Fórum - Téma


Zadní Tlumiče vyšší nosnost


Fórum Almera N15 Zadní Tlumiče vyšší nosnost

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 1.6

5 fotek  |  60 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 136 Nm (100 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 597 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, GA16DE.


1  2  3

2013-09-29 13:10:28

radula: nepiš sem opilej nebo zhulenej nebo pod čím jsi

Mluvíme o předních tlumičích.Měnil jsem je u N15 1.6 i 2.0 a pokaždý byla po změření gom.nahovno.Co tady furt žvatláš..........

2013-09-29 20:23:28

bmarcellus: Bohužel musím konstatovat, že tady zatím žvatláš jenom ty, protože jsi po technické stránce věci své tvrzení absolutně neobhájil a už ti z toho asi tečou nervy, když začínáš urážet.

2013-09-29 20:27:11

radula: co ti není prosím tě jasné na tom že když vyměníš tlumiče tak rozhodíš geo (sbíhavost) Nevím, ale ty tvoje příspěvky sou nějak trochu mimo...

2013-09-29 20:43:47

Chlapi, odpovězte mi prosím na tuto jednoduchou otázku: Přijdu k běžné Almeře N15 (bez excentrů na těhlici),která má geometrii OK. Když vytáhnu z auta celou přední pružící jednotku (tlumič včetně pružiny a uložení), nebudu ji rozebírat, pouze ji potěžkám v ruce a našroubuji ji potom zpět na auto. Má po tomto podle vás auto špatnou geometrii?

2013-09-29 20:52:19

Poku tam dáš zpátky to původní tak může a taky nemusí podle toho jak si to tam sedne. Když dáš ale novou pružinu nebo tlumič tak to bude rozhozené určitě.

2013-09-29 22:56:20

tak tlumiče sem vyměnil geoetrii sem delal pred mesicem a zitra udelam znovu tak vam dam vedet jestli je to nutne nebo ne jinak jizdni vlastnosti obrovsky rozdil na jaro udelam predek jeste. jeste se mi podarilo utrhnout 4 sroubky na tech plechoch za zadnima sedackamaa je to celkem na stridacku je nutne to odvrtavat a davat nove nebo to neni nutne na sto pro zasroubovat ?

2013-09-29 23:04:20

thomas666: Po výměně zadních samozřejmě na geom. nechoď.

Není nutný tam mít všechny šroubky,snad jen to zaslepit,jestli to jsou ty skrz ven,aby nešela vlhkost dovnitř.Taky mi u jednašestky nešlo pát vrátit

2013-09-29 23:07:02

bmarcellus: kamarád mi to udělá zadarmo tak to skusím no šrouby sem zatrhl a je to ucpané tak je to ok možná časem přidám samořezku

2013-09-29 23:10:35

thomas666: leda pro zajímavost změřit zadní nápravu před a po. Na přední kola to vliv nemá

Hlavně že se výměna osvědčila a počkej až dáš nový i přední

2013-10-01 19:51:07

thommy: A jak by to tam asi mělo sedat? Všude jsou KULATÉ DÍRY, které nedávají šanci s ničím jakkoliv pohnout i kdybys chtěl. A i když dáš novou pružinu, tak ji stejně musíš stlačit maticí na stejnou úroveň, jak tu starou. A pochybuju, že by renomovaný výrobce tlumičů vyráběl tlumiče jiné délky, než jaká je potřeba. A i kdyby jo, tak bys se špatným odklonem bez toho, aniž bys použil excentry na těhlici nebo udělal oválné díry v miskách, stejně nic NA ALMEŘE N15 neudělal. TAKŽE TAK VY "ODBORNÍCI"

2013-10-01 21:51:13

Hele ty inženýre jeden počmáranej. Co ti říkají výrobní tolerance?! Nebo tuhost nových pružin?Když auto jako je N15 propruží,zároveň se mění i geometrie.Proto když dáš jiný péra,tak se ti i změní geometrie auta vklidu,protože má vyšší roztažnost než ta unavená.Všechno se dá změřit,ne okecávat a to je směrodatný.

Mám kámoše pravýho inženýra.Teorii vládne zdatně,ale v praxi je to vždy trochu jinak.Už to taky zjistil.

Radši nám ukaž jak jsi vyvařil svoje auto a jestli ti tam nový prahy pásly jako tam byly ty původní.Každý fundovaný karosář ti taky řekne,že doladění a korekce jsou pokaždý nutný,ať je díl sebelepší.

A jestli nevěříš metru,nebo laseru,tak ti chybí pár ročníků ZŠ

2013-10-02 20:00:14

bmarcellus: Metru i laseru věřím - pokud jsou ocejchované a zkalibrované. I tomu, že je auto na nových pružinách výš než na starých, což znamená vliv na odklon nebo záklon kola, ale jak už jsem psal několikrát, i kdyby to nebylo v toleranci, tak to na tomto autě točením axiálníma táhlama, které jsou na sbíhavost nebo rozbíhavost, nezměníš. Nic jiného totiž na tomto autě na seřizování geometrie NENÍ. K těm prahům - měnil jsem je v květnu 2008. V té době žádné náhrady ještě nebyly, tak jsem si je nechal naohýbat z pozinku. Sice polotovar, se kterým jsem byl nucen pracovat nebyl rozměrově úplně ideální, popral jsem se s tím a nakonec jim nic jiného než aby pasovaly, nezbylo. Prahy jsem potom vystříkal vyjetým motorákem a doteď na nich není ani pupínek, takže jsem se svojí prací spokojený. Vosk je na starých autech nanic - koroze postupuje pod ním. Fotky navařených nenastříkaných prahů bohužel nemám. Ale kdybys chtěl, tak je klidně můžu vyfotit teď. Toto auto udržuju při životě jen proto, že jezdí na LPG, jinak bych se ho zbavil už dávno a žádné prahy neřešil. Zkrátka je pro všech stránkách úplně out.

2014-10-19 12:25:57

Po vymene cohokolvek na prednej naprave je dobre ist na geometriu. Odporuci ti to kazdy, ale ak to chces ignorovat je to tvoja vec ale nemotaj tu hlavu novacikom. Nikdy nevies co ti rozhodi geom. Napriklad vytrieskany tlmic klepe, to sa prenasa na vsetky pohyblive suciastky, preto sa stane ze jedna vec sa vybija nasledkom inej klepajucej suciastky. Preto ti nikto nezarucuje ze po vimene vybiteho tlmica mas napriklad v poriadku cap riadenia......o rok sice meskam s komentom ale keby som to bol hladaj skor napisem to iste

PS: ak sa ti almera nepaci, na co sem prenasas svoj negativizmus??

2014-10-19 20:46:39

radula: Teraz ak to čítaš vstaň, zober kľúč a povol tlmič na tehlici- dve šrúby nad sebou, zatlač tlmiče nadoraz smerom dnu,dotiahni... choď sa povoziť a odmeraj hodnoty laserom... Potom to urob znova a potiahni tlmič na max smerom von... Uvidíš o koľko sa zmení poloha volantu ako sa auto bude chovať a všetko ti ukáže geometria... v tom spoji je vôľa dostatočná na to aby ti to rozhodio geometriu...

2015-04-05 12:32:12

jagy: Zdravím pánové

prohlížím fórum a nikde jsem nenašel odpověď na můj problém. Mám v kufru plynovou nádrž LPG a zadek mojí Almery je sedlej. Chtěl bych radu jak ten zadek vyrovnat. Jedná se o sedana.

Děkuji všem za rady.

2015-04-05 13:00:11

čermi: Řešil jsem stejnej problém. Nakonec tam mám zadní pružiny z GTI (jsou silnější). Extrémně jsem to moc sesedlý neměl, ty budeš mít asi navíc unavený pružiny.

Hlavně čím je víc kg na zadku tak to pak víc měkne. Jinak 40l plynu plus toroid z pořádnýho železa dost váží.

Můžeš zkusit ještě si udělat podložky mezi miskou a kastlí. Ale na technický budou řvát.


Odpovědět

1  2  3