Fórum - Téma


ZÁVODY DO VRCHU, JAZDA NA OKRUHU - jak na to


Fórum Note ZÁVODY DO VRCHU, JAZDA NA OKRUHU - jak na to

Informace o modelu: Nissan Note


1  2  3  4

2010-05-23 10:46:07

Nepsal sem, ze to neni absolutne pouzitelne, ale ale kdyz to clovek jeste neumi, tak ucit se to v doprave je nebezpecne ;) Alespon to sem mel na jazyku

Jinac podrazovani s plynem ma dvoji ucinek (dvoji zamer), jednak jak si psal lip synchronizovat rychlost, tzn, treba na mokru, kluzku je toto vhodne, protoze na kolech ne projevi zadny prudky moment hybnosti, a vse je plynule, jak ridic chce (brzd/plyn), jinak podrazeni bez meziplynu muze zapricinit ztratu adheze a je peklo. Druhy duvod je prosty, a je platny hlavne u malo vykonych atmosferickych motoru, kdyz kazda ztrata otacek rovna se cene desetinky, proste motor je potreba udrzovat v nejakych otackach, a tim, ze ho zatizime tim, ze synchronizujem rychlost pres spojku (chapej klasicke podrazeni se spoustenim spojky do zaberu) ztracime cenny vykon (to same plati i razeni nahoru).. takze zvladnuti teto techniky neni marne ani v beznem provozu, ale dejme si ruku na srdce, kdo ji zvlada, pouzivate ji i pri bezne jizde? Ja tedy ne, mam svuj kotnik rad

2010-05-23 10:55:47

No já to právě používám dneska už skoro při každém podřazení, stejně jako poměrně často i dvojité mačkání spojky, když nejedu vysloveně pilu tak to ani žádné zdržení není a synchrony mi poděkujou A já si přitom kotník nekroutim, dělám to tak že zhruba třetina až polovina chodila na brzdě a pravá strana nohy ovládá plyn. Jinak na trénování je idální fabie nebo jiné auto s elektronickým plyn, díky té prodlevě je potřeba skutečně dobře ovládat ten plyn pravou půlkou nohy a v autě které reaguje normálně je to pak už hračka

2010-05-23 11:27:09

ja to pouzivam dlhodobejsie aj v beznej premavke. ak to clovek chce dostat do krvi tak to inak ani nejde, pokial viac krat do tyzdna nemate moznost jazdit na okruhu alebo kopci.

P11 je v tomto vyborna pedale su optimalne poskladane takze to ide robit bez najekaho velkeho vyhrucania nohy. U Aut kde neni plyn v rovine s brzdou to je horsie, ale v leone to ide preve sposobom ako pisal kajencik-teda vacsina nohy na brzde a len hranou sa dava medzi plyn.

Skuste si to pred zatackou podradit o dva stupne ked mate na brzdenei zlomky sekundy a chcete davat medzi plyn - vtedy je davanie medzi plynu a potom az brzdenie nebezpecne kedze to ide vsetko prilis rychlo za sebou. Mnoho jazdcov hlavne v europe preto vobec nedava medzi plyny. bud sa totiz treba pri ostrej jazde naucit tuto techniku, alebo mozno na medziplyny zabudnut - na tie tam neni cas

W10
W10
2010-05-23 11:43:21

Svobi no jo,... dlho som vedel ze mas W10 tak prve co ma napadlo tak primusa,....

2010-05-23 11:56:23

Njn prej jeste jezdi jsme slyseli a furt jezdi na servis k chlapikovi co ji prodal rikal ze ji proda jak nic v praze a taky jo. Ma uz prej pres 300 000km a motor slape jak nic akorad uz se jim urvala zadni naprava trochu tak tam varili ty zadni nosniky a znovu ji uchytili proste ta kastle uz ma dost asi bude jeji konecna tenhle rok konci STK . Tak uz mame jen Micru - Mama , Almeru-Bracha , a ja P11GT vcera jsem sni najel 650km pro kola

W10
W10
2010-05-23 13:16:25

Svobi no to ano,.. ja mam pokoj snad este na cca 3r z kasnou.... hmky Ak si to vezmes tak kazda p10 ma uz nieco za sebou a kedze nissan nedaval pozink plechy tak sa niet comu divit za tie roky,...

Ale uz sme mimo hlavnu temu,...

2010-05-23 13:49:22

ahoj,

taky se snažím naučit práci s meziplynem, ale furt to není ono :D

Nejsem závodník, takže mi jde o meziplyn s puštěnou spojkou, aby se vyrovnaly otáčky v převodovce, necuklo to tolik a šetřily se synchrony. Furt mi to ale přijde takový pomalý ... . Chce to asi trénink.

Ale přijde mi, že kromě závodů je nesmysl dát mezi plyn a držet spojku, dyť tím se musí strašně huntovat, ne?

btw. v tom videu - on při prvním řazení spojku pustil při meziplynu ale při druhým už ne (nebo naopak) - nevíte důvod?

P

2010-05-23 14:12:24

Despota. Nazačiatok by bolo dobré zajazdiť nejaký slalom ,kde poznáš ako sa správa auto na limite, zistíš že ked budeš brzdiť lavou nohou súčasne s pravou na plyne tak uvidíš ako sa ti bude auto krásne stáčať do zákruty a budeš si ho krásne riadiť. Potom by som skúsil dať nejaké tie treningy na kopcoch v premávke . ideálne miesto na toto je Jankov vršok kde nieje ani živej duše, (žiadne auta) si tam sám. Ešte lepšie je ked ide pred tebou niekto skúsenejší s rovnakým autom a ty riadiš podla neho aby si to náhodou neprehnal.

2010-05-23 16:40:48

Ked budem mat auto konecne v 100% stave, tak by som chodil vzdy rano v nedelu na pezinsku babu, to mam v podstate hned za rohom Samozrejme to na zaciatku nebudem prehanat. CO sa tyka slalomu, musim najst nejaky vacsi platz, kde by sa dali skusat take veci, ale nieco vymyslim :)

2010-05-23 16:52:03

Myslim, ze zrovna v Pezinku v paddocku byvaji poradane slalomy.

2010-05-24 18:47:04

Chcel by som sa spytat, ako je to s tym medziplynom.... Ja som nauceny pri podradeny mackat spojku na dvakrat... je to sice o nieco pomalsie ako keby som ju zamckol iba raz a vtedy kopol do plynu, ale myslim si, ze prave pri dvojitom vymacknuti je to ten "ozajstny" medziplyn kedy sa setria synchrony..... Je v tom tedy nejaky rozdiel... alebo ju mackam dvakrat zbytocne?? Ked sa to clovek nauci ide to jednoducho a automaticky... Mne pri uceni dost pomohla svojho casu firemna felda s odidenym synchronom do styrky :D....

2010-05-24 19:12:22

je zbytočne dvakrát mačkať spojku na prevodovke so synchronizáciou. Tým vlastne že pridáš plyn (medziplyn) vlastne pomáhas zosynchorizovať rozdielne otáčky prevodovky a motora a zároven aj šetríš spojku a prevodovku+ zvyšuješ komfort preradovania tým že minimalizuješ rázy a kmity.

Dvojité vyšliapnutie spojky sa robilo u prevodoviek bez synchronizcie.

2010-05-24 19:19:00

technicka stranka veci je mi jasna, ale naco existuje potom tato technika "double clutching"...?? videl som ju pouzivat viacero ludi aj na autach, ktore maju prevodovku so synchronizaciou....

2010-05-24 19:52:27

To nemá žádný hlubší význam, řekl bych že jediný smysl je v tom že se trošku šetří ta převodovka.... Nejenom synchrony, ale věřím že čím plynulejší řazení tak tím i menší namáhání ložisek a dalších věcí okolo....

Já to třeba beru jako takovou úlitbu převodovce když nespěchám, když jinak ty synchrony zase třeba opotřebuju o něco více Jinak osobně si myslím že synchrony nejvíce musejí odcházet při podřazování bez meziplynu když to někdy tak slyším když jedu s někým kdo meziplyn nepoužívá.....

2010-05-24 22:43:04

Raz som si dal rally este na zigulaku - predstavte si velke nahrubo zorane pole, cez ktore vedie pomerne uzka polna cesta. Kedze bolo posledne dni velmi mokro, cesta bola ukrutne zablatena - same bahno a kaluze, proste offroad. 2x som zapadol, ked som tadial isiel a znicil som si jedny boty. (nastastie sme boli dvaja, takze sa nam odtial podarilo dostat - sme na to s kamosom potom spominali ako na operaciu Barbarossa - ruske tazenie ) Potom sme sli nazad, a bohuzial sme museli prejst cez tu istu cestu. Mal som strach, pretoze kamarat povedal, ze sme zapadli preto, lebo sme sli prilis opatrne a pomaly, treba aspon na dvojke. Uznal som ze ma pravdu a rozzihal som zigulak na 40 km/h. Cesta bola uzka a keby sme zisli, uz nas nevytiahne nic, snad len traktor. Nastastie to zafungovalo, a na dvojke som tadial prefical (asi 2 km) . Bola to sranda, auto slo chvilami bokom - raz lavym, raz pravym - same pretacave smyky, volant siel lahucko ako keby mal posilovac a rukami som prepletal jak magor - vsak viete jaky velky priemer ma zigulacky volant - navyse ma vela otacok od dorazu k dorazu. Ale bez zapadnutia a kolizie som kriticky usek presiel, a musim uznat, ze ma to mimoriadne bavilo

2010-05-25 10:22:41

Jak psal Jagy brzdy u Primery jsou hodne slabe i v normalnim provozu pri stylu jizdy brzda plyn. Me tedy vadnou a to jsem vzal vrtane kotouce a ATE desticky. Na okruh v sosnove jsem je oddelal. Primera je spis tedy jak mi i rikal Jagy vhodna na vetsi okruh nez je Sosna ale ja jsem byl hodne sklamanej. Hlavne to chce poradny gumy na jezdeni.

2010-05-25 10:32:24

To je zajimavé že to nevydrží ani s těmi kotouči vrtanými :( A nebyly by lepší EBC destičky, třeba ty redstuff?

2010-05-25 12:26:08

Hele ne. Jde hlavne o tloustku kotouce ani ne o velikost i kdyz samozrejme taky. Hodne o tom psal Jagy i Blesk. Na normalni provoz jsou ty EBCcka dobry ale na okruh zrovna ne. Nevym nu treba v Brne asi s nima problem nebude . Co jsem to resil s Jagym radil proste brzdy ze Z32 ktere jsou hlinikove nebop z S14 ktere jsou zelezne.

2010-05-25 12:55:18

Problem GT brzd je uzky kotouc - 22mm je zalostne malo. I Sunny GTi ma 26mm. Idealni jsou jiz zminene Z32 brzdy - 4pistkove brzdice, kotouc 280x30mm. Pak uz to bude myslim hodne slusne a vetsine to bude stacit az az.

2010-05-25 13:39:38

já bych GT na okruh teda asi nebral,k tomu jsou jiné zbraně.....celkově brzdy jsou nic moc,to je fakt...ale na normální provoz stačí...


Odpovědět

1  2  3  4