Fórum - Téma


Za tepla tazko startuje


Fórum Almera N15 Za tepla tazko startuje

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2014-01-17 16:40:59

Zdravim vas ma jeden problem moja almera 1,4 64kw N15 za tepleho motora tazko startuje chyti iba s plynom.Za studena chyta na brnk vymenil som vsetky filtre, sviecky, vycistil skrtiacu klapku neviem co to moze byt za kazdu radu som vdacny

2014-01-17 16:46:50

minko33: čidlo eploty vody,tam bych začal hned.

2014-01-17 18:00:27

bmarcellus: Nahodou nevies kde sa nachadza o jednom snimaci viem ale po jeho odpojeni neukazuje teplotu na budikoch to asi on nebude

2014-01-17 20:50:42

minko33: tak teď z hlavy myslím z boku nahoře ze str. rozvodů.

2014-01-22 23:46:59

Přilepím se k tématu, mám 1,6i16V,a původně chytala špatně ohřátá,resp.chytla a hned chcípla,musela se točit s plynem...

Pak se to zhoršilo,že už blbly občas i studené starty a teplé mizerně,čidlo teploty vody jsem měnil převentivně už před 2 měsíci,tak jsem se stavil za známým,vymontovali jsme klapku s ventilem volnoběhu a vším tím kolem,on si to odnesl na dílnu na vyčištění,pak mi to vrátil na auto s tím,že ventil volnoběhu má vůli-je utahaná pružinka a ventil se úplně nevrací ,nepřetlačí ho. Klapka totálně zanesená,po vyčištění je vidět v klapce malá štěrbina,o kousek nedovírá oproti stěně v zavřené poloze,předpokládám že to tak má být? Namontoval se tam,ale auto drží vysoký volnoběh,kolem 1500 ot.min,občas motor zaškube,nebo prskne,tak mi tam seřizoval šroubkem s 8.kontramatkou na zadní straně klapky výšku volnoběhu,nicméně jsme to dostali do fáze že studený volnoběh je podle nálady auta a teplý volnoběh je někdy 1000 ot,a někdy 1500 a motor občas "zaškobrtne",auto na plyn reaguje o dost silněji a dravěji,až je to nepříjemný protože po doteku na plyn hned zabere a po puštění škubne... Víc už si s tím nevěděl rady,ještě zkusil zaslepit EGR ventil jestli není vadný,ale tím to nebylo,a samozřejmě závada se špatným teplým startem zůstala

Pak se mi přiznal že klapku čistil stylem že jí celou hodil do mycího ponku a prolil jí tou čistící emulzí z mycího stolu a nechal to v ní ležet půl hodiny,včetně namontovaného ventilu volnoběhu,váhy vzduchu ,potenciometru ... tak si říkám jestli tím něco nezkazil,protože momentálně se s tím nedá kvůli volnoběhu moc jezdit a je to ještě horší než před pokusem o opravu

2014-01-23 07:23:22

Pokud hnul s dorazem nebo potenciometrem tak je rozhozena nulova poloha potenciometru nebo rozbity potenciometr podle me .

2014-02-03 00:05:26

Tak se mi hnissák vrátil z opravy,patří můj velký dík vrakovišti Nissan na Kutnohorské z P10,hrabali se mi v tom půl dne,a zjištovali čím by to mohlo být,kontrolovali na tom snad úplně všechno a nakonec se přišlo na to,že je prošlehnutý podtlakový ventil tlaku paliva a ještě zpuchřelá nějaká podtlaková hadička,plus mi vyměnili tu celou vzduchovou hlavu s potenciometrem,váhou a ventily,teď auto jezdí parádně,chytá na otočení,tahá líp,necuká,v tomhle spokojenost.

Jenže ten problém s tím ,jak auto chcípne při napůl teplém startu přetrval. Studený chytá na drc,teplý chytá na drc,ale nechám teplý auto stát hodinu ,chytne a hned chcípne,a na druhý pokus normálně nastartuje. Když stojí dýl než hodinu,chytne a přidá si otáčky a jde,když stojí půl hodiny,tak chytne a jde taky,projeví se to jen když ručička budíku ukazuje "ze čtvrtiny ohřáto",a nějak z toho nejsem moudrej

2014-02-06 18:01:48

Dneska jsem učinil menší objev,zjistil jsem že když odpojím podtlak z FPR ventilu,u napůl ohřátého motoru,tak auto nastartuje perfektně a drží správný otáčky bez zaváhání,v momentě kdy podtlak k FPR zapojím,tak se auto začne dusit,zaprská,málem chcípne a pak se rozeběhne a už jde dobře

FPR ventil mám vyměněný,a benzín z něj neteče,po odpojení za chodu se chod lehce mění,podtlak v hadičce je

Svíčky jsou vyměněné,teplotní čidlo taktéž,s druhým teplotním čidlem se to chová stejně,celá vzduchová hlava se vším je taky vyměněná,tak tohle už nechápu...vychází mi z toho jen to,že pokud startuju ohřátý motor,tak běží dobře,pokud startuju studený motor,tak se zapne sytič a je to v pořádku,ale pokud startuju napůl vychladlý motor,tak to ještě na sytič není a z nějakého důvodu je chudá směs tak,až to chcípne,když odpojím ten FPR,tak je to bohatý a běží to v pohodě a připojením to ochudím až to skoro zdechne,a pak si to přidá ... ventil je připojenej hadičkou napřímo na přední nátrubek pod škrtící klapkou,je to tak správně?

2014-02-11 19:29:42

Problém se zdá být vyřešen Druhý FPR ventil,co mi tam namontovali,taky krátce po montáži odešel,po otočení vzhůru nohama z něj vykápnul benzín... Po výměně za jiný,motor chytá perfektně,drží otáčky teplý/studený,žádný problém.

Nevíte někdo,kolik stojí tenhle ventil nový,pro případ že by mi zase odešel?

Konečně mi auto dělá radost

2014-02-11 20:16:09

Děkujem Jirko za popis odstranění závady.Určitě je to užitečný Užil sis s tím dost

2014-03-01 13:54:58

Zabudol som napisat ze svoj problem som vyriesil :d :D Po vseliakych cisteniach skrtiacich a aac ventilou plus vymene teplotneho cidla chladiacej kvapaliny som zohnal za 20e komplet vstrekovaciu rampu ktoru som za 15 min prehodil a zavada odstranena.Auto krasne chyta za studena aj za tepla otacky sa pekne drzia na 800.Bol to odpaleny benal vstrekovaca vdaka za rady


Odpovědět