Fórum - Téma


Zapojení rádia a repro


Fórum Primera P11 Zapojení rádia a repro

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-11-01 14:58:35

Ahoj,

předem prosím o schovívavost, s drátama a elektrónama nemám pražádné zkušenosti, takže kdybych psal nějaké blbosti, pardon. Nikde jsem tu podobné téma nenašel, ale kdyby přeci, taktéž sorry - v tom případě stačí odkaz nebo upozornění a já se pustím do urputného hledání.

Věc se má tak: Před časem jsem koupil Primeru WP 11 s nefugujícím neorigo rádiem. Říkal jsem si fajn, prostě pořídím nové, vyměním a bude to. Koupil jsem a pustil se do rozborky. Po sundání příslušného plastu mě ale čekalo nepříjemné překvapení. Nefungující rádio nebylo vůbec připojené... První otázka - k připojení rádia slouží dva konektory, jeden 10ti pinový (zapojeno 8 drátů) a jeden 6ti pinový (zapojeno 5 drátů)?

Jestliže ano, jak řešíte připojení k ISO rádia, kterej je 2x 8 pinů?

U mého auta je to ale vlastně stejně jedno, protože ten větší konektor visí jen na jednom drátu a ostatní jsou přeštípaný. Proto jsem dospěl k závěru, že nejlepším řešením bude celé to předělat. A tím se dostávám k nejdůležitější otázce - máte někdo nějaké schéma, popř. popis zapojení veškerejch drátů? Tzn. který dráty ke kterejm reprákům, jakej drát je kostra, spínačka, trvale 12 V???

Omlouvám se za tolik písmenek

2008-11-03 09:29:58

Někde to tu už je zrovna o radiích an P11 a panelech a pod. protož součást rádia je i spínač varovných světel.

Pokud ej to ta starší tak tam je spinač samostatně (te´d si to nějak neuvědomuju). Normélně se dá koupit přechodka mezi originál kabeláž a Isokonektory, které máš na rádiu. Stojí do 200,- Kč. Určitě bych si ji koupila nic bych tam necvakal a neletoval. Mají ju všichni prodejci co prodávají rádia (pokud nemají, objednají). Je normálně v nabídce firem zabývajícísh se audio příslušenství.

2008-11-03 16:22:11

Spínač varovných světel mám zvlášť, není součást rádia. Ten je zapojenej a funkční, to není problém.

Já bych to taky necvakal, ale on už to stihnul někdo za mě... Menší je dobrej, ale ten větší 10pinovej drží jen na jednom drátku.

Potřeboval bych alespoň vědět, jestli ten větší konektor je na repro a nic jinýho (?) A ten menší je napájení, kostra atd. (?)

Díky

2008-11-03 21:48:43

Jardo , nemas moznost tie prestipane kable pospajat podla farieb a potom pouzit tu redukciu na ISO, co spomina Honza?

Cierny je minus pol /kostra/, cerveny je plus pol z baterie a zlty je plus pol zo spinacky ACC. U mna bol cerveny so zltym na redukcii prepolovany, to sa u niektorych redukcii stava, tak som to prehodil.

Mozno pomoze toto :

http://www.chrudim2000.cz...ng/interier/in_audio.html

2008-11-03 23:13:26

Jo jo, to asi udělám. Jen mi přijdou divný barvy kablíků. Co jsem viděl, bejvaj vždy dva podobný k jednomu repráku a na tom mým konektoru jsou 2x 2 jakžtakž podobný ale zbývající 4 každej jinej...Proto jsem se ptal, aby jsem se s tím nespojoval, a pak zjistil, že to vůbec není k repro ale kdovíco jinýho. Ale zkusím to, bude to cesta nejmenšího odporu. A když to nevyjde budu řešit dál.

Další věc je, že jsem na žádným kablíku nenašel volty. A to ani stálý ani při zapnutým klíčku na ACC...divný ne? Ale ty tři dráty bych snad i byl schopnej natáhnout nanovo,kdyby bylo nejhůř.

2008-11-04 04:40:07

Nooo skusim Ti nafotit ten moj konektor s popisom kablov podla farieb, malo by Ti to pomoct. Skus pozriet na poistky k tym kablom + a ACC.

2008-11-04 09:21:46

velmi jednoduché řešení je opravdu pospojovat zpět ty dráty dle barev a koupit tu přechodku.

Velmi jednoduchá zkouška které dráty jsou od kterýho repráku je taková, že se vezme tužková baterka a začnou se přes ňu spojovat různé dráty, a pokud spojíš přes tuto baterku zrovna 2 dráty k určitýmu repráku, tak v něm uslišíš lehké ťuknutí tím že je v baterce napětí. takto si můžeš najít drát od všech repráků a další dráty už je ejdnoduchý najít pomocí žárovičky.

2008-11-04 12:48:37

Spravne a jednoduche. A ked to chces este mat zapojene uplne spravne, tak si oznac plus pol ked ti membranu pri pripojeni baterky vytlaci smerom von. To preto , aby si mal repraky rovnako sfazovane, teda aby Ti napr. pri vyraznejsom basovom impulze pracovali vsetky membrany rovnako. Ak by boli niektore zapojene opacne, mohlo by to posobit pri dhsom pocuvani v uzavretom priestore neprijemne a rusivo.

Keby si pri napojeni tuzkovej baterky na vykonnejsie repro nepostrehol pohyb membrany, tak pouzi 9V baterku.

2008-11-04 17:30:01

Fotit netřeba, rádio žije, tóny se linou (sice zatím jen ze zadních repro, ale to se poddá).

Po dlouhém hledání se volty nakonec našly, pořídil jsem tu přechodku, narychlo pospojoval ustříhané dráty a pomodlil se. A pleje!

Už vím, k čemu vedou jednotlivý dráty. Tak kdyby to někoho zajímalo:

ten větší konektor

fialová/červená - spínačka, poloha ACC

oranžová/žlutá - osvětlení, ale na ISO není zapojený

bílá/černá - trvale 12V

černá/hnědá - el. anténa

hnědá - pravej přední +

hnědá bílá - pravej přední -

modrá/bílá - levej přední +

mordá/žlutá - levej přední -

menší konektor: barvy dopíšu zejtra, každopádně jsou to zadní repro a ještě jeden neznámej kabel, kterej ale na ISO není stejně zapojenej.

Mnohokrát děkuju oběma za dobře mířený rady a nápady. Díky.

2008-11-04 18:31:31

ten posledni drat by mohl byt spinac vysouvaci anteny

2008-11-05 07:29:06

nebo by mohl být jako napájení zesilovače v anténě??

2008-11-05 16:52:38

Vysouvací anténa to nejni, to je ten černohnědej, viz výše.

2008-12-17 22:00:51

Tak jsem včera dával do své N15 1999 sedan nové rádio. Nechtěl jsem shánět redukci na ISO a pak tam dávat ještě další z ISA na konektor SONY, a tak jsem na stávající rozvod připájel přímo SONY konektor který cvaknu do rádia.

Pokud by někoho zajímalo označení vodičů kam který patří, tak tady je seznámek pro N15ku:

VELKÝ KONEKTOR NISSAN:

červený se zeleným proužkem - kostra

modrý - +12V spínané klíčkem

růžový - +12V trvale

šedý s červeným proužkem - ovládání antény/zesilovače

černý s bílým proužkem - repro LP -

modrý - repro LP +

černý s červeným proužkem - repro PP -

hnědý - repro PP +

MALÝ KONEKTOR NISSAN:

oranžový - repro PZ +

černý s fialovým proužkem - repro PZ -

světlezelený - repro LZ +

černý se žlutým proužkem - repro LZ -

A pak jde z audio svazku ještě jeden dvoupinový konektor, ve kterém je zapojený jen jeden vodič a ten nebyl nikam připojený a nevím od čeho je.

2008-12-18 14:01:09

Hlavně se nikdo neřiďte tím co tu napsal KOFI, jinak Vám přestane svíti palubka a pravá zadní pozička - jeho zapojení je popsáno špatně! Na svazku nikde není zem, to je hlavní věc co má špatně, další jsem nekontroloval Jinak pokud je to N15 co má anténu vzadu ve střeše (ne vysouvací) tak mám takovej dojem že ten jeden neazpojenej konektor je předzesilovač v anténě, ale nejsem si jistý!!

2008-12-18 14:53:14

Takze barvicky u repraku jsou urcite dobre-zkouseno 1,5V baterkou-pekne v nich lupalo kdyz jesem zkousel který je který. Po instalaci jsem na rádiu pomocí BALANCE (nebo jak se vlastne nazyva ta funkce) nechal hrát pravá repra a hrály oba pravé. Pri BALANCE doleva hrály oba levé. Pri vyvážení ZADNÍ/PŘEDNÍ hrály zadní a pak přední... Takže zapojeni repraku je 100%ní.

Růžový - +12V trvale - Měřeno multimeterem přímo proti šroubku na kostře takže 100%

Modrý - +12V spínané klíčkem - Opět multimetrem vůči kostře-při vytáhnutém klíčku 0V, při poloze ACC 12V, takže 100%

šedý s červeným proužkem - ovládání antény/zesilovače - vyplývá ze zapojení ISO konektoru http://www.chrudim2000.cz...ng/interier/in_audio.html a zapojení redukce NISSANISO . Prostě když jsem redukce pospojoval, podíval se kde je v ISU anténa a šel postupně přes konektory, tak mě to dovedlo k šedému s červeným proužkem-jak prosté.

A pokud jde o tu zem tak mě může Honza poopravit. Moje situace byla následující: Stávající rádio mělo GND připojené ze svého konektoru přímo pod šroubek na kostře. Drat který to propojoval byl někým nějak bastlenej a z rádia vedl současně pod ten šroubek a současně do NISSAN konektoru. Jenže byl přiveden do nissan konektoru na pozici, ze které nic do svazku nevedlo. Navíc na vedlejší pozici byl onen červený se zeleným proužkem. Zkusil jesem ho pípákem proti kostře a zjistil, že je propojený. Myslel jsem, že když kostra z rádia nevedla do tohoto drátu, tak ji někdo zapojil pod šroubek. Nové rádio jsem ukostřil přes červený se zeleným proužkem a současně i šroubkem přímo na kostru (jen tak jakoby pro sichr). Teď je mě teda jasný, že se má rádio kostřit přímo pod šroubek. Ale k čemu je tam pak ten červený se zeleným proužkem, který je někde stejně propojený s kostrou, nevím. Těď si teda myslím, že mám rádio ukostřené dvojnásobně. Každopádně mně hraje jak má, spíná se s klíčkem v ACC, palubka svítí a pozičku ještě zkontroluju.

2008-12-19 07:33:07

Te´d jsi začátek napsal dobře, kdyby sis to tady našel tak je tu o tom velká diskuze již dříve. Zem na konektoru Nissanu nikde není a musí se ukostřit přímo na palubku tak jak teď správně píšeš. To co ti připadá jako zem, je drát od stmívání, kterej se tváří jako zem. Podrobnou diskuzi o tomto problému si tu najděte!


Odpovědět