Fórum - Téma


zimní nafta


Fórum Technický koutek zimní nafta



1  2  3

2009-01-04 15:04:17

Nevíte někdo, jestli je po celou zimu k dostání u pump zimní nafta ??? Já jsem tankoval naposledy na začátku prosince, kdy i noční teploty byly nad nulou. Teď mají klesnout až k - 20°C. Reagují pumpy na vývoj teplot, nebo je po celou dobu zimy nafta stejná. Jeještě nějakej trik, jak pomoci autu v těhle teplotách ??? - kromě toho jet MHD a nechat ho stát v garáži - Dík za info

2009-01-04 15:13:55

NA pumpach by meli bejt zimni nafty do -15 , Pak jsou pumpu ktery to maj niz . Treba papoil ma -25 a OMW ma nejakou nafticku snad do -40 . Nebo si muzes pomoct pripravkama do nafty proti zamrzani maj to asi i na pumpach mozna to bude jako komplet aditivim pro cerpadla,vysi cetanove cislo + proti zamrzani

2009-01-04 15:36:06

cisto na pumpy by som sa nepsoliehal, mozno tak na OMV Alpin Diesel... Urcite by som sa poobzeral aj po dakych aditivach. mame totiz nemile skusenosti s naftou v zime. na pumpe sme ntankovali napriklad Patrola a nafta v nadrzi zmrzla. Pumpar sa ohanal aditivami do -20°C ale na mieste kde auto v noci stalo bolo podla meteorologickeho uradu v u noci -6°C. ohanali sa, ze mame v nadrzi vodu, ale zamrzli nam vtedy este 3 auta (aj oblubene koncernaky), cize to nebolo vodou... v to rano sa na pumpe stretlo takto nespokojnych majitelov asi 10

2009-01-04 15:54:58

nazdar tak zimni naftu rozvažime už od pulky prosince ale moc bych na to nespolehal kromě OMV alpin diesel je na dodaku porad stejny čislo jako pro letni naftu takže nějaka aditiva nejsou od věci

2009-01-04 16:37:47

Dodávají se čtyři druhy nafty . Letní ,třída B s filtrovatelnosti (tedy bezproblémové použití) lehce pod 0 stupňů.

Přechodová, třída D -10 stupňů (měla by se zavážet napodzim a najaře). Zimní ,třída F -20 stupňů, ta se má zavážet od 15.11. do 28.02. Na vyžádání prodejců v horských oblastech ( Krkonoše, Šumava, atd.) se dodává tzv. Arktická nafta s filtrovatelností -32 stupňů, která se také dodává armádě. Nafta se mrazem začíná kalit přibližně 5stupňů pod filtrovatelností. Běžné dostupné přísady zvyšující mrazuvzdornost jsou u letni nafty většinou málo účinná. Tak snad jsem to napsal vše.

2009-01-05 12:45:40

Díky vám všem, nabral jsem hned ráno do plna AlpinDiesel a děj se vůle boží. JJ zlatej benzín.

2009-01-05 12:53:00

tak, tak, moje řeč - zlatý béňo

2009-01-05 21:38:14

tak tak beno je beno a je k tomu lacnejsi ako nafta aaa vraj sa ho predalo na sk o 15 milionov litrov menej ako nafty.

no nic ved aj starsie vojenske auto boli na beno a nie hitech naftu ale na beno ktoru mohli nahradit aj whisky

2009-01-05 23:15:17

Do osobáku patří benzín a do náklaďáku nafta. Ty motory mají jinou výkonovou křivku a každý je jiný (i když moderní diesely šlapou benzínu na paty) Nafťak v soukromém osobáku se nejvíc vyplatil tomu kdo měl naftu zadarmo z firemního náklaďáku, nebo ji koupil od někoho za pár kaček.

2009-01-05 23:20:29

No jo ale kdo má za těma smradama jezdit těm bych dal 10.000.- "ekologickou daň" a všem !! Je to hnus a smrdí i ty nové, ať si říká kdo chce co chce, ten nasládlej smrad je za něma cejtit A jestli si někdo myslí, že ty nové ne, tak je na omylu. Nedávno jsem stál za funglofkou Superba, ještě měl papírovou SPZ a cítit to bylo taky Teď jsem četl, že Subaru má nový motor boxer, který je uplně nové generace Diesel, ale i tak USA řekli, že tak jak jde vývoj těchto motorů, tak by se mohli tyto auta dovážet nejdříve po roce 2012 !!

Zlatý moje cestování po USA, tam jsou všechny osobáky na bééňo a má to i logiku, protože béňo je lacinější vyrobit, než naftu.

2009-01-05 23:32:08

Je zvláštní že třeba Scania nebo Volvo ,které má 400 - 500 koní do kopce kouří a smrdí míň než nějakej naftovej osobák. A proč? Protože to nikdo nenechá "čipovat" a nedovolí si do těch auťáků rejpat: Tím se samozřejmě nechci dotknout nikoho v ropáku , kterýmu to z výfuku jak okapová roura ,hulí tak, že nevidíš koncové světla.

2009-01-05 23:36:25

Pavle třeba tak

2009-01-05 23:59:58

doprial by som vam si cuchnut noveho passata 2.0 TDi ked je uplne studeny to uz viac voni stara skodula na sytici

ale zasa ist na dovolenku za 4L na sto je ina kava

2009-01-06 00:02:59

Lukáši, ale s těma čtyřma litránkama je to asi tak, jak si rybáři ukazují délku úlovku v krčme

2009-01-06 00:10:24

Kdyz dokaze SR20DE jet dalku za 6l, nevidim duvod, proc by diesel nedal 4l... ja jezdim v dennim provozu svizne s diesel taky za 4l.

2009-01-06 00:22:18

Já jel S P11 GT,chorvatsko ve 3dospělejch a dítě a samozřejmě až po střechu tašek za 4.8 Jinak než spoléhat na nějakou zimní naftu,tak jestli si z hor frkni do nádrže 2-3l benzinu dolej naftou do plna a máš klídek Ve městě to asi nemá cenu,nevěřim že bude takovej mráz

2009-01-06 02:58:19

tak to klobuk dolu, nohu na plyne mas potom ako Clapton prsty na strune

ale k tym mrazom: asi dva dni dozadu u nas udieralo v noci skoro -12°C, inde bolo aj 15 ci 16 pod nulou, prituhuje aj v Polsku a okoli, takze je to asi na zamyslenie... a to byvam v Bratislave, nechcem vediet kolko bolo na Orave ci v Tatrach... ked u nas bolo -6°C cez den, Tatry mali -16°C na kopcoch

ALMERKA, mne je ta spotreba viac menej u prdele, ja ropaka nejazdim, cize taku spotrebu nebudem mat ani dolu kopcom s vetrom v plachtach, ale jazdil som sluzobneho ropaka po meste a takych 5,2 a menej nie je na skodu

ja som zivil auto co zralo 12,5 po meste a krmil som ho N98 za 42,80 Sk, takze asi tak

2009-01-06 12:43:52

pro mne je ropák nutností hlavně pro tahání přívěsu. Moje primera měla 130 N/m při cca 3.000 ot/min, diesel má při 1.000 ot 200 N/m, při 1.750 ot 240 N/m. Když potřebuješ někde manévrovat a couvat, musíš překonat ještě k tomu couvací automatiku......chudince Primerce vždycky smrděla spojka, že jsem potom půl dne větral interier. A že spálená spojka smrdí ukrutně. Jinak bych si benzína nechal, protože ty náklady nejsou o tolik nižší. Kdo jezdí rychleji, po dálnici, tam si ten Diesel vezme taky osm na sto.

2009-01-06 13:48:25

k tej zimní naftě byli časy kdy nám spousta aut zustala stát se zamrzlou naftoi/i když popravdě nafta nikdá nezmrzne/ pak nařídili před zimou dát novej palivovej filtr a tankovat jen u dobrejch pump.Od té doby se to nestalo ani jednou problém trošku je začátek zimi kdy ta nafta třebas není nebo je pomíchaná se starou.

2009-01-06 14:39:31

nam co vtedy pomrzli auta, tak sme netankovali na druzstve z cisterny... bola to "znackova" pumpa... staci, ze je zle vycistena nadrz alebo daky iny mensi zadrhel a mozes tankovat aj na shellke


Odpovědět

1  2  3