Fórum - Téma


Značení koncového tlumiče výfuku


Fórum O vozech našich členů Značení koncového tlumiče výfuku




2007-07-08 15:07:34

Zdravím příznivce značky Nissan a mám malou prosbu:

Nedávno jsem koupil sedan Nissan Almera 1,6 SLX - jde o dovoz z D a vůz byl koupený v autobazaru poblíž mého bydliště.V TP je zápis o datu výroby vozu 10/1997,první registrace v D 11/1997.Na počítadle kilometrů byl stav najeté vzdálenosti při koupi 46170 km - jelikož jde o mechanické počítadlo,ačkoliv vím,že i na tom jde upravit stav najetých km,zdálo se mi divné (pokud už si s tím dá prodávající tu práci a přetočí to buď elektromotorkem nebo přímo na kolečkách počítadla) dávat tam takhle podezřele nízký stav najetých km a začal jsem pátrat po důkazech,potvrzujících nebo vyvracejících domněnku,že vůz má opravdu i po deseti letech jen tak málo najeto.

Jednou z indicíí,mluvících pro to,že počítadlo nelže,byl i štítek z výměny motorového oleje,který v servisech obvykle nechávají na některé trubce nebo kabelu mechanici: tenhle byl z r.2004 a stálo na něm,že byla provedena výměna oleje při cca 35.000 km (přesný stav si nepamatuju a lístek jsem už vyhodil - údajně měl být vyměněn Total Quartz 7000 10W-40, servis byl německý), další výměna měla proběhnout 10/2005 nebo po 50.000 km nájezdu (a už asi neproběhla).Vím,i tenhle lístek jde vyměnit z jiného vozu nebo vypsat a umístit - adresa servisu ale vytištěná a lístek byl umazaný od oleje,ne nový.

Tak jsem pátral dál - stav brzdových kotoučů a desek by napověděl víc: vpředu jsou kotouče na 18,9 mm tloušťky (což mimochodem svědčí o tom,že původně byly silné 20mm a ne 18mm),obložení desek je asi 6mm silné.Vzadu pak jsou kotouče i desky opotřebené ještě míň - nikoliv však nové nebo zánovní.

Pneu - vzadu jsou Dunlop SP 2000 made in Japan (domnívám se,že originál z osazení nového vozu,ale nedokážu na nich najít kód roku výroby), vzorek asi 5 mm.Vpředu jsou novější Pneumanty, na nich jsem rozeznal datum 24.týden 2004.Vzorek stejně vysoký.Nabízí se dotaz,proč tak dlouho vydržel jen jeden pár Dunlopek - vzhledem k vyměněnému kloubu řízení,ohnutému a rovnanému plechu štítu pravého předního náboje a sundávanému (a nejspíš vyklepávanému) blatníku soudím na karambol na pravou přední stranu vozu.Patrně přitom vzala za své i pneumatika na té straně.

Další nápovědu mohl dát výfuk - a to je moje prosba: na koncovém tlumiči jsem při prohlídce narazil na značku,o které se domnívám,že by mohlo jít o kód data výroby - viz. připojený obrázek.Pokud by tlumič byl opravdu z roku 1997,stav,v jakém se nachází,napovídá tomu,že by auto mohlo mít vážně oněch neuvěřitelných 46.000 km - není totiž absolutně orezlý,ale ani nový nebo přetíraný.I když pověsti o trvanlivosti Nissanů neberu na lehkou váhu,cykly zahřívání a vychládání spolu s kondenzující vodní párou dokážou svoje na jakémkoliv výfuku,není-li z nerezu.A tak by (podle mé mínky) při větším nájezdu měl tenhle výfuk vypadat mnohem víc opotřebovaněji.

Chtěl bych tedy poprosit ty z vás,kteří o tom máte lepší přehled - je onen kód 97 08 opravdu datem výroby tlumiče, tj. srpen 1997?

Děkuju za trpělivost a omlouvám se za poněkud obšírnější dotaz - vím,že nejjednodušší by bylo zajet do servisu a nechat vytáhnout údaje z řídící jednotky,ale zatím na to nezbývá čas,takže...

Dux
Radek
2007-07-08 16:23:24

Nekde jsem kdysi cetl, ze pokud mas na tachometru (stav ujetych km) i jen minimalni nepresnost v umisteni jednotlivych cisel je s nejvetsi pravdepodobnosti stav mechanicky upraven.

2007-07-08 17:09:02

Dík za názor,Duxi,i já četl zmínky o podobném náznaku,jak rozpoznat upravený stav,ale tak přísně bych to zas nebral - pokud se kouknu na poslední tři číslice stavu,jsou rozházené a ty jsem přitom s jistotou najel já,tzn. že kolečka se otáčela mechanicky sama.Totéž je u denního počítadla,i tam nesedí číslice přesně v lajně.Samozřejmě to může být i důsledek manipulace s tachometrem a jeho "rozhašení" - proto se zaměřuju i na další znaky jako ten zmíněný výfuk.

2007-07-08 21:50:43

Ten výfuk na fotkách skutečně vypadá skoro jak nový, ač je na něm rok výroby 1997, takže by to mohlo odpovídat najetým kilometrům. Podívej se ještě na "dotykové" díly v interiéru - věnec volantu, řadička, pedály, na nich se často projeví větší počet najetých kilometrů vyleštěným povrchem, ale samozřejmě pravidlo to není (styl jízdy, hebkost dlaně aj.). Jinak dívala jsem se na tachometr na naši Primce a to polední č´íslo je v rovině s ostatními jen chvíli, ze začátku a na konci přehoupnutí je jinak.

2007-07-09 15:17:54

Děkuju i tobě,Doris,za ochotu a snahu napovědět.Kolega ve firmě má Almeru hatchback z r.1997,kupovanou jako novou v ČR - najeto poctivých (je první majitel) 79.000 km.Zkusil jsem pod ni nakouknout a výsledky můžete porovnat na obrázcích: ani on ještě neměnil výfuk a žádnou jeho část,proti mému má orezlejší jen úchyty do silentbloků a koncovou trubku výfuku,krom toho ještě celý ochranný plech nad výfukem - na rozdíl od toho na mém voze.Co se týká počítadla ujeté vzdálenosti: i on má nerovnosti mezi jednotlivými číslicemi,takže podle toho nelze říct,bylo-li s počítadlem manipulováno.

K těm prvotním znakům opotřebení,Doris: zkusmo jsem vyfotil řadicí páku,pedály - ale na tohle jsem koukal už při obhlídce v bazaru a nepoznám z toho absolutně nic,všechno vypadá zánovně.(Ostatně,tohle už vědí i prodavači v bazarech a tak jsem při vyřizování formalit zaslechl u vedlejšího stolu,jak nějaký zájemce o Passat argumentuje tím,že nášlapy pedálů ve vyhlédnutém voze jsou sice hezké a zánovní,ale že se tenhle typ do tohohle ročníku nemontoval,tak se pak pořiďte.... )Mimochodem,v předchozím Favoritu jsem měl nášlapy i po 110000 km jako nové,jen umýt.

Ještě něco napovídá i stav podvozku,hlavně zadní nápravy - ramena i klouby jsou čisté,nezrezlé,kadmiované šrouby sice zoxidované,ale svítí,nejsou zrezlé jako u kolegova hatchbacku.Minimálně to napovídá,že se auto asi nesetkalo s posypem v zimě...

Asi bych těm 46.000 km mohl začít věřit - skutečný stav bych rád znal proto,abych mohl odhadnout lhůtu výměny řemenů,katalyzátoru a podobně,svíčky,filtry a všechny náplně včetně brzdové kapaliny jsem pochopitelně vyměnitl ihned po zakoupení.

2007-07-09 15:32:19

Jj, podle fotek to odpovídá kilometrům. Mohl s tím jezdit někdo jen tak na "lepší" vyjížďky za pěkného počasí, nebo třeba jen na nákupy nebo do kostela apod. Znám hodně takových lidí, co mají třeba 10 let starý vůz a na tachometru sotva 30.000km. Koroze se často ukáže v místech, kde je něco svařované nebo se drží delší dobu vlhkost nebo nečistoty. U Tvé Almerky to vypadá, že to auto mohlo jezdit v hodně šetrných podmínkách. Podívej se i na čistotu v motorovém prostoru a na povrch galavanicky upravených dílů včetně šroubů. Budou-li "zdravé", máš další indícií, že ty kilometry jsou skutečné. Na fotce je pro srovnání řadička z naší Primerky, která má přes 260.000km. Už když mělo auto najeto něco málo přes 100tis. km, začínala se lesknout. Může to být však individuální.

2007-07-09 15:50:51

podla fotiek co si sem dal tak auto moze mat naozaj ten pocet km a to este muselo jazdit v podmienkach kde sa chemicky neposypa alebo sa o auto majitel mimoriadne dobre staral. Videl som par N15 ktore mali dost pod 100tis km a vsetky mali podstatne viac zoxidoane ci zahrdzavene hlavne zvary na zadnej naprave. Myslim ze je to mimoridne zachovale auto a kedze je to N15 co je velmi spolahlive auto mozes byt dlho s nim spokojny. gratulacia ku kupe

2007-08-14 14:59:16

nic v zlom uz prosim ta nepatraj pretoze mam z toho blby pocit moja n16 je viac skorodovana ako tvoja n15 sice ma viac km ale to co som na tvojej videl je uplne v pohode podla mna a odpoveda to cifre


Odpovědět