Fórum - Téma


ZÁVODY DO VRCHU, JAZDA NA OKRUHU - jak na to


Fórum Note ZÁVODY DO VRCHU, JAZDA NA OKRUHU - jak na to

Informace o modelu: Nissan Note


1  2  3  4

2010-05-22 21:04:35

Hladal som ci tu takato alebo podobna tema nieje uz otvorena, ale nic som nenasiel, preto ju zakladam ja. Myslim, ze niesom sam, koho by zaujimalo nejake to know how ohladom amaterskych pretekov do vrchu ci jazdy na okruhu. Nikdy som sa nicoho takeho nezucastnil, ale laka ma to coraz viac. Preto by som poprosil skusenejsich o drahocenne rady... piste sem co vas napadne, samozrejme len ohladom temy - zazitky, skusenosti, zrada techniky ci zlyhanie ludskeho faktoru, vyhrate trofeje, hodnotenia jednotlivych okruhov ci tras, pocity....

2010-05-22 21:22:30

Pro zacatek je dobre se nekde otukat.. idealne okruh. Chce to mit samozrejme v poradku brzdy a kvalitni pneu. Nepodcenovat ani jedno!

Neni od veci si pro zacatek na okruh vzit jako spolujezdce zkusenejsiho, at vysvetli, jak auto spravne pouzivat, jakou jezdit stopu, kde a kdy brzdit, atd...

A az si bude ridic dostatecne veri, tak zkusit kopec.

na ukazku jeden muj onboard z min. roku:

KWBT Vsetin 2009 - Sunny 2.0 GTi onboard 1st run

KW Berg Trophy 2009 - Vsetin. Onboard test.

#32 Miroslav Jagos

Nissan Sunny 2.0 GTi

~145 ps / ~1050 kg

2:00.293

KWBT, KW, Berg, Tropy, Vsetin, Nissan, Sunny, 2.0, GTi, Nismo, onboard ...

2010-05-22 21:50:40

Byl sem 2x v Mostě na okruhu. Stručně poznatky: na vodě to nemá cenu, akorát se pereš s uskakujícím zadkem, na suchu je to fakt sranda, ale chce to mít zvlášť kola. Ideálně doma přezout, hodně BMWáci přezouvaj na runflety. Protože jedině tak to můžeš pořádně hrotit a v tom je ta sranda. Primera v pohodě stačí, v zatáčkách jí ujížděj jedině auta typu Focus RS, Civic Type-R, M3... Pokud nepotřebudeš řadit nad 3 tak je zábava i na rovinkách. Brzdy absolutně v pohodě, je to poměrně lehký auto.

Ale co je skutečně potřeba je 100% stav, hodně aut tam prostě dojezí. Zažil sem upadnutý kolo, prasklou poloosu, vylítlou klikovku, to prosím nebyly žádný vraky, ale krásný auta. Taky nesmíš přecenit schopnosti vlastního auta, hodně lidí de ven z tratě kvůli brzdám. A to nejhorší je udržet se na uzdě, což třeba když jezdíš proti podobnýmu autu de hodně špatně.

Rozhodně to ale stojí za to

2010-05-22 21:53:15

Vsak jo Primerka moje se taky nekdy sveze na okruhu ,ale nejdriv musi mit vse OK coz tak nejak ma ,ale hlavne musim vymenit brzdovku pac ta moje je jak caj .

2010-05-22 22:03:28

Tofoj: To je nejaky preklep s runflatama? Nemyslis spis slicky?

Jinak nesouhlasim, Primera ma hodne slabe brzdy vuci vaze. Jak 96kW, tak 110kW GT. Je to bida a chce to minimalne lepsi desky a kotouce. Pokud ti brzdy stacily, tak mas proste nizky vykon, nic moc gumy.. nevytvoris ani poradny tlak na brzdy.

2010-05-22 22:06:46

jj suhlasim , primerka ma slabsie brzdy, na beznu prevadzku stacia ale ked na tom zacnes šantiť ,tak sa rychlo dostanu na svoju hranicu a v lepsom pripade je po nich v horsiom radsej ani nespominam

2010-05-22 22:19:53

jak sa ma vlastne spravne podradit?

2010-05-22 22:29:38

Kdo nemá semislicky tak likviduje runflaty. Málokdo na nich jezdí běžně a většina lidí je má doma. Samozřejmě pokud de o BMW, což bývá převládající značka.

Popravdě s žádným jiným autem sem nebrzdil na podlaze, takže těžko tady posoudím ale nemůžu si stěžovat, jel jsem 35km vkuse a brzdilo to pořád stejně, a nešetřil jsem to, to znamená pedál před většinou zatáček na podlahu. Třeba na cílový rovince to bylo 10x ostře ze 160-50km/h. Gumy určitě nemají nejlepší přilnavost protože při brždění musí odblokovávat ABS. Na brzdy si ale nemůžu stěžovat.

Podřazovat je sranda, jelikož jsem jeliman tak než tam vrazim kvalt tak už jedu moc pomalu takže dobržduju s vyšlápnutou spojkou, o nějakejch meziplynech se mi ani nezdálo

2010-05-22 22:38:18

tak sa raz prid pozried na offroadraid a uvidis ako sa radi ,hore dvakrat spojka a dole s medziplynom a ked pomaly radis tak mas smolu a auto tiezt

2010-05-22 23:31:10

ja pri rychlejsej jazde ci uz davam hore alebo dole o stupen tak neidem 2x cez spojku...proste vymacknem spojku pritom pridrzim plyn hned buch vyssia a pustam do zaberu...ziadne 2x vyslapavanie spojky s plynom medzi...kazim tak velmi auto?hlavne asi synchron ze?

2010-05-22 23:43:56

Jozef tim chtel rict uplne neco jineho.

Nahoru se radi normalne - pustis plyn, seslapnes spojku, das kvalt, pustis spojku, pridas plyn. Podrazovani pri brzdeni - brzdis pravou, pri seslapnute spojce brknes na plyn (meziplyn), das kvalt, pustis spojku.

2010-05-22 23:50:29

vzdy som sa to chcel naucit, ale na zigulovi to neslo, tam boli tie pedale daleko od seba a furt mi vyklzla noha Skusim to pomaly trenovat na Stribrnem Srsni ale najskor musim vyliecit bronchitidu, ktora sa ma drzi uz tyzden a nie a nie sa dat dohromady

2010-05-22 23:54:54

U levostranych aut nam trosku pri meziplynu (pata-spicka) zavazi stredovy tunel. Je to nekdy tak o zlomeni kotniku. Ale jde na to prijit, chce si to zkouset pomalicku v malych rychlosti. Nejlepe vychazi mit proste levou pulku nohy na brzde a pravou pulkou brnkout o plyn. Ale kdyz jsou pedaly daleko od sebe, tak je to docela slozite a nekdy muze noha sjet treba z brzdy, coz neni idealni.

W10
W10
2010-05-23 05:54:58

Svobi to chces vliezt na okruh z W10???? Na W10 zadok dost uteka,,

Inac ja uz planujem vymenu brzdovky pomaly rok,..hlavne ze ju od planovania vymeny nosim v aute :D

2010-05-23 08:36:41

Co se týče toho meziplynu o kterém psal jagy - pokud to někoho zajímá tak na youtube je spousta videí jak na to, stačí si nechat vyhledat "heel & toe". Samozřejmě je potřeba napřed si to natrénovat v běžné dopravě při nízkých rychlostech, zkoušet to až na okruhu nemá význam, kromě toho jsou taky dobré co nejužší boty - např. v sandálech nebo nějakých širokých lodích to je daleko složitější pak.... Další zajímavou věcí která může na okruhu najít uplatnění je brzdění levou nohou (opět na youtube "left foot braking") - u toho ovšem nutnost tréninku v malých rychlostech platí o to více.

W10
W10
2010-05-23 09:10:48

Dobra technika

Heel Toe Driving Technique

The heel toe technique is an essential part of racing. See this demonstration on how it's performed. You see that all the actions take place simoultaneously, all in the blink of an eye- thinking about what to do isn't an option.

Heel, toe, downshift, double, clutch, driving, technique ...

2010-05-23 09:45:19

je videt ze jagy to zna , ale na druhu stranu mna nepocuvajte pretoze sa uplne inac radi na sotoline ,terene a uplne inac na ceste

2010-05-23 10:10:18

Jen k pate spice .. je to dobra technika pokud ocekavate, ze v zatacce potrebujete jet (tedy okruh, vrchy, zavod obecne). V bezne doprave podrazujete za ucelem brzdeni, tam je tato technika spis naskodu pro nezkuseneho. Dale pokud se chcete nauc tuto techniku, tak prosim ne v bezne doprave, protoze pri tomto zpusobu prerazeni musite brzdit razantne (tzn tlacit hodne na brzdovy pedal), pokud jen pribrzdujete, a chcete podradit timto zpusobem, tak zjistite, ze kdyz vykrucujete nohu na plyn a chcete ho zmacknout, tak domacknete i brzdu a v podstate udupnete brzdu .. takze aby vam nekdo neskoncil v kufru! Takze radsi toto trenujte na parkovisti, letisti, protoze je jednodusi cesta je, kdyz musite "ostre" brzdit.

Osobne pata-spicka zvladam, v primere to jde dobre, v jinych autech mam problem, presne jak psal Jagy, pri vykrouceni paty se seknu o stredovy tunel. Jinak, pata-spicka je domena JDM zavodniku (bohuzel sem od mala cumel jen na tyhle magory - Tsuchima, Orido a spol z Bestmotoringu), takze sem se naucil tento zpusob. Az nasledne sem jsem zjistil, ze evropsti lide (tedy vzrostlejsi s nohama 43+) delaji to same, ale jinym stylem. A to ze maji chodidlo klasicky vertiklane, a pul chodidlem jsou na brzde a pul chodidlem jsou na plynu (jen vytoci chodidlo do strany, vetsi cast chodila maji na brzde). Ja mam mozna stesti, ze mam pomerne melou nohu (41,5) tak muzu ve vetsine aut praktikovat pata-spicka.

2010-05-23 10:38:26

Já nesouhlasím že se to nedá používat při normální dopravě, samozřejmě zezačátku to chce někde na letišti nebo na rovné silnici když vidíš že ta tebou nic nejede a nestane se nic když víc zabrzdíš... Ale dá se to používat i při lehkém brždění, podle mě to není o tom že prudce zabrzdíš, pak přidáš plyn a nějak tam tu rychlost vrazíš, ale mělo by to spíš fungovat tak že tou jednou nohou kontroluješ dobře oba pedály, tzn. zvládneš brzdit přiměřenou silou jako normálně a k tomu srovnáš otáčky motoru tak aby tam ta nižší rychlost snadno vklouzla... no a díky tomu je pak i normální podřzování při brždění daleko plynulejší než když to nepoužíváš a necháš to na synchronech....

Pravda je že pro to jak to používá většina lidí v evropě a americe je ten název heel&toe zavádějící... ale ono to označení stejně vzniklo ještě v dobách kdy byl pedál plynu v prostředku takže to šlo dobře (aspon si tak matně vybavuju že jsem to někde četl)

2010-05-23 10:41:45

Neblazni z W10 ne navic to byla nafta tu uz dlouho nemame myslim z P11GT .

No ja mam smulu s patou spickou pac se tam nezkroutim ani kvuli volantu mam hrozne dlouhy nohy .


Odpovědět

1  2  3  4