Fórum - Téma


Zapalovací svíčky - iridiové, vícenásobné jiskřišt


Fórum Technický koutek Zapalovací svíčky - iridiové, vícenásobné jiskřišt




2015-02-15 18:14:57

Zdravím pánové . V rámci připravované jarní údržby dojde i na preventivní výměnu zapalovacích svíček. Trochu jsem se do tohoto problému "zahrabal" a chci se optat zkušenějších - jaké máte zkušenosti s použitím "nestandardních" svíček oproti doporučením výrobce, tj. iridiové, vícenásobné jiskřiště (2-4 zemnící elektrody), kruhové jiskřiště a pod. Samozřejmě při zachování základních parametrů daných výrobcem vozidla (rozměry, teplota).

Výrobci svíček samozřejmě vychvalují tyto nové modely - delší životnost, zlepšení zapálení směsi, zvýšení výkonu, snížení spotřeby, lepší starty a pod. Mne by však obecně zajímala praxe, zda je již někdo na svém autě vyzkoušel a jaké má zkušenosti z běžného provozu. Bez rozdílu modelu vozidel.

Samozřejmě, neřeším tu cenu těchto svíček.

Vím že si mnozí řeknete co to řeším, ať tam dám doporučené NGK LFR5A-11 (QG15DE 72kW). Mne by však opravdu zajímala praxe a zkušenosti.

Prolezl jsem jak tady fórum, tak i web a kromě teoretických informací jsem se toho moc nedozvěděl.

Díky a nemějte mne, prosím, za

2015-02-15 18:35:00

Nevím jak u QG15 ale u SR20 (P10,P11/120) fungují nejlíp originální NGK BKR6EY, můžu potvrdit i sám za sebe. A ostatní to taky potvrdí.

2015-02-15 18:39:15

Na hondr niekedy davno som iridiove, az na tobze boli drahe nic ine nevedeli.

2015-02-15 21:53:52

pjirasek: já používám na Primeru jen DENSO IRIDIUM POWER IK 20 za 196Kč kus. Mám už druhou sadu, vydrží bez problémů klidně 100 000Km a naprostá spokojenost. Teď nedávno sem je zrovna měnil, protože už měly natočeno přes 100 000Km ,ale funkce pořád super.

2015-02-15 22:03:45

vincent: NGK má stený nájezd za poloviční cenu.

2015-02-15 23:14:37

brouček: já sem NGK vyzkoušel,(ne iridium) ale po pár tisících sem je vyměnil zase za IK20, teď se mě válí téměř nové v garáži, dám je potom do Toyoty.

2015-02-15 23:19:10

vincent: Tak každýmu vyhovuje něco jiného.Když jsem koupil 100NX GTi tak tam byly Brisky.A i tak to auto jelo jako kráva.

2015-02-15 23:41:59

brouček: člověče Brisky ne! Kdysi dávno jsem měl Daewoo, byly tam původně Bosch, ty sem vyměnil za Brisk podle katalogu a totální propadák. Asi nějaký velký odpory, nebo co, auto blbě startovalo, nešlo do otáček a pořád cukalo. Tak jsem koupil zase ty stejný původní Boženy a bylo po problému.

Díval jsem se dokonce že i Brisk dělá Iridia, ale cena a špatná zkušenost mě odradila.

Je ale jasný, že tisíce aut s nima jezdí a problém není.

2015-02-16 00:08:00

vincent: Jak říkám.Koupil jsem je s autem a to auto jelo jak sviň.Samozřejmě jsem tam pak dal NGK a jelo zase jak sviň.A do dalších Nissanů dávám jedině NGK.

2015-03-08 21:47:16

Nedávno jsem měnil, původní - NGK BKR6EY, určitě jsou dobrý, ale ty moje vypadaly starší než auto

Místo nich jsem tam dal s vícenásobným jiskřištěm BOSCH a spokojenost, nevěřil jsem tomu, ale je to razantně znát na spotřebě

2mato  
Mato
2015-05-06 13:14:03

DENSO IRIDIUM POWER IK 20 su sracky neodporucam, na P11GT teda SR20DE idu horsie ako to co odporuca vyrobca obycajne NGK. Po 100km som Denso vyhodil a dal tam stare NGK s 25 000km.

Ak niekto ma zaujem mam IK20 na predaj najazd 100km dodam aj fakturu, su kupovane 2/2015

2015-05-07 21:18:37

mam predpisane PFR6G-11 a nepoznal som rozdiel oproti Briskom co tam boli predtym...ale pocitovo aspon plus 5 koni :D

2mato  
Mato
2015-07-16 13:48:39

glider: mozno sa ti aspon nerozpadnu ako tie brisky a nezozerie ti ich motor, brisk by som dal tak do jawy/čz a skoda 1xx/žiguli

NO_HITS  
Laďa
2015-07-16 17:49:31

2mato: brisk jsou do staré škodovky max. V našich motorech bych je nepoužíval, viděl jsem par fotek kde sse ty brisky po pár ostřejších jizdach rozletely a zničily motor, najezd byl uvedenekj okolo 5000km. Jak jsem řekl, zaa mě jedině NGK

2mato  
Mato
2015-07-17 13:31:08

no_hits: preto som to napisal... sice slo o nejake ´´sport´´ brisky, ale stalo sa to... v jawa/cz mi fungovali inak v pohode

2015-08-09 21:33:20

Já kupuju zatím jen předepsané NGL LF5R (P12, 2.0i). Zkušenosti nejsou jednoznačné.

První 2 výměny po cca 40t km, pak cca 20t km (potíže na emisích - po výměně OK,), na poslední sadě už bylo Made in France - má cca 12t km a při provozu na plyn motor nejde dobře - nerovnoměrný chod, občas se vyskytne chyba " Multiple random misfire - P0300". Ale zatím to nemohu jednoznačně přičíst svíčkám. Při provozu na BA je to OK.

2016-02-28 16:26:04

Přijde mně jako záhada, že si Brisk řekne takové peníze za ty nejvyšší modely (když jsou tak "špatné")...

Osobně mě lákají Brisk DR17SXC (Premium EVO) nebo DOR15LGS (Premium). Ale nevím, svíčky jsem zatím na své almeře (1.8; 84 kW) neměnil a pochybuju, že to nějak poznám na dynamice nebo celkově na jízdních vlastnostech. Vyměnit bych je ale asi měl, protože nevím, kdy byly svíčky měněny a není to zas až taková investice.

Někdo vychvaluje ty iridiové nebo s již zmíněným vícenásobným jiskřištěm. Spíše by mě zajímalo, jak se to projevuje v praxi... Má to odstranit cukání, zvýšit plynulost při přidání plynu nebo v čem je to gróóó těchto změn?

Nakonec to bude jen změna vzhledu a materiálů, aby si mohli říct vyšší cenu, ne?


Odpovědět