Fórum - Téma


Y61 3.0 TD - kouř v tahu od cca 3000 otá


Fórum Patrol Y61 3.0 TD - kouř v tahu od cca 3000 otá

Informace o modelu: Nissan Patrol



2011-07-04 09:14:46

Ahoj všichni,

jak předmět napovídá, mám problémy s černým kouřem v tahu od cca 3000 otáček, repektive od těch 3000 to už je pozorovatelný ve zpětnym zrcátku. Pozorovateně to kouří například při akceleraci. Pokud stojim a na neutrál motor vytočim ke 3000, tak kouř vidět neni. U jinejch turbodieselů jsem dohledal, že tohle by mohlo signalizovat problém s trurbem. Můj dotaz tedy je, jestli je šance že by to bylo něco jinýho a pokud by to bylo turbo, zda je to na výměnu celýho turba, nebo zda je šance to nějak opravit. Kolik to tak v tomhle stavu může vydržet, než se to vysere úplně? (auto nijak nehonim).

Díky, Honza

2011-07-04 09:32:02

Pokud je to turbo KO tak bude hulit do modra . Tak zkontroluj zda je to cerne a nebo modre. A modra znamena ze to spaluje olej .

2011-07-04 09:33:56

Jak jsem psal, hulí to černě.

2011-07-04 09:36:59

Tak to bude spis nejaka netesnost sani,spatnej vstrik . Proste neco s naftou . A jede to normalne ?

2011-07-04 09:55:15

Jojo, přijde mi, že to jede celkem normálně. Teď jsem bohužel trochu bez peněz a nechce se mi tankovat plnou abych ještě vyzkoušel kolik na ní ujedu a porovnal to s tim jak to bylo před rokem, když jsem to koupil. Nicméně ještě co se týká toho jak to jede ... jezdim vklidu, než se to vohřeje jezdim max kolem 2000 a při každodennim provozu v Praze se přes 3000 dostávám právě jen při akceleraci. Jak to nehonim, tak se to blbě posuzuje, ale jo, žekl bych že to jezdí furt +/- stejně.

2011-12-07 11:59:29

Tak sem počkal na roční prohlídku a dle slov servisu to byla váha vzduchu. S novou prý jede a nehulí ... tak uvidim až to dostanu do ruky, jestli nekecaj. Za těch 7 000,- za novou váhu doufám že nekecaj.

2012-05-05 14:04:47

Tak anabáze pokračuje. Po tý roční kontrole to vypadalo OK, ale během pár dnů jsem si všimnul, že to zase hulí . Teď v zimě jsem jednou nenastartoval, tak jsem to nechal odtáhnout do servisu v Kolbenově, kam normálně jezdim. Prohlásili že mám černou naftu v nádrži, vyčerpali, vyčistili palivovej systém, prodali mi aditivum ... celkově za dalších cca 7 tis. Když jsem přijel domu a zpětně kontroloval faktury, zjistil jsem, že ty dementi nevyměnili napodzim palivovej filtr. Zadupal jsem na ně, ale vymlovali se a nabídli mi slevu 1000Kč na další servis .... nicméně auto hulí dál.

Už nějakou dobu laboruju s tim, že bych zaslepil nebo aspoň vyčistil EGR a sání. Dneska jsem se odhodlal, začít se v tom trochu hrabat a obhlížet co a jak a porovnávat se servisním manuálem a informacema z webu. Při tý příležitosti jsem sundal kryt intercooleru a jaký bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že výstup z intercooleru a vše okolo je od sazí a intercooler je zespoda mastnej. K úniku zjevně dochází ve spoji kolene co je našroubované na intercooleru a gumové hadice. pokusim se to nějak dotáhnout a uvidim co se stane.

Mám ale dotaz: pokud tomu dobře rozumim, tak turbo funguje tak, že vyfukovy plyny roztáčej lopatky a ty roztáčej kompresor, kterej tlačí vzduch do motoru. A pokud tomu rozumim dobře, výfukový plyny by se skrz turbo do Intercooleru vůbec neměly dostat ... nebo je to normální?

2012-05-05 14:25:15

Zdar..pokud to chces opravdu resit, tak zaskoc sem http://www.offroadforum.cz tady to moc nezije

2012-05-05 14:46:12

Jojo, už to mám v dalším okně a zatím už dvě hodiny trápím funkci "hledat" a čtu příspěvky, abych nebyl za trotla co se ptá na něco, co už se řešilo ... ale díky.

2012-05-05 15:30:16

Tak jsem to tam hodil, pod trochu jinym předmětem a doplnil o fotky.

2012-06-08 18:16:49

Ahoj tento problém jsem řešil skoro 2 roky. rada dej tam jinou váhu vzduchu z auta které je OK .Novou nekupuj na ty to vůbec nejezdí a chová se to přesně takhle . mám stím své skušenosti . V nissanu nic neumí ta sranda mě stála v nissanu 18 000 kč a nic , stále tvrdily že jsou hodhody v normálu ale auto hulilo jako stará tatra a žralo. dokonce chtěli přeprogramovat čerpado . Blbost . V zoufalství jsem si pujči váhu z jiného auta a problé byl vyřešen. V nissanu dokonce vyměnily 2x novou váhu a nic když si půjčily starčí bylo to OK nedokázali mi to vysvětlit, ale ta jejich nová neodpovída orig. číslu je to už náhrada Sežen váhu se stejný oe. číslen je ze spodu tubusu a budeš jezdit

2012-06-09 05:47:53

Ahoj, díky za odpověď ... bohužel váha je už dávno vyměněná, takže se na číslo nepodívám. Je fakt, že jsem dotáhnul hadici od turba a trochu se oboje zlepšilo - trochu líp to jede a trochu míň to hulí. Momentálně nemám kapacitu to řešit mám dost jinejch věcí. Asi se na to ještě podívám nějak o prázdninách po dovolený. Každopádně ještě jednou díky za tip!

2012-06-10 17:50:46

OE. číslo váhy je 22680AD 200


Odpovědět