Fórum - Téma


Z33 - Olej do motoru a jeho chlazení


Fórum 350Z Z33 - Olej do motoru a jeho chlazení

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2  3  4

2016-03-08 21:27:18

nee.. je tam takový větší kus gumy jakoby co těsní a ta je z jedné poloviny urvaná tak myslím že to bude tím no..

2016-03-08 22:03:50

svobi: Jak se tato vana vejde pod origo kryt motoru? Nějaké úpravy?

2016-03-08 22:21:27

patre: Samotne tesneni koupit nelze, Nissan to ma jako cely kus vc. merky. Cena u me je 350 kc.

2016-07-16 16:05:19

Ahoj, přečetl jsem tu toho dost o oleji. Jsem rozhodnut dát tam 5w40. Ale jakou specifikaci nebo normu, či jak se tomu říká? Třeba Millers oils 5w40 nanodrive EE longlife? Je to 5w40 C3, to je dobré? Mám Zetko na běžné ježdění, občas okreska a hodit si zadkem ale žádné dlouhé jízdy naplno. Jo mám 206kW verzi. Pokud má volba není dobrá prosím o doporučení konkrétního oleje. Děkuji.

2016-07-16 23:01:25

Ako sa tu píše vyššie: 350Z má malú náplň vo vzťahu k objemu.... hrozí tepelné preťaženie oleja... ako tu píšu buď doplniť chladenie oleja alebo určite vyššia viskozita tak z "racingových" olejov najmenej 5W50 čo je asi dobrý kompromis aj pre studený štart.... to čo tam máš špecifikáciu C3 je hlavne pre diesel motory s dpf, pre benzin zbytočné, Millers je zbytočne predražený marketingový produkt ktorý nemaže o nič lepšie ako iné značkové oleje...

Nech ti poradia znalci za mňa niečo 5W50 alebo 10W60... Mobil, Total, Ravenol, Sunoco,Eneos,Liqui Moly......

Keď si chceme zobrať také prirovnanie: 1.2 HTP je povestná zlým konštrukčným riešením kde rovnako dochádza k nadmernému zohrievaniu oleja a tam došli k tomu že 5W50 bude riešením... do 1.2 trojvalca

2016-07-17 10:32:32

dobra 5w40 a hlidat teplotu oleje nebo 5w50 ideal pro Z. To C3 bych nedaval ve finale jsou tyto oleje casto horsi než ,,obyč 5w40". Millers oils umim za docela dobre ceny kdyžtak SZ.

Jak tu byl dotaz stillen vana je schovana pod origo dekl a stabik je o chlup níže.

NO_HITS  
Laďa
2016-07-17 17:20:47

Tebe u benzínu a normy ACEA zajímá označení Ax, předpokládám A3... Nicméně evropský normy ACEA jsou docela obecný, lepší je se řídit kromě normy výrobce (nissan tuším žádnou vlastní nemá) také americkou normou API konkrétně pro benzín Sx dle výrobce minimálně tuším SL... SM a SN mají silnější čistící aditiva tak nejsou vhodný pro více zanesený motory, kde hrozí , že by se mohl uvolnit větší kus usazenýho karbonu a způsobit nehodu

2016-12-05 16:14:11

Ahoj, mám otázku. Olejový chladič se montuje hadicemi dolů nebo nahoru? Viděl jsem montáž oběma způsoby, ale zajímalo by mě, jak je to správně a případně jak se s vývody nahoru vypouští olej z chladiče při jeho výměně. Děkuji.

2016-12-05 16:42:03

stepan001: Je-li montáž s vývody nahoře, olej se z něj při výměně zpravidla nevypouští, prostě tam těch x dcl zůstává... Ani OEM montáže u aut to běžně neřeší. Je to tedy hypotetická nevýhoda, ale v reálu pokud se olej mění často tak je to fuk. Při montáži spodem to vyteče, jen je zase třeba hlídat na rysce ekvivalentně vyšší množství o objem OC a vlastně tak přeplňovat nad rysku, což je logické... S montáží spodem nemám zkušenost a porovnání, ale třeba Mishimoto co dělali na 350Z spodem a na 370Z horem tak mj. argumentovali vyšší účinností, resp. 100% naplněním za všech běžných okolností oproti montáži spodem. Vyloženě špatně není asi žádná varianta, ale za mě spíše přívod horem.

2016-12-05 17:01:34

ImolaRed: Fajn, děkuji za vysvětlení.

2016-12-06 09:17:20

stepan001: Když ho dáš dolů hadicema hrozí že tam zůstane vzduchová kapsa a menší účinnost.

Po montáži často kontrolovat únik oleje. Kamarádovi praskl chladič výrobní chyba a motor papa. Vše má své mínusy a to co ti může prodloužit životnost motoru ho může i zabít. Dobře by bylo dát přídavný tlakoměr oleje s warningem

2016-12-06 09:38:33

Příspěvek výše je pravdivý - chce to po montáži kontrolovat. Nemusí prasknout chladič, ale mohou dříve či později odejít těsnění např. u sandwichplatu, což se mi stalo a začalo to trošku kapat, stejně tak u těch různých šroubení může být netěsnost. Prostě na to třeba dát bacha. Tlakoměr oleje je fajn i pro sichr, nicméně pokud vyloženě nerupne chladič či hadice, tak případný únik při běžné kontrole není nebezpečný - Kvalitní kit či kvalitní custom sestava je základ. Ještě je třeba ty ostré opletené hadice ideálně všude v kontatktních místech omotat třeba nějakou vhodnou páskou či je dát do tlustší gumové hadice a sepnout stahovačkama - aby prostě nedřely o sebe, ani o jiné komponenty tam kde vedou a aby se co nejméně hýbaly. Mě se stalo, že mi to opletení po cca 40tis km probrousilo malými pohyby trubkohadici vedoucí k servochladiči... Vypadala jak nakousaná myší... Takže nic nenechat náhodě

2016-12-06 16:44:25

taky jsem sel do chladice oleje, stim jsem instaloval i teplomer oleje a presel na 5w40. jenom si porad nejsem jist, jestli na rozumne pouzivani je chladic uplne nezbytny. urcite to chce set i termostatem, jak mam sandwich plate s termostatem od mocalu, ktery je nastaveny na 80st. kdyz jedes na pohodu anebo v obdobi podzim, zima, jaro kdy je chladno teplota oleje je 78-82st. nevim jak moc to vadi,ale prijde mi to malo, hlavne kdyz by si v tu chvili to mu nalozil... idealne doplnit o teplomer, at vis co se deje anebo zakryvat chladic v tomhle obdobi (coz je otrava).

kdyz zacnu tomu slapat mam teplotu vetsinou do 100st, rekord mam zatim 108st. jasne na okruhu by to bylo jinak, ale na okresky, vetsinou to tocim do 5000rpm a teplota do 100st. zkusim nekdy chladic uplne zakryt a simulovat jako by tam nebyl, schvalne kam teplota vyleze. ale zatim mam pocit, ze kdybych tam dal pouze teplomer oleje, ze bych zjistil, ze treba ten chladic ani nepotrebuju.

2016-12-06 17:28:03

marbo: Málo to pro naložení do plna v zásadě není - v případě použití oleje 5w40 určitě ne, kinematická viskózita je dostatečná... Já osobně dlouho pátral, kolik je nejnižší trvalá provozní teplota oleje a ty zdroje co jsem pročetl většinou zmiňovaly 82*C a hovořily, že teprve při této teplotě je zajištěna úplná odparnost vody. Otázka je co je na tom pravdy, já většinou u Zetka s OC míval 85-90 *C s OEM měřákem teploty (370Z) tedy při běžné jízdě, na trati v plném zápřahu a horkém létě i s chladičem 115-125 *C. Zajímavé je to třeba na GTR - pokud se s ním jede v chladném počasí a na nízké otáčky třeba po městě, olej se běžně provozně pohybuje jen cca 74-77 *C to mi přišlo teprve dost málo. Obecně ty auta (Zetka) OC nepotřebují pro běžnou jízdu, ale bez něj to v trvalejším zápřahu letí fakt zbytečně nahoru, pro Tvůj styl - buď rád že ho máš ...to že na okresce nejdeš pro radost přes 100 *C je přece naprosto ideální... stejně jakože máš na teplotě vždy o 10-15 *C méně jako bez OC - vzhledem k tomu, že VQ je friťák

2016-12-06 19:52:52

imolared: Smutné na tom je že se jednalo o značkový M.... přímo na ten vůz . U mě tímto asi skončil a raději švédi možná i CHina

2016-12-06 21:17:27

imolared: dnes jsem mluvil s nekym millers oil (pusobil fundovane) a rikal ze idealni teplota oleje je 95-100st. a at tech 80st. neresim, ikdybych v tu chvili tomu nalozil, je to ok.

mimochodem, jak uz tady parkrat zaznelo, ze zetko ma malou olejovou napln, kolik je ideal?

2016-12-07 09:31:50

Ideální teplota nelze podle mě paušalizovat na 95-100 ...hlavně celkem úzké rozpětí Pokud vezmeme třeba hranici 110 kvůli nadměrné degradaci oleje, tak záleží na typu motoru a také na typu oleje a hodnotách kinematické i dynamické viszkózity. A ano netřeba to příliš žrát do detailu... ideální teplota tak může být podle mě širší, a to klidně 80-110 ...záleží na typu motoru - jaké má tolerance, jaký je použitý olej (vzhledem k motoru) a jaký je jízdní styl s konkrétním řidičem a olejem. Na druhou stranu těch 95-100 je takových nejuniverzálnějších pro všechny motory, oleje, atp... Já to taky řešil s tribotechnikem kdysi - řekl mi mimo spoustu fundovaných odpovědí... mimo to mi řekl moc to nežer, netřeba se z toho po*rat ...Nevytáčej motor do redlinu 10 sekund po startu a nejezdi vytrvalostní závod bez chladiče oleje... Ideální náplň taky nelze zcela paušalizovat - jaždý motor je jiný, ale u Zetka se ve verzi HR oproti DE poučili o cca 1,5 litru, u Tvého HRka nemáš problém... udržuj full a máš klid.

2016-12-07 12:54:38

Ide aj o to kde sa teplota meria... Mozu byt miesta kde bude podstatne vyssia a tam sa bude olej prepalovat aj ked v mieste merania to bude akoze OK.


Odpovědět

1  2  3  4