Fórum - Téma


zimní clona


Fórum Primera P12 zimní clona

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2014-01-02 13:44:26

Zajímalo by mne jaký máte názor na zimní clony. Myslím takové jaké se dají pořídit na škodovku a ww. Nevíte zda se něco podobného dá pořídit i na p12

2014-01-02 14:12:27

kuba82: V letošní "zimě" celkem zbytečnost, myslím. A jinak - pokud není ruskej mráz a nejezdíš metrové vzdálenosti po městě, tak asi taky.

2014-01-02 14:14:13

Fajnová a pěkně udělaná věc.Hledal jsem to a na nic než Š mi to nic nevyplivlo Pomohla domácí výroba.Ale fukcní je to jen při jízdě z dlouhýho kopce s minimem plynu,aby se to tak rychle nechladilo a topilo to.Nebo když je horší termostat a nedovírá.

2014-01-02 19:53:20

Človek sa nestačí čudovať ako mohla taká kravina z čias Š100/120 prežiť až do dnešných dní...

2014-01-02 20:34:08

cico: co pro určitou situaci funguje a není překonatelný,přetrvá věčně.Třeba volantVždyť diesel nebo SR20 vyrábí díky nízkým otáčkám tak malo tepla v mrazech -10 a víc,že se mi pořád v zimě stává,že nedosáhnu ani na 80 st teploty vody.Musel bych smažit na 4.st,nebo nad povoleným limitem. A když pak pustím nohu z plynu,tak rychle zchladne a i když termostat zavírá,tak s teplotou na 70-60st moc netopíš,protože volnoběh to prostě neohřejvá.

Mít některý z koncernů a jiný moderní auta s dvouma okruhama a dvouma termostatama,to by bylo jiný kafe.

NO_HITS  
Laďa
2014-01-02 21:33:02

cico: v česku je to pochopitelný, je jednoduší nacpat před chladič karton než nechat vyměnit termostat - a hlavně je to LEVNĚJŠÍ :D

marcel - dělají se dva termostaty, jeden na 75°C a druhej na 82°C, pokud máš ten na nižší teplotu co se otevře dřív tak je pochopitelný že je to chladný, jinak já i v mrazu nemám problém auto zahřát během 5km/5min na provozní teplotu s lehkou nohou, ale taky nemám omotaný nerez svody, takže mě to teplo od nich rychle ohřeje motor

2014-01-02 21:36:49

mate mit webasto ! :D

2014-01-02 21:51:31

bmarcellus: Ak sa ti motor nezohreje na prevádzkovú teplotu znamená to, že termostat ostáva uzatvorený a voda teda koluje len v malom okruhu = nie cez chladič. Načo teda tá clona?

2014-01-02 23:37:36

cico: zkus si to v praxi a uvidíš,no_hi a ty taky.S 1.6 to problém není,při devadesátce točí 3000ot,zato moje sotva 2500 a to je sakra znát.V mrazech se mi ohřívá o třetinu až půlku dýl a má větší plochu na chladiči.

Chladič je dimemzovaný na léto a pokud mu v zimě omezíš přísun ledovýho vzduchu,tak tomu jen pomůžeš.Když by se dal naddimenzovaný chladič na léto,byl by taky problém s teplotou vody-byly takový případy.

Nekoumejte od klávesnice něco,co jste ještě nezkusili a je ověřeno.To co zůstane v malým okruhu už je vystydlá voda,A topení z ní vysaje další teplo.Co pak ten volnoběh a malý otáčky asi vyhřejou?!

Jo jet větší vzdálenosti a nejet šimračku,tak by to bylo vpohodě.

Jo a termostat mám nejen já vpořádku a kartony jsou k H...

NO_HITS  
Laďa
2014-01-03 01:21:19

bmarcellus: no pokud máš termostat v pořádku tak to není tím že by se ti motor chladil přes chladič, spíš bych to viděl na proudící studenej vzduch okolo motoru skrz chladič , ale zas 2.0 by při nižších otáčkách teoreticky měla produkovat víc tepla jak 1.6 , no holt je to boj.

1.6 opět drtí GTi po praktické stránce

2014-01-03 10:27:19

Vždyť jsem psal,že je výhodný snížit plochu chladiče hl. z kopců bez plynu a minimální zátěžiJe to jen praktický příklad z provozu předpotopního auta.11 let zkušeností s 1.6 a 2 roky s GTi a donedávna provozovaný po stejný trase do práce.Takže jsem poznal nejmenší rozdíly.Vemte si z toho,co chcete bratři

Při velkých mrazech ano.Proto mámy Micra topí prakticky hned,protože i při městských rychlostech se musí točit okolo 3 tis ot a výš a hned je ohřátá.Proto je větší obsah na couračky míň výhodný.

Avšak v průměru jsem na tom stejně né-li líp jak ty,tak se moc netěš!

2014-01-03 10:38:54

bmarcellus: A múžu vědět co přesně si vyrobil. Asi budu muset taky na nissana se to nedá sehnat

2014-01-03 10:46:23

kuba82: Kartón se rozmočí a lino,nebo tvrdší folii jsem neměl po ruce.Tak jsem to na doporučení udělal z pevnější igelitový tašky a strčil pod masku a nárazník a nahoře připáskoval zdrhovačkama.Aspoň se to dá vyhrnout,jestli bude pořád teplo a stáhnout až dolů,jestli zase budou dny s mínus 22 st

A z venku nic nečumí

2014-01-03 13:25:37

cico: Jen pro upřesnění - "kravina" byla v dobách Škody 1xx nutností: motor byl vzadu, chladič vpředu, trasa vedla pod podlahou ocelovýma trubkama s vypouštěcím šroubem (co stejně nikdo nepovoloval, protože zarůstaly a kapalina se při výměně vypouštěla odpojenou hadicí k termostatu). Než došla teplá voda v mrazech k chladiči, už dávno nepotřebovala ochladit - zvládla to dlouhá trasa ze studeného kovu. Proto taky staré "škůdky" prdlajs topily a ta clona na masku (koženková, upnutí řemínkama za žebra masky a nacvakávací díly, případně rolovací okénka) byla nutností, aby posádka cestou neumrzla a z výdechů šel aspoň vlažný vzduch. U dnešních aut, kdy je v okruhu 6 litrů, se mi to nezdá nezbytnost, ale pokud to komukoliv funguje, proč ne...

2014-01-03 21:12:42

nazdárek... pred sviatkami sme mali v práci s kolegami debatku o zimnej clone, ktoré sa dávala u škodoviek pred chladič... áno zimná clona je stále živá téma... u P11 som tento problém vôbec neriešil a neriešil by som ho ani u P12, ak by sme sa o tomto v práci nezačali rozprávať...

Motorový priestor P12 je podľa mňa perfektne uzavretý zospodu krytom a zvrchu kapotou... a náporový vzduch do priestoru motora prúdi naozaj iba cez predné panely chladiaceho výmenníka klímy a cez panel chladiaceho výmenníka motora (ten väčší) + vzduch cez nejaké malé štrbiny okolo svetiel atd...

Medzi obidvoma chladičmi je štrbina cca 7mm, tak som tam strčil kartón hrubý cca 4 mm zabalený do potravinovej fólie. Aby sa dal kartón aj vybrať, nechal som navrchu na kartóne "uši", ktoré som ohol smerom k motoru... Výsledok? Jazdím s tým celý december prevažne po meste a asi 3x som bol na dlhšiu štreku, ale nič sa nezmenilo... motor sa iba nebadateľne skôr ohreje a možno je to len moj dojem... a kúrenie kabíny funguje rovnako, či tam kartón nebol alebo bol...

Takže kolegom poviem, že v dnešných moderných motoroch, pokiaľ sú teploty cca do -8st.C netreba naozaj nič riešiť...

Možno, ak by boli trvalo nízke teploty cca od -10st.C a nižšie, tak už by zimná clona mala aké také opodstatnenie..., ale v podstate pracovnú teplotu motora si reguluje termostat tak, aby motor mal stále pracovnú teplotu a prebytočné teplo chladiaceho média ide cez výmenník na vykurovanie kabíny pasažierov...

Veď napíšte aj svoje názory... zaujíma ma ake názory na zimnú clonu máte VY...

NO_HITS  
Laďa
2014-01-05 14:59:45

před pár dnama jsem viděl pána s almerou a ten měl alobalem zamotanou masku ale hlavní vstup pod značkou do nárazníku měl furt odkrytej :D Řekl bych trochu zbytěčná práce:D Zvláštní je že když omotával tu masku tak si přece musel všimnout že chladič je až dule pod ní za nárazníkem :D

2014-01-05 15:48:58

no_hits: ty mě někdy překvapuješ Psal jsem ti,že je lepší zmenšit plochu chladiče a to pán udělal zamezením přístupu vzduchu horem. Mám to teď taky tak.Až v silných mrazech se třeba zakryje i celý.


Odpovědět