžový caplíky zespodu, tak musí jít silou zatlačit. to je právě ten mechanismus štelování - jsou tam 2 čurapanty. Pkud je toto vše v pořádku (často to chybí včetně skla), tak vezmeš nový sklo, nasadíš na stranu co je blíž k oknu, vezmeš tenkej šroubovák a zapáčíš to sklo směrem od okna ven z auta a lehce (opravdu pouze lehce!) zatlašíš na konci sklo a ono zapadne do druhé drážky. Když se podíváš zespodu na sklo zrcátka, tak má na obou stranách 2 zářezy, jeden je hlubší (ten víc u okna) a jeden je mělčí (ten víc od auta. A právě sklo nasadíč na ten hlubší a tím že sklo odtlačíš od okna tak zacvakne i za tu venkovní drážku. Doufám že jsem to vysvětlil dostatečně. To co tu píší je např. na N14, na N15, na některých K11, na některých P12 atd. Ale na všech P11/P144 je to tak jak popisuju já.

2008-04-17 15:37:17

Please lidi nevíte kde se dá sehnat to zrcátko potřebuji ho i s tím plsatem na nacvaknutí do motorku takovej ten oválnej plastovej tentonoc + sklo v plastu.Nikde nemaj , zkoušel jsem všechno Hradešín i original nissan, ale tam jedině celej komplet zrcátka prosím kdyby někdo měl na levou stranu a mohli bychom se dohodnout, tak bych byl vdečnej. Díky moc

2008-04-17 19:54:31

no a zase z mojho fachu.

zostava skla ( sklo plus nosic plus trebar vyhrievanie) by mal by servisny diel takze najskor u nissan-a ak je starsie auto tak prijdes k nemu a zoberies co treba.

montaz zrkadla je jednoducha su tam plastove haciky a pokial budes tlacit v strede zrkadla(pozri sa na umely kus v ktorom drzi sklo z druhej strany aky to ma tvar atd 80 percent je to okruhle s viacerymi klipmi-hacikmi takze to iba tlac v strede toho kruhu) a je to. pri demontazi odporucam sklo vyhnut co najviac a pred vytrhnutim chytit co najblizsie k tomu mechanizmu. ak budes velmi trpezlivy tak sklo dokazes odlepit z toho nosica ale drzi to tam ako slahnute.

no je to iba lepidlom-mozno to drzi rantel okolo-podla toho aky je to typ ale skor len lepidlo.

mimochodom robi sa test na to lepidlo ze po nalepeni skla sa prisavkou zavesi na zrkadlo 5kg a necha sa to zavesene na skle ak do 24 hodin odpadne tak sklo-zostava skla nepresla testom(pomedzi to sa to namaca do roznych gebuzin atd)

2008-04-18 07:17:29

Miskus - nevím že by na P11/P144 bylo někdy sklo na cvaky, zatím cca na 100 primerách jsem vždy viděl sklo pouze na nasazení - drážka vlevo a vpravo. Ty 4-5 svočků na nacvaknutí je nu P10, N15 apt. viz výše. Kulaté to nikdy není!! a to co potřebuje to se špatně shání, jedině nekde na vrakovišti koupit rozbitý zrcátko, nebo koupit anglický - to by mělo být levnější protože je na ho...o není v něm nic vidět, má jiný sklon. A rozebrat je a použít to co potřebuješ. Dá s epoužít i sklo, akorát tam není ta dělicí rovina co je na skle zrcátka a láme se v něm odraz. (to dělený sklo je na pravým, ale taky se dá použít).

2008-04-21 13:00:07

HonzaBK, už jsem sehnal jiný komplet zrcátko, tak to z něj nějak potřebuju dostat. Takže to tam je jenom nacvaknutý a při demontáži bych to měl jednoduše jenom vyklopit conejvic do strany a potom trochu třeba zapáčit šroubovákem a mělo by to být venku ??? Nebo co by jsi poradil abych nikde nic neurval atd. Díky moc

2008-04-23 21:01:51

nemal by si vobec pouzit skrutkovac malo by to ijst rukou.

honza z mojej doterajsiej praxe je ze sklo (ako sklo ci uz convexne-sfericke-alebo zakriveny s jednym radiusom, alebo asphericke cize od vyznacenej ciary sa to lame podla vzorca) je nalepene na glass holder alebo back plate jednoducho plastovy nosic. ten je bud mensi ako sklo (ak sklo pri akej kolvek polohe nevycnieva z telesa zrkadla)

alebo je na nom rantel-obruba cize prekryva hrany zrkadla(hrany zrkadla su zrazene 0.4±0.2 mm x45°)

tato zostava byva u vyssich verzi doplnene vyhrievacou foliou (2 vyvody- a su dva druhy folii neviem presne nie som elektrikar ale pointa je ze ak prerusi plochu tak nebude vyhrievat a ta druha sa nic nedej ale bude hriat iba po neznicenu)

takze celu takuto zostavu skla s nosicom len naklipnes na motorcek(actuator) resp ak je manualne ovladane tak na taky podobny kus len su v nom zvycajne 3 alebo 4 lanka.

ak by bolo co treba vediet tak sa staci obratit momentalne ma tato praca zivi.

skrutky do plastu , skrutky do zinku , skrutky do tvrdeneho plastu resp pridavok skleneho vlakna (guliciek) a zrkadla.

homologacie zrkadiel ich skusanie atd.

2008-04-23 21:13:27

miskus: faurecia, linde-viemann, kemmerich, brose, rieger, cie, nebo pro koho to děláš

2008-04-23 21:22:11

takze strucne Magna

faureciu mi nespominaj koo... a ty nasi inzinieri zo spanielska take zrkadlo spravili ze by som ich na mieste vyhodil kto to kedy vydel pripajat nieco pod uhlom kua ako to mam zatolerovat.

problem je v tom ze faurecia ma nastroje zmrazene a diery ktore odsuhlasili pred 2 rokmi nezmenia ani keby tehly padali a to nehovorim ako pindaju ze aaa cover na zrkadle sa tazko nasdzuje. neviem ako im mam vysvetlit ze ak by sa nasadzoval lahko tak by sme boli bez homologacie.

2008-04-23 21:28:17

španělský přístup k věci znám (a divím se, že ještě nekrachli)

ale když mě na jednání poučuje nějaký kudrnatý kokršpaněl, jak se dělají nástroje, dá mi moc práce neprohodit ho zavřenýma dveřma

jenomže ty máš tu výhodu, že se rozčiluješ jenom do výše platu

2008-04-23 21:41:30

alesh ak mozem tak sa postazujem momentalne vyskakujem do vysky platu ale to uz som vazne nasrany bo organizacie prace bola asi takato vyvoj zrkadla v spanielsku mne odovzdali projekt v marci 2007 ja som nastupil do prace januar 2007 sop-zaciatok serie jul 2008 rok som stravil optimalizaciou tych titernych klipov co maju drzat cele zrkadlo po kope skrutka drzi len dva kusy spolu uplne niekde v prdeli. vsetky modifikacie klipov ich vystuzi navrhov kadejakych nabehov okienok na centrovanie atd som akurat docielil aby to drzalo ako pokope a teraz konecne od nasich bossov som dostal vyjadrenie ze za toto mal byt zodpovedny Sailauf tak som rad lenze kedze oni nemaju hisotriu tak som jediny kto o tom zrkadle vie tolko.vsetky modifikacie nastrojov pre plast som komunikoval s nasim nastrojarom ktory ma starosti x dalsich nastrojov no fasa. a teraz ma ford do... ze ake su tam tolerancie ake gd&t atd ked som vobec rad ze to zrkadlo preslo homologaciou -pendelum test-om ze smerovka ktoru vyvinuli v cine nepresla homologaciou a za 6 tyzdnov sme museli urobit novy navrh(to uz nie ja bo moje znalosti su inde)

a sposob aky sa to zrkadlo uchytava do dveri no uzasne pin o priemere cca 3 mm je lokacny druhy je aby zabranil otacaniu potom je tam jedna skurtka ktore vobec nie je kolma na plochy ktore dosadaju takze zatiahnes a zrkadlo vobec nie je v definovanej polohe. ja chcem ijst spat k strojarine.

momentalne mame od spanielov take vykresy ze tolerancie pre plastovy diel +0-0.1 pre rozmer 6mm

pre abs no sa ideme posrat z toho alebo ze rovinnost 0.2 . presah dvoch zmontovanych dielo 0 az 0.3mm

takze som si povedal ze sa rozculujem len do vysky platu ale akosi sef tlaci a tlaci.

o nastrojoch viem prd

jo a kudrnaty kokrspaniel je kto? francuz ? ci spaniel?

2008-04-23 21:47:30

já vím zase prd o zrcátku, ale když ti nějaký španělský kokot zapomene poslat změnu výlisku a plechařina už je hotová a ono to nějak nejde do sebe....

a jediné vyjádření k věci je v duchu

part #... has to fit to parts ......

a dál je to nezajímá

a samozřejmě, že nakonec se upravuje konstrukčně nejsložitější díl

(to přijel řešit takový kudrnatý debil jeden problém. klekl si k nástroji a fixou dělal čáry, tady uber milimetr, tady to navaříme, no iso a vda normy jak víno)

2008-04-23 22:12:26

asi tak nejak ja sice u tohto zrkadla nepohnem z nicim pretoze som len cad-engineer ktory pred tym pracoval u turbin takze sci-fi ako plast nepoznam dobre.

no u nas zakaznik teraz tak zacal do.... ze nemame nic v poriadku ze az sa divim ze zrkadlo je v takom stave v akom je a jediny problme je ze nema konstantnu sparu medzi dverami a krytom nohy ked spanielsky ing urobil medzeru 2mm v nominale a dvere ako povchu ma toleranciu profilu 3 a za dalsie dvere je ako zostava a mi sme naviazany na presnu polohu bracketu v tych dverach cize ak je nahovno tak sa mozem potrhat ako mokra servitka a spara bude kadejaka.

ono s tymi upravami teraz si zmysleli ze nechcu mat ostru hranu na cover-i vrchnom diely aa mi uz mame nastroje a vsetko tak nas nastrojar na moje domahanie im poslal ze tym by sme posunuli parting linu na A surface do viditelnej oblasti a uprava 8 cavity vyjde na 130 000 euro tak hadam bude klud.

toto malo byt samozrejme prejednavana pred prvymi nastrojmi najlepsie hned po proto nastrojoch ak boli robene.

a ja teraz mam odpovedat na take debilne otazky preco je tam ostra hrana a kedy ju odstranime (nikdy a je lebo sme sa nedohodli inak pred tym) dalsie vec zakaznik nechcel vykresy iba 3d v nejakom ich systeme a hla teraz mi cumi do mojich vykresov.

uz aj mne sa stalo ze sme museli navarat do nastroja ale vzdy len obmedzene vacsinou som siel formou uberania z formy radsej po mensich krokoch

2008-04-23 22:34:24

jenomže, kdo má peníze (resp. debyl, který přijede od zadavatele a tváří se, že má pravdu), má pravdu, a my musíme (pokud chceme přežít) vykládat: ano, my to máme blbě, samozřejmě, je to naše chyba, nevadí, že zástavbové zkoušky dopadly dobře, prototyp nic neznamená, jistě, rádi to na vlastní náklady předěláme, co to vlastně dneska je 100 000 ojro, to nic není, rádi to pro vás uděláme, celý vercajk znova...

ale to už je hrubý off-topic

2008-04-23 23:38:43

tak veru zalozime si vlastny topic a tam mozeme kydat.

takze zrcatko ako zmontovat namontovat uz vieme?

2008-04-24 07:19:10

Miskus kdyby jsi četl pořádně dotaz, tak mu nejde o ten plastovej díl na kterým je nalepený přímo sklo a folia, ale jde mu o ten mechanismus, a ten samostatně nekoupíš. Sklo koupíš v Nisanu cca za litr. A u P11 a prvních P12 a u novejších K11 se opravu sklo nenacvakává na kolíky, ale nasazuje na dva držáky jeden vlevo a druhej vpravo. Když bude sklo páčit šroubovákem tyk ulomí ty 2 držáky na mechanismu a zase mu to bude na HO**O. Tak mu prosím neraď špatně!! a bez šroubováku to nesundá, protože potřebuje vložit něco mezi sklo a obal zrcátka (tím samozřejmě myslím mezi obal zrcátka a kompletní díl skla včetně rámečku). Takže pro všechny - nikdy nepačte sklo šroubovákem, buď Vám praskne, nebo zničíte mechanismus naklápění. Máš ale pravdu v tom, že u N15, K11 starších, a novějších P12 je ten rámeček skla opravdu na 4-5 cvaků, které se velmi špatně nasazují - musí se zatlačit na rámeček přes sklo a pokud to neumíš tak sklo rádo praskne. Je dobré to namazat vazelínkou a ještě nahřát teplovzdušnou pistolou. Za studena to nenasadíš nikdy - je to zbytečně složitý. Opět se v konstrukci zrcátka vrací u nových aut k tomu co je horší. V dalším příspěvku zkopíruju návod ze soukromé zprávy pro všechn.

Hlavně žádný páčení a násilí!! chytneš zrcátko, dáš šroubovák mezi sklo a obal zrcátka ze strany od okna a lehce zatlačíš šroubovákem směrem od okna a na vnější straně zrcátka se sklo vyhákne. Pozor ať ti sklíčko nespadne na zem!! no a pak silou vytáhneš ten vnitřní mechanismus a pak jednotlivý díly, které potřebuješ. Velmi špatně se tam nasazují ty modrý gumičky na tom mechanismu. Mechanismus je nacvaklej na těch posuvných nožičkách (oranžových, žlutých) a nacvaklej uprostřed. Ten prostředek je třeba vypáčit šroubovákem. Když budeš nasazovat tu nosnou destičku, tak je třeba napřed nasadit ty posuvný čudlíky, pak je zespodu přidržet a nacvaknout ten rámeček na čudlíky a nakonec nacvaknout doprostřed. Ty čudlíky si při nasazování zespodu podržím ohlejme kleštěma na segrovky - nasadím kleště do té drážky a zatlačím tu destičku. Pozor v každém čudlíku ej plechová pružinka, která roztahuje nožičky čudlíku. A nakonec masadit sklo - zaháknout na stranu od skla dveří, klehce zapáčit šroubovákem mezi sklo zrcátka a obal a lehkým přitlačením an vnější straně ti tam sklo zapadne. nevím jak to líp popsat, když ti to nemůžu ukázat. Snad ten postup je dost podrobný a pochopíš to podle něj a nic nezkazíš.

2008-04-24 09:40:44

honza sklanam sa ja viem ake systemy pouzivame my tod vsio.

k tomu mechanizmu hmm co takto povedat aky je tam ci eaton alebo nejaky iny ako CAD sa mi tu par veci vala

napriklad eaton 980 044(rozsah hybnosti 20°) mam aj nejake manualne prestavovace atd.

ale uz drzim hubu pretoze pre nissan zatial nerobime(vonkajsie zrkadlo) zatial len renault ale jeden nikdy nevie co sa kde dostatne a z kadial


Odpovědět

1  2