Fórum - Téma


Zákmity otáček


Fórum Primera P11 Zákmity otáček

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2009-05-11 19:58:32

Nevím jak přesně popsat můj problém a nazval jsem jej zákmit otáček. Při jízdě se zařazeným rychlostním stupněm dochází mezi 2-3 tisíci otáčkami k občasnému a skoro pravidelnému poklesu otáček na sekundu nebo tak nějak. Pokles je odhadem o 100 otáček nebo něco v tom smyslu. Ručička prostě sjede o něco níž a pak se vrátí zpět, je to docela rychlý pohyb. Na zvuku motoru nebo plynulosti jízdy jsem nezaznamenal rozdíl. Výskyt mám teď pocit hlavně u 4-5 rychlostního stupně a popsaných otáček. Spíše v mírném tahu než na plný kule. Dříve se to nestávalo, je mi to divný. Motor 1.8i na P11, najeto dle počítače pár přes 200 tis.

A když už se ptám, nemáte někdo tip na pravou přední mlhovku na P11? Má ji prasklou a chtěl bych ji vyměnit. Origo jsou mimo mnou akceptovatelnou cenu a na vrakáčích jsem neměl štěstí.

2009-05-12 20:59:14

dělalo mi to u feldy a mazdy a bylo to benzínem.natankoval jsem u OM. a u Sche.ky a přestalo to.Kde tankuješ?

2mato  
Mato
2009-05-13 19:28:50

mne to na starom aute robilo ked som som mal zly palec rozdelovaca

2009-05-14 15:40:58

Tankuju různě. Ale v poslední době hlavně Shell a Benzina. Jen obyč. benzín Nat. 95, ne ten lepší.

Můžou se takto projevovat i špatné svíčky? Koupil jsem auto z druhé ruky a nevím, kdy byly naposledy měněné. Co se mi na to díval na podzim automechanik, tak říkal, že to těžko pozná, ale vyloženě vadné se mu nejeví.

Koukal jsem se na to a ty ryhlostní stupně nemají vliv. Dělá to i na trojku. Při zařazené 1. a 2. mám většinou jiné věci na práci, než koukat na otáčkoměr, takže asi taky.

2mato, co je to palec rozdělovače? Mám takové tušení, že mi na to koukal člověk autař kvůli jiným věcem, hledali jsme rozdělovač a na 1.8i jsme ho nenašli. Bylo tam jen vedení ke každému válci. Já jsem v autech analfabet, ale jestli si to pamatuju, tak rodělovač by měl pouštět elektriku ke svíčce v zrovna potřebném válci. My jsme tohle nenašli, tak mě pak vůbec nenapadá, kde by to mělo mít palec. Díky ale za tip.

2mato  
Mato
2009-05-14 16:50:45

Tak v tom kde ma 1,8 rozdelovac ti neporadim, lebo som ten motor este nevidel, pokial ho nema hore pri hlave valcov niekde tak neviem... Tiez neviem ci to bude v tom palci rozdelovaca, lebo to bolo na uplne inom aute, kazdopadne palec stoji +- 300KC aj menej, ked ho vymenis nic sa nestane, bude to aspon preventivne

 Svobi
2009-05-14 17:19:11

To bude tim ze 1.8 uz nebude mit Rozdelovac uz je delana bez kontaktne . Ten autar co ti na to auto koukal tak od nej rychle hodne daleko pac kdyz vidim ze je to SDi zapalovani -kazda svicka ma svou civku tak tam fakt nebude teda pokud se bavime o primera P11C 1.8.

Urcite bych vymenil ty svicky a pak resil dal .

2mato  
Mato
2009-05-14 17:48:23

Len ako tak nad tym rozmyslam , ze pise zakmit otaciek smerom dolu...na druhej strane neciti na plynulosti jazdy nic - teda ani cuknutie ani sklbanie...keby mu lietali otacky smerom dole o 100rpm tak to musi citit uz len z principu. On asi chcel napisat, ze rucicka otackomeru mu klesa a nie otacky. Takze to bude chyba niekde v impulzoch pre otackomer a tak som to aj myslel s tym palcom rozdelovaca....na starom aute ked bol zodraty palec tak blbol elektronicky otackomer...pochybujem teda, ze mu sviecky pomozu ked pise, ze motor ide ako ma...tam ziaden pokles otaciek nebude

 Svobi
2009-05-14 17:50:47

To je fakt toho jsem si nevsiml ze pise ze motor jde jak ma tak pokud je ten pokles jen na otackomeru a motor jde jak ma tak to bude fakt nekde na ceste do otackomera

2009-05-14 19:42:11

měl jsem podobný problém - stejný motor a postupně se to zhoršilo, pak žlutý motorek, cukání a vynechávání motoru, výměna čidla otáček klikovky. poté se otáčkoměr "uklidnil".

2mato  
Mato
2009-05-14 19:53:23

no je to mozne lebo otackomer tymto stylom blbne vacsinou ked je problem s impulzami o pocte otacok...zalezi odkial berie signal.

2009-05-14 20:26:55

signál bere z počítače, respektive z čidla přes počítač

 Svobi
2009-05-14 20:31:05

No to je mozny a 1.8 snim meli problem

2009-05-15 13:24:19

To je v klidu Svobi. Ten chlapík je "autař". Ten druhý, co mi koukal na svíčky to říkal tak nějak jak to píšeš. Já si ale poslechnu každého a někomu věřím míň a někomu víc.

Je tu pár nápadů a vypadá to, že se nakonec dopracujeme k cíli. Když se bavíme o tom palci, je tam teda palec i v tomto případě nebo to je jen když je tam rozdělovač?

Pokud by to byl snímač otáček klikovky, na kolik tě to přišlo vileme?

 Svobi
2009-05-15 15:17:24

Nene tadyto palec uz nema a ma to prave ty cidla . A na cidla byla svolavacka v Nissanu tak nevim asi ti to nedelali mozna to udelaj i zpozdene jinak pocitam ze prez 1500kč to bude urco

2009-05-15 15:56:17

Vím já? Jsem třetí majitel. Ale mělo to servis v Nissanu, tak se můžu dotázat, jestli se to tam dělalo a jestli to je ono. Snad to chvíli vydrží. Nemám pocit, že by se to extra zhoršovalo. Nechám to ale prověřit před případnou větší cestou.

2009-05-16 10:38:39

čidlo otáček klikovky jsem dlouho sháněl za rozumnou cenu ale bez úspěchu.

takže Nissan cca 2500,- Kč sada dvou čidel otáček klikovky a vaček.

otáčkoměr je teď ok

2009-05-16 22:34:43

Ne že bys mě potěšil, ale aspoň mám odhad. Tys zkoušel vrakáče nebo prodejny neoriginálních dílů typu Auto Kelly?

2009-10-26 20:33:59

Tak problém vesele postoupil. Netuším, zda to spolu přímo souvisí, ale otáčkoměr cuká vesele dál a přidal se i motor. Hlavně při sundání nohy z plynu a studeném motoru to dokáže houpat s celým autem podobně, jako když se nechá zařazeno a zastaví se. Po zahřátí a ve větším tahu to zatím chodí.

Diagnostika v místním ATU nic neukázala, tak jsem zašel do Nissanu Color Car v Hradci Králové. Myslel jsem, že mě omejou. Diskuze problému vedla k tvrzení, že u tohoto typu motoru s 200k km jde s vysokou pravděpodobností o potíž s rozvodovým řetězem. Bez varianty repliky, anžto se jim už 2x stalo, že do 20 tis. km jim ten neorigo rupnul a vzal s sebou motor. A 17-20 tisíc, to byla ta dost špatná zpráva na závěr diagnostiky takto od pasu. 14 hodin práce prý cenu dost zvedne.

Máte někdo zkušenost s touto závadou? Prý byla nějaká starší série řetězů, které se takto vytahaly. Já jsem to kupoval s tím, že řetěz se nemění, tak mě to trochu zaskočilo. Zatím budu muset jezdit, doufat a šetřit.

Můžete

2010-06-01 12:50:01

Tak jsem nechal udělat diagnostiku přímo v Nissan servisu Color Car v Hradci Králové. Elektrické věci vyloučili a při kontrole řetězu bylo konstatováno vytahání. Prý už zkoušeli neorigo sady a po poškození následkem roztržení řetězu by mi ji tam nedali. Stejně bych měl ale někoho levnějšího na práci. Otázka je, kde sehnat tu sadu. Ty z UK mají někdy uvedeno jako výrobce Nissan. Dá se to nějak poznat, když to přijde? Na tlumičích mají mimo Monroe napsáno i Nissan, ale nevím, kam by to cpali na řetěz a spol.

Když jsem to tu řešil, někdo se mi ozýval s nabídkou. Ale už mi to zmizelo z klubové pošty. Jestli to čte, ať se mi prosím ozve.

2010-07-02 10:08:19

Pátral jsem po netu a mj. na aglických fórech vlastníků Nissanů jsem se dočetl, že problémy s vytaháváním řetězů jsou běžné u motorů 1.5, 1.6 a 1.8 od roku 2001 (mám prosinec 2000). Prý došlo k výměně dodavatele řetězů, doslova píšou, že začali používat Renault řetězy a prý je to dost slabé místo. http://www.npoc.co.uk/for...0511.html?KW=chain#560511

Zatím pátrám, zda jsou dobré zkušenosti s OEM řetězovými kity. Přímo v servisu zde u nás říkali, že tohle s OEM ani nikomu už neudělají, že se jim dvakrát stalo, že se někomu přetrhl řetěz OEM sady stojí bez dopravy typicky do 200 liber, musím zjistit cenu origo jako dílu zde.


Odpovědět