Fórum - Téma


zimní nafta


Fórum Technický koutek zimní nafta



1  2  3

2009-01-06 16:39:46

no právě tankovat na družstevní pumpě tam byl absolutní zákaz a ono ta značková pumpa není jen o tom jaké má palivo ale i o tom jak se o ně stará takže ta pravděpodobnost nějakého problému je menší

2009-01-07 09:30:13

Héfké, ale je to už v pérdeli, vážení. V autě jsem měl naftu kupovanou ještě před vánocema a s autem jsem vyjel až včera ráno. A to bylo u nás -17,3°C . Po pár ujetých kilometrech se při přidávání plynu auto začalo jakoby dusit a při tom hodně kouřit. Když jsem dojel do práce, hned jsem zajel k pumpě OMW a dotankoval do plné. Chvilku to jezdilo normálně, tak jsem nic dál neřešil. Pak jsem jel odpoledne domů a začalo to nanovo, jenže s větší intenzitou. Mohl jsem jet prakticky jen na dvojku, sem tam na trojku, auto se dusilo, bílej kouř jak ze spalovny odpadů. Jo a začala blikat kontrolka čidla motoru asi jako v rytmu varovných světel. Ještě jsem zajel k další pumpě, koupil aditivum, ale stejně to už nepomohlo. Tak mám prosbičku, jestli mi někdo neporadí, kam bych měl foukat horkovzdušnou pistolí, abych to rozmrazil . Bohužel mám auto krátce, takže když mi napíšete, foukej na filtr nebo čerpadlo...., tak nevím na jaký. Proto bych prosil, napsat kde to je a jak to asi vypadá. Auto je Nissan Navara 2,5 r.v. 2002. Předem moc děkuji za pomoc Jinak autíčko je už dávno objednané do servisu, jelikož má jít na technickou, ale jak se dostat do servisu, když je zamrzlé

2009-01-07 09:42:39

I přesto, že tankujeme buď prémiovou naftu (Benzina Verva diesel) nebo klasiku třeba od Shellky (Diesel Extra), pravidelně do nafty přidávám aditiva Liqui Moly pro zlepšení jejich vlastností. A motor se chová jako nový. Nikdy ani ve velmi silných mrazech není problém při startech nebo provozu. Takže osobně bych přidávala přísady pro zlepšní vlastností nafty v chladném počasí. Navíc stará nafta obsahuje více vody a pro moderní diesely to není dobré.

2009-01-07 09:46:03

Dej tam tři litry benzínu. To by mělo stačit.

2009-01-07 09:49:26

A pomůže to, i když už je to zamrzlé, nebo se tam přidává ještě před problémem, protože já to potřebuji zprovoznit...

2009-01-07 10:04:15

pokud je zamrzlé tak čistit hlavně filtr pokud je to hodně někdy je nejrozumnější do garáže a nechat roztát pokud už je zamrzlé nepomuže už nic přidat jen až to roztaje

2009-01-07 10:06:49

V to případě jenom garáž nebo horkovzdušná pistole. Už jsem taky viděl pepo na lopatě, ale to radši ani nezkoušej pokud Ti nejde o život.

Aumirek má pravdu možná bude stačit vyčistit filtr pokud jsi tam měl vodu tak je ve filtru.

2009-01-07 10:13:39

Já vím, že to bude chtít vyčistit ten filtr, ale jak vypadá a kde je ? Auto jsem dostal jako firemní, bylo koupené v Německu, je bez servisní knížky a mám ho, abych nekecal, i se svátkama cca měsíc... Motor je tam nejspíš YD25DDTi....

 Svobi
2009-01-07 15:42:14

Vymenil bych ten filtr a ne cistil od vody. Udelej foto a mi ti dame sipecku kde je .

2009-01-07 16:39:10

Pokud má filtr elektrický předohřev nafty zkontroluj jestli funguje. Filtr by měl být aspoň trochu teplý. Jestli je ale v nádrži zamrzlá voda nebo místo nafty kaše,palivo se k filtru nedostane.

2009-01-08 22:10:07

Palivo se k filtru dostává, protože pokud nastartuji, tak volnoběžně motor jde s klidem třeba deset minut, ale pokud šlápnu na plyn, tak se začne dusit. Jestli ten filtr je to s tou ruční pumpičkou, tak ten jsem včera rozdělat, zapumpoval jsem a nafta normálně tekla. Dráty k tomu žádný nevedou Jenže to bylo skoro na nule, motor šel normálně, nedusil se. Tak jsem si říkal, že to bylo asi přicpaný a že tím pumpováním jsem tomu pomohl... Jenže dnes ráno opět -16,5 a motor se zase dusil.

2009-01-11 20:21:50

Vlastnim Nissan Almera 2,2TDi a vážně uvažuju že další auto bude benzín.

Mam uplně stejný problém. Na volnoběh plynulý chod, přidám plyn a motor se dusí max na 3jku škube a nejede a nejede až cca po 45 minutách jízdy vše přestane. Jel jsem totiž z chalupy a nezbylo mi nic jinýho než to auto takhe trápit . Nalil jsem aditivum. Myslel jsem že mam vyřešeno. Ráno -12st. a opět to samé. Zkusim palivovej filtr. Jo a tankuju jenom u Shella. Zarážející je fak,t že jsem jezdil v mrazech na naftu tankovanou před vánocema a vše bylo OK. Teď jsem natankoval plnou a začaly problémy.

2009-01-11 21:35:25

O pár příspěvků výš jsem popsal druhy nafty podle mrazuvzdornosti (filtrovatelnosti) a od kdy do kdy by se měly jenotlivé druhy distribuovat, Je to sice určeno směrnicí ale čert jim věř. Do letní nafty ti žádné aditivum v - 25 stupních příliš nepomuže,Jediné drastiské ale účinné řešení je nalít do nafty tak 25-30% benzínu. Má vlastní zkušenost v - 27 mrazu a motor začal šlapat a přežil bez úhony cestu ze severu Polska do ČR

 Svobi
2009-01-11 21:39:04

Jenze vstrikovacim cerpadlum se to dnes nelibi jedine tam soubnout jeste dost aditiva

2009-01-11 21:53:26

Ještě že ty krutý mrazy netrvají nikdy moc dlouho A že jsem přesedlal na benzín

2009-01-12 11:52:40

tak přestože jezdim u firmy ktera rozvaži PHM tak včera rano při teplotě -26 problem rano Volvo stavkovalo cele dopoledne jsem se s tim trapil než přijel kolega tak jsem začal odpojovat hadičky a profukovat tlakem až potom se to povedlo . a to udajně tankujem plně aditivovanou naftu s filtrovatelnosti do - 30stupnu takže spolehat jen na to že nafta je ok určitě ne přidaly jsme aditivum a dnes rano na rakouske hranici - 28 a v pohodě

2009-01-12 19:10:58

.... tankujem uz min. 3 roky diesel na benzinke pri nasom obchodaku Hypenova, pred 2 rokmi som bol na Orave na dovolenke, bolo -21C a v podode som nakopol. Tento tyzden sme tu mali -12C, -16 C, a aj -18 C a ziadny problem, motor toci a ide skvele,

... trochu som asi mimo, lebo nechapen o com tu pisete. A to nepouzivam ziadne aditiva, alebo nieco podobne ...no fakt nevymyslam si. Podla toho, co tu citam som asi jeden zo stastnych majitelov Primerky P11, ma sice svoje muchy, ale este ma nikdy nesklamala, celkom spolahlive auticko....

2009-01-12 20:20:46

Takisto tankujem obyčajnú naftu na čerpačke žiadny alpin proste žiadne prémiové a nemám žiadny problém z mrazmy,kludne -20 a bez problémov a to jazdím aj do álp a vždy na prvú šupu naštartuje,je pravda že asi 5sec ide nekludne ,ale to naozaj iba 5sec a potom je všetko OK.Netankujem iba na jednej vyvolenej pumpe,proste hocikde pri ceste ked potrebujem.

Inak včera som omylom natankoval 15litrov benzínu miesto nafty ,dotankoval som potom doplna diesel a všetko v poriadku.Inak auto nieje nissan ale sorento 2,5Crdi a netuším či má predohrev nafty alebo niečo také.

 Svobi
2009-01-12 21:21:50

Patricius . No mi taky tankujem u ONA jenom do brachovo jsme zacli davat adititvum jinak do toho druhyho ne . A zatim v pohode jen do stary primci jsme davali kdyz bylo dlouhodobe -25 .

2009-01-13 10:58:11

re vife - ma taky P11 TD a ještě jsem neměl problem že by mi zamrzla nafta a to tankuju stejnou jako do Volva holt kam se serou švedi na primušu.


Odpovědět

1  2  3