Fórum - Téma


WP12 - Nefunkční ventilace


Fórum Primera P12 WP12 - Nefunkční ventilace

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3  4  5

2014-02-12 21:59:47

sylva: Ak to ma kto odmerat-nad chodidlami spolujazdca pod plastovym krytom je motor ventilatora kurenia,ide do neho dvojpinovy konektor,treba odmerat či je tam na jednom pine plus 12 Voltov po zapnuti klučov.Ak je tak treba skusit či je na druhom pine minus.Ak je- tak je v haji ventilator ak nie- tak treba opravit alebo vymenit regulator otačiek ventilatora,ktory je na dvoch šrobkoch zašrobovany kusok od neho treba ist po dratoch.Ak na motore ventilatora chýba plus ,tak poistka.

2014-02-12 22:24:00

sylva: Obvykle je závada v regulátoru otáček. Je umístněn na panelu topení vpravo nad plynovým pedálem. Je k tomu dost špatný přístup, je potřeba rozpojit konektor do regulátoru, vyndat ho a vyměnit - napájet tepelnou pojistku. Můžete vyzkoušet zkratovat konektor při odpojeném ragulátoru, ventilace by se měla naplno rozjet ( bez možnosti regulace). Jak je na předchozí stránce tohoto fora uvedeno, je tam pevně napájen tranzistor, který se při rozdělání bez pájení zničí. Obvykle bývá v pořádku, stačí jen vyměnit-napájet tepelnou pojistku ( na předchozí stránce je vše uvedeno i s doporučením kde ji koupit, stojí pár korun). Ale může být vadný i tranzistor, který je pak potřeba vyměnit a opatrně napájet. Při vší úctě k Vám bych tuto opravu s výměnou a pájením svěřil radši někomu kdo s tím má trochu zkušenosti.

2014-02-12 22:36:03

stylex: Zaleži na tom kolko ma auto odjazdene,U automatickej klimy sa toči ventilator v jednom kuse.Vymenil som viac ventilatorov ako regulatorov.Treba to najskor zmerat

2014-02-13 08:17:49

sjaro: no vidíš a my ventilátor ještě neměnili ventilátory měníme pouze u Xtrailů.

2014-02-13 08:40:27

honzabk: Prosím ,kde najdu mototek ventilace a topení u Nissana Primery combi2004.Pod palubovkou,nebo pod kapotou.Zdraví Sylva ,děkuji za trpělivost .

2014-02-13 08:59:40

sylva: motorek je na strně spolujezdce za schrankou na věci.Já jsen měl podobný problem nebyl to rezistor ani motorek ale jedno male relato v motorovem prostoru.

2014-02-13 12:16:40

U Nissanů vždy po palubovkou, musí se demontovat přihrádka před spolujezdcem.

2014-02-13 16:42:33

stylex: Díky všem za dobré rady jak opravit ventilaci,vše mám projité motorek,pojistky,relé,závada je přece jenom v regulátoru otáček,mám to tedˇzapojené přes dráty a jede mi ventilátor na plno,nejde regulovat,jen topení.Tak se chci vás zkušených mechaniků zeptat jestli jde někde koupit regulátor otáček a co to stojí.Díky Sylva

2014-02-13 18:07:02

sylva: Ahoj, jestli je to regulátor otáček, tak celý nový je dost drahý. Základem je tranzistor, odchází tam i pojistka. Jestli máš někoho, kdo ti to přeletuje, tak příslušný traanzistor i pojistku mám. Cenu ti z hlavy neřeknu, musím se kouknout kolik to stálo + poštovné. Mělo by to být řádově kolem 100-150Kč. Pokud máš zájem, dej vědět.

2014-02-13 18:15:09

Musela bys mi poslat ten tyristor vymontovanej. Opravil bych pojistku a preletoval ten tyristor. Origo by tu kluci ještě měli mít.

Celou tuhle tyristorovou jednotku najdeš u plynového pedálu,bilej plastik co drží dva šroubky a je na něm konektor

2014-02-13 19:31:20

svobi: Mezi tranzistorem a tyristorem je trošku rozdíl

2014-02-13 19:53:08

alesh: vim neboj sorry moje chyba taky jsem mel trochu elektro. Tyristor by jen spinal . Tak dobře tranzistor

2014-02-13 20:10:15

svobi: Správně už by nerozepnul

2014-02-13 22:50:25

sylva: Zdravím, nekupuj, jde to bezproblému opravit, jak jsem již psal,obvykle pojistka ( á 16Kč?)

2014-02-14 06:52:20

sylva: Pokud mate zájem tak ten regulator mám koupil jsem ho vyměnil a pořád to bylo stejne bylo to v tom relatku tak pokud máte zajem tak napište.

2015-01-06 17:21:13

měl bych dotaz zda lze použít jiná pojistka místo té originální konkrétně 10A na 157°C.(momentálně ji mám jako jedinou bez schánění) Neublíží to jiným součástkám?

díky J.

2015-01-06 17:30:15

jirikh: Já bych to tam rozhodně nedával. Pokud nenastane žádný problém, tak to samozřejmě fungovat bude, ale vzhledem k tomu, že originální pojistka je tuším na 2A a tato by tam nechala protékat (v případě nějaké poruchy) 5x větší proud, mohlo by to mít fatální následky. Honza.

2015-01-06 17:42:48

dianjan: ok, díky taky se toho trochu bojím, ale myslel jsem, že tady je důležitým faktorem hlavně teplota. Zítra jedu do Prahy, tak se stavím pro tu správnou :)

2015-01-06 20:34:30

jirikh: Nedávat, 10A je moc a než by při jakékoliv poruše pojistka "vypla", první by odkráčel tranzistor v regulátoru a pokud by to přežil,tak ostatní věci v okruhu. ( Tranzistor je v jiné cenové kategorii než pojistka, sehnání + práce)........

Pozor, je to sice pojistka - ale tepelná, ne jenom proudová.

2015-01-06 21:42:06

Nenafukujte to až tak.je jasne že tam treba to čo je tam orginal ale na druhej strane je to regulacia ventilatora minusom a na druhej strane + pol na motore ventilatora je privedeny z dvoch paralelne spojenych 15A poistiek 14 a 16 z poistkovej dosky,cez spinaci kontakt rele..

Z mojej skusenosti ked prdla tepelna poistka dlho už nevydrži ani tranzistor,ja to menim sučasne aby som to za tyžden nemusel rozoberat znova.


Odpovědět

1  2  3  4  5