Fórum - Téma


Z33 - Olej do motoru a jeho chlazení


Fórum 350Z Z33 - Olej do motoru a jeho chlazení

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2  3  4

2015-11-11 22:39:27

Dam jak vypadá od Ljae velikost cca jak kreditka jde dat i bez krytu jen někde udělat kukan na LCD a tlacitko . A mas komplet vše vyřešeno jedním budikem v palbě to stejně nestihas sledovat tak lepší když se ozve .

Teplota oleje i pripadvnej tlak je ideál do mezikusu na olejovej filtr pokud bys montoval olejovej chladič tak je to nejjednodušší je tam pro to příprava . Jinak teplotu oleje jde prdnout i do vany ,ale tam to trochu klame jak proudí vzduch a ochlazuje vanu zase dle auta. Jinak je dobře někde kde je průtok ( takže ten mezikus pod filtr , pod čidlo tlaku oleje pres mezikus pokud není ta větev hodně daleko někam slepá ( tam montuju i čidlo tlaku ,vysroubuju origo dam T kus koupenej nebo vyrobenej a nové i staré čidlo) ,ale oil vodí teplo tak se da i to teploty . Teplo dostane i tam .

Dobrý je v oběhu udržet tu teplotu pod 100 C . Na krouzkach ma třeba 300 C a zas se splachne a jde tam cerstvej nejlíp co nejbližší provozní teplotě aby fungoval mazal ,chladil a nespejkal se

2015-11-11 23:01:51

chalani, dajte si poradit od Jagyho, Jagy ma skusenosti, zetka vseobecne trpia na tieto problemy s olejom, aj kvoli zlej uprave valcov, malej vani, atd... okrem ineho v lete ked je dobrych 40 a stojite v zapche niekde, vzduch sa nehybe, tak teplota rastie jedna radost, ked ma auto chladic cez termostat, tak je to rovnake ako s vodou, ten termostat je na to aby sa ten olej rychlejsie ohrial, a aby udrzoval teplotu na stalej prevadzkovej hodnote (bez termostatu kludne klesne teplota na 70°C, a to nieje vhodne)

2015-11-12 00:41:13

f.h.: Motory v Z naopak lehaji velmi casto, bohuzel. Kazdopadne pokud nekdo jezdi na dedka se Zetkem kazdy den, ok mozna chladic a vanu nepotrebuje... ale 90% dalsich lidi bez diskuze ano. Olej se dyl neohriva, mame to vyzkouseno z budiku... vse funguje, jak ma.

el_pedro: Ten olej neni idealni, prave na studene starty a zimni pocasi. Proto je mnohem lepsi varianta to, co tady zminuju.

tmk: Presne naopak. Zaklad je chladic/vana, budik je uz jen kontrolni ukazatel...

2015-11-12 09:51:00

jagy: Skor ti odide motor ked ho trapis za studena ako od prehriatia. Staci sa pozriet kolko Ztiek sa predava ako jazdenky s prvym motorom a kilometrami nad 100 000 a tie auta neboli nijak upravovane a maju uz co to za sebou. Bud nemas pravdu, alebo vsetci jazdia ako dedkovia. V kazdom pripade je toto skor taka krcmova diskusia a ziadne pivo tu nevidim, tak navrhujem aby sme ju uzavreli

2015-11-12 11:37:00

f.h.: Nezlob se na me, ale hospodske jsou pouze tve argumenty o tom, ze jsou inzeraty zetka s najezdem pres 100k a puvodnim motorem. Coz teda netusim, jak poznas z inzeratu, jestli uz byl motor opravovany nebo meneny.

Porad ale nechapes mou pointu - motory na to trpi, to je naprosto bez debat. Ano, motor vydrzi, ale je vzdy je to jen otazka jak dlouho. Proto, kdo jezdi ostreji (okresky, okruhy, apod.), tak takovou otazku vubec neresi a uz tuto kombinaci chladic-vana, davno ma. Vic k tomu psat nebudu, protoze vse ostatni si kazdy rozumny muze najit na internetu.

2015-11-12 12:00:10

jagy: Já vím, že není ideální, ale na druhoui stranu v zimě nejezdím a přej léto je z 90% auto uloženo ve vyhřínané garáži. Takže studené starty já osobně mám v pohodě.

2015-11-12 12:51:41

jagy: Asi mas nejaky problem s citanim. Ak majitel pojde na okruh, tak chladenie potrebuje. Ak chodi na drifty, tak chladenie potrebuje. Na bezne jazdenie a obcasne blbnutie na okreskach to auto nic dalsie nepotrebuje. A toto iste najdes v kazdej diskusii na nete, takze viac sa k tomu tiez nepotrebujem vyjadrovat.

2015-11-12 13:26:30

10w50 ma zaručenou startovatenost do nějakých -25 . Takže musí stačit to ze námaže o chlup déle bych neřešil . Vim ze v praxi tyhle sport oleje jsou celkem hustější a v reálu se to blíží spis k 15w ale i ta ma do -20. To na životnost mít vliv nebude zvlášť když stim někdo nepopojizdi celej den kilometr a vypne .

Pokud není oil chladič viděl bych to i jako lepší volbu. Ale výměna tak každých 7000 km .

2015-11-12 17:21:43

Svobi: chladic a vana bude s pristi vymenou, nasel sem na aliexpres chladic i s mezikusem primo na 350z za 180$ coz si myslim ze je dobra cena:)

2015-11-12 17:24:44

patre: At to ma termostat . Jagy tu ma taky byznys na oil chladiče na Ztko tak mu můžeš taky napsat ma to snad i skladem

2015-11-12 20:58:28

Jagy a na kolik příjde celý set.Myslím tím chladič,termostat ,hadice a nějaké příslušenství.Nebo ještě jinak.Za kolik bys to celé sehnál a taky namontoval?

2015-11-12 23:19:33

f.h.: Problem se ctenim mas asi ty, kdyz jsem psal hned v prvnim prispevku, ze Zetko v bezne, sviznem tempu a venkovni teplote okolo 20°C okamzite je na hodnote cca 130°C. To neni vubec dobre.

Patre: Na ty kity pozor. Nemaji casto termostat, nespravne delky hadic a dalsi nedostatky...

Ponk: Aktualni verze na 350Z / 370Z je 5900 kc. Kit je kompletni. Moznost i nastalovat - delame to vcelku casto.

2015-11-13 18:08:25

jagy: Je to i s termostatem? O kolik oleje tam pak vleze více?Předpokládám,že je to napojené někde u olejového filtru.Dáváš k tomu i nějaký drobný manuál?

2015-11-13 18:25:44

ponk: Ano, sandwich je s termostatem. Zmerene to presne nemam, rekneme o cca 1L vic. Ano, podlozka je pod olej. filtrem. Navod k tomu nemam, ale je to jednoduche a pro zajemce poslu i fotky, popis a pripadne info na telefonu.

2015-11-13 19:59:10

jagy: Kdy a kde si pro to můžu přijet? Jsem z Ostravy.

2015-12-17 11:31:45

V případě použití běžného typu chladiče o velikosti cca 20 šachet, nabude objem o cca 0,7 litru oleje...

Jinak není asi otázka zda Zetka potřebují chladič oleje, pokud se s nimi nejezdí jen pro rohlíky, spíše je otázka, které auto jež jej od výroby nemá a jezdí se s ním ostře, jej nepotřebuje??? Všechny jej potřebují... to že na to 80% lidí kašle nebo o teplotách oleje vůbec nepřemýšlí je věc jiná... Za pár tisíc prodloužit život motoru je zbytečné - není to vidět jako široký vylomený kola s úzkou penu... ...a opírat se o nihilismus výrobců, co jejich "marketingově pozersky sportovní" produkty na sportovní užití nevybaví a ještě k tomu doporučí olej ten co ušetří 0,1 l paliva navíc na 100km - to je také na pováženou bohužel opět 80% lidí to bere za neoblomné, přestože auto používají na 95% odlišně od předpokladu výrobce ...každý svého štěstí strůjcem

Jinak Jagyho chladiče doporučuju (sice jej osobně od něj nemám) ale cena / funkce / kvalita je bezkonkurenční...

NO_HITS  
Laďa
2015-12-17 14:32:23

Trochu jsem upravil název aby byl výstižnější k tomu, co se tady probírá

2016-03-08 21:18:48

Dobrej večír, mám takový problém není to sice přímo olej ale je to věc která s tím úzce souvisí a to olejová měrka zjistil jsem že mi přes měrku stříká olej z důvodu urvaného těsnění na měrce.(už vím proč je clelý motor u měrky zprasený od oleje)Nevíte prosím někdo jestli se dá někde sehnat to těsněni popřípadě celá měrka?

2016-03-08 21:23:58

Jinak k tomuhle tématu montoval jsem na naše Ztko vanu od stillen . Ted už ma motor náplň 6 litru což už jde . Vypustak na orig o vane je naprd zůstane tam strašně starého . Same plusy . Je hliníková a jemné zebra takže se lip bude chladit sama o sobě a ten objem taky

2016-03-08 21:26:32

patre: Na měrce je jen O kroužek snad ne. Jestli ten nemáš Ko . Nebo hůř ti tlakuje kliková skříň nebo blbe odvětrání motoru a vyhazuje to ven oil

Když tak mrkni na ty O kroužky na měrce. Pokud to ok PCV ventil odvetrani na prave hlave ( musí fungovat jako jednosmer ventil). Případně pak kontrola průchodnosti hadic odvětrání ,změření tlaku oleje u Daihatsu mi to vyhazuje olej právě proto ze motor je dead a nejsnazší cesta pres merku


Odpovědět

1  2  3  4