Fórum - Téma


Zadní Tlumiče vyšší nosnost


Fórum Almera N15 Zadní Tlumiče vyšší nosnost

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera N15 1.6

5 fotek  |  60 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 136 Nm (100 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 597 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, GA16DE.


1  2  3

2013-09-13 21:18:35

bmarcellus: Právě že vím jak se chovají tlumiče. To bylo pro thomas aby si nemyslel že zadní tlumiče to spraví.

Zadní tlumiče poznáš jednoduše když jsou špatný prostě ti uskakuje zadek na dírách.

Mám rád jistější podvozek a to těmi kayaby můžu aspon trochu získat, přeci jenom ty tlumiče po těch km ztrácejí učinost. Kdysi jsem je dával dopředu na favorita a autu zlepšili o hodně jízdní vlastnosti. Jinak s dnešním pohledem to byla stále bída, na almeru nic jen tak podvozkově nemá v tý době.

2013-09-13 21:25:53

xxxmichal: Tak to jó.

Trošku jako dnešní focusy.Podvozek pořád jak na trní a nutí tě víc přidat,aby mohl líp fungovat

2013-09-13 21:42:03

bmarcellus: dobrý je to že mě to zas trochu vyburcovalo abych ty tlumiče konečně vyměnil a hlavně zakoupil. Garáž mám konečně celkem uklizenou tak bych na to mohl vlítnout, když je tak hnusně.

2013-09-13 21:54:16

xxxmichal:

To bys mohl,já donatřel před zimou dvě almery komlet podvozek a když dáš na zimu ty tlumiče,tak se ti pak bude velmi dobře a jistě jezdit

2013-09-13 23:03:34

už se na ně těším jen doufám že to zmáknu namontovat :-D

2013-09-28 15:40:40

lidičky tak sem se pustil do mntáže a ejhle nejde ani hn out se šroubem ani matkou u oka newm uz co s tim a opačný závit tam snad není :-D měli jste s tím nějaké problémy při výměně ?

Ps Když bych to třeba uřezal je potřeba tam dávat nějaké speciální šrouby ?

2013-09-28 16:29:32

Nastříkat všemožnými uvolňovacími spreji. A pořádné nářadí a velkou násadu nebo pistoli

PS: sou to většinou pevnostní šrouby, nevím či takové z OBI by byli OK

2013-09-28 18:08:12

thommy: dík tak jedno odpoledne jeden tlumič :-D a druhý sem nastříkal a udělám zítra a k těm šroubům musí to být opravdu na fest ? trochu sem dodrbal matičku a prostě sem to vzal blickama a zatahl doufám že to bude stačit

2013-09-28 18:16:35

Nevím kolik tam má být Nm ale myslím že kolem 60 - 80 Nm sou na nápravě ty šrouby. Jo a většina těch matic by se měla po povolení vyhodit a dát nové Ale sem zvědav kdo to dělá

2013-09-28 19:17:09

thommy: kdo by to sháněl no zatáhl sem to na fest a budu to radši sledovat díky za rady lidi a v ponďelí udělám recenzi na tlumiče kayba od firmy pema

2013-09-28 19:31:43

108 - 127 NM, čiže kúsok viac ako blickami...

2013-09-28 21:38:14

pochybuju že má někde momenták. Jinak jak píše tomy když to nejde tak delší páku a povolí to. Ty zadní tlumiče nebýt té vyztuhy vzádu tak to jde rychle. Nedávno jsem dál předek objednal jsem tlumiče od pemy ty kayaby. Fungují normálně, jsou tužšší.Jen budu muset pak jít na geometrii. Ale na jednom tlumiči bylo vidět že byl namontován a vymontovám, zřejmně se někdo spletl.

2013-09-28 22:21:23

xxxmichal: asi před a po facelift. Jo jsou tak tuhý,že když si někdo myslí,že je má ve 120 tis km dobrý a nezná rozdíl,tak už jsou na odpis

A na geo běž hned,rozhodí se to dost na to,abys jezdil dlouho.Jak se ti gumy blbě chytnou ve sjíždění,tak mají tendenci v tom pokračovat.

2013-09-29 10:43:11

Bmarcellus: Pořád píšeš v návaznosti na výměnu tlumičů něco o nějaké geometrii. Mohl bys nám prozradit, co by se jako po výměne tlumičů na Almeře mělo na geometrii změnit? Na Almeře odklon ani záklon nenastavíš (leda bys propiloval díry v miskách) a rozbíhavost ani sbíhavost s tím nemá už vůbec nic společného.

2013-09-29 11:02:49

radula: Jelikož je McPerson rameno,který je po xxx km unavený a potom dáš nový,rozhodí se ti sbíhavost.Stačí si po výměně zajet na geom. a uvidíš sám.Někdy víc někdy míň.

Dělal jsem tlumiče na obouch almerách a pokaždý se musela dělat geometrie.Sice ne moc,ale byla špatná.Laser nelže Tááák a je tajemství venku

2013-09-29 11:08:55

Takže když je tlumič dle Tebe unavený a máš odklon nebo záklon mimo toleranci, čím bude mechanik na geometrii točit, aby to bylo v normě?

2013-09-29 11:14:04

Jsi pořád mimo.Jedná se o sbíhavost a rozbíhavost.Nemám co víc k tomu.Prostě to tak je,hrábneš do nápravy kdekoliv a už to nikdy nesedí jako před tím.

2013-09-29 11:25:49

Samozřejmě že potřebuju jen seštělovat rozbíhavost/sbíhavost. Né žádný odklony. (jinak ty jdou taky když použiješ exentrický šrouby v těhlici)

Je to jen nepatrné doštelování, volant se mě trochu pohnul a na jednu stranu se mě zdá že to zatáčí lehčeji. Nikam mi to zasádně na stranu netáhne. Ale doštělovat to chce.

2013-09-29 12:08:56

Já mluvím o běžné N15. Na předku se dá štelovat pouze sbíhavost a rozbíhavost, na zadku vůbec nic. Takže pokud vám bude radit Bmarcellus, že po výměně tlumičů musíte bezpodmínečně na geometrii, tak by na to každému, kdo se podle toho bude řídit měl posílat peníze, protože je to absolutní nesmysl. Na těhlici je tlumič uchycen dvěma šrouby. V těhlici jsou díry kulaté - takže zde prostor pro rozhození čehokoliv není. Nahoře v misce jsou tři kulaté díry pro uchycení - takže tady taky prostor pro rozhození čehokoliv není. Zatím jsem neslyšel o tom, že by se tlumič (nemluvím o pružině) provozem "unavil" a zkrátil o dva centimetry. Jinak manžety na přední tlumiče pasují po menší úpravě přední z jedničkové Octávky a na zadní přední manžety z Favorita.

2013-09-29 12:19:23

tak dneska se mi to povedlo apsolutně zlomil sem dva ořechy z bosch sady :-D a 2 očkové klíče a k tomu uplně odrbaná matička a šroub taktéž takže budu asi muset sundat brzdu a řezat a zítra do práce vlakem a pěcho do města shánět šroub


Odpovědět

1  2  3