Fórum - Téma


Začátečnické dotazy


Fórum Primera P12 Začátečnické dotazy

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2010-10-16 22:37:25

Ahoj,

Jak jsem již psal v jednom příspěvku. Jsem nováček, vlastník Primery P12, 1,8. přesně stará 7let a najeto 150.000,- Pravidelně servisováno v Nissan servisu na Praze-Západ. Nicméně je zde nějaká závada exhalací. Již cca. 3roky a servis tvrdí, neřešit. Motor běží OK a tak předcházející majitel i já jim věříme. Jinak auto po garančce,

Přecházím z Felicie a Fabie na větší motor a měl bych pár laických otázek:

1. Překvapila mne spotřeba, zatím se učím, ale kombinovaná cca. 7,3 (město bez front), ½ na ½ s městem ve špičce i 8,8 a i více. Je to normální ? Přece jen ta Felda si brála méně, ale chápu, že Primera je kus železa.

2. Překvapilo mne, kolik věcí je původních. Jakou životnost má Lambda sonda? Jakou spojka, jakou vejfuk, co kotouče, klínovej řemen ? To u škody se již muselo v těchto km měnit.

3. Nemáte někdo mapy převodů, spotřeby a otáček. Nechci motor podtáčet a současně bych rád včas řadil. Plochá křivka krouťáku, mne láká jezdit na 2000 a méně otáček, jako u Feldy, ale nevím co na to japonský motor.

4. Překvapila mne rez v motoru. Každý šroub, každá kovová část v motoru je zrezlá. Žádný průsak oleje, ale jen suchá rez. Např. jsem měnil původní baterii a málem jsem nepovolil šroub, který jí držel. Je normální mít tuto rez v motoru, nebo je to nějaký utopený kousek cestou s Anglie na pevninu?

5. Je potřeba řešit u toho to modelu rez kastle a např. stříkání dutin? Nezdá se mi, že by to byl pozink a vnitřek je hodně odbitý. Úspora je znát úplně všude. Nicméně je běžné tam rvát rezistin?

6. Neznáte nějakého garážistu specializovaného na Japonce, na Praze západ, nebo východě či ve středních Čechách, klidně i v Praze?

7. Pak by mne zajímalo vrakoviště pro Nissany v těchto lokalitách.

S pozdravem

Vackoň

2010-10-16 22:48:06

No hele,kdybys zkousel hledat,tak vetsinu informaci tady urcite najdes. Jinak srovnavat Nissana s Feldou?? To vazne nedelej... To ani nejde.

Jinak Nissany obecne vydrzi dost, hlavne tedy P11. Mas P12, tam to muze byt o neco malo horsi,preci jen je to uz z poloviny (mozna jeste z vetsi casti) Renault,takze nic moc. Nevim jak P12,nejsem si jisty, ale rozvody by snad mely byt stejny jako ma starsi P11,cili ze je tam retez a to je vetsinou naveky-minimalne se meni.

Jinak to dalsi info zkus pohledat tady na foru nebo najdi primo vlakna ktery se tim uz zabyvaji a tam se poptej.Spotreba se tu take resi,aktualne,takze to jiste najdes.

A vrakoviste? Tak bud muzes napsat uzivatelovi fi.lip a nebo se za nim muzes jet podivat do Prahy do Sterbohol, kde ma Nissan vrakoviste. Prijemny chlapek, ktery jiste rad vse sezene, poradi, atd.

2010-10-17 00:24:58

Ta spotreba je vzledem k slabsimu 1.8 motor a vaze P12 velice pekna. Pod 2000ot. urcite netrapit, nema to smysl, zere to pak jeste vic. Nejlepsi pasmo byva okolo 2000-3000rpm.

2010-10-17 22:43:04

Za 7,3 jezdím normálně já a to mám diesel. Životnost dílů je do doby než se rozbijou. Motor je V16 takže se musí točit. U felcky byl V8 -nikoliv osmiválec,ale osmiventil, pro rejpaly.

Vrokoviště Praha štěrboholy

Autoland Sluštice

Niisan Hradešín

2010-10-19 16:29:50

osem ventil sa oznacuje 8V .... V8 je fakt osemvalec ... nerypem len upresnujem oznacenie ...

2010-10-20 07:39:06

ano většinu potázek tu najdeš odpovězených, ale udělám vyjímkua zkusím odpovědět.

1. Spotřeba normální je to už přeci jen dost těžké auto.

2.bylo odpovězeno, až seto pokazí, lambda bez problémů i několik set tisíc, spojka, dle toho zda se jezdí ve městě nebo mimo město dlouhe trasy - 150 - 300 tis. km, vejfuk bez problémů, akorát ureznou příruby taks e to vaří natvrdo kusem trubky,kotouče dle stylu jízdy, nechsi zkontrolovat brzdy (destičky a kotouče), klíňák až ej popraskanej nebo začne pískat - ztvrdne, atd....

3. to jsem nikd ynehledal, zkus třeba něco najít na netu.

4. U nissanů bohužel zcela normálníže spojovací materiál ma zcela zrezlé hlavičky,a le když šroub vyšroubuješ, tak závitová část je jako nová.

5. U P 12 zatím nemáme žádne zkušenosti s rezem, ale radši bych to vystříkal. Obecně nissany trpí na rez konců prahů, přední příčky pod chladičem. Pozink od roku 198x nebo 199x celá pozinkovaná

6. Jsme od Brna, u Vás nevím.

7. Sluštice, Kutnohorská.

2010-10-23 20:39:24

Ahoj,

děkuji za info. Dnes jsem to probral se svým garážistou u Benešova co se mi staral o škodovky. Nemám nic řešit. Prostě jezdit a jednou za rok udělat klasickou garančku jako u felicie. Japonské benzíny vydrží 0,5MIO km a kastle zrezne a motor jede. Dutiny raději stříkat, ale ostatní je stejné jako u všech ostatních. Jinak dle něj na tyto auta lze sehnat běžné díly lépe (destičky, kotouče, spojka, svíčky) než na auta vyráběná v CZ (Kia, Toyota, Citroen, ale i Škoda). Samo, že když bude smůla a rozbije se něco specilního, tak se bude muset do Nissanu, ale jinak je jedno.

Jinak těch 7,3 byl asi úlet, nebo náhoda. Nyní mám kombinovnou 7,5, ale jezdím jako pán s kloboukem. Při živější jízdě to leze k 8,5.

Vackoň

2010-10-23 22:42:25

Pokud to žere 7,5 s kloboukem, přidej plato vajec na zadní sklo a budeš mít spotřebu o 0,5 méně.


Odpovědět