Fórum - Téma


Závada na 2,2 TD 84 kW


Fórum Technický koutek Závada na 2,2 TD 84 kW



1  2

2015-01-11 15:17:28

Zdravim,

dneska se mi po ujetí 1,5 km rozsvítila kontrolka čerpadla a motor vzápětí zhasl. Po dalším nastartování za cca 5 sekund opět zdechl. Asi po 15-ti minutách jsem normálně nastartoval a odjel zpět domu. Před domem zase chcíplo. Napadlo mě odkalit palivový fitr. Zdálo se, že co z něho šlo byla jen nafta (filtr měněn 10/2013, od té doby 16 tis. km) ale zdálo se mi, že pryžová hadice vedoucí od filtru dál, je zvenku mokrá. Myslíte, že by to mohl být prapůvod výše zmíněného problému??

Na diagnostiku se dostanu nejdřív zítra

Děkuji za Vaše názory, náměty, tipy...

2015-01-11 17:21:57

s.o.b: Vymen filter a prefukni trubku do nadrže.To že ma filter 16 tisic nič neznamena ,natankuješ špinavu naftu a filter je zapchaty po 100 km.A otvor nadrž či tam nemaš podtlak.

2015-01-11 17:33:11

sjaro: Diky! Myslis, kdyby ta hadice za filtrem prisavala vzduch, ze by to byl duvod k rozsviceni kontrolky cerpadla??

2015-01-11 19:28:01

s.o.b: Samozrejme čerpadlo zostane bez nafty a je tam teplomer,ktory to pri prehriati čerpadla zasnima,a elektronika čerpadla je chladena naftou.

2015-01-11 19:53:17

Pak by ale diagnostika nemela nic najit, je to tak?

2015-01-11 21:12:29

s.o.b: Maš tam určite zapisanu podla diagnostky prepojenim pinov 1a8, 7-čkovu chybu,lenže pri všetkych 7-čkovych chybach sa v manuali k VP44 dočitaš to iste elektronicka hlava,teplomer,predvstrek,snimač vačky,

2015-01-16 13:27:57

sjaro: Tak jsem vyměnil hadičku a myslel, že mám vyhráno. 2 dny jsem normálně jezdil až to zase chcíplo. Teď jsem se vrátil z diagnostiky a řekli mi, že se spletli, že to není čidlo klikového hřídele, ale ČIDLO VAČKY, které je u tohoto motoru (2,2 Di 84 kW) součástí vstřikovacího čerpadla Moc jim nevěřím, jaký na to máš prosím jaro názor?? Auto mi teď normálně jezdí, ale zase nevím, kdy zdechne

2015-01-16 17:55:06

s.o.b: Je to možne,tie snimače odchadzaju ,vela ludi kvoli nim meni čerpadla ,a može tam byt len studeny spoj ,povolene šrobiky čo ho držia alebo je vadny snimač,da sa vymenit na mieste,v katalogu od Boschu je to vedene ako tesnenie.(paskovy kabel do neho je zaliaty v tesneni)Je vo vnutri čerpadla a držia ho dva na 15 torx šrobiky.

2015-01-16 19:16:19

sjaro: A dá se k tomu dostat bez demontáže čerpadla??

Jo,ta diagnostika hodila chybu P1341

2015-01-16 20:57:21

s.o.b: Da sa k tomu dostat,ale ten kto to nikdy nerobil,bude potrebovat zhodit minimalne sacie potrubie.

2015-01-16 21:35:55

s.o.b: Takto vyzera ten snimač

2015-01-16 22:00:29

sjaro: Díky za foto. Tak přesně tohle bych potřeboval vyndat, poladit a vrátit...

2015-01-19 19:27:22

Co jsem dneska mluvil s panem Ing. Vlčkem z Frýdku- Místku, který se Nissany dlouhou dobu zabývá, tak mi řekl, že správný výklad závady P1341 je: SNÍMAČ POLOHY HŘÍDELE ČERPADLA

Co Vy na to??

2015-01-19 20:53:14

s.o.b: A neni to jedno.Na vstrekovanie paliva potrebuje R.J.porovnavat dva snimače.Maš tam hore tabulku priamo z Nissan manualu P1341 NWS-nocken welle sensor(senzor vačkovej hriadele) stell sensor (nahradny senzor) čiže tento senzor nahradza senzor na vačke.ked ti to prestane ist celkom treba napichnut diagnostiku a sledovat aktualne data,vytiahnut si na monitor senzor kluky a senzor vačky a pozerat či sa pri štartovani obidva hybu.Ten senzor je elektromagnet a je tesne nad drobnym ozubenym kolieskom v čerpadle.Stava sa že sa z čerpadla uvolnia drobne piliny,nalepia sa na senzor a točenim čerpadla sa senzor poškodi.Cievka senzora je tesne pod plastom senzora takže aj micro škrabanec ju poškodi.Ale stretol som sa aj s tym že sa vyšroboval jeden z dvoch šrobikov čo ho držia a senzor aj šrobik zomlelo na šrot,bolo až nepochopitelne že všetky kusky som odtial vytiahol a nič nebolo okrem senzora poškodene.

2015-01-24 19:14:10

sjaro: Dneska jsem auto normalně nastartoval a jezdil, zatím nijak daleko, z obavy z nečekaného zastavení, ale ani 1x mi to nechcíplo. Začínám uvažovat jestli spíš nebude problém někde v kabelech. Kdyby bylo něco s tím čerpadlem, tak to nejede vůbec, ne? Trochu se mi i zdá, že to souvisí s vlhkostí, když ve čtvrtek pršelo, auto nešlo ani nastartovat, za další den při suchu a mírném mrazu, normálně start na první otočení. Co si myslíš o tomhle??

2015-03-06 21:20:09

sjaro: nemáš šajn kolik takový snímač stojí??

2015-03-06 21:54:13

s.o.b: http://www.ebay.de/itm/DR...W-FORD-OPEL-/161509443065

Ale nemusi byt vadny,možno je len studak navrchu hlavy čerpadla je pricinovany.

2015-06-16 17:17:10

sjaro: mám problem aj ja s tym čerpadlom posielam foto neviem kde to treba odpojit.

2015-06-16 22:47:07

mimko38: Tie štyri kontakty odcinovat a premeraj dva a dva krajne maju mat cca rovnaky odpor,ale musia byt odpojene od kontaktov.Ak chceš snimač vymenit tak odcinovat,potom z druhej strany vytiahnut ten biely plast,pod nim je plastove učko,aj to von ukazuje na plast šipka a vytiahnut trošku silov paskovy kabel von,je tam ešte gumova prechodka ,ide to trochu tažšie.Novy snimač je najlepšie vtiahnut dovnutra dratkom ide to cez zatačky a navliect ho len tak je problem

2015-06-17 08:55:13

Ja to nakonec nechal opravit v Diesel servisu Rada v Sobeslavi. Mam 90% cerpadla novyho, 2 roky zaruku, ale stalo to 27.000,-


Odpovědět

1  2