Fórum - Téma


Z33 - Olej do motoru a jeho chlazení


Fórum 350Z Z33 - Olej do motoru a jeho chlazení

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1  2  3  4

2015-11-10 19:50:59

Dobrý večír,

mám takový dotaz ohledně oleje,

dotáhnul jsem si 350z z holandu a bylo servisované v Nissanu,

no a nejspíš tam kluci holandští leli 5w30 není o tom ale nikde ani zmínka, no a teď mám do teho objednáný millers cfs 10w50.

Motor ma najeto 180tis., myslíte že to motoru může po tak dlouhé době na 5w30 nějak ublížit?

2015-11-10 19:54:11

patre: Záleží na jízdních podmínkách , intervalu výměn . Pokud stim jezdil v klidku tak pohoda . Nebo pokud by to melo oil chladič a časté výměny společně s top olejema.

Pokud myslis jestli výměna za 10w50 může ublížit tak ne

2015-11-10 20:06:20

jo jo přesně tak, zítra ho budu měnit tak snad to byla dobrá volba ta 10w50

2015-11-10 20:51:46

Ani ne... dal bych tam 5w40 a chladic oleje. Zetka na to trpi a hodne. Je tady i tema, kde se to resilo a je to nejlevnejsi a nejefektivnejsi reseni, jak chranit motor.

2015-11-10 23:58:34

olej resp. ten chladič by som riešil až by som vedel čo s tým autom... bežné jazdy?, časté jazdy na okruhu?

2015-11-11 07:32:28

No jezdim normálně obcas se projedu rychleji, ale okruh asi ne.Dalsi vymenu oleje koupim vetsi vanu a budik na teplotu oleje, at vim na cem jsem.

2015-11-11 09:07:01

Na bezne jazdenie tam lejem 5w-30 a auto sa zatial nestazovalo... Netusim na co by komu bol extra chladic a vacsia vana ak nejde na okruh. Pri beznom jazdeni su podla mna taketo upgrady viac na skodu ako na uzitok. Dlhsie trva kym sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu co zvysi spotrebu, lebo budu dlhsie vysoke otacky na volnobehu.

2015-11-11 09:42:03

Neni to pravda. Zetko topi i beznem, sviznejsim tempu a je tam hned 130°C. Nemluvim o vetsi zatezi nebo teplem letnim dni. To, ze se olej dele zahriva je blbost, protoze kit chladice je s termostatem, takze chladic chladi az od urcite teploty. Nema to zadny negativni vliv. Vetsi vana je takdy dobra vec, protoze Zetko ma zalostne malou olejovou napln.

2015-11-11 10:40:24

f.h.: myslím že olejová náplň má menší vplyv na zahrievanie motora než chladiaca zmes....kedže je všeobecne známe že tu olej hraje veľkú úlohu - objem, viskozita.... by som minimálne zmenil viskozitu aspoň na 40 ak nie vyššie, určite ACEA A3 a tú vaňu, chladič voliteľne ak sa jazdí aj na okruhoch - ale nemám Z len som niečo načítal.... a chcel som G35 ale nevyšlo...

2015-11-11 12:44:23

jagy: Toto leto som na Z-tku presiel pocas 3 tyzdnov asi 3500km cez rakuske/svajciarske alpy, po nemeckej autobahn a po talianskom pobrezi. Oleja mi neubudla ani kvapka a ani nie je spaleny. Teploty sa pocas celej doby drzali v normale.

Ale moje je dovezene z Californie, takze asi model, ktory lepsie znasa vysoke teploty

2015-11-11 13:35:12

Tu je dobre vysvetlenie ako sa spravaju motorove oleje roznej viskozity pri roznych teplotach:

http://www.upmpg.com/tech...icles/motoroil_viscosity/

10w by som do z-tka, ktore sa pouziva na denne jazdenie nelial, ale kazdy ma na to iny nazor

(a pokial niekto do motora nenaleje olej do prevodovky, alebo olej na vyprazanie, tak su rozdiely v nich aj tak minimalne.)

2015-11-11 14:49:10

f.h.: Podle ceho soudis, ze byla teplota ok? Vzhledem k tomu, ze 350Z zadny budik teploty nema... To, ze neubyl olej neni vypovidajici. A USA verze neni nijak uzpusobena na vyssi teploty.

To, ze chladic a vetsi vaha je na Zetko zaklad by mel vedet kazdy. Ze to stoji dohromady 10k, coz je naprosto smesna cena versus mrtvy motor za 50-80k, nema asi smysl ani zminovat.

2015-11-11 16:11:52

jagy: Moje auto bolo vyrobene v roku 2002 a je na nom najazdenych 76 000 mil, takze nejakych 120 000 km. Motor je povodny a stale ide ako novy. (ked to mozem takto subjektivne tvrdit...) Nemam pridavny chladic, ani vacsiu olejovu vanu a lejem do neho 5w-30 ako kaze manual.

Este som nepocul o cloveku, ktoremu by pri beznom jazdeni odisiel motor na standardnom neupravenom Z-tku. Ak majitel planuje chodit na okruh, tak je to uplne ina tema. Na bezne jazdenie je podla mna Z-tko uplne v poriadku tak ako vyslo z tovarne.

2015-11-11 17:40:11

jagy: takova blba otazka, lze podle tlaku oleje poznat vysokou teplotu oleje (napr. 130C a vic). podle poklesu tlaku pod normal, coz zetko ma tak 90psi? to ja jenom, nez se dokopu k chladici a budiku teploty oleje, protoze nechci pridavny, rad bych zachoval seriovy look interieru. zatim poznam podle tlaku (jeho poklesu), kdy se olej ohral na provozni teplotu

2015-11-11 19:34:27

jagy: A este drobnost k tomu termostatu. Termostat ti prepne okruh do chladica ak teplota presiahne urcitu teplotu, ale dovtedy sa zohrieva objem oleja, ktory mas v olejovej vani a motore. Takze olej sa ti naozaj bude zohrievat dlhsie.

2015-11-11 20:07:23

Marbo: samozřejmě s teplotou se ti mění viskozita oleje a pokud to auto dost znáš tak si toho můžeš všimnout ,ale asi ne na origo tlaku oleje ten je nepřesný . Da se i podle toho měnit olej vyčerpaný olej ma nižší tlak

2015-11-11 20:21:38

svobi: dobra finta s tlakem a vycerpanosti oleje

obecne vzato, kdyz ti teplota oleje vzroste z 90 na 130C a vic, je pokles tlaku vyrazny nebo pokud nemas hodne presny budik, je obtizne pozorovatelny?

2015-11-11 20:54:41

marbo: Nedá se to tak jednoduše říct . Záleží na charakteristice oleje ( a není 10w40 jako 10w40 můžou bejt docela rozdíly) . Potom také na motoru , olejovem hospodářství oil pumpě ,vůle motoru atd.. Protože vedle tlaku oleje je také důležitý průtok pro odvod tepla atd. Takže na jednom motoru to bude vidět dost na jiném malo . Na SRku po 8000km vidím snížení tlaku, i spotřeba oleje začíná bejt . Chce to sledovat a uvidís časem sam. Na evu nám zlobí čidlo tlaku sériové a když se roztopi na závodech tak ve volnobehu rozsvicuje mazání po výměně castrolu za liqui moly se to skoro neprojeví.

Právě ta 5w30 by mohlo bejt vidět víc ve 130 C než třeba u te 10w50 tam by mel bejt stále vyšší tlak a mela by to přeci jen snášet

Jinak mužů doporučit budíky od Ljay http://www.jfperformance.cz/mereni-indikace.html můžeš sledovat několik věci . Ma to indikaci pokud prekrocis nějakou nastavenou mez(verze mg01) - teplota oleje preleze třeba 110C ,tlak oleje spadne . Tak to zapipa a přepne na problémovou hodnotu samo

tmk
2015-11-11 21:48:50

Nazdar pánové měl bych taky nějaké dotazy k tématu. Chci nejprve namontovat čidlo teploty oleje a až potom případnou větší vanu nebo chladič oleje. Aktuálně tam leju 5w40.

1) jak moc se dá věřit originál ukazateli tlaku oleje v 350z? Připadne jakým ho nahradit?

2) kam nejlépe umístit čidlo teploty oleje (model - značka)?

Mužů někdo poslat nějaké foto jak to ma upraveno (budky + čidla).

Díky za rady.

2015-11-11 22:01:01

Patre: Ahoj, taky v současnosti jezdím millers Oils CFS 10W50 a bez žádných problémů. Jen pozor na studené starty za studeného počasí. Olej je pěkně hustej a trvá, než se zahřeje. Takže žádné ani lehké točení, fakt to jen tak převalovat.


Odpovědět

1  2  3  4