Fórum - Téma


zadní tlumiče P11


Fórum Primera P11 zadní tlumiče P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2007-08-06 10:49:21

Zdarec, další problém. Měnil jsem zadní popraskaný pružiny a po namontování zpět se stalo to, že ty tlumiče, který byli naprosto suchý, během pár desítek kilometrů úplně vytekly... Otázka je, jestli to mohlo být špatnou montáží... ale není mi známo jakou.. nebo jenom tím, že za ty léta to bylo zvyklá chodit v jiných délkách než po těch, jaký nastaly po výměně... díky za info a rady, než namontuju nový tlumiče..

2007-08-06 11:19:53

je to presne tak ako pises :o))) dokoncili ich vymenene pruziny

2007-08-07 22:20:15

To vyzera tak,ako keby si chytil pri montazi piestnicu do bliciek,ked si zatahoval matku

2007-08-07 22:33:23

já to mívám tak,že jak mile něco povolím a spravím,hned se vysype věc jiná...

2007-08-07 22:53:52

wooffy no a preto sa tomu hovori hobby

2007-08-08 00:34:59

P11C - zda se mi jako by moje zadni naprava trosku sedla , asi tak o 1 cm ( myslim stylem tak jak to bylo u skodovek) ne ze by to bylo razantni, ale v kufru nic neni , benzinu tak 20 l ... prvne sem si myslel ze to je tim multilinkem , ze je to tak normalni ,ale porovnaval sem s jinou P11C, a je tam maly rozdil .... dival sem se pod auto , nic neobvykleho sem nezbadal, auto v zatackach drzi ,tak nevim jestli to mam nejak resit , pruziny ? tlumice ? mam tazne, takze predpokladam ze anglani si za tim tahali karavan .... tak pls o radu co s tim.

2007-08-08 06:43:24

Prinad: Nemohu to říct samozřejmě s jistotou, ale u některých aut jsem si toho taky všimla, buď měly tažné, nebo majitel auto přetěžoval vozením větší zátěže v kufru a ty pružiny se jakoby sedly. Je to asi dimenzované na určitou nosnost a jak se to párkárát přežene, klesne to a zůstane už sednuté - tohle je ale jen má dedukce. Na jízdu to nemělo vliv, protože se i takto sednuté auto chovalo normálně, tedy když to srovnám s tím, co máme. Může to být i věkem a materiálem pružin, ale třebas na tom našem staříčkém autě jsou původní pružiny a záď je vysoko (opět v porovnání s jinými P10). Nemá tažné a kufr jsme nikdy nepřetížili, tak možná i proto.

2007-08-08 08:19:02

rs tomu sa moze hovorit aj hobby ale woofy poradim ti jednu vec co som sa naucil neryp do toho co ide pokial to ide nehaj to tak

len pre porovnanie mam bike(bicykel) a ten hadam po kazdej ture rozoberem a furt nieco najdem napr prehadzovacka mi fungovala skvele ale nedalo mi to bo som chcel premazat kolieska(kladky)tak som ich vybral von a ejhla keramicke lozisko sa mi vysypalo.do vtedy islo vsetko pekne hladko a nic nenasvedcovalo ze je nieco zle.

takze ziadne hobby a dat zabrat.

jjooo doris uz mi tu napr niekto pisal ze n16 mam maksie pruziny a to som si aj ja vsimol aj to ze mam pocit ze mi

zadok na n16 tiez akosi pada dole. pruzina obecne sa moze unavit a za dalsie ked pruzinu stalcis aj novu par krat viac tak sa nevrati do tej istej polohy.to je asi nasledok pretazovania.teraz mi tu davali rozumy ze nie je dobre slacat pruzinu na doraz.a kazda pruzina ma svoju hranicu plastickej pruznosti.(no to sa mi zda ze je dalej ako ked docvakne zavit na zavit).no od vyrobcu viem ze nie je jedno kedy sa meria volna dlzka,ci pred povrchovou upravou(heat treatment nie len farbenie) a ci uz bola stlacena a kolko krat na aku hranicu

2007-08-08 08:20:43

za mojí primerou byl občas tahán přívěs a na ty pružiny jsem přišel v pneuservisu při výměně pneu... když jsem je vyndal vypadali asi takto.. a po sto kilometrech od výměny vytekli tlumiče .. no každopádně v pátek budou kayaby...

2007-08-08 08:31:56

miskus: Myslela jsem si to, ono únava materiálu též něco udělá a myslím, že Japonci to mají přesně spočítané. Pokud se to přetíží, může to už zůstat sednuté napořád. Teda je to můj dojem.

Jinak kdysi jsem též skoro po každé jízdě dávala kolo do cajku, řetěz jsem čistila skoro každých 100km, ale též se občas potentovalo něco, co mohlo ještě být dlouho O.K. Třeba mám ráda 100% vycentrované výplety kvůli těsnému nastavení brzdových destiček pro vyšší účinnost a krátký tah páky, a tak jsem skoro pokaždé, co to jen i minimálně házelo dotahovala niple až se nakonec jejich hrany příliš zbrousily a bylo je třeby vyměnit. No dneska už to až tak neřeším, ale přiznám se, že moje kolo, ač už je 8 let staré a má hodně nalítáno, na to vůbec nevypadá. http://www.nissanclub.cz/...l/5683_1061_p7140016a.jpg

majkl: Hmm, tak tohle jsem ještě neviděla, fakt síla. Apropos, myslíš, že to mohlo způsobit jejich nadměrné namáhání vlivem tahání přívěsu?

2007-08-08 08:56:30

no to si nemyslím, pač s tím karavanem nebyli dělaný žádný extra štreky... prostě to odešlo, bylo dost vyrezlý v tý omotávce, takže se tam možná držela i voda??

máte někdo zkušenost s montáží tlumičů, jsou nějaké postupy, které se mají dodržet, nějaké natožení pístu tlumiče ?? atd.. něco jsem dohledal v manuálech tady na webu a tam se píše něco o úhlu pístu?? nerad bych ty nový hne zku*vil

2007-08-08 12:54:09

teda doris vsetko v cajchu inak ziletkarov nemam rad

ale vsetko v pohode musim nahodit ake bike mam je inak je rok vyroby 1995 heavy tools

cr-mo 2t ahany a este teraz je lahsi ako hlinikove ramy.to len na margo.

co sa tyka pruzin asi to budem aj ja riesit pri vymene tlmicov skor nie

2007-08-08 12:54:12

no trochu sem se zdesil obrazkem, ale ja pri sundani kola mne to pripada jak nove

no asi se budu muset pripravt na vymenu pruzin a tlumicu vzadu pokud by to zaclo delat neplechu , jinak to necham tak , dokud se neco nepos*re ....

2007-08-08 13:02:53

Majkl: Pozorovala jsem mechaniky, jak nám měnili zadní tlumiče na P10 a jediné, co tam bylo náročné, bylo stlačení pružin, aby mohli našroubovat horní uložení na osu tlumiče, nebo jak se to přesně jmenuje. Někdy je třeba použít spešl stahovák, protože jak jsme tak koukala, dva silní chlapi s tím měli co dělat, aby pružinu stlačili. Původní pružiny, horní uložení a takové gumové podložky z misek očistili, byly zdravé, a pak to montili zpět. Dole je vzpěra tlumiče uchycená dvoumi masivními šrouby k tělesu náboje kola a ty byly docela dorvané. Jinak je třeba demontovat tapucírunek z kufru, když se mění zadní tlumiče. Je to piplačka, ale není to nic náročného, tohle jsem si dělala sama a dalo se to. V servise se tak ušetřila spousta času.

To Miskus: Chápu, mně zase galusky přirostly k srdci, horáka jsem též měla, ale po jedné seznamce se zemí kvůli frajeřině jsem terénních jízd a skoků pro jistotu nechala. Dneska na tom jezdí manžel. Tu silničku na fotce jsem stavěla v 1999, rám je Cr-Mo a sada komplet Shimano 600Ultegra. Je hodně lehké a díky malému odporu se na tom dá jezdit pořádně rychle.

2007-08-08 13:54:48

tak to je v klidu, pač jsme to měli dole, stahováky máme, takže to tam narubem během chvilky... jinak jsme hledali uložení tlumiče v kufru... nic takového tam není... je to montěný normálně v podběhu zvenku.. dva šrouby v podběhu a jeden na spodním uložení tlumiče..

2007-08-08 14:26:46

P11 to má řešené jinak, myslím. Aspoň vizuálně, co si vzpomínám, takže o to míň práce. U P10 je to tak, jak jsem popsala výše, zadní náprava je též řešena jinak než u P11, tak asi proto.

2011-05-14 12:03:21

Trochu oživim toto téma.... Mám P11 2.0 a když jelo 5 lidí v autě, tak na větších výmolech drhnuly pneumatiky o blatník ( vnějíší stranou ) .... kola mám 205/55 R16 a nevím jistě jestli mám koupit menší kola, nebo nový tlumiče.

nejsou ty kola moc velký? ... popřípadě koupit nový tlumiče, pružiny a nebo oboje?

2011-05-14 12:30:31

Gtcko coz je nizsi , gumy 215/45 R17 a nedrhne nic . A et kol 38 to je dulezity na to se mrkni ..

Ale zase je fakt ze GT si sedne uz jen o kousek

2011-05-14 15:28:20

Kazdopadne P11 mam mat 205/50 R16 a nie /55. Teda mas tam o malicko vyssiu gumu.

Zadok mam makky aj ja, ale nic nedrhne, mam ET 35.

Kazdopadne nove tlmice by mohli ten zadok ukludnit.

2011-05-14 15:46:11

Taky by se to chtelo podivat na dorazy tlumicu ,ale dobrej tlumic zabrani velkymu zhoupnuti . A jak rika kolecko urcite lepsi 205/50 .

A ten tvuj rozmer je jeste vetsi na prumeru o 5 mm- nez ty moje 17 - 215/45 . Dále pak 15 mm vetsi nez origo .

Zato ty 205/50 r16 je skoro uplne stejne co se prumeru tyce s origo rozmerem.

http://www.rimsntires.com/specs.jsp


Odpovědět

1  2