Fórum - Téma


Z33 - Aktuální formy Z !


Fórum 350Z Z33 - Aktuální formy Z !

Informace o modelu: Nissan 350Z (Z33)


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15

2014-01-23 18:19:40

kat: sání bude trochu sranda už na tom pracuji je to nekutečná jebačka něco vymodelovat z nuly :D navíc jen tím saní padne vaha o 13kg dolu :D sice jsem to važil včetně KN saní a to je oproti serii težší asi o 3kg..

sání bude viz foto :) komplet z karbonu i nasavací roura a koš hermeticky uzavřený a v to m HKS airflow

 Marbo
2014-01-23 19:09:04

saigone: obecne na blatnicich a haubne usetris malo, ale na vsech dverich je to cca 47kg, uz jsem to tu psal:na dverci se necha usetrit 2x 13kg, viku kufru cca 21kg(kdyz nahradis skol macrolonem).

vahy seriovych a laminatovych(karbonovych) dilu.

kapota 11kg, laminotova 7kg

predni blatnik 3kg, laminatovy 1kg

dvere+tapec 17+4kg, karbonovy 4-8kg

zadni blatnik 8kg, karbonovy ??

kufr+sklo 21+7kg, laminatovy 6kg+??g macrolon

oba narazniky po 4kg+4 a 6kg vyztuhy, laminatove ??kg

 Marbo
2014-01-23 19:41:20

christo: to ses frajer, udelat auto takhle poradne. zlaty cesky rucicky urcite dal informuj o prubehu.

2014-01-23 19:56:52

marbo: pokusím se,kdysi jsem se fest zabýval modelařinou tak neco v rukou je a nic než top kvalitu neberu :) myslím že do mněsíce by to mohl být udělané,nejvíce sežere času vyrobit formu :)

 Marbo
2014-01-23 20:28:03

christo: to jsme si taky rikal,co formy. u karosarsky dilu pouzijes puvodni dil jako formu?

2014-01-23 20:48:22

marbo: jo krom kapoty vše podle origo i palubku atd :) to by mněla byt uplna brnkačka :D

KaT
2014-01-23 21:01:39

nissan350z: Káru mám od 7/13 na okruhu jsem bohužel nebyl, ladil jsem formu (čepy, nové rameno, lauf atd.). Přesto jsem najezdil přes 2 tis. km s pedálem na podlaze a nic. Ani náznak přehřátí. Je mi jasný ,že okruh je větší záhul. Letos bych chtěl okruh vyzkoušet a pak se uvidí co ten chladič dovede. Kdyby někdo z vás pořádal nějakou tu slezinu v Brně tak bych se rád zúčastnil.

KaT
2014-01-23 21:09:26

christo: Jaký sání si používal do teď? Nebudeš něco prodávat? Třeba zrovna to "staré" sání? Jinak co se týče tý tví přestavby tak klobouk dolů.

2014-01-23 21:13:02

kat: KN Typhoon,již mám zájemce :)

2014-01-23 21:15:37

kat: Ok. Neříkám, že se Ti to stát musí (ani Ti to nepřeju), jen jsem napsal svůj postřeh

KaT
2014-01-23 21:21:38

christo: Jak toho TYPHOONA hodnotíš? Neměl jsi náhodou změřeno kolik ti přidal HP. Dík

KaT
2014-01-23 21:24:10

nissan350z: OK beru to. Zase kámoši.

2014-01-23 21:28:06

kat: ne nemněl,zbitečné peníze když při mněření jsou takové tolerance.. Každé sáni je pecka ten zvuk z pod kapoty je supr :) pokud ho nepřehlučíš výfukem...jediny problem co byl u typhoona byl ten že ta barva z vnejšu to pokovení jim trochu vteklo i dovnitř a to se začlo loupat a trochu toho spapal i motor asi jen 5mm pote jsem v nebezpečných častech odstranil tu barvu a pak vpoho,jinak nevím jak ostatním ale ja musel kabel od vahy vzduch trochu kuchnout z te chraničky centralního svazku,jinak to nedosahlo na určené místo :) ale to jsou takové prkotin ktere zmakne každy aspon troch zdatný kutil :)

2014-01-23 21:32:20

Když už jste tu načnuli sání, na něco se zeptám. Máte někdo zkušenost s plenum spacerem? Má cenu, nebo vyhozené prachy? (kdyby někdo věděl jeho rozměry, bylo by to úplně nejlepší). Dík

2014-01-23 21:40:42

nissan350z: mněl jsem nainstalovano :) ale rozdíl ti moc neporeferuji protože jsem to namontil přes zimu a na jaře mi vždy připada že to ma 500Hp :D ale jen chvili no :D jako určitě to pomuže v tom že se ty prvni dva valce lepe plní tím že je tam více místa..ale ty dat co udávaji výrobci jsou takřka nedokazatelne...

a když to vemu vzhledem k cene okolo 5tis jestli se nepletu tak ten vyrobek ma tak cenu 500kč je to jen takovy sprosty vylisek z AL a na tom těsnění..Pokud je nekdo aspoň trochu šikovný sežene si matroš stejne tlouštky a obkreslí to těsnění a vyřeže lupenkovou pilkou z toho matroše tak si troufnu říct že je to tak prace na 3-4hodky pak to jen trochu dotmelit a je to..ja bych jim už ty prachy ted zato nedal není to nic top uplna prkotin,mužu ti tu pak hodit detailni fotky až pujdu na garaž..

2014-01-23 21:56:46

christo: Kdyby jsi byl tak hodný (fotku) Samozřejmě, že by se na to sehnal matroš a udělalo doma

2014-01-23 21:58:46

nissan350z: jj zitra ti to nafotím v detailu

2014-01-24 10:13:14

christo: I ty máš mylné informace. Tvoje reakce vypadá jako převyprávěná /přepsaná/ od někoho, kdo se tím živí nebo koho jsi poptal, ne moc podložená tvojí zkušeností. Výrobců co dovede reálně tebou udaných hodnot je dost málo. Nejen pro výrobu dry ale i pro wet se dá použít autokláv pro vytvrzení, ale to jsi vlastně napsal.

Rozdíl v hmotnosti mezi dry i wet může být pro výrobky v automobilovym průmyslu až 70% při zachování podobné pevnosti. Samozřejmě že je to o kvalitě výroby a postupech, většina prodávanejch CF dílů je z Číny jak jsi psal, vyráběná ručně a nemaj moc společnýho s vlastnostma kvalitních dry CF ze seriové výroby.

Mimochodem ta vrstva skelných vláken mezi maticema CF tam působí jako zesilující, udělá z toho vlastně Fiber-glass reinforced carbon composite.

Kdyby byl rozdíl mezi dry a wet zanedbatelný, proč jsou všechny díly od stejnýho výrobce z dry CF 2x a víc krát dražší než z wet CF? Doma na koleni nevyrobíš tak kvalitní díl abys mohl konkurovat hmotností a pevností seriově vyráběnému dry výrobku, nacož ty píšeš že rozdíl je zanedbatelný.

Moje zkušenost je taková, kamarád se snažil o výrobu dílů a dost dlouho to trvalo, než to za něco stálo. Nejhorší bylo navyrábět kopyta, to bylo časově náročný a je s tim hroznej oser. Asi až na jeho třetí kapotu se potom dalo koukat. O dveřích ani nemluvě, to je asi to nejtěžší z celýho auta. Jestli nejsou z hliníku fajn, přišlo mi to tak, tam by se to potom vyplatilo.

Obdivuju tvoje nadšení pro věc, neni to ale vůbec sranda. Jestli jsi šikovnej tak kapotu nebo blatníky zvládneš (o jejím opodstatnění já ale pochybuju, 2 - 3 kg dolu za cenu x hodin práce?) Jestli se chceš pouštět do věcí jako jsou dveře tak to přeju pevný nervy. Rád se podívám na výsledek.

 Marbo
2014-01-24 12:01:23

saigone: pises az 70%, tedy az trojnasona hmotnost vyrobku vyrobenou mokrou metodu ve srovnani se suchou metodou. to je strasne moc a spis to svedci o neschopnosti daneho vyrobce. obecne vyrobky z prepregu byly povazovany za kvlalitnejsi a lehci,ale uz to pomalu prestava platit, a jestli pouzijes mokrou nebo suchou metodu tak rozdil ve hmotnosti nejaky bude ale velmi maly, pokud se to udela poradne.

ja mam na plachetnici karbonovy stezen, vyrobeny mokrou metodou, v compotechu maji unikatni technologii a ta firma patri ke svetove spicce ve vyrobe karbonovych profilu a kdyz jsem si prozajimavost zjistoval, jakou hmotnost by mel od nekoho jineho, byl by tezssi. muj ma 14.5kg a od paugeru, hodne slusny vyrobce,ktery pouziva prepreg (suchou metodu) by mel 17.5kg. proste tech faktoru je hodne, ktery ovlivni vysledny produkt a automaticky neznamena, ze kdyz pouzijes preprag... ze to bude to nej.

jestli te to zajima, zajimavy rozhovor obecne a karbonu a technologi vyroby s ondou uherem z compotechu

http://lodninoviny.cz/roz...ory/svtove-napady-v-suici

on tam hovoril o prepregu:

Jinou možností je výroba profilu z prepregu, tedy z vlákna, které je dopředu nasyceno pryskyřicí. Do nedávné doby platilo, že výroba profilů z prepregu, byla kvalitnější. Pryskyřice v prepregu byla houževnatější. Dříve nebylo možné použít při naší technologii stejně houževnatou pryskyřici. Dnes je to však již jinak. Používáme pryskyřici s nanočásticemi. Ty dokážou vzájemně jednotlivé vrstvy provázat, zvýšit dále pevnost. Houževnatost našich výrobků dokazuje 300 kusu stěžňů pro Devoti a Seascape. Žádný se nezlomil. S novými nanočásticemi předčila naše mokrá technologie prepreg. Donedávna se v letectví používal jenom prepreg, dnes už je tomu jinak. Na novém Airbusu je například stanoveno, že 80 % dílů musí být vyrobeno jinak než v autoklávu, tedy jinak než z prepregu.

2014-01-24 12:31:54

marbo: Díky za odkaz, prostuduju. Ano faktorů je strašně moc. Těch 70% udávaj výrobci, nicméně jak hodně to platí je nám oběma jasný. Já z toho dělal kdysi poměrně obsáhlou semestrálku, studoval jsem leteckýho technologa. Jenže taky už je to pomalu 10 let, dost už se změnilo. Onehdá ještě nebyly nanovlákna (resp byly, ale ne tak rozšířeny jako dnes) a rozdíly mezi metodama byly větší.

Já byl kdysi na školení Airbusu a tam se chlubili jak většina -střelim- 70% novej A380 je z kompozitu. To už je ale vyšší dívčí druhů kompozitů, matic, technologií a materiálů se tam používá celkem dost... Každej díl letadla je prakticky z něčeho jinýho, podle použití a požadavků.

K tomu tvýmu stěžni- jsem kdysi viděl pořad a říkali že snad všechny stěžně se dělaj mokrou metodou??


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 15