Fórum - Téma


znova Brzdy - mravcenie


Fórum Primera P11 znova Brzdy - mravcenie

Informace o modelu: Nissan Primera P11



HSV
2007-07-30 23:20:37

v poslednej dobe sa mi stale castejsie stava ze mi zacinaju ako keby povolovat brzdy a citim mravcenie v brzdovom pedaly. je to sprevadzane takym divnym zvukom ako keby brzdy povolovali a znova sa zahryzovali do kotuca. predtym sa mi to nestavalo a prejavuje sa to hlavne v momentoch ked uz voz zastavuje. neviem cim to je, myslel som najprv ze to je ABS ale stava sa mi to aj ked nebrzdim prilis prudko? ide o auto primera p11 2,0 16V. neviete o co moze ist? ze by odchadzali brzdy??

2007-07-30 23:24:28

Nemas zvlnene kotouce? Nemaj tloustku pod limit?

2007-07-31 19:19:28

Zkus sundat kola a nahlídnout na tloušťku obložení,přitom se podívej i na kotouč .Mnohdy jeho "barva" napoví o problému.Mám osobně zkušenosti s tím , že všeobecně u Nissanu ztvrdnou brzdy ve svém uložení, a buď to dojde k předčasnámu opoptřebení,a nebo naopak ke špatné funkci "nedostatečné tlaky.První případ lehce poznáš i na parkovišti.Zkus zatlačit na auti ,jako by jsi ho chtěl odtačit.Sám posuď okamžik kdy auto samo zastavuje,jak velký odpor je na kolech.

2007-07-31 23:54:45

ahoj ze jsou brzdovi kotouce pod minimum ne ma vliv ze te klepe pedal ale mas ti kotouce proste vychrati (krivi) jidine moznost je bud nechat je stocit na soustruch a nebo koupit si novy

2007-08-01 13:25:42

Že jsou kotouče pod minimem,to bohužel vliv má - proto je to minimum taky stanoveno: při překročení minimální tloušťky (samozřejmě ne o desetinu milimetru) se kotouče při brzdění a zahřátí zkroutí (zvlní) a hážou do stran,čímž se třou o obložení i při odbrzdění,přehřívají se a dál deformují.Při brzdění pak způsobují ono "kopání" do pedálu,pociťovatelné zvlášť při dobrzďování v malých rychlostech.

2007-08-01 13:40:16

prehliadni si pozorne vsetky ozubenne kruzky z ktorych sa snimaju otacky kolies.Ak niektory praskol,jedna medzera je potom vacsia a to iniciuje ABS,pripadne su znecistene kovovym prachom

HSV
2007-08-01 17:49:00

presne tak - kope mi do pedalu hlavne pri dobrzdovani z malych rychlosti.. nemal som este cas zhodit koleso ale asi bude teda najskor zjazdeny kotuc. neviete aku hrubku ma mat a co stoji asi taky spas? treba menit predne aj zadne kotuce a aj dosticky naraz? to bude asi vacsia palka ako som cakal

2007-08-01 20:43:50

Nevím jak na Primeře,sám mám Almeru - ale obecně je to povolený úbytek materiálu opotřebením 2 mm - tj. u Almery jsou nové kotouče silné 18 mm, min.tloušťka je povolena 16 mm.U Primer (a kupodivu i u mé Almery) jsou kotouče z prvovýroby silné 20 mm (to se domnívám,protože jsem tuhle tloušťku viděl u kotoučů prodávaných jako ND na Primery - u mé Almery mám změřenou tloušťku 18,9 mm a jsou opotřebené najetím 46.000 km,takže nové 18 mm mít nemohly), takže povolená minimální tloušťka u těchto kotoučů by měla být 18 mm.Změř si to a uvidíš - nové kotouče stojí podle značky - okolo 1.000,- Kč za kus a desky totéž,ale za sadu na obě kola.Mění se vždy sada na jedné nápravě - celá přední nebo zadní náprava.Jedny z nejnižších cen jsem viděl tady:

http://www.automatejcek.c...zek=P11E&iddilu=&dil_akce=

2007-08-01 22:23:52

Nové chlazené kotouče na předek jsou 22 mm tlusté, a mění se při 20 mm. Já si je měřil a nemají ani 18 mm, takže až odejdou desky budu kupovat celou sadu. Hlavně že mi nehází..zatím jsou v pohodě Než bych je měnil, tak být tebou nejprv zkontroluju ty ABS kroužky a případně proměř házivost těch současných kotoučů.

2007-08-02 11:56:15

HSV: ja som menil nedavno kotuce.Daval som kotuce znacky ATE,cena 2400,- a dosky ATE su za 1900.-

Je to tak,minimalna hrubka kotucov je 20mm.

HSV
2007-08-02 16:11:46

Bruni 1 kotuc alebo obidva za 2400 ?

Asi by bolo dobre menit kotuce uz aj s dostickami?

2007-08-03 10:54:13

HSV: samozrejme je to za 1kotuc.

hovori sa,tze nove kotuce sa zabiehaju so starymi doskami.po ich zabehnuti,cca 1000-1500km sa davaju nove dosky.

takze kupit vsetko a postupne zabehnut.

mozem este odporucit dosky OMP Road&Sport.Treba ich zabehnut a potom im dat poriadne vyzrat,vtedy zacnu fungovat VELMi dobre...Vlastna skusenost.Cenovo su na tom rovnako ako dosky ATE.

2007-08-03 11:34:20

HSV: jedina spravna odpoved na tvoju otazku je od RS955 to co popisujes je kopanie do pedalu z dovodu zopnutia ABS, to ze sa to deje prave pri malej rychlosti je typicke v tom pripade ked je poskodeny ten plastovy snimaci kruzok, snimac ABS samotny, alebo je len treba snimac ocistit od kovovych pilin z brzd. Sam som tu vec riesil a stacilo rozobrat a vycistit brzdy vcitane snimaca ABS. Mecanizmus je ten ze to kolo ktore da nespravnu informaciu ABS jednotke o inom pocte ocacok ako ostatne kola uvedie do chodu ABS. Na P11 je to dost casta zavada, resp jav lebo vacsionou pomoze to vycistenie snimacov, ak nie to je horsie lebo plastovy kruzok sa zvlast nepredava len s poloosou a snimac ABS stoji 1ks v Nissane cez 10tis Sk.

2007-08-03 13:02:10

Aho, prosím tě můžeš popsat nějak zevrubně, jak vyčistit ty snímače od těch pilin?Dělá mi to občas taky a mám pocit, že ty snímače budou opravdu poseté těma pilinama, protože kroužky jsem kontroloval a vypadají dobře. Díky

2007-08-03 13:13:59

Omlouvám se za nepřesnost (tloušťka brzdového kotouče předního u Primer - čerpal jsem z katalogu na Primeru P10 a nevšiml si,že HSV má P11).

Co se týká prasklého kroužku,pak není nic jednoduššího,než si ho prohlédnout a zjistit,je-li opravdu prasklý či zanesený kovovým otěrem a pilinami - ty se ale víc přichytávají na hrot snímače (čidla),který je magnetický.Mám jen určitou pochybnost o tom,že kroužek (rotor) na poloose je plastický - v principu výstupky na něm mění magnetické pole hrotu snímače a tím indukují slabé stejnosměrné napětí v cívce k němu připojené a to by asi plast nedokázal,jelikož je nemagnetický.Podle mne je kroužek kovový a tudíž by mohl být i zkorodovaný,ev.jak bylo popisováno,prasklý.

Jinak ABS se automaticky vypíná při dosažení rychlosti 15 km/hod. a nižší,takže pokud HSV cítí kopání do úplného zastavení,nemělo by to být způsobeno ABS.

I tady je jednoduchá pomoc - po sundání kola točit nábojem a sledovat vzdálenost kotouče od obložení destiček,nemění-li se příliš a v některých místech nedře a pod.

2007-08-03 13:30:19

Scundall: Mně k očištění stačil obyčejný ocelový kartáč - měl jsem ale čidlo vymontované.Vymontovat je z čepu kola je podle mé zkušenosti (i zkušeností ostatních,jak jsem měl možnost číst tady na fóru i jinde na netu) ale docela fuška: čidlo je zabudované v nerezovém plášti šestihranného tvaru a zasunuto v kruhovém otvoru v čepu kola.Časem se vlivem vlhkosti a nečistot otvor kolem čidla stáhne a dostat je neporušené ven dá zabrat.Střídavě jsme je páčili šroubovákem vloženým mezi čep kola a držák čidla,stříkali uvolňovačem spojů,až se podařilo a čidlo jsme dobyli .Bez demontáže nevím - možná by pomohl stlačený vzduch a vyfoukat to,pokud je možné se tam nějak dostat skulinou mezi poloosou a snímačem.

2007-08-03 15:08:43

Už jednou jsem se pokoušel, ale nedopadlo to dobře. Takže to zkusit nějak vystříkat třeba tím vzduchem. Zatím díky moc

HSV
2007-08-03 18:30:10

dnes som zrovna skusal plne brzdy z nejakej 90 km rychlosti. Cely cas pracovalo ABS a kopalo mi to do brzdoveho pedalu az do uplneho zastavenia. Cize to kopanie v malych rychlostiach bude najskor ABS...

Vymenit, ocistit - to sa lahko povie, lenze ja byvam na cinziaku a na taketo ukony si netrufam. Teraz iba dufam ze to v servise budu vediet odtsranit, resp ocistit snimace

2007-08-03 18:34:33

pravdu povediac mne to vycistili v servise v ramci vymeny lozisk prednych nabojov, nijak sa n ato nezameriavali len to proste po vymene lozisk uz nerobilo.

2007-08-06 11:13:32

Nevím jestli to kopání pedálu je pouze při dobržďování (to už by mělo být ABS vypnuté) nebo celou dobu je tp takové lehké vibrování. Přečti si vysvětlení které jsem psal v tomto odkazu: http://www.nissanclub.cz/...select=34451#message34451


Odpovědět