Fórum - Téma


Zkušenost s pátíkem.


Fórum Pathfinder Zkušenost s pátíkem.

Informace o modelu: Nissan Pathfinder


1  2

2015-11-28 21:35:28

Jako nový uživatel(48) vašich stránek ,a snad budoucí vlastník patika Vás zdravím.

Nejsem už letec,kterej potřebuje překonovanou raketu,a taky rád vyrážím mimo silnice.Fotím,a v autě i často spím.Mé poslední auto je mondeo kombi 2.2(114kw).Právě tam mě omezuje pruchodnost mimo silnice.Proto pokukuji po Pathfindrovi.

I když jsem se zajímal i o další vozy.Q7,X5(drahý servis),tak bych asi nejraději toho patíka.Měl jsem se sním možnost svézt při své expedici po Ománu.I když to byla motorizace 4.0 l.Proč také ne ,při ceně 6,- kč za litr(.Ale v našich podmínkách bych šel do nafty,a asi automat).Auto bylo 7 místné,a při položení sedadel velmi dobrý prostor na ležení.To ve mě vzbudilo zájem.

V písku pouště Wahiba Sainds jsem strávil několik dní.Jízda v písku s patíkem byla užasná,i když místní s ručníky na hlavě využívají převážně land cruisery.Párkrát jsem se zahrabal,a to mě docela vyděsilo.Při zapadení po břicho auto jakoby ztratilo výkon.Kola se točily,ale otáčky nešli nahoru.Přepínal jsem všechny režimy pohonu,zapínal ,vypínal ESP,no dělal jsem asi vše co šlo.Stále malé otáčky.Věřím tomu,že při vyšších otáčkách bych se vyhrabal.Nevyhrabal,každé auto vozí popruh,otázka minuty,a jede se dál.Taktéž při nekonečných jízdách po písečných plážích,jsem jednou zapadl.A opět,auto na břiše,a snížené otáčky.Nevím čím to mohlo být.Snad mě někdo z Vás odpoví ? Abych se pro příště poučil,a neudělal zas tu chybu.

Ale ještě k autu.Pátíka bych nejraději v automatu,7 míst,s cenou do 350000,- kč.Co se dívám ,tak aut s touto cenou je dost,ale jako laik se bojím abych nenalítl na nějakou poruchovou mrchu .Přečetl jsem několik příspěvku co tu píšete,ale čekal jsem ,že auto bude méně poruchové.Ale snad budu mít při výběru štěstí,a auto bude bez větších problému.

Zatím Vás zdravím,budu číst Vaše příspěvky,a ahoj pecik.

2015-11-28 21:55:30

2,5 d dobrá spotreba, ja osobne mimo mesto aj 7L real. Výkonu nadmieru dostatok. Pri 2,5 d automat určite nie, čítaj recenzie na nete, vraj sa v automatovom prevedení javí auto akoby malo málo výkonu. No a ešte k tomu ak ta baví jazda v teréne, určite si to uzijes viac s manuálom.ja osobne mam 128kW verziu euro3 a jazdil som aj s 126kW euro 4. Ten môj 128 je živší a lepšie reaguje na plyn.

2015-11-28 22:16:47

A ešte dobrá rada pri vybere auta. Daj pozor na zadnú nápravu. Vsimni si pneumatiky. Pokiaľ sú zle zjazdené, väčšinou zhoblovana vnútorná strana dezénu, prípadne sú na aute krásne nové pneu, je v prdeli geometria. Nedá sa nastaviť. Je to hold choroba väčšiny Suv už aj po 2 r. prevádzky... Oprava dosť nákladná. Ono sa to da riešiť aj štýlom že častejšie kupujes nové pneu. Ale len do doby, kým to nie je v takom stave, že kolesá nemajú priľnavosť a auto plave na asfalte už pri 60kmh. To je na zabitie. Osobne som to zažil. Dám ruku do ohňa že 90% áut na bazári s tým bude mať problém. Ak predávajúci tvrdí opak, vezmi auto na geometriu pred kúpou a mechanik ti povie...

2015-11-29 06:23:04

pecik: tu ztratu vykonu dela ESP, ktery kdyz zacne auto hrabat, pridusi motor.. staci ho vypnout a je to ok, jiny duvod to nema.. pokud to neslo tak to meli slimaci rozbity a vubec bych se tomu nedivil , kdyz jsem videl co umeji udelat s novym strojem za rok.. ne nadarmo se jim rika kozomrdi..

pokud chces s PFkem jezdit teren, rozhodne bych volil manual. To auto je uplne jiny, automat je sice pohodlnejsi, ale jen do prvniho zapadnuti, pak jsi skoncil. Problem tech aut je prave v elektronice, proste paka na zarazeni 4x4 byla jiny level.. nikdy se ti nestalo, ze by neco vyplo viz ten priklad s tou pousti.. preelektrovany auto je do terenu sice supr, ze castecne nahrazuje chyby jizdy, ale v konecnem vysledku je to spatne, protoze vypne v okzmziku kdy to nejvic potrebujes. Jinak to neni spatný auto, akorat si musis uvedomit ze opravdovy auto do terenu uz dnes nikdo nevyrabi. Ty doby terennich legend jako Patrol a pod jsou davno pryc a mnoho vyrobcu se ubira cestou, ze auto co vypada jako terenak / napr i ta Q7 / nikdy teren neuvidi . Dokonce tomu ani neudelaji ram a v mnoha pripadech ani redukci.

V tomhle ale zustal u Nissanu zachovany zdravy rozum a manualni model se pro teren dost povedl. Pro manual mluvi pomerne levna oprava spojky cca 10000 kdezto s automatem se pod 30 nevejdes a jeho moznosti v pripadne jizde v terenu.. Spojka je taky to jediny co by te mohlo zlobit, obecne se da rict, ze je to vyvazena konstrukce a nic zasadniho se tam nerozbiji / pochopitelne ale je mozna vyjimka / S autoem nebyvaji problemy pokud se k nemu predchozi majitel choval slusne a pokud ma nejaky normalni stav km. Jestli to budes kupovat, tak rozhodne naftu a nezapomen vlizt pod auto a podivat se v jakym stavu je ram, obvzlast vzadu.

Jezdi prumerne za 9-10 / viz sekce spotreba, kde delal ADAC test a vyslo jim 10,28 / reci o 7 litrove utopii jso sice pekny, ale kdyby to za tolik jezdilo, tak to vyrobce napise do velkyho technicaku, Tim nerikam, ze se to obcas nemuze povest, ale rocni prumer budes mit kolem 9,5, kdo by chtel jezdit jako duchodce, od toho jsem si to auto nekoupil. Kdybych jezdil na spotrebu koupim si Yarrise a ne PF. Je to velky, pohodlny, teren to snasi docela dobre, ale je to velky a tezky.. ale i pri zapadnuti se z toho da docela pekne vyskubnout, ovsem prave jen s manualem.. proste rozhoupes auto a v 90 % pripadu to zabere.. a to je presne to co neumi automat.. prestoze jsem hodne jezdil s ruznymi offy, vzdycky kdyz jsem zacal blbnout abych si to uzil, prisla, ke slovu lopata.. takze to plati pro pohyb v terenu porad.. nezapadnes, kdyz neblbnes.. :D v soucasny dobe pouzivam svyho PF a v praci Xtrail.. a srovnani tehlech 2 auto je jak srovnavat tank se zebrinakem.. neveril jsem tomu dokud jsem to nezkusil, Xtrail je presne ta generace aut bez redukce a ramu.. a je to neuveritelny rozdil, kde mam problem s Xtrailem, mnohdy nemusim ani u PFka zapina 4x4.. tak asi tak to vidim

2015-11-29 08:22:29

pecik: co k tomu dodať. Môj plán bol H1-Starex 4x4,VW Multivan 4x4 alebo Discovery 3 poprípade LR RR / poslednú káru som mal Ford Galaxy /, mám rád veľké autá a hlavne podľa potrieb sa dá v nich pohodlne spať. Podľa využitia ostal Starex H-1 ale naskytla sa výhodná kúpa Pathf. a išiel som do toho. LR už tak nasrali elektrikou že ani aut.servis nemá poriadnych mechanikov.

oproti viacerím modelom iných 4x4 ešte nie je až tak zasraný elektronikou,docela veľký kufor, pohodlný na šírku-nebúchaš si lakte so spolujazdcom vpredu,vyšší posed, priechodnosť mimo cestu až niekedy prekvapí.

  • priechodnosť na obyčajných pneu docela slušná, na AT/MT až niekedy zamrazí / dôležitý koeficient je medzi pedálom a volantom /

motor vpredu zadný náhon lahký zadok - na mokrom pri akcelerácii má tendenciu ustreliť zadok ale dosť šikovne zasiahne elektr,treba si zvyknúť na určitý štýl jazdy. 6 rýchl. - manuál no paráda.

osobne by som prijal ešte ďalších 5cm sv.výšky

mám tam cez 265 000 km a som spokojný. čo sa má pokaziť sa pokazí ako pri každej káre inak musím zaklopať len nalievam naftu a doplnam ostrekovač.

auto nemám do kostola v nedelu, mám tam normálne AT pneu 50/50 cesta/terén, podvozok OME a ASFIR ochr.spodku. mimo cestu sa pohybujem dosť často,"blato" doplna metalízu a už som prestal aj umývať-okrem okien,svetiel,klučiek a nášlapu

dosť inšpirácie majú rusy na youtube

Nissan Pathfinder ?????? ?? ???????? ???? 2013

2015-11-29 10:25:24

Díky chlapi. Tím ESP to je asi jak píšete.Měli to pos...ý.Zkoušel jsem všechno .Vypnul motor, vypnout ESP.Za chodu motoru vypínal ESP,prostě vše co jsem mohl.Ty otáčky mám dojem nešli nad 2500 ot,plyn až na podlaze. V tu chvíli bych do toho kop.Jak píšete,manuál by se vyhrabal.I když pohodlí s automatem .Proti tomu je zas poruchovost automatu .

2015-12-01 17:03:01

Ještě bych rád věděl ,jaká je ložná plocha mezi blatníky(délka,šířka ) po sklopení druhé a třetí řady sedadel.

Děkuji

2015-12-03 13:30:24

to jsou kecy

  • automat není poruchovější než manuál, je to o přístupu, stylu ježdění, údržbě apod.
  • jestli auto zapadne, je to vinou řidiče, on tam vjel sám, nikdo mu nepomáhal, tak spíš to objet nebo více myslet, než někam vlítnu a pak se propadnu na břicho, na to se to auto nevyrábělo, já osobně raději vyjeté koleje na polní cestě objedu po trávě a valím dál, že se tam jebat zapadlý po zrcátka a nadávat, že je auto na hovno.
  • pokud se auto nevyhrabe, není to převodovkou, automat se dá řadit ručně, je to spíš o pneumatikách, podkladu a hlavě
  • každopádně toto auto není do těžkého terénu na blbnutí, na to je starší model patrolu nebo auto jiné značky
  • asi je třeba si rozmyslet, jestli chci dělat bordel v bahně po lese nebo s tím jezdit do práce a vozit rodinu, podle toho bude stav tomu i odpovídat

2015-12-03 13:52:51

pecik: mam stále skoro plný kufor a som na to strašne lenivý aby som ho vypratal a zmeral ti to . skorej pochodíš niekde v predajni alebo bazári kde sú vystavené.

*********************************************************************************************************************************************

ešte k možnostiam pathfindera:

  • správne obutie je klúčové
  • možnosti čineteľa medzi pedálom a volantom

toto by bol asi tak základ, ďalej už by som priradil "doplnky" ako podvozok a.i.

tento na videu pekne ukazuje určité možnosti:

????????? ???????? ?????? (???? starred).mp4

????????????? ???? ???????????? ??????? "ITOC": ?????-???? ?? ???????? ????? ? ??? 2011 ?. Nissan Pathfinder, 33" Cooper STT, suspension lift +2".

2015-12-03 15:22:50

pecik: mezi blatníky 112cm -+ délka 112cm a po sklopení 182cm -+, přední sedačky mam dost vzadu, když bys je dal vpřed možná nějaký cm více

2015-12-06 16:26:53

Ahoj, abych nezakládal novou diskuzi, co říkáte na využití patíka do lesa na tahání dřeva z lesa na vyvážečce, čtyřkolka by udělal tu větší práci. Může to to auto dělat pracovně nebo jen rekreačně..stačilo by mi kdyby to vydrželo auto rekreačně na chalupu.

Stojím před koupí, tak jestli koupi nemám přehodnotit.

Díky přátelé za odpovědi.

2015-12-07 07:47:10

enzo: na chaupu OK aj volačo utiahne-3000 kg ale tam je rátané skôr na ceste ako v teréne. Ak by si ho chcel aj na drevo určite by som dal zosilnenu spojku, MT pneu, ochr.podvozku a zosilnenu sadu tlmmičov+pružín. /možno ešte ARB uzávierku difu/

Skôr by som bral volaký Pick-UP ako Navara,Hilux a.i.

ale na robotu by som sa skôr priklonil k tuhým nápravám.

2015-12-07 14:02:18

Díky za odpověď.

Zvažoval sem i patrola, ale zas tak těžce pracovní off doma nepotřebuju. Zatim sem všechno odtahal za osobákem, dokonce i za oko ve předu nebo uvnitř auta, vně několikrát převezeno přes 500 Kg materiálu, kdy auto sedělo. Po třech letech pracovního využití neodešlo co se týče spodku vážně nic, kromě brzd, což považuji za běžnou udržbu. Tak sem si myslel, že by pat mohl vydržet i víc. Nebo budu tahat furt osobákem a patíka si nechám na silnici

Má někdo praktickou zkušenost po letech co vydrží, co odtahal at.,přeci něco musí vydržet.

2015-12-07 14:48:03

enzo: neviem odkial tahaš drevo ale keď to zvládal osobák tak pathfinder bude tiež- na prívese

nad spojkou by som pouvažoval.

možno niketo má niečo odťahané ale to bude skôr vozíky s autami

2015-12-07 15:33:48

Ok. O spojce sem četl, tak jestli ho koupím a ozve se spojka, tak seženu lepší, nechám si tu pak poradit ;) zatim díky

2015-12-08 09:39:47

enzo: ahoj, pathi taha v pohode za sebou hoci co do 3 ton... , kufor ma velky a poznam ludi co ho pouzivaju na prepravu aj tazkych materialov avsak upravovali kvoli tomu kufor. Znami si vyrabal specialnu prepravku do kufra lebo napriklad pravidelne vozi ovocie (cca 500 kil). Navara je na prevoz materialu lepsia, ta myslim znesie 700 kil na korbe. Jej nevyhodou zase je mensia kabina v zadu.

2015-12-08 11:41:12

Dneska jedu něco omrknout, tak snad nepřivezu nějakou šlupku

2015-12-08 13:43:56

enzo: tak držíme palce - aj na nohách

2015-12-08 15:22:04

enzo: Pak se poděl cos koupil .

2015-12-08 18:37:36

Tak už jsem doma, tam kde měli stát tam nestáli nebo sem zase přijel pozdě a v několika případech se mi prostě nezamlouval stav a nablejskaný serepetičky okolo. No sem tak nas... , že bych snad koupil i octávku


Odpovědět

1  2