Fórum - Téma


Z33 - Pořízení / kup 350Z


Fórum 350Z Z33 - Pořízení / kup 350Z

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 13

2016-06-21 18:20:46

danjee: "No nechci do toho kecat, ale automat se k Zetku absolutně nehodí, já automaty doslova nenávidím, s tím ať jezdí ženská nebo nějakej teplomet."

Kolik ti je let? 16-22? Pokud vic, mas nazory pubertalniho chlapce. Pro poradek. Existuji daleko rychlejsi, sportovnejsi, drazsi auta nez je 350z a maji jen automatickou prevodovku, protoze by klientela kupujici si takove vozy manualni razeni odmitla (=> google). Vlakno je o Porizeni/koupi 350Z. Inzeratech, informacich o 350z ojetinach (na co davat pri koupi pozor, na jake inzeraty davat pozor).

2016-06-21 21:10:35

má tato verze 230 kW na víčku plnícího hrdla motoru napsáno výrazným písmem SAE 5W-30 ..nemám tudíž zatím absolutně jediný důvod nějak experimentovat a lít tam něco jiného než je napsáno na motoru ..leju tam Shell Helix Ultra bez jakýchkoli přídomků Extra či něco jiného a je to zcela ok, jestli si ale někdo myslí, že Shell je na pikaču a daleko dražším olejem třeba Millers Oils či jinou viskozitou udělá autu na běžné sportovnější (né závodnější) ježdění lepší službu, tak beze všeho ..ale já se zatím budu držet toho na co přišli Japončíci

  • všeobecne viskoznejším olejom motoru neublížiš naopak ľahkobežný olej môže byť pre motor nevhodný a to že je niečo na viečku plnenia olejom napísané - svet pozná x výrobcov ktorí sa "sekli" v doporučení oleja a prax ukázala že vhodnejšie je niečo iné.... olej by sa mal prispôsobiť aj prevádzke auta.... kto leje do sr20DE 5W30? Asi nikto aj keď to mnohé majú v príručke....

2016-06-22 00:04:17

danjee: Pises tady hrozne kraviny, doufam ze se tebou nebude nikdo ridit, protoze napsat tak neskutecnou blbost, jako ze se ti auto neprehrivalo (kdyz nemas budik teploty oleje) je fakt bud velice smesne nebo velice smutne.

PS: Proc dle tebe prvni verze olej zerou a ty dalsi ne? Muzes mi to prosim nejak vysvetlit?

2016-06-22 13:04:56

makq: ..jéééé, moc děkuji za informaci, že automaty se dávají i do silnějších a dražších aut než je 350Z, to jsem fakt vůbec nevěděl! ..a nějak nechápu proč bych měl mýt názory puberťáka jen proto, že nesnáším automaty?! ..vůbec si mne nepochopil ..koukám, že tys asi hodně velká citlivka, že sis to vše tak vstáhnul na sebe že ..já osobně bych si nepořídil ani Lamborhini, páč to má blbej automat ..ale raději si vybral nějakou ameriku (leč je teda teď moc nemusím, ale pořád to nejsou takový přizdisráči jako pomalu celá Evropa co pro pohodlí a bůhví co, přechází z 95% jen na automaty), volil bych raději Corvettu či Dodge Viper, co stále neopouští ani u V10 manuální převodovku ..ale to je fuk, ti tu něco vysvětloval, že např. třeba většina řidičů rally atd. prohlašuje, že kdo opravdu miluje řízení ať se všelijakým automatům vyhýbá obloukem, páč emoce z jízdy jsou hned ty tam ..bohužel pro takové přecitlivělé slečinky co se tu hned durdí a rozčilují nad tím, že někdo nesnáší automat, tak pro takové lidi jako jsi ty, bych doporučoval nějaké rodinné MPV třeba Nissan Note v automatu a pak se můžete plácat s manželkou či s přítelem po ramenou, jak děsně je automat praktický a je to hrozně super auto, že při jízdě klidně můžeš i chatovat na mobilu ..toť vše ..tak tedy pac a pusu

2016-06-22 13:13:31

slabostka: ..zde už se nemám náladu nějak rozepisovat ..vytrh jsi to celkem z kontextu ..jj u Zetka i po 5 letech výroby, se pořád konstruktéři sekají a serou tam pořád co tam nepatří ti hňupi že?! ..jasně ..navíc se tu řešil olej u poslední verze Zetka ..absolutně mne nezajímá co leješ to nějaký podělaný vylítaný ALMERY ..já do své Almery leju 10W40 ..čus

2016-06-22 13:28:10

jagy: ..též super, vzal sis jedno slůvko a hned je to vše hovadina ..kdybych se u každé kraviny měl rozepisovat, tak tu hned napíšu slohovku ..a ano, olej jsem teploměrem opravdu neměřil, ale je zcela logické, že pokud by olej dosahoval nějakých extrémních teplot, tak se to jisto jistě projeví i na zvýšené teplotě chladíci kapaliny ..a proč žerou verze 206kW povětšinou olej? ..myslím, že na tuhle otázku bys nám všem mohl odpovědět ty, ty pane všeználku ne? ..už od výrobce je totiž dána tolerance na úbytek oleje až 0,8 litru na 1000 km

2016-06-22 14:36:18

Pane jo tady se to hádá.. 5W-30 automobilky MUSÍ předepisovat aby se vešly do regulačních limitů CO2 a narovinu, Jagy je možná občas arogantní, ale ví co a jak a osobní ukušenost - 5W-30 má předepsáno i Mazda 6 MPS a už sem pár upečených motorů viděl a z vlastní zkušenosti vím, že na 5W-30 nebyl problém u této slaboučké mazdy vyhnat teplotu 6 litrů tohoto oleje až za 150°C což už v podstatě nemaže a normovanou spotřebu oleje bych ani nezminoval, to vymyslel nejaky ignorant aby se nereklamovaly motory, při 0,8/1000km by ten motor nemel sanci splnit ani EU4. Pokud nekdo se Z-kem jezdi vklidu vyhlídkovku a sem tam neco predjede, tak at si tam 5W-30 leje, ale kdo to má jako auto pro zábavu, tak tímhle olejem to odepíše rychle

2016-06-22 15:25:34

danjee: a vies vobec co je to extremna teplota oleja? podla akej logiky by sa mala teplota oleja premietnut do teploty vody? uz len preto je to nelogicke, ze voda ma vlastny chladic kdezto olej nie.

nepis tu nezmysly ked tvoja znalost vychadza z precitania pouzivatelskeho manualu a napisu na viku motora. A skus niekedy napisat nejaku zmyslupnu odpoved, lebo tvoje posledne tri prispevky...

2016-06-22 16:27:50

danjee: neviem čo myslíš lebo nemám vylítanú almeru.... tu ide len o to aby niekto kto číta túto debatu mal aj iné info než len to že do Z patrí 5w30 acea A1? ... nepatrí... kým nemeriaš teplotu oleja nevieš nič a ani to že máš teplotu ok neznamená že isté časti motora sú (ne)mazané nedostatočne. A k inžinierom... ano sekli sa lebo auto je kompromis... keby rozhodovali len inžinieri mažeme si v pohode 5w či 10w40 acea A3 a vybavené..

A čo si napísal k teplote chladiacej a oleja to je kravina ktorú ak sa zamyslíš vezmeš hned späť. Teplota vody v chladicej sústave je udržiavaná mechanizmami nápor vzduchu, chladič, vrtuľa. Objem vody vysoký, zotrvačnosť systému vysoká,akútne zmeny teploty oleja sa do vody neprenesú. Olej - objem menší,akútne zmeny pri zaťažení rýchle a väčšie hlavne v miestach teplotne namáhaných čiže nie vo vani... takže kde meriaš teplotu oleja? Nikde? Dakujem ale až dáš na stôl nejaké čísla môžem sa niečo od teba naučiť.

2016-06-22 19:36:21

..už k mne to moc nebaví ..ale co se týče toho chlazení či přehřívání, tak jako všude jinde platí přímá úměra ..a krátce k oleji ..když např. koupíte nového Nissana 370Z, tak zcela jistě Vám tam po dobu záruky na vůz, tedy po 4 roky, budou lít předepsaný olej 5W-30 ..a nevím co by z toho dealeři vozů Nissan měli, kdyby se jim polovina aut (ba i třeba všechny, jak někteří tvrdí), vraceli na konci záruční doby se zadřeným či poškozeným motorem (a asi až Vám auto budou předávat, tak Vám nebudou říkat a radit, jezděte jen pomalu, max. na kafíčka, je tam olej na pikaču), motor má všude vůli, páč na spoustě míst to prostě nemazalo, dle vašich zkušeností a popisů ..nesmysl ..to by byl Nissan asi brzy ve ztrátě kvůli častým soudním sporům za vadné, špatně promazávané motory a že lidé chtějí nové auto nebo alespoň vyměnit motor ..prostě blbost ..hau, domluvil jsem a vzdávám se.

2016-06-22 19:52:07

Ať si každej dělá, co chce. Jsou tady lidi, kteří pár VQček rozdělali/upravili a pokud od nich (víc, než jeden zdroj) slyšim, že je lepší tohle a tohle, tak nevim, proč jim nevěřit. Zrovna u Z je zmíněn problém s chlazením skoro všude (jak český, tak zahraniční fóra).

Btw, v Nissanu mi sami nalili 5w40.

2016-06-22 20:20:41

..a mohu se zeptat co máš za verzi, hlavně kolik to má najeto a zda dochází k nějakému úbytku oleje u tvého Zetka? ..mé předchozí Zetko si nějaký ten trošek oleje vzalo a tam jsem lil 5W-40 ..jinak k demontáží motorů po testovacích zátěžových jízdách dochází už při výrobě a závěr 5W-30 zůstal ..jj i některých servisech Nissan tam lejou 5W-40, ale dle mého nikoli, když je vůz v záruční době nebo má málo najeto.

2016-06-23 06:26:46

slabostka: ..jinak v tomto máš naprostou pravdu a snad tu tím debatu o oleji ukončíme ..ano, pokud do Zetka někdo naleje olej 5W-30 s nesprávným ACEA A1/B1, A5/B5, C1 nebo C2 ..tak opravdu může při delší ostřejší jízdě Zetku uškodit!! ..pokud tam naleje ale 5W-30 s vhodným a správným ACEA A3/B3, A3/B4 nebo C3, tak tyto oleje mají mazací vrstvu silnější a tam by nemělo dojít k přestřižení mazací vrstvy ani za vysokých teplot! ..olejů jsou mraky, olej 5W-30 je naprosto v pohodě, jen chce vybírat ten správný

2016-06-23 08:37:17

Ahoj. To Zetko z Havířova (sportovnivozy) delší dobu parkovalo u nás v Jablonci (sedí i SPZ). Fotky naprosto neodpovídají realitě. Zřejmě budou pěkně starý. Zvenku je auto v žalostným stavu. Zašlý lampy, celkově hodně vodrbaný, neudržovaný. Kola poškrábaný. Leží taky hodně nízko. Po zběžný prohlídce na parkáči by za to 299tis. dal jen blázen.

2016-06-23 09:20:56

..jinak prvni skupina ACEA ma snizenou HTHS viskozitu a druha skupina ma normalni HTHS viskozitu ..stejnou jako maji vsechny oleje 5W-40 ..jen takovy dodatek pro ty co se zucastnili debaty o oleji pro Zetko.

2016-06-23 11:08:29

danjee: 03, 206 kW, najeto 96 tisíc km. Tak 2-3x ročně okruh a maximální nájezd tak 5-6 tisíc km/rok. Měnim vždy po nebo před sezonou (duben-říjen) a nedolejvám nic.

2016-06-23 13:48:08

Ahoj, chtěl bych Vás poprosit o radu ohledně koupi 350Z a především současné nabídky 350Z v ČR.

Mám vyhlídlá tato 3 auta:

https://auto.bazos.cz/inz...EMIUM-BLACK-BLACK-TOP.php

https://auto.bazos.cz/inz...1/nissan-350Z-premium.php

https://auto.bazos.cz/inz...rsary-Edition-rv-2005.php

Je tu nějaká dobrá duše, co třeba auta zná, byla se na ně kouknout, nebo třeba nějaký majitel, který by mi byl schopen říci, alespoň trochu fundovaný názor, na poměr cena/hodnota aut.

Pokud tu někdo prodává Z, tak mi klidně pošlete nabídku, odkaz.

Předem děkuji

2016-06-23 14:17:47

To oranžové i to černé s leštěnými koly znám. Dyštak pisni do SZ co Tě zajímá.

2016-06-27 09:30:50

230kw HR je uz novejsi generace, ktera je i v 370z a tam vazne 5w30 nedavame... lehounka okreska v 20°C a byla tam hned 120+°C = nesmysl. Pak to vsechno leha na klice a bez oleje... klasika hromady Zetek a obecne VQ motoru

..ještě jednou pro všechny majitele Zetka verze VQ35HR 230kW ..v předchozím odstavci jsem citoval mistra Jagyho, který tu všem tvrdí, že všechny motory které se dávaly do 350Z a taktéž do 370Z jsou v podstatě totožné a je pro všechny ideální volbou olej 5W-40, dále tvrdí, že 5W-30 může lít do Zetka jen úplně neznalý člověk co jezdí jen na kávičky ..jelikož jsem můj příspěvěk, že motor VQ35HR (230kW) je daleko citlivější na předepsaný olej než ostatní motory 350Z a 370Z nemohl nijak blíže argumentovat, poněvadž jsem ten článek četl asi před půl rokem a nemohu ho teď nikde najít ..tak jsem volal dost velkým kapacitám přes servis sportovních vozů přímo z vedení Nissanu a poprosil je, aby mi tuto otázku zodpověděli, že jsem to kdysi četl a chtěl bych si tuto informaci ověřit. Okamžitě mi dali za pravdu a řekli mi, že poslouchat joudy z diskuzních fór je někdy ta největší chyba co může člověk udělat ..řekli, že pokud mám možnost nalít do tohoto motoru olej 5W-30 který má ovšem normální (běžnou) HTHS viskozitu A3/B3, A3/B4 či C3, tak je to úplně to nejlepší co mohu tomuto motoru dát ..jelikož je konstrukčně trochu odlišný od ostatních motorů ..má prý ATYPICKY ŘEŠENÉ proměnné časování ventilů a volbou špatného oleje u těchto motorů časem dochází k VYDÍRÁNÍ ventilů ..ale to se samozřejmě neprojeví hned, ale až po určité době ..tím bych to snad uzavřel a jen jsem se tím přesvědčil, že ani samozvaný všeználek a kutil jagy neví vše ..mne tu zesměšňoval, že ať se proboha mými radami nikdo neřídí a přitom píše nesmysly on sám

2016-06-27 10:28:26

ZÁVĚR olej:

350Z VQ35DE: asi kompromis 5W-40

350Z VQ35HR: 5W-30 ACEA A3/B3, A3/B4 či C3

370Z: asi kompromis 5W-40

+ výběr oleje záleží též na najetých kilometrech (opoužívanosti motoru), stylu jízdy či ročnímu období


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 13