Fórum - Téma


Žhavící svíčky - změření


Fórum Almera N16 Žhavící svíčky - změření

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2010-12-06 18:07:32

Zdravím, mám menší problém s almerou N16 2,2 dci 100 kw najeto 98000 km, mám ji od března, ale až teď se objevili problémy při startování, pokud je vneku větší zima než cca -7°C, tak špatně startuje.Včera při -11°C chytla až na potřetí, netrápil jsem ji dlouho, ale po 3-4 vteřinách jakoby chytla, ale jen na tři válce, kuckalo to a pak to zdechlo. Na potřetí to po cca vteřině kuckání chytlo a bylo vše v normálu. Nafta je tam teď Benzina Vevra Diesel a k tomu VIF aditiva. U mé Primery P12 s tím stejným motorem a 180000 km je vše v normálu a startuje na brnk. Mám podezření na žhaviče, ale nikde jsem nenašel, jak se dají proměřit a v Nissan Kobliha za to chtějí dost peněz. Nevíte někdo, jaké to má mít hodnoty? Jak je vymontovat sem našel v servisním manuálu. A jaký máte názor na náhradní z autokelly značky champion? Jsou na polovině ceny než u Nissanu. Dík za odpoveď.

2010-12-08 10:15:47

Nevím, jak to měří fachmani, ale v servisu na to je tester - v domácích podmínkách to je složitější: multimetrem z Baumaxu změříš leda tak napětí a to ti řekne jen to, jestli do svíčky jde vůbec nějaký el. proud. Potřebuješ ručkový ampérmetr, který ti ukáže i změnu proudu v závislosti na čase. Pozor na to, že zatímco multimetrem měříš napětí vůči kostře, u ampérmetru měříš proud, který jím prochází, takže jej musíš zapojit do měřeného obvodu (při zapojení na kostru ho buď odpálíš, nebo vyletí "jenom" pojistka obvodu, každopádně nezkoušej!) - buď se vytáhne pojistka obvodu a ampérmetr se zapojí na kontakty místo pojistky, nebo se rozpojí obvod (např. očko od žhavicí svíčky a ampérmetr se zapojí mezi svíčku a očko). Proudy si zjistíš v servisním manuálu.

Jinak quick kontrolu funkčnosti máš popsanou tady:

http://www.autoopravy.eu/index.php?akce=2&id=292

a další k žhavičkám tady:

http://www.cz.motofocus.e...ch-zhavicich-svicek-.html

Snad ti to trochu pomůže.

2010-12-08 16:30:22

Houby nemusis tak slozite samo je to moznost ,ale dostacujici je.

Prvne jestli na ne jde napeti .

Pak odhazet ty kabely knim . Nastavit na meraku mereni odporu a na jednotlivy zhavicky (na vrch jak mas normalne napajeni ) tak postupne vrch zhavicky prilozis jeden pol a nekde na motoru si druhim polem chytis kostru. A odpor nesmi byt vysoky a takle zkousis jednotlivy zhavicka tak ktera je kaput vylitne odpor hodne velikej.

Nebo ji vymountuj a napoj na baterku zda se rozhavi a jestli to netrva sto let. Pak taky zda je baterie v poradku .

Jo klidne druhovyrobu .

A mi jeste vyndavame na teplim motoru jde to lip a neni takovi riziko ze nepujde povolit a znicis ji akorad se muzes spalit o motor no

2010-12-14 07:41:22

Díky za rady, zkusím to změřit a dám vědět...

2010-12-19 15:55:36

A uplne trivialny sposob zmeranie bez akehokolvek meraku je ze odpojis privod ku kazdemu zhavicu a kusom autokabla prepojis +pol baterky na jednotlive zhavice .Zhavic co pri pripojeni zaiskri je vporiadku a ked nie je po smrti

2016-02-16 08:04:03

Zdravím, rád bych na N16, 1.8l, 84kw, 2002 hatchback, vyměnil svíčky. Dle manuálu bych měl mít BKR5E-11, toto označení ovšem v různých obchodech používají u svíček NGK 1662 i u NGK 6953.

Která je tedy ta správná? Nebo je to jedno?

Děkuji.

NO_HITS  
Laďa
2016-02-16 08:47:15

aldes: tohle je téma o žhavičích a ne o zapalovacich svickach


Odpovědět