Fórum - Téma


znizovanie vahy - Almera GTi


Fórum Tuning a úpravy znizovanie vahy - Almera GTi



1  2

2013-12-02 14:55:35

mozno sa to niekomu hodi - je to clanok z AOC v anglictine - aspon ziskate aku taku predstavu, ako sa da znizit vaha auta a co kolko cca vazi:

Sound deadening tar from under carpet 16kg

Reduced weight of coilovers 8kg

Reduced weight of bucket seats 8kg

Lightweight battery saved 11kg

Lightweight Flywheel 4kg

Underdrive alloy crank pulley 1.5kg

Rear seat belts 4.2kg

Rear seats 4.3kg

Racing harnesses as opposed to front OE belts 2kg

Parcel shelf 1.5kg

Spare wheel / Jack / Tools 19kg

Speakers fr/rear 4kg

Stereo 2kg

Reduced weight of decat 2kg( estimate )

Reduced weight of Hotshot header as opposed to cast OE one 2kg (estimate )

Lightweight wheel nuts 0.5kg

Rear wiper / mechanism 1kg

Front fogs 1.5kg ( estimate )

Boot carpet 1.7kg

unwanted stereo cables/tweeters 1kg

aerial cable and aerial mast 1kg

OE airbox and resonator boxes 2.5kg

metal support panels behind door trim 1.5

exhaust back box heat shield. 1kg

air vents that run under front seats and ECU pastic cover 1kg

rear `door` cards 1.8kg each

rear hatch plastic trim 1.0kg

rear window plastic surrounds 0.8kg each

boot carpet ( around sides ) 1.0kg

few other bits and bobs....3.0kg

A/C rad / Pipes 3.4kg

Boot support panel ( thin wooden thing ) 1.5kg

Front door card speaker panels 0.4 kg x 2

Passenger sun visor 0.3kg

Using 195/50 tyres instead of 195/55 saves 0.8kg per wheel x 4 = 3.2kg

Air Con compressor and iron bracket/bolts = 10.6kgs

Electric windows to manual ones saving 1.2 kgs

Front door cards ..... 3kg X 2

Central locking components. Solenoinds, control unit, door wiring loom and a few other bits and bobs.1.2kgs

Headliner, int` lights and some useless brackets.... 3.3kgs

Sunroof 13.3kgs!

remainder of firewall blanket 2.1 kg

a/c parts 2.0 kg

venting 0.5 kgs

glovebox 1.0 kg

battery tray 1.3 kg

16" Rota slipstream + 205/40 tyres = a 1.5kg saving per wheel

Racing steering wheel = 2.5Kg

Removing PAS and installing electric water pump = 8.5kg

2013-12-02 15:20:11

pěkné počteníčko. Střešní okno pryč a ušetříš 13 kg? pěkný

2013-12-02 15:29:16

Pripadne tady u kazdeho dilu mate presnou vahu.

http://nissan4u.com/

2013-12-02 15:36:22

OT: To abych ho u EVA (stresni okno) taky uz vyndal, nejak to nejede

2013-12-02 15:42:37

Čistě výhledově chci střešní okno taky odstranit, ale hlavně kvůli rzi. To že je k ničemu a těžké jak svině už je pro mě vedlejší

NO_HITS  
Laďa
2013-12-02 15:55:42

lukyisek: oknem to nezachráníš , měl sis vybrat něco s pořádným motorem :D :D

2013-12-02 17:31:16

dal som si tu pracu a skontroloval to podla nissan4u.com a vyslo mi ze mam odlahcene o 87,27kg.

Mam to s komplet seriovym interierom (seriove sedacky s tapacirmi, kobercami, el. oknami...), rezervou a povinnou vybavou. Prave tam zostalo az na rezervu a zadne sedacky to co by uz boli male odlahcenia ale zasadne opticke a komfortne zhyzdenie interieru.

tu su moje udaje co kolko kg presne usporilo. tam kde neviem nehadam (stredny a zadny tlmic vyfuku, pneumatiky...). Stresne okno je celkom 13,8kg ale pocitam 12kg kedze tolko ma asi s plechom na zavarenie. Pride este olhacenie o predne sedacky az sa vymenia a o pasy az sa vymenia. Zadne pasy tam nie su teraz (maju 4,3kg s navijakmi)

odlahcenie kg dole

klima komplet demontovane (chladic, kompresor, vymennik, trubky) 15,0

odstranene a zavarene stresne okno 12,0

odstranene komplet audio 6,0

vymena origo volant s airbagom za semisovy 2,5

odstranene airbag spolujazdca 3,9

odstranene hmlovky zaslepenie karbonove platnicky 1,2

odstranene asfaltove platy z podlahy 16,0

odstraneny zadny stierac s motorcekom 1,2

odstraneny zadny zamok kufra 0,2

lahsie disky ATS DTC Superlight 4,8

Decat 2,0

nerezove zvody-AMA 2,0

Lahsia baterka Panasonic 4,0

coilover kit D2R 8,0

odstranene zadne pasy s navijakmi 4,3

duralova remenica na kluke a vodnej pumpe 1,7

kovane duralove matky na kolach 0,5

OE airbaox nahradeny K&N s karbon prepazkou 2,0

SPOLU kg dole 87,27

2013-12-03 13:22:48

ak by sa vymenilo okno na zadnej kapote a bocne okienka /v zadnej casti auta/ za makrolonove, usetrilo by sa cca 6 kg... Pekne makrolonove okna z UK vsak stoja majland /take aby vyzerali presne tak ako originalne/, takze sa to neoplati... Ak by niekto mal zaujem - nech skusi tu - inak jednaju super, akurat tie ceny

http://www.lexan-windows.....html?brand=152&model=401

Uspora vahy pouzitim karbonovej kapoty cca 10 kg na predku

2013-12-03 13:37:21

origo predna kapota ma presne 14kg, vazil si tu svoju karbonovu? ak ma 4kg tak klobuk dole a ma to zmysel. makrolony a podobne odlahcovanie ma zmysel len pre sutaze v sprinte a sutazne kategorie E1 2000 kde ale zas musis mat ram a povinnu homolgizovanu vybavu.

inak zadne viko kufra ma 9,7kg a zadne kufrove sklo 4,65kg.

2013-12-03 13:59:51

blesk666: nevazil, ale nema viac ako 5 kg - vazil to chalanisko v UK a ak si dobre pamatam, vaha bola do 5 kg... Mohol by som este vyhodit zamok kapoty, ktory samozrejme nepouzivam, ale prdim na to... pre mna urcite nema zmysel riesit kazdy kg...

Pisal som to len ako vseobecne info pre niekoho, kto chce spravit ultimatnu masinu . S makrolonmi mas pravdu, prave preto to neriesim + samozrejme otazka financii, nakolko zadne okno s bocnymi + dopravou vyjdu cez 400 EUR, co je k...va vela penazi...

2013-12-03 16:38:43

otázka na Bona nebo Bleska. Jak jste dostali z podlahy ten nános té hmoty co je pod kobercem?

2013-12-03 16:55:12

Barňoch.. horkovzduškou a škrábat jde to docela dobře..

2013-12-03 20:14:07

este je zaujimave aj pouzitie lahkeho zotrvacnika - uspora 4 kg na predku + auto ide ovela rychlejsie do otacok...

2013-12-03 20:25:01

a este jeden postreh - neviem ci niekto vazil VZR prevodovku oproti seriovej. Podla mna je VZR prevodovka tazsia aspon o 15-20 kg - podla toho ako ma zatiahlo v krizoch ked som ju dvihal

2013-12-03 20:38:35

almeragt: zotrvacnik ma vyhody aj nevyhody.Podla mna nevyhody v nasich podmienkach prevazuju.

1.mensia hmota zotrvaku - mensi odvod tepla od spojky (nizssia akumulacna schopnost zotrvaku) a vacsia tepelna zataz prevodovky (hlavne lozisk)

2.vyvazenie - nejde o vyvazenie zotrvaku samotneho ale sustavy s klukou a piestami. Vysledok- nerovnomerne zatazenie ulozenia kluky

2013-12-03 20:47:13

almeragt: seriova prevodovka co ma N15Gti ma cela 38,5kg. Samosvor navyse moze urobit cca max 1-2kg a vacsie koleso staleho prevodu nejake dalsie povedzme do 1kg. ine tam byt nema co

2013-12-03 20:51:06

blesk666: pocitovo je VZR ovela tazsia - je to fakt rozdiel ked to chytis do ruk... Chalani co skusali mozu povedat, aj Serzino mi to hovoril ked ju tam daval - sam sa natrapil ako prasa...

Netvrdim ze nemas pravdu, ale pocitovo je rozdiel 15 kg

2013-12-03 20:55:24

to by ma fakt vcelku zaujimalo kolko to je real tazssie. vsak uvidime ked budem na jar vazit auta. sice nezistime kolko je rozdiel v prevodovke ale rozdiel medzi nasimi autami ano. sam som zvedavy

2013-12-03 21:06:21

Neco jsem se techto prevodovek nanosil a pocitove mi prisly vsechny stejne.

2013-12-03 21:21:52

jagy: vidis to, zrejme som sa len malo najedol

Kazdopadne som sa opytal chalanov na AOC, ci nahodou niekto nevazil, tak ked sa k niecomu dopatram, dam vediet...


Odpovědět

1  2