Fórum - Téma


Zkušenosti se vzduchovým filtrem od K&N


Fórum Tuning a úpravy Zkušenosti se vzduchovým filtrem od K&N




2014-09-05 17:11:00

Zdravím, uvažuji, že si pořídím sportovní filtr od K&N, kamarád mi ho doporučuje. Chci se zeptat, jestli s ním má někdo nějaké zkušenosti?

Konkrétně se jedná o : http://www.sportovni-filt...P10-W10-1-6-F-I-r-v-93-96

Díky za odpověď

2014-09-05 18:07:20

luksov: sportovní filtry se tu řešily ve velkým KN-ka jsou dobrý filtry, ale vložka do origo boxu jsou vyhozené peníze.. bud pořádnou šišku od JWT nebo KN nebo častěji měnit klasický papírový filtr

2014-09-05 18:28:49

Jasný, díky za odpověď

2014-10-29 21:22:14

luksov: Neřekl bych že jsou to vyhozené peníze,a mluvím přímo z vlastní zkušenosti.Nedávno jsem si totiž tuhle vložku KN zrovna pořídil,byla použitá za pár pěněz(inzerát)nicméně v originál balení,a i s prodejkou(koupena před 3 lety). Mám taky motor GA 16 DE v Primeře WP11-combi...Zajímavý je,že auto není hlučnější(což považuju za výhodu),

a je to znát spíše na pružnosti motoru,a rychlejší akceleraci...Pocitově jede auto líp,asi takový rozdíl jako když jedeš sám,a nebo ve čtyřech lidech....

Na Mazda klubu,to jeden borec i nechal změřit(nárůst výkonu + 1,7 kw , + 4,6 Nm)

http://www.mazdaclub.cz/c...neb-ma-to-vubec-vyznam-53 .

Osobně si myslím,že je to takový dobrý začátek,více by se to projevilo třeba po vyndání Katu.

2014-10-30 15:28:35

vasekskyline: Ahoj, díky za příspěvek, jsem rád, že se ozval zrovna někdo se stejným motorem a osobní zkušeností. Žačnu o tom přemýšlet a přečtu si víc. Jestli je to znát, tak jak píšeš, tak by to bylo pro mě docela významné plus

2014-10-30 21:47:30

luksov: pokud chceš zjistit jak bude motor fungovat se sportovním filtrem ,není nic jednoduššího -najdi čistou (bezprašnou) asfaltovou silnici nejlépe v neděli dopoledne když nikdo moc nejezdí, prožeň auto několikrát tam a zpět , sleduj jak jde do otáček atd.

Potom vyndej vzduchový filtr, vyčisti dobře airbox, natáhni přes něj dámskou punčochu (možná pro jistotu raději dvojmo) zaklapni víko a jezdi opět několikrát tam a zpět.

Pokud zaznamenáš nějaké zlepšení, pak má pro tebe sportovní filtr smysl.

2014-10-31 07:37:07

Ma to len placebo efekt....

2014-10-31 08:48:18

vincent: S puncochou to bude hlucnejsi, to neni nic meritelneho. Vyznam ma to, co udelal ten majitel Mazdy, tj. zmerit oba filtry na brzde a porovnat.

2014-10-31 12:35:21

Jak píše jagy, spíš bych se přiklonil k měření na brzdě, aby to mělo nějaký smysl a jasný čísla, jelikož mě zajímá jak na tom bude 20 let starý motor..Ale nechce se mi za to dávat jen tak +-2 tisíce teď, takže někdy v budoucnu..Možná

2014-10-31 12:51:13

tak filtr KN bude mít určitě větší průchodnost vzduchu než klasický box, nicméně je u atmosféry pravda, že čím více vzudchu, tím více paliva a tím větší výkon? Docela se mi líbilo jedno videjko nevím jestli to bylo tady kde na 350Z tuším dali sportovní filtr (už nevím jakej) a měřili výkon. Výkon byl o 3 hp menší než se sériovým filtrem údajně a čuměli na to jak puk. Já myslím, že je to poměrně komplexní záležitost nalazení celého auta a nedá se říct, že když vyhodím box, dám sportovní filtr a že to pojede zaručeně líp.

2014-10-31 13:05:03

chmeldoslav: na nejaké optimálne zhorenie paliva treba konktrétny pomer vzduch - palivo.... ak to viem dosiahnuť správnym riadením spalovania tak už žiadny dodatočný prísun kyslíka nič nezlepší a možno naopak vytvorí neoptimálnu zmes....

beriem to tak že laik vie kúpiť a vymeniť filter - už horšie je to s výmenou resp. pomeraním lambdy, zhodnotením sviečok, vstrekov, riadiacej jednotky, priepustnosti katalyzátora, všelijakých čidiel, škrtiacej klapky, iac ventilu .... tak sa hráme s tým s čím sa môžeme.... bežný vzduch filter vymenený včas je plne postačujúci...

2014-10-31 21:59:38

jagy: to já vím, ale kdo si koupí dva nové filtry, z toho jeden sportovní celkově klidně za cca. 2 500Kč, pak měření na brzdě, další peníze, jen aby zjistil že tam nakonec třeba nepozná rozdíl?

Ten můj postup je jen takový orientační a nikoho nic nestojí, to je hlavní smysl.

punčocha je tam jen jako pojistka proti možnému nasátí nějaké větší nečistoty.

Já například sportovní vložku do airboxu používám už nějaký rok, takže už ani nevím jestli to jezdí lepe než dřív, prostě to považuji za standard.

Musel bych tam dát nazpět obyč filtr a sledovat zda budou rozdíly . Ani dekat jsem nijak zvlášť nezaznamenal. Prostě u silnějších motorů je těžké po malých úpravách zaznamenat nějaké hmatatelné změny výkonu.

Když jsem ještě měl Deawoo Racer se slabým motorem, tak odstranění katu a otevřený fitr a zavření EGR mělo zásadní vliv na chování motoru. Nemyslím výkon, ale motor znatelně ožil, reagoval okamžitě a zmizely díry v plynu hlavně při rozjezdech.

Takže možná u slabších motorů to může mít větší význam, než u silnějších.

2014-10-31 22:50:25

Já u své GT mám Green vložku v origu airboxu, KAT mám venku a jediný rozdíl co se mi zdá znatelný tak je ten že to dělá větší kravál . Těžko říct, jak zde bylo už nademnou napsáno je třeba to mít s čím porovnat

I když je fakt že brácha má udělané celé profi sání od AEM a to už je trochu jinde.


Odpovědět