Fórum - Téma


závislost otáček na teplotě


Fórum Almera N16 závislost otáček na teplotě

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2008-01-27 01:34:13

Nemáte zkušenost s teploměrem na N16 QG15DE, mě to ukazuje zhruba když vezmu že znak teploty F na teploměru je ve středu budíku tak rafička při zahřátém motoru je asi 2-3mm nalevo od tohoto znaku a otáčky na volnoběh cca 900. Nemůže to způsobovat čidlo, nebo to tak ukazuje normálně a zvýšení otáček je třeba hledat jinde. Dík.

epl
2008-01-27 08:48:46

Palubný teplomer je orientačný a ručka sa na niektorych vozidlach vraj zadrhavala.Volnobeh urcuje pri studenom motore RJ z hodnoty v pameti v rezime open loop, potom to kontroluje lambda1 a čidlo teploty chladiceho okruhu.RJ dava povel na krokovy el.motor ventilu volnobehu ktory udržuje motor v predvolenych otačkach.Dalej je tu aj softverova korekcia zaťaženia motora ktora da povel na zvyšienie volnobehu v pripade potreby(zapnutie svetiel,klima,dobíjanie akumulatora,posilovač atd.) Takze u N16 sa prevadza korekcia volnobehu až po vyhodnoteni udajov na diagnostike ktora zisťuje celkove parametre motora(plyny CO,CO2,HCO,protitlak katalyzatora,odber elektrickych jednotiek,stav a signal lambda sondy,stav MAF senzoru,kontrola ventilu volnobehu atd.),kontrole a nastaveni škrtiacej klapky atd.

Netreba sa vzrušovat.Kvalitný Servisman to spravi. Amater bez pristrojov rozladi motor a bude tvrdit ze to tak ma byť.

(prístroje nie su len voltmeter a čitačka chybovych kodov.....)

2008-01-29 23:25:45

Chápu že řízení motoru není věcí jednoduchou ale vycházím ze zkušeností známých vlastníků vozů vw kde se tento poblém vyskytuje zcela běžně a čidla teploty mění jak na běžícím pásu. Proto mě zajímá v jaké poloze je běžně rafička teploty jestli předznakem "F" nebo ho překrývá. Přece s rýmou nepoletím za doktorama když si můžu koupit v lékárně aspirin.

2008-01-30 10:09:24

Neviem, co myslis presne tym znakom "F", ale mne rucicka teploty po zahriati vystupi do zvislej polohy (presne kolmo na vodorovnu rovinu) a nepohne sa ani o mm aj ked tomu riadne nakladam (dialnica a pod.). Zvysene otacky mozu byt sposobene vadnym cidlom teploty. Ak ma riadiaca jednotka vadny udaj, ze motor je studensi, nez ma byt, tak drzi viac otvoreny IACV-AAC ventil, a tym su otacky zvysene. Ja som mal zvysene otacky po tom, ako som cistil skrtiacu klapku a AAC ventil. Napravil som to ukonom Idle Air Learning podla manualu takto:

Najprv musis zahriat motor aj prevodovku na prevadzkovu teplotu (aspon 10 min. jazda)

  • napatie baterie musi byt viac ako 12,9 V pri volnobehu
  • teplota chladiacej zmesi medzi 70 - 99 °C, zahriata prevodovka (preto ta aspon 10 min. jazda)
  • vyradena rychlost
  • elektricke spotrebice vypnute (ohrev okna, ventilator, svetla, klima a pod.)
  • volant v strednej polohe (vyrovnane kolesa)

Postup:

  • daj klucik do polohy "On" (nestartovat) aspon na 1 sekundu
  • daj klucik do polohy "Off" a pockaj aspon 10 sekund
  • nastartuj motor a zohrej ho na prevadzkovu teplotu (po tej jazde nemusis dlho cakat, nechaj ho bezat cca 30 sek.)
  • daj klucik do polohy "Off" (vypni motor) a cakaj aspon 9 sekund
  • nastartuj a nechaj ist motor aspon 28 sekund
  • pri nastartovanom motore odpoj konektor snimaca polohy skrtiacej klapky (snimac plynu, hnedy konektor) a naspat ho zapoj do 5 sek.)
  • pockaj 20 sek.

Po tomto procese by mali byt otacky na originalnych 700/min. U mna to prebehlo tak, ze ked som odpojil ten konektor, tak otacky mierne stupli a ked som ho pripojil naspat, tak sa nastavili na 700/min. Davaj pozor, aby si ten odpojeny konektor niekde omylom neoprel, lebo budes mat skrat.

Ak ani po tomto ukone nebudes mat otacky 700/min, tak bude zrejme problem v tom senzore teploty chladiacej kvapaliny.


Odpovědět