Fórum - Téma


Z33 - Pružiny HR, tlumiče origo..?


Fórum 350Z Z33 - Pružiny HR, tlumiče origo..?

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)



Bobby  
Bob Klement
2016-09-05 21:24:24

Ahoj všem,

pročetl jsem tady podobná témata, ale mám na vás místní zkušení Zetkaři dotaz, na který jsem tu odpověď zatím nenašel:

Mám pružiny HR a jsou na můj způsob užívání tvrdé.. (Např. někdy při předjíždění na úzkých okrskách dostávám pecky od muld a bojím se, že mě to někdy vymrští - posune do příkopy, nebo na předjížděné auto..).

Kdybych koupil origo pružiny, (nebo pokud máte někdo typa na sport, ale ne tak nízké - tvrdé), doporučili byste mi vyměnit i tlumiče? Nájezd mám cca 135tis. a předpokládám, že jsou tam origo tlumiče.. Budu vděčný za nasměrování, popř. za typy na pružiny i tlumiče..

S pozdravem, Bob.

PS: Pošlu foto profilu..

2016-09-05 22:00:01

bobby: podvozek KW street comfort bude zaměřený pro tebe.Zkus pohledat možnosti,možná to nebude muset být nutně jen coilover,ale jen tlumiče/péra. Jinak s tak starýma znavenýma tlumičema nemůžeš čekat,že tě ty samotný péra nebudou nakopávat. Máš sporťáka,tak bys měl znát životnost dílů,aby jsi stále měl sporťáka a né utahanou mulu jako z bazaru. Kombinace sériových tlumičů a sportovních pružin je ošemetná....

2016-09-05 22:01:45

zalezi, ako dlho boli HR pruziny namontovane na origo tlmicoch, lebo oni ich casom znicia. HR som mal na hatchbacku a su to jedny z najtvrdsich pruzin, tiez ma kopali uz by som ich na seriove tlmice nedal.

inak, bacha na svetlu vysku, lebo zetko je samo o sebe dost nizke. HR ho daju dole o cca 3cm, sportovy podvozok este nizsie

2016-09-05 22:09:33

Koncipovaný pro siniční komfort né nutně,může mít delší šroubovici.

Bobby  
Bob Klement
2016-09-06 09:34:05

Ahoj a díky za prvotní komentáře!

Jen bych doplnil, že jsem samozřejmě byl na testu tlumičů a jsou prý zánovní (už nepamatuju přesně, ale myslím 88%) s cca 1-2% rozdíly na stranách.. (Nicméně v tom samém servisu byl kámoš s dovezenou 330i, mašina ukázala podobné hodnoty a pak zjistil, že jeden tlumič je ohnutý.. Pochybuju, že jim to měří přesně..)

Do sport podvozku-stavitelného se mi nechce investovat, raději bych jen vyměnil pružiny a asi i tlumiče. Tak řeším, jestli vše origo, nebo nějaké sport, ale ne tak nízké-tvrdé..

2016-09-06 09:46:20

HR pruziny byly vždycky dost specificky a ne uplne idealni. Kazdopadne, pokud chces menit vse, je samozrejme na miste vymenit vse za nove, otázka co te to vyjde? Jestli opravdu není lepsi zainvestovat do stavitelného podvozku "nižší" tridy, napr. tady od kluku z DGR podvozky, das za to okolo 20 tis. a mas troufam si rici velmi dobry podvozek, který bude fungovat podstatne lepe nez stock a ještě to bude fajn vypadat. Nechci delat zase reklamu, většina z nas tady vi o co se jedn, kluky zname, podvozky používáme, ale když vidim nad cim rozmyslis, tak posun je to jedine ku prospechu nez třeba za podobny peniz nebo nepatrne nižší shanet "jen" stock

2016-09-06 09:59:44

Ak nejazdis okruhy, tak si zozen seriove pruziny a daj lepsie tlmice napr. od KYB, nejaku sportovejsiu verziu. Moja skusenost je, ze nizsie pruziny su dobre na seriovych tlmicoch len par mesiacov a potom to zacne blbnut, hadzat a divne sa chovat, ze nemas dobry pocit z jazdy.

Lebo tazko sa ti podari spojit tvrde/nizsie sportove pruziny a sportove tlmice tak, aby spolu ladili. Preto sa skor oplati stavitelny sportovy podvozok idealne verzia "street". A neviem, ci okrem KW podvozkov maju aj ine stavitelne povolenie do beznej premavky.

Tym vysledkom z merania never, skor daj na svoj pocit z jazdy.

Pre teba je idealna kombinacia seriove pruziny a sportove/tuhsie tlmice.

2016-09-06 12:09:47

jaykay já s tebou souhlasím.

bobby: jestli ti někdo vysvětlil,jak se měří tlumiče nevím,ale pořád je to jen do jistý míry orientační.Co si já pamatuju z dřívějšího měření v Audi,tak co je 75-80% je na výhoz. Rozhodně to neznamená,že je máš z 88% vpořádku,spíš u auta tvýho druhu na výměnu Když nepotřebuješ žehličku,tak budeš nejspokojenější se sériovým originálním podvozkem. DGR bych si už dneska dobře rozmýšlel.Je to jen neodladěný polotovar,co si každý musí pružinama dospecifikovat průběžně (pokud budou k mání) a nebo už musí mít reference a ty tu nikdo u Z nemá. Určitě to bude tužší tak jako tak a to právě nechceme

2016-09-06 12:25:18

Bilstein B6 + seriove pruziny nebo Bilstein B8 + Eibach Pro-Kit. Nekolik Zetkaru (+ jine auta) to ma a nemuzou si to vynachvalit.

2016-09-08 11:27:21

Souhlas, mám B8 a serie pružiny a cajk. Ale ten origo podvozek taky není úplně blbej. Na okrsky bych řekl akorát, na okruhy už nevhodnej, ale taky zvládal. Kdybys chtěl mám doma dva. jeden najeto cca 30tis a druhej 80tis i s pružinama komplet.

2016-09-08 11:44:56

Je pravda ze ten sportovnejsi Bilstein je taky vybornej. Nevim tedy jak u Z, ale bracha ho ma na Mercedesu CLK500 a to auto najednou chytlo zajmavy komfort. Je to lehce snizeny, stále to není tvrdy a přitom to paradne kopiruje povrch cesty a pekne to sedi, zatím jen a jen chvali.

2016-09-08 17:42:41

lukyisek: a mě se posmíváš,že přesně tímhle ´´vyměklým´´stylem to mám nakonfigurovaný já v rámci mýho druhu auta. Tak snad už jsi prozřel,jak má fungovat podvozek normální a né racingový Sportovně komfortní definice sedí.

Bobby  
Bob Klement
2016-09-08 17:49:36

Ahoj všem,

Moc děkuji za odpovědi a typy..! Nakonec jsem se rozhodl pro tuto fázi pro Eibachy od Jagyho a uvidím co nakonec ty tlumiče..

Bob.

2016-09-13 21:25:07

bobby: ahoj ja mam Eibach a musím říct že je to luxus

Bobby  
Bob Klement
2016-09-13 22:01:57

Zdar Enzo, tak to mě moc těší..!

Bobby  
Bob Klement
2016-09-24 09:45:55

Tak Eibachy nasazeny a paráda..! Po prvních km je jízda po klasických českých okrskách příjemnější, bezpečnější, ale taky rychlejší.. Samozřejmě vykoupená lehkým nakláněním v prudkých zatáčkách, které tam na HRkách nebylo. Výška vzrostla o 1cm, sport design tedy zachován..

Moc díky Jagy!

2016-09-24 11:37:28

bobby: blahopřeju,že se ti povedlo splnit svý očekávání napoprvý. Jagy to má zmáklý Hezky jsi popsal to,co jsem v Autocaru čítával jako sportovně-komfortní naladění,kdy se auto nechová vůdši svýmu řidiči jako šejkr. Tak hodně hezkých km

Bobby  
Bob Klement
2016-09-24 12:04:02

bmarcellus: Díky! V jednom z Top Gearů zase Clarkson totálně sepsul jedno GTRo, myslím, že v Nismu okolo 2014 a přirovnával přejetí malé muldy k pádu dopravního letadla.. (Jasné, že na okruhu nirvána, ale v normál provozu pohroma..).

Bobby  
Bob Klement
2016-09-24 12:59:48

Checknul jsem ještě, který GTR to byl a konkrétně teda 2016 Track Edition..

2016-09-24 17:43:01

bobby: tak tam aspoň název říká,co očekávat a že to nebude cestou na okruh a zpátky žádnej med


Odpovědět