Fórum - Téma


zahadna porucha - nafta nema tlak


Fórum X-Trail T30 zahadna porucha - nafta nema tlak

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic



jag
2015-01-08 23:13:02

Priatelia - mam takyto problem. Praskla mi vysokotlaka trubka medzi cerpadlom a rampou. /xtrail T30/ Vymontovali sme ju a pokial nam dodali novu tak bol system bez tlaku cca 2 tyzdne. nasrobovali sme novu trubku a nejde natlakovat system. Diagnostyka nehlasi ziadnu zavadu. Naftu ked povolim trysku sice dava ale len velmi slabo. Ziaden tlak. Vymontovali sme ventily z cerpadla a dali sme ich do VF cisticky a nepohlo ani to. Je mozne ze vyberies trubku, zalozis novu a uz to neneastartuje? Uz sme zistovali aj v Nissan servise a etse sa z tym nestretli. Ma niekto skusenost alebo viete mi prosim poradit? Uz som precital asi vsetko co je na webe a forach ale na takyto problem som este nenarazil. Dakujem

2015-01-09 00:42:13

jag: aky tlak ukazuje diagnostika pri štarte?

Zistovali ste prečo praskla trubka?

Praskla pri čerpadle v kolene?

jag
2015-01-09 01:27:29

sjaro: tieklo to pri holendri pri cerpadle. auto normalne islo len kapala nafta. a kapala pri cerpadle. tlaky sme nemerali. pripisovali sme to "unave" materialu. ono to ani nebola poklina len to tieklo pri spoji. ani v sne nas nenapadlo ze to bude takyto problem. vsetko bolo riadne utiahnute. nekapalo to koli tmu ze by bolo nieco povolene

2015-01-09 09:33:03

jag: 1.V prvom rade odpoj hadicu na prepade ta tenšia čo ide z trubiek ,(prepad čo ide do nadrže)ktore su prišrobovane k saciemu potrubiu.Pripoj hadičku a daj do flašky ,podavacie čerpadlo musi pri štartovani cez nu tlačit naftu do nadrže.(teraz do flaše)

2.Odpoj malu hadičku čo vychadza z hlavy a napoj do flašky ,druhu stranu treba zaslepit aby sa nezavzdušnil system,pri štartovani nesmie ist z hlavy z prepadov trysiek nafta.

3.odpoj prepad z rampy,pri štartovani nesmie ist nafta.(to gumenne učko na konci hrazdy)

Ak su všetky veci ok podla navodu su dve možnosti,niektory z SCV ventilov sa zadiera a nechce otvorit alebo nejde kvoli nejakej poruche do nich prud,alebo zablokovane immo.

Najlepšie diagnostika a sledovat tlak,pri štartovani musi vybehnut na cca 40 Mpa.Ak da len cca 20 MPa jeden z ventilov neotvara,obidva su na sani vysokotlakej časti čerpadla a su mechanicky paralelne,obidva su na vstupe a bez elektiky su zavrete.V zavretom stave tlači podavacie čerpadlo ,ktore je sučastou čerpadla ,naftu naspet do nadrže.

Tiež može mat čerpadlo mechanicky problem,za el.ventilami su mechanicke ventily,za nimi piesty ktore vyrabaju tlak a pod vystupnym holendrom je spetny ventil.

jag
2015-01-09 12:29:29

sjaro: nooo....pri startovani cez diagnostiku ukazuje 0 barov. Skor by ma zaujimal ten spetny ventil. holender sme mali vonku a sme pri spätnom nahadzovani fukli ofukavackou pod holender do cerpadla aby tam pre istotu neboli nejake spinky. je mozne ze sme od tial ten spetny ventil vyfukli? ak tam bola nejaka "gulicka"? inak nam to cele nedava ziadny zmysel. ked sme to cele odvzdusnili a akusali natlakovat a potom sme skusali tlak aj povolenim vstrekovacej trubky na tryske tak nafta isla len takym uplne slabym prudom - skor len vytekala.

P.S. ja mam rad fora ale mohli by sme si niekedy vecer /napr aj dnes/ ako automechanici zavolat a vysvetlit si to napr. cez mobil? tento sposob je sice dobry ale velmi zdlhavy a ja by som na forum dal uz len sposob vyriesenia mojej zahady? Nemam chut to davat do nissan servisu nie len koli cene ale koli tmu ze oni menia len cele cerpadla a z nicim takymto sa nepiplu. Teda ak by si bol ochotny... Diky moc.

2015-01-09 21:08:30

jag: Ste to vyrychtovali,pod holendrom su podložky guličky koliky atd.,a presne zložene a presne nasmerovane.Ak Vam to aj nevyskočilo von tak sa to určite pohlo a bolo by to velke štastie ak ste to holendrom pri zatahovani nepolamali.(guličky su trojky a su tam dve na každy okruh zvlašt)

Asi bude treba to čerpadlo vybrat von,na mieste by som si to ani ja netrufol zložit a to som ich už par rozobral.

Keby si sa rozhodol vytiahnut čerpadlo daj pozor aby ti nepreskočili spodne rozvody a bacha na podložku medzi čerpadlom a ozubenym kolesom aby ti nevypadla alebo nepadla do rozvodov.

Ak by si tam chcel založit druhe čerpadlo,a ak nebude take ktore bolo nedavno vymontovane z pojazdneho motora tak ho tam ani nedavaj ,-nepojde.A tiež je dobre vediet kolko ma km po 200000 bude už riadne vnutri vyklepane.

jag
2015-01-10 23:54:43

sjaro: Ty brdo. Si mi dal. Takze predsa bol bod holendrom spetny ventil. Tak takuto amatersku chybu som uz davno neurobil. To mozem naozaj zhananat druhe cerpadlo. Teraz je otazka. Mam ho dat na repas alebo zhanat starsie ktore tiez nemusi byt Ok alebo rovno objednat nove?

Inak nabehal som na tom 240 tis bez najmensieho problemu a spotreba pod 7 lit. Udrzba pravidelna a nafta len cista. Doteraz som bol viac nez spokojny. A to som presprtal aj australske kanadske a dalsie fora ale nikde som sa ohladom cerpadla viac ako na tomto fore nedocital. Takze zatal dik.

Este rozmyslam ci menit cele rozvody alebo len klzaky a sponery ? Z tymto nemate niekto skusenost? Lebo v tom pripade je asi nie len koli pristupu spustit motor von a robit to tak. Ci?

Inak neviete niekto o cerpadle na T30? 😭

2015-01-11 09:47:34

jag: Netreba vytahovat motor,ak chceš možem ti to opravit.

jag
2015-01-11 12:18:47

sjaro: ...no ani to neni zly napad. Ako by si si to predstavoval ked auto mam napoly rozobrane na zdvihaku?

2015-01-11 12:32:27

jag: Mi to dovezieš alebo ak nemaš ako si to pridem zobrat.

jag
2015-01-11 12:42:12

sjaro: ...a v neposlednom rade cena a ci z papirom alebo bez? Koli nakladom. Ved len jedna cesta je vyse 100km. Este som tam chcel opravit lavu poloos teda vyzeralo to na vnutorny klb lebo mi kmitalo volantom a nie vzdy rovnako cize kolesa som skusal aj z ineho auta a robilo to tiez a pri skusani vole mal volu vnutorny klb.

jag
2015-01-11 12:44:04

sjaro: ..samozrejme ze by som bol rad keby nadalej bolo v 100% poriadku a jazdilo dalej ako doteraz. Akurat sa mi nechce platit cenu ako v original nissane....

2015-01-11 13:47:51

jag: Poslal som ti spravu.

jag
2015-03-23 10:54:49

Takze priatelia. Moj problem je vyrieseny. Chcem sa podakovat sjaro-vi. Auto odviezol a spojazdnil za neskutocne dobru cenu. Som rad ze este existuju ludia co vedia opravit auto bez toho aby si ako prve vypitali od Vas WIN (cize vedia o com hovoria) a nasledne Vas osklbali aj o gate. Vymenil mi (okrem ineho) cerpadlo ale auto este aj tak nebolo v 100% poriadku lebo boli vypadky v tahu motora. Na zaklade jeho rady na tomto fore som kupil vahu vzduchu podla jej cisla a nie WIN kodu a stala ma 40€. Auto ide ako nove hoci ma cca 250tis.

Cize ak si neviete rady hoci sa autam aj venujete nevahajte a obratte sa ne neho a za super cenu Vam ochotne nie len auto opravi ale aj poradi co je v dnesnej dobe velka vzacnost.

Este raz diky.


Odpovědět