Fórum - Téma


zavarenie výfuku


Fórum Almera N15 zavarenie výfuku

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2008-08-15 08:59:05

zdravím,

neviete nahodou ci sa nejako sikovne zavarit priruba vyfuku medzi zadnym a strednym dielom vyfuku?

na almere sedan N15, r.2000 mi ta priruba prehrdzavela v smere k stredu auta. Odporucili mi menit celu strednu cast, ale neviem ci to zmysel, lebo cast priruby v poslednej casti je tiez na odpis a ktovie ako to dopadne ked ju rozsrubuju - zrejme sa to cele rozpadne a budem menit aj poslednu cast vyfuku, cele cca. 8tis. Pritom okrem priruby su vyfuky v dobrom stave, bola by skoda ich menit. Da sa tam navarit nejaka trubka? V servise mi tam dali pastu bosal, ale dlhe trvanie to nema.

vdaka za radu.

2008-08-15 09:30:47

ja som toto tiez riesi, urval sa mi vyfuk presne pri spoji (P11 98) medzi stredom a zadnou castou... odrezali sme ten spoj, navarili trubku na zadnu cast, dali tam pastu a stiahli to na stredovej casti s vyfukovou svorkou... drzi to fakt pevne, zevraj to vydrzi minimalne rok... takze kludne to tak sprav pokym nasetris na nove casti

2008-08-15 10:05:33

Zdravim, mne potkalo totéž. Po 8 letech to prorezlo. Spravil jsem to nouzově vložením kusu trubky a stažením vázacím drátem. Následně mi to při pravidlené prohlídce v AUTORIZOVANÉM servisu bez říkání BEZPLATNĚ svařili (ostatní části byly takřka netknuté). Když mně o tom informovali, tak jsem byl nejprve rád ale vzápětí jsem vyslovil obavu, zda plamenem nepoškodili okoli. Ne - výfuk vyvěsili, zavařili, a zpět dali, okolí nepoškozeno. Takže to lze zcela bez problému a rozhodně to stojí za to.

2008-08-17 12:27:56

Pokial odpadol spoj a vyfuk je inac ok,je najrozumnejsie tu spojku odrezat z oboch casti vyfuku.Zozenies si tenkostennu trubku ktora ma vnutornypriemer rovnaky,ako je vonkajsi original vyfukovej trubky plus daka vola. Dlzka trubky cca 10cm.Trubku navaris napr na zadnu cast vyfuku.Na strednu potom nasadis a stiahnes obimkou.pokial nemas cim zavarit ,tak mozes pouzit dve obimky.Jednou stiahnes trubku o zadnu cast a druhou o strednu.Vyhodne je trubku po dlzke trocha narezat ,lepsie sa stiahne.Velmi dobre obimky maju napr.v Elit su to take z ohnutej gulatiny na oboch koncoch je zavit.Mozes si vybrat aj priemer.Vysledok je uplne super.

2008-08-18 07:33:20

A každýho Nissanu dřív nebo později ty příruby upadnou. řešíe to vždy tak, že tan navařím kus trubky. U prodejců výfuků se dá koupit normálně výfuková trubka různých průměrů délky cca půl metru, tak tto máme koupeno růlzný průměry a vždy z kus uříznem a navaříme - nevaříme tam žádný jiný trubky z různých zbytků apod.

2010-09-28 14:15:41

Tak me to dnes taky potkalo...auto zacalo prdet a upadla ta priruba, takze to vyresim spojkou. Info pro dalsi: truba mezi strednim a zadnim dilem ma prumer 45 mm na WP11E/144

2010-09-29 12:41:51

Miro není to pravda, záleží na typau motorua ne typu auta, takže když jsi neuvedl co máš za motor, tak to nikomu nic neřekne.

2010-10-18 23:31:58

No ja som to teraz riešil tiež, ale kúpou nových výfukov (najprv stredný v lete a teraz na jeseň zadný). Keby som sa bol skôr pozrel do fóra, mohol som to riešiť tiež zváraním . No čo už teraz. Akurát by som upozornil tých, čo sa rozhodnú kúpiť nový, že čo som pozeral drahší Bosal - ten mal lisovanú objímku z tenkého cca. 3mm plechu ako originál. A lacnejší talianský od Sigam mal masívnu objímku z 10mm plechu.

2010-11-28 11:18:15

ahojte

aktuálne som neprešiel cez stk z dôvodu deravého výfuku.mám 1.5 16V 2002.pravda je že som ho už počul, no keď mi technik povedal ,že treba vymenit prvú časť výfuku takzvané parohy tak som dosť nechápal,lebo ešte u žiadneho auta som túto časť nemenil a výfukov som menil už dosť.prosím poraďte mi kde to zoženiem ,pretože v mototechne mi povedali,že také niečo nemá ani bosal v katalogu

2010-11-29 09:02:21

to ej divný v předu se vetšinou mění vlnovec, běž někam do servisu ať ti řeknou co máš vadný. Pokud by to byly opravdu parohy, tak jedině z vrakoviště, kdybys kupoval noivý v Nissanu tal k po sdělení ceny se z toho po**reš.

2012-06-16 11:03:13

Po 116.000 km a 15 letech došlo i na mne - když jsem pátral po původu "sportovního" zvuku sériového Calsonicu, našel jsem čistě vypadlou trubku středního dílu ze sváru příruby k zadnímu tlumiči. Není problém sehnat nový střední díl, ale jak jsem tak koukal, peklo bude rozpojit střed a katalyzátor: když jsem zkusmo povoloval šroubek na krycím plechu katu, samozřejmě ulítl, i když jsem povoloval a střídavě utahoval, aby se závit uvolnil. Další jsem nezkoušel, anžto předpokládám totožný výsledek. Plech jsem chtěl sundat proto, abych viděl, v jakém stavu jsou šrouby středního dílu a katu - matně tam vidím jen hlavy, ale netuším, jak je na tom závit.

Pokud budu díl měnit a budu muset rozebrat výfuk, připadá mi nejschůdnější rozebrat to hned u prvního dílu před katem (spoj s pružinami a čtvercovými maticemi, ten vypadá nejzachovaleji), pak svěsit a vytáhnout a rozebírat venku s dobrým přístupem. Nevíte, jestli jsou ty čtyřhranné matice na prvním díle přivařené k přírubě, nebo je na to nějaký "spešl" klíč?

Druhá možnost je vykálet se na rozborku, udělat to podle rad tady a zbavit příruby i třetí díl a stáhnout trubkovou spojkou - jenže netuším, kde sehnat tu slabostěnnou trubku vhodného rozměru?

Poslední možnost jsem uvažoval shodit zadní díl, odvrtat šrouby příruby (z matic totiž zůstaly jen neforemné hrudky rzi na pahýlech závitů - to jsem fakt ještě neviděl!) a tu, která patří na druhý díl, tam na autě navařit. Invertor můžu sehnat, svářet jsem snad nezapomněl, ale tady si nejsem jistý: je možné na autě vařit obloukem, aniž bych něco odrovnal? Samozřejmě baterii bych odpojil, ale co na to elektronika nebo alternátor?

2012-06-18 09:20:21

Jak je psáno výše. Nic nerozdělávat, oddělat kolo, vyvěsit dolů potrubí, svařit předposlední a poslední díl a dát zpět. Co se týče krycího plechu katu, tak bez něj jezdím delší dobu (cca 2 roky) a na funkci to vliv nemá, he he. Jo - to svaření jsem absolvoval před cca 5 lety a doposud OK, snad to nezakřiknu. Suma sumárum je tedy výfuk stále původní (14 roků a 220 tisk km), snad mi to ještě nějakou dobu vydrží ...

2012-06-18 09:21:09

Jen pro úplnost - Almera N15, sedan, r.v. 1998 ...

2012-06-18 13:05:13

Tak to máš o rok mladší krásku - dík za radu a odpověď, nakonec jsem to vyřešil jinak (pak to hodím do Návodů): jelikož na netu kolik hlav, tolik rozumů, co se týče vaření obloukem na autě (jedni radí odpojit vše od baterky přes lambdu a altík až po ECU, druzí jen baterku a další neodpojovat vůbec nic, baterka je prý nejlepší filtr na zachytávání bludných proudů a špiček při vytváření a zhášení oblouku - kua, kdo se v tom má vyznat?), rozhodl jsem se vykašlat na invertor a koupil jsem v mototechně spojku na potrubí. Housenky svárů, které houby držely na přírubách, zato bezvadně na trubkách obou dílů výfuku, opilovávám pilníkem - koncák jsem si mohl dát do dílny a do svěráku a pomoct si bruskou do vrtačky, ale druhý díl na autě musím komplet hand made - a pak to celé stáhnu tou spojkou. Mám potrubí Ø 38mm (GA16DE), spojka od Bosalu se dělá přesně na to a naštěstí byla skladem - shánět to autem bez koncového tlumiče po okolí by byl asi zážitek, zvlášť v Olomouci. Řezat oba konce s tou housenkou se mi nechtělo, protože pak bych dost zkrátil ty rovné konce k napojení a v obloucích se profil trubek zplošťuje a asi by to dost netěsnilo.

Jinak můj výfuk je taky starý 15 let, origo Calsonic, mimo povrchové rzi na středním díle naprosto zdravej, pouze ty příruby (resp jedna, na středním díle) upadly v místě sváru. Tu na zadním jsem sundal úmyslně. Ovšem komplet spoje jsou totálně nerozebíratelné - ať už šroubky na plechových krytech potrubí, tak spoje potrubí s katalyzátorem a ani ten pružinový kyvný spoj se mi nepodařilo povolit (chtěl jsem celou sestavu vyndat ven kvůli přístupu), takže při další výměně se to asi bude muset rozpálit autogenem nebo co.

2014-05-30 19:31:02

čao lidi

po výměně koncovky vfuku za laděný uther :P upadla příruba na prvním dílu potrubý jak je tam ten pružinový spoj tak sem sundal komplet výfuk celý sem ho obrousil obvařil všechny sváry znovu obrousil a natřel 3 krat odrezovacem a pak dvakrát stříknul barvou do 800 stupňů do teď to byla sranda ale při montáži výfuku z5 se objevila netěsnost právě v tom pružinovém spoji ale za to může asi nové těsnění to si snad sedne. Horší je ten uplně první spoj jsou tam 3 štefty a matičky mám zatáhlé už nadoraz a pořád to tama fučí. má cenu tam dávat těsnění nějaké ? nebo počkat až se to zanese ?

edit tak už sem zatrhl jden šteft takže du odvrtávat :-D a co poradíte dát těsnění nebo nechat chvíly fučet ?

2014-06-02 07:40:10

thomas666: dává se tam speciální pasta a je potřeba sklepnout tu přírubu do roviny, často bývá prohlá.

2014-06-02 13:05:26

honzabk: díky du to koupit do kelly a rychle složit

2014-06-02 14:21:56

thomas666: Ta pasta je takovej cement, teplem to ztuhne a zacelí spáry, při rozborce to ale jde bez problému povolit. Ale bacha na kat, tam se to nesmí dostat, jinak ho pohřbíš!

http://www.bosal.ie/Porta...al/AM02_Exhaust_Paste.pdf

2014-06-02 16:20:52

janis: jo snažil sem se dávat pozor vypadá to dobře jen musím ještě upravt háky na koncovce protože přetahuje celé potrubí a mám strach že to zas někde rupne. Je to opravdu zábava už se s tím hraju měsíc, musím si vykopat montážní jamu

2014-06-02 17:40:21

thomas666: Mi povídej, při představě, že budu muset hrábnout do výfuku mě polívá horko... Snad to ještě dlouho nebude potřeba!


Odpovědět