Fórum - Téma


Zhasínání při volnoběhu - aku? (P11c, 2.


Fórum Primera P11 Zhasínání při volnoběhu - aku? (P11c, 2.

Informace o modelu: Nissan Primera P11

Diskuze o vozidlu

2000 Primera P11 2.0

15 fotek  |  19 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový, SR20DE (103kW).

Silné stránky: Jízdní vlastnosti, spotřeba, výborné audio (originál).

Slabé stránky: Špatná antikorozní ochrana, ceny některých ND.



2013-03-25 14:59:35

Ahoj, poslední cca měsíc mi zhasíná zahřátý motor na volnoběh (cca 800 ot./min). Při studeném motoru a tedy vyšších otáčkách je to bez problémů. Může k tomu přispívat, nebo to přímo způsobovat, i slabá baterka?

2013-03-25 16:14:05

jeden cas mi to robilo po odpojeni baterky

neskor sa to "same" spravilo (asi sa ECU ucila nove nastavenia)

2013-03-25 16:59:49

glider: Chci věřit, že je to opravdu tou baterkou . Už je objednaná nová. Je vůbec možné aby baterka vydržela (téměř) 13 let?!

2013-03-25 17:18:41

U japoncu je mozne vse.

2013-03-25 17:26:46

branigan: Možné to je a ne vyjímečně.Ale pouze u prvovýroby,jako u všeho

2013-03-25 17:33:01

BMarcellus: jj to je jasné. Ale stejně 13 let...

2013-03-25 17:36:01

Presne túto pôvodnú batériu som menil pred pár mesiacmi a mala vyše 13 rokov

2013-03-25 17:39:09

s.igoro: A měl jsi, kromě problematických startů, problémy s udržením volnoběhu jak popisuju výše?

2013-03-25 17:50:27

Někde se tu už psalo,že je pravděpodobně problém s ventilem volnoběžných otáček.

2013-03-25 18:02:47

BMarcellus: No kažodpádně uvidím co po výměně baterky. Dám pak vědět, jestli to vyřešilo problém.

2013-03-25 18:28:16

Problémových štartov som mal iba pár, batéria odišla neočakávane a náhle

S padaním otáčok na voľnobehu som problém mal pred tým, ale o tom je tu roziahla diskusia. Vyriešil som to vtedy výmenou podtlakových hadičiek, vyčistením pcv ventilu a nastaveným otáčok v nissan nemocnici.

2013-03-29 13:21:59

Tak mám po výměně aku. viz. foto.

Motor ted sice drzi volnobeh, ale ale otacky jakoby mirne kolisaji. Navic se mi vcera pri ceste ze sluzebky rozsvitila kontrolka ricidi jednotky a auto ztratilo na vykonu.

Prosel jsem web a nasel zajimavou zkusenost s Almernou N16. Ten popis zavady by odpovidal. Funguje podobny postup i u Primery? Kazdopadne jdu dnes na diagnostiku.

Tady je ten clanek:

"Chcípání na volnoběh po výměně baterie (N16)

24.04.2011 20:41:43

Zdravím,

rád bych se podlělil o řešení problému, který nastal u mé Almery N16 1,5l r.v. 2001, a které by mohlo někomu pomoci. V autě mi odešla baterka a než jsem sehnal novou auto bylo pár dní bez šťávy. Po připojení nové baterky ale nastal problém. Když byl motor zahřátý, tak po nastartování okamžitě padaly otáčky a motor většinou zhasnul (chtělo to štelovat s plynovým pedálem, aby udržel otáčky). Podobné problémy byly řešeny na starém klubu, ale nikde nebylo nějaké jednoduché řešení. Jednoduchou úvahou jsem došel k závěru, že když to předtím jezdilo, tak bude problém s řídící jednotkou, která se po odpojení baterie vyresetovala. Tak jsem začal pátrat jak jí znovu naučit správná data. Po chvilce hledání jsem našel v servisním manuálu užitečnou kapitolu:

Uložení množství nasávaného vzduchu pri volnobehu do pameti (Idle Air Volume Learning)

Popis

„Idle Air Volume Learning“ je cinnost, pri které se ukládá hodnota

množství nasávaného vzduchu pri volnobehu do pameti; tato hodnota

je u každého motoru v rámci urcitého rozmezí stálá. Musí se provádet

vždy za následujících podmínek:

· Po každé výmene ventilu IACV-AAC, telesa škrticí klapky nebo ECM.

· Pokud jsou volnobežné otácky neno predstih zážehu mimo predepsané hodnoty.

PODMÍNKY

Pred provedením „Idle Air Volume Learning“ zkontrolujte splnení následujících podmínek.

Pri nesplnení následujících podmínek (i chvilkovém) se proces zruší.

· Napetí baterie: vyšší než 12,9 V (pri volnobehu)

· Teplota chladicí kapaliny motoru: 70 - 99°C

· Spínac PNP: sepnutý

· Elektrické spotrebice: vypnuté

(klimatizace, svetlomety, vyhrívání zadního okna)

U vozidel s denním osvetlením nastavte spínac do první polohy, kdy svítí pouze malá svetla.

· Motor ventilátoru chladice: nebeží

· Volant: prímý smer

· Rychlost jízdy vozidla: nulová

POSTUP CINNOSTI

Bez CONSULT-II

1. Nastartujte motor a nechte jej zahrát na normální provozní teplotu.

2. Zkontrolujte, zda jsou splneny všechny položky výše uvedených podmínek („PODMÍNKY“).

3. Vypnete zapalování a pockejte nejméne 9 sekund.

4. Nastartujte motor a nechte jej bežet na volnobeh nejméne 28 sekund.

5. Rozpojte konektor svazku snímace polohy škrticí klapky (hnedý) a následne jej behem peti sekund znovu propojte.

6. Pockejte 20 sekund.

7. Zkontrolujte, zda jsou volnobežné otácky a predstih zážehu v predepsaném rozmezí. Pokud nejsou, proces Idle Air Volume Learning neprobehne úspešne. V takovém prípade najdete v poznámkách na této strane prícinu problému.

8. Dvakrát až trikrát zvyšte otácky motoru. Zkontrolujte, zda jsou volnobežné otácky a predstih zážehu v predepsaném rozmezí.

Po aplikování tohoto postupu (povedlo se teda až na druhý pokus) je vše opět v pořádku, po nastartování motor poslušně drží oněch cca 700 volnoběžných otáček.

Ještě upozorním, že tento postup se vztahuje na Almery N16 do data výroby 07/2002. Od tohoto data je postup trochu jiný a je popsaný v příslušném servisním manuálu, který je ke stažení v sekci manuály."

2013-03-31 12:06:43

Zdravím všechny :)

Prvně jsem chtěl vyřešit padání otáček volnoběhu až občasné zhasnutí motoru. Podle návodů jsem tedy vyčistil jak klapku, tak acc ventil (děkuji za výborně popsané postupy všem autorům ). Po složení jsem podle návodu provedl proceduru na nastavení volnoběhu, kde bylo hned vidět výsledek, kdy po odpojení/zapojení snímače polohy škrtící klapky, se hned začaly otáčky snižovat krásně až na 750 jak z praku... ovšem po 10sc mi to stejně chcíplo. Takže předpokládám, že závada bude v něčem jiném. Váha vzduchu? Prosím o radu, doporučení, zkušenosti. Jinak po nastartování otáčky opět 1050-1100, ovšem reakce na plyn pedál mnohem lepší, hladší, rychlejší průběh reakce.

Jak to vidíte ?

2013-03-31 12:11:48

lika: zkusil bych jezdit, ať si řídící jednotka načte nové hodnoty. Další možnost, že AAC je už úplně v háji. Další možnost je Consult.

Edit: ještě doplním. U mě se celá klapka musela dát nová. A taky nějakých cca 200km to bylo celé rozhozené než si to sedlo. Nicméně zkus ještě kouknout na rozdělovač a svíčky. Správná jiskra je hodně důležitá. Co altík, kolik dobíjí?? Neprokluzuje řemen??

Odkud jsi, že bychom to pořešili společně.

2013-03-31 20:58:07

Rado4077: Jsem z Ha, vedle Ostravy. Řemen i alt. je si myslím v pořádku. Rozdělovač pro jistotu zkouknu a svíčky...no mam tam NGK předepsané, tuším kupované od Jagyho.. a pokud se na ne dá ujet 80000km, tak je fakt, že už jsem takřka na hranici. Zjistím a poreferuji..nedá se něják jednoznačně určit, že je AAC ventil v háji?

2013-03-31 22:15:59

lika: jedině najít někoho od koho si ho půjčíš

2013-04-04 14:30:45

Mám po vyčištění klapky. Už se mi nezasekává plynový pedál jako předtím, nicméně problém s volnoběhem při zahřátém motoru přetrvává . Diagnostika hlásí vadu, něco ve smyslu "chybné množství nasávaného vzduchu". Chybu jsem nechal smazat a chci vyjet jednu nádrž, ať vidím co spotřeba. Následně to budu (nebudu ) řešit.

2013-04-04 14:34:30

rado4077: Některé servisy nabízejí možnost vrácení dílu (zjišťoval jsem konkrétně váhu vzduch) v případě, že se ukáže závada jinde.

2013-04-29 06:48:15

Ahoj, od posledniho smazani chyby mam ujeto pres 1000 km. Zda se, ze vycisteni klapky a smazani chyby pomohlo, alespon docasne. Volnobeh krasne drzi, plyn se nezasekava a spotreba je 7,7 l .


Odpovědět