Fórum - Téma


Zkušenosti rady N15


Fórum Almera N15 Zkušenosti rady N15

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2014-10-18 04:28:51

Ahoj :) Zdravím všechny :)

Jsem nezkušený, co se týče aut :D Student + Brigáda. Zajímám se o ně přibližně půl roku a snažím se porovnávat jedno auto s druhým a najít výhody, proč je tohle auto lepší :D Zatím jezdím Škodovkou 105(zděděná :D ) ale chtěl bych si koupit nějaké ojeté dobré auto :D A kámoš prodává Nissana Almeru N15 protože si bude kupovat Subaru :/ a už jsem se s ním o tom bavil a je to auto v dobrém stavu. Ale zajímali by mně názory na to auto i od jinejch lidí :)

Popis: "Nissan Almera 1.4 GX. RV 1999 (v provozu od 2/2000). Najeto cca. 220 000 km, první majitel, servisní knížka. 64kw, manuální převodovka. STK do 2/2016 země původu ČR. Barva Zelená metalíza se zlatou Perletí. Stav vozidla dobrý, plně pojízdný, všechny mechanické části plně funkční. Velmi úsporný (6,5 l/100km). Motor v plné kondici, od výměny do výměny nežere olej. Výbava: 2x airbag, dálkové a centrální zamykání, Rádio s CD + 4repro, Imobilizér, posilovač řízení, Přední okna + zrcátka elektrická. Letní kola- 4x Elektrony+Pneu, Zimní- 4x Plecháče + Pneu. Lehce tónovaná přední skla v barvě vozu (origo) Na autě nové přední tlumiče, svíčky, Filtr K&N, přední brzdy zánovní. + Nosič na střechu na 2 kola Neumann. Důvod Prodeje.. koupě nového Vozu. Auto od nového v Rodině, vždy 100% spolehlivé, za celou dobu bez jediné poruchy. " a napsal mi i jaké vady na autě jsou ale nic závažného tam není až na to, že by se tam musel časem udělat nový výfuk. Prý to ještě není nutný ale může to prasknout za týden.. nebo za rok a potom to nepujde svařit a bude se muset vymněnit. A chce ho prodávat za 30 000Kč se vším co je vypasné výše :) a Zajímalo by mně, jestli je to podle vás dobrá koupě? :) Já bych do toho auta časem chtěl i něco vrazit... zvýšti výkon :D kdyby to šlo tak za několik let třeba motor z GTI + brzdy a všechno okolo a kdyby mi to nestačilo tak i nějaké malé turbo a nechat to čipovat + Repro nějaký kvalitní a td... :) ale až opravdu za pár let :) A nevím, kolik do toho auta budu muset vrazit třeba průmněrně za rok co se servisu týče a td a jestli to opravdu má cenu kupovat :) ale já bych řekl, že jo :) (jinak lidi mi radí, že si mám koupit felicii kvůli levným náhradním dílům :D ale tu nechci a ani se mi moc nelíbí a nebo zůstat u té škodovky) A co vy? :) A třeba jestli by mi tu někdo nemohl poradit, na co si dát pozor při koupě takového auta :) na jaké vady třeba a tak :) Mockrát děkuji a omlouvám se za sloh :/

2014-10-18 04:30:50

Nebo kdyžtak, jestli by mi tu někdo nemohl poradit nějakou jinou alternativu do 40 000KČ max...

2014-10-18 07:28:32

http://auto.bazos.cz/inze...san-Primera-P11144-20.php

NO_HITS  
Laďa
2014-10-18 08:36:16

ta vypadá dobře ale dal bych 25 a at ti k tomu da původní sani. pokud chceš gti motor tak se ted prodává za 42 tis tato http://auto.bazos.cz/inze...024744/ALMERA-N15-GTi.php

2014-10-18 13:08:32

JJ Děkuju na to GTI jsem už 2x narazil :) ale nelíbí se mi, že je to kombik :D A bůh ví, v jakým je stavu :/ Jinak od toho kámoše tak trochu vím, že je v dobrém stavu páč se v autech vyzná a staral se o něj. Přetočený tachometr není... kvůli tomu to nechtěl dávat do bazaru :D Jen 25 000? :) jako i s těmi koli a vším? :) Mi to už tak příjde dobré ale vím o tom kulový :D

2014-10-18 14:07:20

když dá slevu šel bych do toho i když se hatch. vypadá líp :-D

2014-10-18 14:17:57

kfor: GTi a kombik? Ale jdi, už jsi někdy viděl třídveřový kombík, nadto se sportovním motorem? Je to normální hatchback, kombík Nissan u N15 vypustil. Jinak k tvé otázce: do N15 bych se nebál jít, je to držák a pokud nehnije, ještě ti dlouho poslouží. 220 tkm je tak akorát na zajetí . Ta spotřeba může sedět, sám mám minimum u 1,6 na 6,3/100 km. Alma má proti Primeře jednodušší přední nápravu a nemá vlnovec na výfuku, jen omezený výkyv na kuželu. Omrkni to, projeď a beze všeho jdi do ní - jen s tím zvyšováním výkonu bych to neviděl tak horké.

2014-10-18 14:31:45

janis: jo, doma máme Trabanta Kombi a má taky jen dvoje dveře a výklopný kufr

2014-10-18 15:11:28

thommy: To je ale Der Trabi, spezial klasse! Ten víc dveří neměl v žádné variantě, navíc ten krásnej hutnej zvuk a omamná vůně spáleného mixu omlouvají všechno. U N15 se dá za kombi se zavřenýma očima pokládat 5-ti dveřák, ale s krvavýma ušima - čistý kombík dělali u Suníka.

2014-10-18 17:13:18

Tak mockrát děkuju za rady :) Kombik, Hatchback... Ještě se mi to furt trochu plete :D Ale tak ten zadek se mi moc nelíbí :) Janis: Jaktože by jsi to s tím výkonem neviděl? :) Motor z GTI by se tam vejít mněl ne? :) Jako jestli se někdy něco závažnejšího stane s motorem tak jako časem bych to chtěl zkusit tam dát motor z GTI a prostě si připlatit za kvalitu :D ostré vačky a td... :) i nakonec nějaké to malé turbo a čipovat to... ale nevím, jestli je to reálná představa ale kámoš říká, že se dá udělat vše :D

2014-10-18 19:47:03

kfor: až budeš mít na swap na GTi (nejen motor,ale i převodovku,nápravy,elektriku,brzdy,kola, atd.), tak už ti bude reznout - pokud se už tak neděje a budeš rád,že tak skvělý auto necháš jak je a postaráš se o údržbu a o karoserii. Nějaký mušky má,ale na dobu výroby funguje a jezdí nadprůměrně a je bytelná - stárne a ojíždí se pomalu. Řekněme,že klady převažují nad zápory a mě tedy jako majiteli tvar GTíčka nevadí Jo a díly jsou levný tak,že felda za to nestojí.

Čipovat to nejde,jedině s externí jednotkou a ostatní tuning se absolutně nevyplatí ani vydělávajícímu člověku.Buď na zemi a pak si kup rovnou výkonnější verzi,nebo auto.

Janis já jo:

NO_HITS  
Laďa
2014-10-18 20:25:04

Připomíná mě to jednoho pána kterýmu jsem psal v pátek na inzerát almery kde nebyla foto, ptam jsem se , jestli je to hatchback nebo sedan a pán mě odepsal že to má klasickej kufr :D

KFór: pro představu, před půl rokem jsem vybral známé N15ku , sice to byl 3dveřák ale podstatný je to , že neměla nikde rez , najeto poctivých 108tis km byly k tomu 2 sady kol a i když jsem kolem auta chodil jak jsem chtěl tak jsem nic nenašel a stála 26tis , tobě známej nabízí auto co má o 100tis km víc a možná tam někde povrchovka nějáká je, dává ti k tomu zas ale dost věcí, proto říkám cena 25tis.

To Gti je normální 3dveřovej hatch - na délku má 4,1 metru a nebudeš muset řešit zvyšování výkonu, navíc , u té 1.4ky by výkon zvedly jen vačky ,vstřiky a turbo ale to se ti cenově nevyplatí když je teď v nabídce GTi za 40

P.S: pokud vezmeš tu zelenou od kamoša tak zahoď to KN , dyj tam původní box, zaslep EGR ventil a pročisti váhu vzduchu, ideálně tam dat jinej výfuk než polskej (pokud tam není OEM - pojede to líp než s tím nesmyslem - vím o čem mluvím, taky jsem si tím prošel

2014-10-19 08:42:05

BMarcellus: No tak někde mu tam rez začíná :) například trochu na přední kapotě a něco na 5. dveřích. Jinak psal, že prahy jsou udělany nové :)

NO_HITS: No tak to nejsem ten pán :D Jako rozdíl 100tis. km je dost :) + asi garážované to je taky důležité bez koroze :) jinak u té 1.4 zvyšovat výkon nechci protože si myslím (i když neznám moc informací) že to taky nemá cenu :D jako první prostě kdybych chtěl vetší výkon tak si myslím, že dát tam ten motor z GTI + některé věci okolo.... potom při nejhroším to malé turbo a dokoupit všechny ostatní kvalitní věci + to nechat čipovat. (GTI 2.0 + turbo + ostré vačky + všechno ostatní, co s tím souvisí kvalitní ) to by potom už tu cenu to čipovat mnělo ne? :)

A jinak to GTI co se teď prodává za 42 000 Kč to se mi moc nelíbí :D ale tak ten motor 1.4 u almery by mně vyšel méně, co se týče údržby než 2.0... A až bych měl stabilní příjem tak třeba za 3 roky GTI... :D podle toho, jak na tom ten 1.4 bude a jak moc mi to bude stačit :) třeba se jednou projedu v 1.4 a na GTI zapomenu hned :D Jiank on tam má to staré sání a má nový jen ten filtr. A on se v autech dost vyzná :) ale né zas tak moc co se týče tuningu :) ale tak říkal, že mu to spíš zvíšilo otáčky.. jako (a teď nevím, jestli nenapíšu blbost páč si to do podrobna nepamatuju) buď mu to auto zabírá třeba o 200 otáčkách níž a nebo se mu třeba o 200 otáček zmnenilo rozmezí, kdy zabírá... jako místo 4 000 - 4 600 mu to zabírá s tím filtrem 4 000 - 4 800. Ale je možné, že jsem oboje napsal blbě :D ale říkal, že to bylo znát :) Nebo jako, že on ten rozdíl poznal :). No a jako první investice u té Almery bude asi ten výfuk :D a psal mi, že známý by mu to udělal třeba za 4,5K. A tak nedal by se tam dát třeba nějaký sportovnější výfuk? (kdybych někdy chtěl zvíšit ten výkon) v případě, kdyby u toho nebyly žádné nevýhody. A kolik by tak stál cca takový výfuk? :D nebo i ten (né polský :D ) obyč výfuk? :) Jestli už s tím máš zkušenosti? :) Jinak psal, že za 25 000 Kč by to asi bral ale musel bych si to přihlásit na sebe jako zaplatit to euro. prý asi 3 000Kč. :) Jinak jestli jsem někde něco napsal blbě tak mně opravte... :D budu rád :) vycházím z toho, co se někde dočtu nebo od někoho dozvím a to taky nemusí být pravda :) Jinak moc děkuj za rady a omlouvám se za sloh :D

NO_HITS  
Laďa
2014-10-19 09:07:52

kfor: 1) filtr - Tu KN vložku v origo boxu jsem měl taky , jedinej efekt co to mělo byla zevnitř dolepená klapka tím impregnačním olejem a zašpiněná váha vzduchu, jinak v porovnání s klasickým (MANN) filtrem spotřeba stejná, zátah stejnej zvuk stejnej. On je taky rozdíl, jestli dáš do sání papírovej filtr za 80Kč kterej je vyrobenej z hůř propustnýho materiálu a nebo kvalitní jako je MANN Bosh Valeo atd, kterej sice stojí víc, ale funguje jak má Furt to vychází levněji než KN + čistící sada , který se to vyplatí až cca po 10 výměnách ... když opomenu to zasírání sání

2) Výfuk jsem myslel sériovej, ale aby byl vyrobenej tak jak má být - podle OEM výfuku - já jsem spokojenej s výrobcem MTS a pokud máš mechanika kterej má registraci v elitu , tak koncovej + střední díl seženeš dohromady za 3000Kč , ten koncák stojí asi 1200-1500Kč , což je skoro to samý co ten polák , ale funguje líp - není to přidušený a navíc mám ho 2 roky a jediný místo kde zatím trochu rezne je svár na přírubě a na držáku, jinak zbytek ok, polák by měl už minimálně povrchovku po 2 zimách

3) pokud to auto nemá zaplacený Eko tak bych víc jak 23 nedal, protože větší hodnotu to nemá, viz stáří, km, rez ... eko je 3000Kč (zatím)

2014-10-19 09:44:13

kfor: máš velký oči,ale to k mládí patří

Nemůžeš jen přehodit motor,musel bys udělat kompletně všechno a postavit tím jiný auto za nesmyslný peníze oproti pořizov. ceně a nelegálně.To už si radši postav auto na hobyzávody,ať se vyblbneš. Nebo si pořiď GTi a tam dej turbínu.To už je rozumný

Polský vejfuky žádnýmu výkonu nebrání,jsou ošizený,hlučnější a tím i průchozejší než originál. Střední a zadní díl 1950 Kč.

25 tis je dobrá cena,jestli je auto plně funkční a zachovalý.Nemá cenu se dohadovat o dvě tisícky přeci

NO_HITS  
Laďa
2014-10-19 10:18:23

Nebo vem to GTi a hoď ho do folie nebo plasti dipu podle toho jaká barva se ti líbí a máš to asi nejlevnější řešení

marce: ten polák má menší průmšry trubek oproti OEM a taky dřív rezne, proto ty výfuky nemám rád - někomu to třeba nevadí

2014-10-19 10:18:28

kfor: Výmena motora nie je len o tom, že starý motor vyberiem a dám tam druhý. Obnáša to viac vecí a ak nekúpiš druhý motor aj komplet s autom, tak to asi ani nikdy nespojazdníš na 100%. Prípadne áno, ale cena bude v oblakoch.

Inak u nás je výmena motora za iný typ nelegálna a nikto to nikdy nedostane do TP. Neviem ako to je u vás v CZ.

Inak ak vyrastieš a dospeješ zistíš, že najlepšie auto je v úplne originálnom stave bez akéhokoľvek tuningu, len v 100% stave. Pretože tým, čo investujú do tuningu nezostáva na bežnú údržbu.

2014-10-19 11:24:56

Tak do Almery se dává GTI ne? :D tak to by se nedalo zapsat? Ten filtr ho myslím stál 2 000. A zmněnil se i zvuk i výkon byl poznán :) ale tak nevím a díky za rady :) A to Eko má así zaplacený, když s tím ještě jezdí :) nebo jezdil třeba před týdnem :) Jj to vím, že s motorem je všechno ostatní jakožto asi i s převodovkou brzdy a td... (je toho tam dost a ve všem se nevyznám a o všem taky nevím) ale psal i se všema ostatníma vecma, co s tím souvisí :) ale třeba by to asi nemnělo cenu no.. podle toho, kolik by se z toho vyŽdímalo a jak dlouho by ten motor vydržel :D a kolik by to stálo :)

NO_HITS  
Laďa
2014-10-19 11:46:53

kfor: Očividně nevíš vůbec o čem mluvíš

1) 2.0 patří jen do GTi verze - ta je dána VIN číslem a tím co máš zapsaný v techničáku, když máš mít podle VIN a techničáku 1.4 tak tam 2.0 dat oficiálně nemůžeš , jediná cesta je udělat přestavbu a pak to zavézt na schválení ( nevím teď jak se to jmenuje, jeli tam třeba moderátoři z TOP gear když si postavili svoje vozítka a chtěli s nima na silnici - ale takový schválnení jednoho kusu je dost mastný a na to zdaleka nemáš finance a hlavně to vzhledem k hodnotě auta ztrácí smysl

2) znovu říkám , že ti ten filtr v OEM boxu nezvedne ani výkon ani nezmění zvuk na stock motoru oproti klasickýmu papírovýmu filtru, pokud se něco z toho změnilo , tak původní filtr byl buď zanesenej , nebo to byl nějákej šmejd, pokud se změnil zvuk, tak musel oddělat něco ze sání - rezonátor, přívodní trubka ..

3) Může jezdit bez Eko poplatku (asi si to pleteš s povinným ručením) , zřejmě je majitelem z doby, kdy se poplatek ještě neplatil, v takovým případě ten poplatek na likvidaci autovraku zaplatí další majitel - čili ty

4) zůstaň u série, pokud chceš větší výkon kup to GTi za 42 a dej si ho pomocí folie nebo plastidipu do tvé oblíbené barvy

2014-10-19 13:25:59

kfor: Už to napsali kluci výš, čtrnáctistovku nemá smysl ladit, pokud tím nemyslíš úpravu stock verze 55 kW na stock 64 kW. Šestnáctistovku ani dvoulitr do sedanu legálně nedáš, tu šestnáctku dejme tomu ještě (kdybys znečitelnil na bloku značení GA16, ale nevím, jestli by tě pak nevyrazili z STK), pokud nemáš číslo motoru v TP - je podobná s čtrnáctistovkou. Dvoulitr už ale nezapřeš, navíc to není jen o prosté výměně motoru - s ním je vyladěný i podvozek. Nadto sedan má jiné rozložení hmotností, než hatch GTi. Sedan je auto pro "páprdy" (proto ho mám ), když chceš něco víc, ohlídni se jinde. Jinak na běžné ježdění ti i ta čtrnáctka dobře poslouží.


Odpovědět

1  2