Fórum - Téma


WP12 - Nefunkční ventilace


Fórum Primera P12 WP12 - Nefunkční ventilace

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3  4  5

2011-11-13 11:04:23

Zdravím. Nejsem zrovna elektrotechnik, ale mám také potíž s tím bazmekem na ventilátor. Na spojení nastvrdo jde ventilačka na max. Po oblbnutí pojistky vodičem se dají regulovat otáčky. Předpokládám teda, že je vadná ta tep. pojistka. Zkusil bych jí nahradit. Potřeboval bych vědět když je tepelná tak do kolika stupňů by měla být. Díky. ( předpokládám, že tranzistor to vydržel když po překlemováním pojistky regulace funguje, ale říkám nejsem žádnej elektro expert )

2011-11-13 12:42:22

Stím tranzistorem to není tak jisté . Spíše je pravděpodobné , že to odešlo společně jako v 95% případů . Bohužel . Jinak tepelná pojistka v tomto případě není definována v celsiích ale v ampérech . Doporučuji 2A

2011-11-13 16:37:01

Aha. Tak vyměním pro jistotu oboje a bude. To snad zvládnu. Díky za info.

2013-03-09 09:15:34

Koukám, že rozebíráte ventilaci, také mám problém,koupili jsme primeru 2,0 a nejdříve nám fungoval ventilátor jen na rychlost 4 a ted již nefunguje vůbec, myslíte že je to ten samý bazmek co jste tu probírali?

2013-03-09 12:52:16

Na 100%

2013-03-11 09:15:33

pp.xxx: no to nevím když nejde vůbec, tak to asi tou destičkou nebude!!

2013-03-12 14:05:06

serzino: Dakujem Za pomoc

2013-06-01 16:23:31

Chci se zeptat ventilator jede na jedněch otačkach vyměnil jsem rezistor nad podalem plynu pořad to same až jsem našel v motorovem prostoru 3 pojistky a male relatko to asi bude špatne manualně to přepnu a ventilator funguje.Jde vyměnit to rele?Díky.

2013-06-03 10:08:57

operiasz: stím zkušenosti nemám, ae každé relé jde vyměnit.

2013-07-16 23:02:45

Teď jsem řešil stejný problém u P12 2.2dci. Přestal mi fungovat ventilátor. Problém byl, jak je uvedeno v předchozích příspěvcích, v silové části regulátoru otáček. Škoda jen, že nikdo v předchozích příspěvcích nezmínil, že je tranzistor k chladiči přišroubovaný a musí se tedy nejprve odsát cín z desky plošných spojů.. Měl jsem pouze prasklou pojistku, ale v bláhovém nevědomí jsem při pokusu vyndat desku plošných spojů z chladiče utrhl tranzistoru dvě nohy. Nevím jestli byl tranzistor původní, ale měl jsem tam NEC 2SK2500 a sehnal jsem ho zde: http://www.ame.cz/2SK2500...istor-_d124101_10699.aspx a pojistka měla parametry 140°C - 2A a sehnal jsem ji zde: http://www.gme.cz/axialni...pojistka-tsm142-p530-094/ Po výměně obou komponentů vše funguje jak má, budu doufat že to tak zůstane.

2013-07-16 23:30:01

dianjan: http://www.nissanclub.cz/...lect=132612#message132612

2013-07-17 06:58:16

sjaro: Takže z toho co jsi napsal nejsem moc moudrý. Tobě nejel ventilátor vůbec a bylo to tou pojistkou? Nebo jel jen an amximuma bylo to tou pojistkou?? Prosím popiš přesně tvou závadu, když jsi popsal velmi hezky i odstranění.

Děkuji

2013-07-20 02:08:31

pp.xxx: Ahoj. Funkční asi bude, ale nejsem si jist na jak dlouho.Tranzistor FDH5500 který tam má být je na 55V,75A 375W. Nebo se může použít tranzistor 2SK2500 který má podobné hodnoty.

2013-07-31 19:26:22

Při cestě na dovolenou do Chorvatska se mi také zastavil ventilátor - vzpoměl jsem si na tuto diskusi a opravdu - vadný regulátor otáček.

Jen se chci zeptat, jestli nemáte zkušenost s nějakým doprovodným jevem, protože jsem cestou zastavil ( už při nefunkční ventilaci) a pak jsem nemhl nastartovat. (P12, 2,0i).

Projevovalo se to následovně:

  • při pokusu o nastarování při zapnutí blikala kontrolka imobilizeru, v poloze pro startování starter netočil, kontrolka imobilizeru svítila trvale
  • myslel jsem že je to baterka - zkusil jsem (několikrát) nastartovat přes kabely s pomocí jiného auta - starter točil, ale nestartovalo
  • zkusil jsem na chvíli odpojit baterku, pak se nastartovat podařilo - normálně klíčkem
  • myslím, že se mohli přihodit 2 věci: špatný tranzistor způsobil velký odběr a baterce chvíli trvalo než se z toho probrala
  • cestou než se to přihodilo jsem koupil adaptér na USB na dobíjení telefonu, v zásuvce pro zapalovač držel špatně - tedy mohl mít velký odběr a baterku načít

PS: po přeměření je špatná tepelná pojistka, tranzistor je OK.

2013-08-01 06:53:00

moris: ano ty dvě závady spolu mohou souviset, ae určitě to nemohly způsobit věci co jsi popsal v těch odrážkách. Asi y to cvhtělo na počítač azjistit co se stalo. samozřejmě nefunkčí ventilace vůbec nmusí souviset s tím že to nesatrtovalo.

A ventilace nefunguje dále nebo taky začala fungovat?

2013-08-01 16:38:11

honzabk: Ventilaci jsem zatím zprovoznil, tam byla spálená tepelná pojistka, po výměně pojistky jede ventilátor jen na jednu rychlost - zřejmě je špatný i ten tranzistor. Ten objednám, uvidím až přijde po výměně.

No a na diagnostiku se musím domluvit. Myslíš, že i po odpojení AKU zůstanou závady v paměti? Nevymažou se? (abych tam nejel zbytečně )

2013-08-11 00:01:04

Jen malé doplnění a upozornění. Vypadá to, že nejprve odešla tepelná pojistka. Po výměně pojistky jsem zkusil, jestli to funguje. Měl jsem ventilátor přes regulátor zapnutý tak 1/2 minuty, točil se, regulace otáček fungovala. Ale tranzistor jsem neměl dotažený k chladiči a asi jsem ho tímhle pokusem bez dobrého chlazení zničil. O ten tranzistor jsem se spálil.

2013-08-22 17:35:17

Musím opravit svůj předchozí příspěvek. Myslel jsem, že je špatný tranzistor. Po té co jsem ho vyměnil ( kdyby měl někdo zájem, tak mi 4 kousky zbyly - NEC K2500) ventilátor běžel stále na jednu rychlost a ani nešel vypnout. Problém způsobila tepelná pojistka. Ta, kterou jsem použil, nemá keramické tělo a tudíž způsobila spojení , které vytvořilo bypas tranzistoru a umožnilo to trvalý chod ventilátoru.

Tak teď už jen sehnat správnou pojistku. Na tom výše uvedeném odkazu už jsem ji nenašel.

2013-08-22 17:44:28

Moris: stačí na www.gme.cz vyhledat TSM142

2013-08-22 23:01:44

moris: mě sice ventilace stále jede , ale pro jistotu kde jsi koupil origo NEC K2500 ?


Odpovědět

1  2  3  4  5