Fórum - Téma


zaber pouze leveho kola


Fórum Technický koutek zaber pouze leveho kola




2010-01-11 12:58:56

vim, ze nekde podobna diskuse je ale nemuzu ji najit

k moji otazce: Vratil jsem se z mensiho vyletu (450km) v dobe snehove "kalamity" v anglii, samozrejme pneu jsem mel pouze letni ktere je jeste s docela peknym vzorkem v rozmeru 205/50/16... nekolikrat jsem se nemohl vyhrabat z parkovist a vsiml jsem si, ze mi zabira temer vzdy jen jedno kolo a to leve, pravou stranou auto jsem stal temer na cistem betonu a na leve strane byl snih a led ale rozjet jsem se nemohl... proc je to tak blbe resene ? kdybych mel ASR - protiskluz tak by mi to prave kolo taky zabralo a leve by bylo pribrzdovano ? snehove retezy mam ale jen od R13 do R15

2010-01-11 16:19:46

víš o tom že auto má diferák pokud ano tak víš zajistě že stojí li jedno na betoně a druhé na ledu tak se zákonitě musí to na ledu točit a druhé stát

2010-01-11 16:25:00

Neboli odpověď na otázku na konci příspěvku je ANO, kdybys měl protiprokluz, levé kolo by se přibrzdilo a pravé dostalo do záběru.

 

(akorát že by to asi nebylo ASR - tak se to tuším jmenuje u zde mimořádně oblibovaných oktávek - ale TCS, jak tomu říkají u nissanů )

2010-01-11 17:38:43

jednoduche riesienie kup si samosvorny diferencial pokial patris k majetnejsim obcanom

2010-01-11 18:14:25

Prinad,to je klasický príklad fungovania otvoreného diferenciálu.

Kedysi dávno ked som brázdil driftom zasnežené cesty na shade 120 a nastal takýto problém tak tam mi velmi pomohla ručná brzda aby som donútil aj druhú stranu k lepšej spolupráci.

2010-01-11 19:15:45

Problém je v tom, že ASR není uzávěrka. Jediný co ASR dělá, je ubírání výkonu na kolech. To má ale vliv jenom za jízdy. Tatík dneska nevyjel ze dvora a má nový zimáky. Kontrolka zběsile blikala, ale nic z toho. S Almerou sem vyjel hned. Aspoň to tak dělá VW

2010-01-11 19:36:10

Já jsem dneska jel s fabiou která má ASR 150km, no a musím říci že je to dobrý když člověk jede 60 v diskutabilní zatáčce na sněhu že to to auto trochu srovná, ale jinak v rychlostech tak do 30ti je to vhodné tak pro důchodce nebo ženy, místo aby se to auto prohrabalo trochu závějí a rozjelo se tak se poškubává a nejede jak píše tofoj, takže na výjezd a manévrování v nízkých rychlostech si to ASR vypínám.

2010-01-11 20:22:00

Přesně tak, stačí vypnout a můžeš hrabošit, jak chceš. Oranžová kontrolka, co ti bliká při průhrabu se ti v případě vypnutí rozsvítí, dokud zase neuvedeš systém v činnost opětovným zmáčknutím gombíku. Pokud zapadneš, tak je lepší to vypnout, většinou se dostaneš dál bez toho. Známej chtěl vyzkoušet poloosu a ložisko na oktávce, tak zvedl jednu stranu, nastartoval a pustil spojku. Kontrola prokluzu mu přibrzdila točící se kolo v luftě a přenesla točivý moment na druhé kolo co bylo na zemi a děly se věci. Bylo to tdi 81 kW, takže po spadnutí z heveru to nezdechlo.....

2010-01-11 23:59:00

no tak TCS by mi minuly vikend asi hodne pomohlo...

jenze i kdyz jsem byl obema koly na snehu/ledu tak hrabalo jen to leve... ostatni auta se vyskrabala s letnima temer vsude jen ja tam saskoval ale slo videt ze komu se kola neprokluzovala tak ten to vyjel...

pristi priblizovadlo musi byt s TCS a nejlepe rovnou 4x4

2010-05-30 13:53:59

ahoj,mám navaru pick up d22 a nejdou mi při prokluzu předních kol když jedu na 4*4 zámky a stále jede jen zadek,neví někdo z vás kde by se dali koupit nové od náhrady nebo jestli má někdo starší tak nabídněte prosím.mám tam automatické ale snad by šli i manuály pokud by byli levnější.díky (vyskocilpavel@email.cz)

2010-05-31 08:42:23

Prinad: ja som si na P11 skôr pochvaľoval ako to v snehu hrabe a funguje aj v závejoch. Svojho času na jednej silvestrovskej chate bol taký strmák kde sa vyhrabalo v snehu len majiteľove PAJERO 4x4 ... a moja P11 Plná batožiny a harampádí z dvoch áut čo ostali dole, aj keď bol výkon + 2 "konské" sily čo tlačili kamoši


Odpovědět