Fórum - Téma


Zlegalizování úprav auta


Fórum Tuning a úpravy Zlegalizování úprav auta



1  2  3

2009-08-25 15:53:30

Vzhledem k tomu, že nechci dál zanášet Jifovo téma ohledně oturbení motoru, ráda bych znala vaše osobní zkušnosti se zlegalizováním takových nebo i jiných úprav auta. Dotaz vznáším z důvodu, že mne též láká se do něčeho pustit, ale nerada bych si udělala z auta věc, co bude nezpůsobilá k provozu a v případě možné nehody bych měla vážný problém. Znám vychytralost lidí, jak se snaží zbavit viny, když nehodu sami způsobí a přesto hledají cokoliv, co by přesunulo vinu na někoho jiného.

2009-08-26 09:22:34

Taky by me to zajimalo... Co trebas vim, tak se neregistruje nikde cislo motoru, motor musi jen typove odpovidat tomu, co je ve velkem technicaku. Tedy napr se asi bude kontrolovat razeni SR20DE ... Pokud to vztahnu na Jifuv thread, tak tezko soudit, zda nekdo jde do detailu a zkouma, zda tato serie motoru mela turbo ci ne.. tezko rict... Vesmes jsou na snade jen casti povetsinou karosarske a vnejsi, ktere primo ohrozuji provoz na komunikacich. Tj. narazniky, pevnostnaky, svetla, kola... Dalsim nesmyslem jsou ramy, ktere jsou pro bezny provoz zakazny, protoze dle vyhlasky poskytuji nespornou vyhodu pri nehode pro cloveka s ramem, a proto je nesmis pouzit, protoze spoluucastnik pripadne nehody nema moznost stejne ochrany ...

Tezko rict, jak rozkryt, co vse pojistovne bude vadit ... ale jak znam cechackovstvi, tak pojistovne bude vadit i ledky v palubce, protoze to je zaminka, aby nevymajzla ani kacku :-/

Do budoucna planuju taky poladit plechacka, bude se to vesmes tykat jen hlavy motoru, tak by me to vcelku taky zajimalo...

2009-08-26 13:41:45

Jj, u toho rámu je to taky dost kontraverzní, když to vlastně zvyšuje bezpečnost posádky v případě převrácení auta na střechu a pod. Spíš vidím největší úskalí v tom, že kde jaký "chytrák" se pustí do úprav a přitom jen málo lidí se v tom opravdu vyzná a má skutečně odborné znalosti i zkušenosti na profesionální výši (tím se nechci nikoho zde dotknout, míním to v obecné rovině). Když si člověk jen představí, jak náročné je cokoliv na autě vykombinovat, nastavit, vybrat vhodný materiál atd., což třeba výrobci detailně řeší v rámci týmů odborníků..... tak je to docela věda. A kde jaký garážník má zato, že si přečte návod a jde do složitých úprav ať už výkonu motoru, nastavení podvozku, brzd či dalších součástí auta. Zde právě vidím to oprávnění zákona a nutnosti legality zmíněných zásahů právě kvůli bezpečnosti, neboť amatérsky dělané úpravy nemusí být vždy v pořádku.

Právě mne fascinuje, když vidím spoustu návodů jak udělat to a předělat ono, to je každý chytrý, a to podstatné, jak to zlegalizovat, aby provoz auta byl v souladu se zákonem, se neřeší....Nebo se spíš řešit nechce či nedá? Pustit se do něčeho, vrazit do toho spoustu peněz, práce, času a úsilí a ve finále pak zjistit, že mám auto nezpůsobilé k provozu v ČR, to opravdu nechci, toto je riziko jak blázen. Nejde jen o hmotnou škodu v případě nehody, ta se ještě zpravidla zaplatit dá. V případě, že to někdo odnese na zdraví nebo zemře, je to katastrofa, když by se ukázalo, že viník nebo i jen účastník používal auto nezpůsobilé k provozu. A náhoda je zatracený blbec, nikdy nelze říct, "mi se to stát nemůže, já jsem zkušený řidič...." Pojišťovny hledají skutečně cokoliv, aby nemusely platit.

To je právě důvod mého výše položeného dotazu, jak toto udělat, abych mohla s autem beze strachu jezdit, že při problému z toho nebude velký průser a taky jak bez "obálky" ofiko přejít přes STK+ME. Nikdy jsem nepraktikovala něco jako úplatky, takové jednání se mi hnusí.

2009-08-26 18:35:48

Pokud začneš doma upravovat auto, tak ti asi ani nic jiného než úplatky na technické a emisích nezbyde, jinak tě nepustí. Kámoš, co dělá emise, vyhodil mlaďocha se sportovním filtrem. Až tam dá origo box, tak ho změří, jinak nic. Toho kluka znám, má ještě dělaný výfuk, takže jej vyhodí asi ještě i s výfukem. O sportovním nárazníku na stk ani nemluvím. Takže ho technická možná vyjde sakra draho, pokud ji vůbec dostane a když ho olepí policajt někde na silnici, tak se to vyloženě vyplatí. O možnosti nějaké dopr. nehody nebudu vůbec polemizovat, z toho mi běhá mráz po zádech. To si radši vemu hypotéku na byt, když už se mám zadlužit......

2009-08-26 20:49:17

Coze ho vyhodil za vzduchovej filtr co to je za hovado ? At zmeri emise a kdyz projde tak ho to nemusi zajmat ,ty vole za filtr tak to je pekny hovado .

2009-08-26 20:59:47

ono to zaleží jak stedrej je vlastnik auta chlapik asi nechal peneženku doma

2009-08-26 21:04:29

Ja bych taky nic nedal za tohle abych uplacel bych mu na ferovku rek potom co by mi udelal emise ze az odjedu tak to jde zpatky o co mu de .

2009-08-27 10:17:37

Zdůvodnil mu to jednoduše: ať si doma upravuje malotraktor, ale auto, co půjde na emise bude mít origo box tak, jak ho tam dal výrobce. Nenechá si sebrat linenci na měření E, kdyby přišla kontrola. Když šel borec za majitelem a šéfem servisu, že ho technik vyhodil skrz sportovní filtr, tak mu řekli, že technik má pravdu a není přípustný zásah do sání nebo výfuku. Výfuk musí být kompletní s katem, těsný bez sportovních byť homologovaných dílů. S tím ať si skáče po poli a nejezdí na silnici. O úplatek neměl nikdo zájem, což schvaluji. A když si po TK uděláš z auta vrtulník, tak je to na tvoji odpovědnost. Ale na tk v tu chvíli za prohlídku zodpovídá technik a ne každý si to veme na triko a bude riskovat sebrání licence, kdy by ho majitel stanice asi zabil.

2009-08-27 18:52:51

SR20DE s turbom má označenie SR2ODET, ak je použité variabilné časovanie ventilov tak sa atmosferický motor označuje ako SR20VE a turbák potom SR20VET...

V techničáku je uvedený typ motora ja mám SR20DE II. Či na základe toho niekto kontroluje motor pri nehodách si nedovolím tvrdiť...

2009-08-27 20:00:26

No já mám na motoru vyraženo SR20 a číslo....toť vše

2009-08-27 20:10:38

Presne tak. Na bloku je pouze kod motoru (SR) + objem (20).

Stan: Za filtr je to buzerace. Na to nema zadny techni STK pravo te vyhodit. Neni duvod. Vyfuk to same. Treba Blesk mel nerez svody, spotr. kat, nerez potrubi a emise normalne splnil.

2009-08-27 20:25:02

Nevím no, ale technici na STK a ME přece nejsou retardi, totéž i lidi od pojišťovny, aby nepoznali, že je motor oturbený, ale nikdy jsem neviděla PRIMERU, která by měla Z VÝROBY benzínový turbomotor.....Je to asi podobné, jako bych si dala turbo do svoji dieselové P10 ročník 1992 .Přitom nikdy se takové auto u nás neprodávalo, dělala se jen atmosféra a turbo se dávalo sériově až do P11, pokud vím. Bez legalizace bych tedy oficiálně nemohla STK + ME udělat. A nevěřím tomu, že při něhodě by tohle pojišťovně uniklo.... Téma se týká legalizace, takže jak na to, když si takhle překopu káru a chci s ní beze strachu jezdit?

2009-08-27 22:05:24

Nevím, jestli zrovna buzerace, doufám, že ti lidé vědí, za co berou peníze a jsou proškolení na co se zaměřit, takže je asi hned tak někdo neoblbne. U toho filtru si myslím, že pokud projdeš E, tak bych v tom problém neviděl. Ale ten výfuk je jasnej. Vyhláška 341/2002 mluví jasně o výfuku, takže zásah do výfuku-sportovní tlumič, absence katu, netěsnost, zvýšená hlučnost je důvod pro neprojití nebo pokutu od polišů. A těžko obměkčíš technika, že emisema projdeš. Ani tě je nebude měřit nebo teda neměl by. Sportovní doplňky patří na srazy, závody apod., ne do silničního provozu i když jsou homologovány-ale jen pro sportovní účely. To, že se prodávají a lidi je kupují je jedna věc, ale použít je můžou mimo silniční provoz. Je to jako s antiradarem. Prodává se, ale použít ho nesmíš.

2009-08-27 22:27:25

Ako som písal v DET téme, malo by to ísť cez veľkú STK a homologizovať to, ale bude to stáť veľké peniaze, obrovské a nemáš zaručené, že to prejde. Osobne si ale myslím, že by to išlo.

Posledné dni som sa hrabal na nete, pretože si pamätám, ako pár rokov dozadu firma Motortech laborovala s turbo Feldami 1,3 a 1,6 a mali s tým veľké úspechy, keďže boli medzi prvými a neboli to fušeri, ale vyznali sa. Nikde ale nebolo spomínané, či to mali legalizované. Tuším to chceli ponúkať aj komerčne, ale neviem v akej rovine to ostalo. Kaipan napríklad homologizáciu získal, tak isto K1 Attack, aj keď sa už skoro jedná o "sériové autá", ale malo by sa to dať aj v tomto prípade. Len by som rád videl blázna, čo by za to vysolil 50 tekutých

2009-08-27 23:46:22

Bracha kdyz mel 200SX S12 sportovni vyfuk tak stejne nic rict nemohli protoze katik tam byl sice to rvalo ,ale v papirech aspon u tohodle auta bylo psano hodne decibelu a to by to stejne neprekrocilo tak o co de

2009-08-28 08:44:43

Kibo: Děkuji za reakci. To by mne právě zajímalo konkrétněji, je to asi jediná možnost, ač ani tam není výsledek jistý, že? Kdyby šlo o ty peníze budiž, i za těch pade bych to brala, pokud by však bylo jisté, že budu mít auto způsobilé k provozu i s upraveným motorem apod. Jenže kde vzít tu jistotu, že to schválí?

2009-08-28 11:11:42

Zodpovedne by to vedeli pracovníci daného ústavu, možno ešte dopravný inšpektorát

2009-08-29 13:07:42

Tohle celé je vážně moc zajímavá diskuse ...

2009-08-29 13:11:03

Aj tento pán ma takisto všetko zlegalizované.Treba vypátrat že ako sa mu to vsetko podarilo

2009-08-29 16:00:51

franta.s: No právě, zde je krásně vidět, jak je každý chytrý, když dělá úpravy, ale když jde o provoz auta v souladu se zákony, to nějak dojdou slova. Když na technické vyhazují i kvůli takovým banalitám, jako je zašlá barva žárovek v blinkrech, co pak taková překopávka motoru?

Když už dojdou slova a schopnost napsat alespoň trochu kloudný příspěvek k tématice, aspoň zůstanou smajlící, co? Jak ubohé.....


Odpovědět

1  2  3